رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان:

دولت های اسلامی راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود کنند

مقام معظم رهبری با تأکید بر لزوم بسیج دنیای اسلام، پافشاری دولت های اسلامی بر قطع فوری جنایات و بمباران ها در غزه را ضروری خواندند و از این دولت ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای صبح روزچهارشنبه، (دهم آبان ماه) در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان، با ریشه یابی دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران، فاجعه آفرینی صهیونیست ها و آمریکایی ها در غزه را در تاریخ بی سابقه خواندند و با اشاره به ضربات تحقیرکننده ای که صبر و ایستادگی مردم غزه به آبرو و حیثیت رژیم غاصب جعلی و حامیان مستکبرش وارد آورده، گفتند: اگر کمک های همه جانبه آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی در عرض چند روز فلج خواهد شد. دنیای اسلام هم باید با قطع همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی، علیه این رژیم بسیج شود و با صدای رسا و پافشاری بر «قطع فوری بمباران و جنایت آفرینی در غزه»، به وظایف مهم خود در این رویارویی جبهه حق با جبهه باطل عمل کند.

ایشان با اشاره به توقع مضاعف از دنیای اسلام در مقابل جنایت های رژیم اشغالگر، گفتند: دولت های اسلامی اگر امروز به فلسطین کمک نکنند، دشمن فلسطین را که در واقع دشمن اسلام و انسانیت است تقویت کرده اند و فردا همین خطر خود آنها را تهدید خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم بسیج دنیای اسلام، پافشاری دولت های اسلامی بر قطع فوری جنایات و بمباران ها در غزه را ضروری خواندند و از این دولت ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند و در همه مجامع جهانی، صریح، بدون لکنت و دوپهلوگویی و با صدای بلند جنایات و فجایع رژیم غاصب را محکوم کنند.

رهبر انقلاب «قرارداد انحصار کشت، خرید و فروش تنباکو» و «قرارداد وثوق الدوله» را دو نمونه از تلاش های انگلیسی ها برای تسلط بر منابع اقتصادی ایران برشمردند و گفتند: این دو حرکت با هوشیاری علما و حمایت مردم به جایی نرسید و انگلیسی ها با به حاکمیت رساندن یک قزاق بسیار بی رحم، گستاخ، بی سواد، لات منش و بی ایمان به نام رضاخان، کنترل ایران را در دست گرفتند و رضاخان هم با منکوب کردن علما و مرعوب کردن شدید ملت، اهداف آنها را محقق کرد که در این مسیر، عده ای روشنفکر غرب زده یا وابسته هم با رنگ روغن زدن به حکومت پلید او، در جنایاتش شریک شدند.

رهبر انقلاب با اشاره به اقدام انگلیسی ها در جایگزین کردن پسر رضاخان در جنگ دوم جهانی و سپس افول قدرت انگلیس در اواسط دهه ۲۰ شمسی و جایگزینی تدریجی آمریکا به جای این کشور، گفتند: آمریکایی ها در ابتدا با پرهیز از داعیه های استعماری، چهره ای ملایم از خود نشان دادند اما وقتی تلاش دولت مصدق را برای غیروابسته کردن ایران دیدند، نقاب ملایمت را کنار گذاشتند و با کودتای ۲۸ مرداد، مقدرات کشور را عملاً در دست گرفتند و ایران را کاملاً به خود وابسته کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آثار شوم تسلط آمریکا درایران، از جمله باز کردن پای رژیم صهیونیستی به کشور، تشکیل ساواک مخوف، اعزام چندده هزار مستشار با هزینه ملت ایران برای تسلط بر همه امور نظامی، اشاعه فساد برنامه ریزی شده برای بی خاصیت کردن نسل جوان، عقب نگه داشتن علمی ایران و تبعیض طبقاتی هولناک، گفتند: آمریکایی ها حتی در روزهای اوج گیری انقلاب با اعزام «ژنرال هایزر» به فکر کودتا و قتل عام ملت، به پاخاسته بودند اما عزم راسخ امام و ایستادگی ملت، این توطئه را هم خنثی کرد و ژنرال آمریکایی با ناکامی در قتل عام ملت ایران مجبور به بازگشت شد اما آمریکایی ها امروز هم همان هدف و کار را در غزه انجام می دهند.

 

وزیر نفت:

تولید روزانه نفت ایران به حدود ۳.۴ میلیون بشکه رسید

وزیرنفت گفت: تولید روزانه نفت از دومیلیون و200 هزاربشکه به حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است. جواد اوجی چهارشنبه 10 آبان ماه درحاشیه نشست هیأت دولت با بیان اینکه همسو با برنامه های افزایش تولید نفت، روزانه حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می کنیم، اظهار کرد: در سه ماه دوم امسال، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی ۱۹ درصدی داشته اند و رشد گروه نفت و گاز با افزایش بهره وری از پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، افزایشی می ماند. وی با اشاره به اقدام های انجام شده از ابتدای این دولت برای افزایش مقدار تولید نفت، گفت: در آغاز به کار دولت سیزدهم، تولید روزانه نفت، بیشتر از دو میلیون و 200 هزار بشکه نبود اما خوشبختانه با اقدام های وزارت نفت طی ۲۴ ماه گذشته و همسو با طرح های افزایش تولید، امروز به رقم تولید روزانه سه میلیون و 400هزار بشکه نفت رسیده ایم. امیدواریم با برنامه ریزی ها و پروژه های سرمایه گذاری شده دربخش های مختلف ازجمله میدان های مشترک و مستقل در خشکی و دریا شاهد افزایش دوباره تولید نفت باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز درسه ماه نخست سال ۱۴۰۲ به گواه آمارها ۱۹.۸ درصد بوده است، امیدواریم این رشد را به صورت مستمر داشته باشیم.

اوجی اظهار کرد: با سرمایه گذاری در میدان های نفت و گاز و افزایش ظرفیت تولید در پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی، تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی خواهد بود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

افزایش صادرات نفت و بازگشت پول آن  از خدمات ارزنده وزارت نفت   است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دو برابر شدن حجم صادرات نفت و بازگشت پول آن به کشور از خدمات ارزنده وزارت نفت در دو سال گذشته بوده است.

سیدموسی موسوی با بیان اینکه وزارت نفت در دو سال گذشته، خدمات ارزنده ای در حوزه انرژی، نفت و گاز کشور انجام داده است، اظهار کرد: وزارت نفت،عمده منابع مالی کشور را تأمین می کند و در دو سال اخیر نیز شاهد افزایش تولید روزانه نفت بوده ایم که در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: دو برابر شدن حجم صادرات نفت و بازگشت پول آن به کشور از خدمات ارزنده وزارت نفت در دو سال گذشته است، همچنین این وزارتخانه در بخش مسؤولیت های اجتماعی بویژه در حوزه انتخابیه بنده (لامرد و مهر) فعالیت های خوبی انجام داده و پروژه های بسیاری در این مدت از سوی وزارت نفت افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

موسوی به سفرهای بین المللی وزیر نفت دولت سیزدهم نیز اشاره و تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی و انرژی در دولت سیزدهم جایگاه خوبی دارد و امیدواریم در آینده نیز با فعال تر شدن این حوزه، موقعیت ایران از نظر اقتصادی در جهان ارتقا یابد.

 

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خبرداد:

ارزیابی بار مالی فوق العاده تخصصی و مخصوص   مدت موقت ها

معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی از ارزیابی بار مالی فوق العاده تخصصی و مخصوص برای همه کارکنان قرارداد مدت موقت در همه شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت خبر داد.

مهدی علی مددی با اشاره به مصوبه دی ماه ۱۴۰۰ درباره کارکنان قرارداد مدت موقت صنعت نفت کشور گفت: نامه ای به همه شرکت های زیرمجموعه صنعت نفت داده ایم که فوق العاده تخصصی و مخصوص این دسته از کارکنان را ارزیابی کنند و بار مالی آن را برای همه کارکنان قراردادی محاسبه و هم ترازی این نوع پرداختی ها را با نیروهای رسمی و پیمانکاری بسنجند.

وی ادامه داد: شرکت های زیرمجموعه صنعت نفت پیشنهادهای خود درباره فوق العاده تخصصی و مخصوص کارکنان قرارداد مدت موقت را در شورای مدیران توسعه منابع انسانی صنعت نفت ارائه خواهند داد.

در دولت سیزدهم، نگرش تمرکزیافته ای نسبت به سرمایه انسانی صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت، به نحوی که سرمایه انسانی صنعت نفت در سه گروه کلان رسمی، قراردادی و پیمانکاری دسته بندی شد و در بازدیدهای مدیران این دولت در صنعت نفت از مناطق عملیاتی مشخص شد هم اکنون بسیاری از کارکنان قراردادی و پیمانکاری دوش به دوش کارکنان رسمی افزون بر مشاغل پشتیبانی عمومی در مشاغل اصلی تخصصی و پشتیبانی تخصصی صنعت نفت مشغول خدمت هستند، بنابراین منطق پرداخت مساوی در برابر کار مساوی حکم می کند که به همه آنان در چارچوبی عادلانه توجه شود.

 

معاون وزیر نفت در امور گاز:

صنعت نفت در معرض انواع تهدیدهاست، اما...

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر ضرورت اجرای الزام های پدافندی گفت: صنعت نفت در معرض انواع تهدیدهای سایبری، خرابکاری، جاسوسی و انفجار است.

مجید چگنی در دومین آیین نکوداشت پدافند غیرعامل درصنعت نفت به میزبانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: دکترین پدافندغیرعامل برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی و سخنان مقام معظم رهبری است و هر روز که از عمر این تشکیلات می گذرد، شاهد رشد، نمو و نوآوری در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه همان طورکه فناوری هر روز رشد می کند و ابزار آن نیز توسعه می یابد، تصریح کرد: شرایط با توجه به سال ۱۳۸۲که سازمان پدافندغیرعامل تاسیس شد، بسیارپیشرفت کرده که حملات سایبری و ریزپرنده ها از آن جمله است.

چگنی گفت: تهدیدهای آن زمان با زمان کنونی متفاوت شده و هرچه پیش می رویم، شرایط هم تغییر می کند، بنابراین، استمرار پیشرفت و توسعه دستورعمل ها و قوانین در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: صنعت نفت از مولفه های کلیدی در اقتصاد کشور است و به تبع آن حمله دشمنان با هدف آسیب به این صنعت همواره وجود دارد، از این رو این صنعت مهم کشور که هر روز افتخاراتی برای کشور می آفریند، در معرض انواع تهدیدهای سایبری، خرابکاری، جاسوسی و انفجار است.

وی گفت: نمایندگان مجلس هم برای حفظ صنعت و خدمت رسانی مستمر، برای اختصاص بودجه و کمک به آن با تدوین مقررات و قوانین کاربردی یاری رسان باشند.