بازسازی تاسیسات آسیب دیده در صدر برنامه های وزارت نفت قرار دارد

جهاد بزرگ

مشعل | پس از آسیب های دشمن  آمریکایی- صهیونی به صنعت نفت در جنگ رمضان، بیان مسئولیت ها در دستور کار نشست های متعدد محسن پاک نژاد، وزیر نفت با مدیران عامل چهار شرکت اصلی وزارت نفت قرار گرفت که در همان روزهای نخست جنگ و پس از آن نیز ادامه داشت. وزیر نفت بارها از تلاش های کارکنان صنعت نفت در جنگ 40 روزه قدردانی کرد و افتخارآفرینی کارکنان و تلاشگران صنعت نفت در سوخت رسانی پایدار به مردم را ستود. با تلاش های وزیر نفت و معاونان و مدیران 4 شرکت اصلی وزارت نفت، آسیب های واردشده به تاسیسات و خسارت های ناشی از آن ارزیابی و آغاز فرایند بازسازی آنها بررسی شد به گونه ای که بر اساس اعلام محسن پاک نژاد، وزیر نفت، صنعت نفت ماموریت پیچیده تری برای بازسازی تاسیسات آسیب دیده پیش رو دارد و ترمیم و بازسازی آنها از اولویت های مهم وزارت نفت در سال جاری به شمار می آید.

محسن پاک نژاد، وزیر نفت ۲۲ فروردین در نشست با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مقاومت مردمی در برابر یورش وحشیانه دشمن آمریکایی - صهیونی فراتر از تصور و شایسته قدردانی است، گفت: کارکنان عملیاتی شرکت های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی در طول این جنگ ظالمانه، با جانفشانی و فداکاری، نقش خود را در تأمین نیازهای مردم به خوبی ایفا کردند. صنعت نفت در روزهای پس از جنگ هم مأموریت پیچیده تری برای بازسازی مراکز آسیب دیده پیش رو دارد.

وی با بیان اینکه مقاومت مردمی در جنگ رمضان، دشمن را به ستوه آورده و به ذلت کشانده است، بیان کرد: امروز به برکت دست مقتدر نیروهای نظامی در میدان و از سوی دیگر حماسه آفرینی مردم عزیز ایران که در همه این مدت خیابان را رها نکرده اند، پیروزی در جنگ تحمیلی سوم فراهم شده است.

وی با اشاره به نقش کارکنان صنعت نفت در افزایش تاب آوری جامعه ایران در شرایط جنگی تصریح کرد: به لطف پروردگار و با تلاش همکاران ما، در طول این جنگ با وجود اقدام های خصمانه و فشارهای دشمن، کوچک ترین خللی در عرصه سوخت رسانی و تأمین نیازهای مردم به وجود نیامد. افزون بر این، روند صادرات نفت کشور نیز در این ایام با مجاهدت و ازخودگذشتگی کارکنان عملیاتی بی وقفه تداوم یافت.

وزیر نفت ادامه داد: در این جنگ، نیروهای عملیاتی فعال، برگ زرین دیگری بر افتخارات و کارنامه صنعت نفت در تاریخ انقلاب اسلامی افزودند؛ این عزیزان در بحرانی ترین شرایط، بالاترین خطرها را متعهدانه به جان خریدند که شایسته قدردانی است.

پاک نژاد با بیان اینکه مأموریت وزارت نفت پس از شرایط جنگی پیچیده تر می شود، افزود: وضع کشور ایجاب می کند که با بهره گیری از ظرفیت و امکانات موجود، فعالیت بیشتری در زمینه سازندگی انجام شود. از سوی دیگر باید به دنبال تخصیص بهینه منابع مالی و صرفه جویی در هزینه ها باشیم تا روند بازسازی مراکز آسیب دیده به موازات فعالیت های توسعه ای در دستور کار قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه انتظارها از وزارت نفت به دلیل فعالیت مجاهدانه کارکنان این صنعت رو به افزایش است و ما مصمم هستیم روند بازسازی چهار پالایشگاه گازی آغاز شود و هرچه سریع تر عملیاتی شوند، تصریح کرد: در همین مدت زمان اندک، تقسیم کار و اقدام های مؤثر متعددی تعریف و برنامه ریزی شده است، همچنین ترمیم و بازسازی تاسیسات صنعت نفت که در پی حمله دشمن آمریکایی - صهیونی آسیب دیده اند، از اولویت های مهم امسال وزارت نفت به شمار می آیند.

انجام کامل مأموریت های شرکت ملی نفت ایران

حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم در این نشست با بیان اینکه سازماندهی مدیریتی به رهبری وزیرنفت در پیشبرد مأموریت های این مجموعه در جنگ رمضان نقشی ویژه داشته است، گفت: «برگزاری نشست های متعدد فنی و کارگروه بحران» و «انجام وظایف به دور از اطلاع رسانی به دلیل موارد مهم پدافند غیرعامل» از جمله عواملی بود که سبب شد شرکت ملی نفت ایران با موفقیت از برهه کنونی عبور کند. بورد با قدردانی از فعالیت مجاهدانه کارکنان عملیاتی شرکت ملی نفت ایران در شرایط جنگی تأکید کرد: از تلاش های(وزیر نفت) تشکر می کنم که در طول این مدت، از هیچ تلاشی دریغ نکردند و انصافاً پای کار ایستادند و در روزهای جنگ نشست شورای معاونان بی وقفه و مفصل با حضور ایشان برگزار شد که دستاوردهای قابل توجهی را برای گذر از بحران و برنامه ریزی وسیع و دقیق برای روزهای پساجنگ به همراه داشت.

ثبت صحنه های افتخارآمیز

وزیر نفت در نشست دیگری که 23 فروردین با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای جنگ رمضان به ویژه رهبر شهید انقلاب، فرماندهان نظامی و جمعی از زنان و کودکان گفت: جنایات دشمن آمریکایی - صهیونی  در این جنگ ثابت کرد که آنها به هیچ یک از قواعد حقوق بشری و انسانی پایبند نیستند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان صنعت نفت در جنگ رمضان بار دیگر صحنه های افتخارآمیزی رقم زدند، گفت: این حماسه باید در زمان مناسب به شکلی ویژه روایتگری و در تاریخ ماندگار شود. وزیر نفت با بیان اینکه کارکنان عملیاتی چهار شرکت اصلی وزارت نفت در همه بخش ها از جان مایه گذاشتند، از همه کارکنان عملیاتی صنعت گاز و شرکت ملی گاز ایران تشکر و تصریح کرد: این عملکرد شایسته قدردانی است،