
مسئولان ارشد از جهادقهرمانانه کارکنان صنعت نفت
در جنگ 40 روزه قدردانی کردند
از پای کار تا پای جان
مشعل| تلاش های جهادی کارکنان صنعت نفت در انجام وظایف محوله و تامین و توزیع مناسب سوخت، میانه روزهای پرتلاطم جنگ رمضان و پس از آن، اقتدار کارکنان این صنعت را به رخ کشاند و مقام های بلندپایه کشور را بر آن داشت تا از تلاش های اثرگذار کارکنان صنعت نفت در شرایط بحرانی تقدیر و بر تداوم خدمت رسانی مطلوب به ملت ایران تاکید کنند .در این گزارش به بازتاب دیدگاه های برخی مسئولان پرداخته ایم که در ادامه می خوانید .
تداوم خدمت رسانی
مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری در نخستین ساعات عادی شدن روند فعالیت های اداری کشور در روز شنبه(۲۲ فروردین) با حضور در وزارت نفت از تلاش های وزارت نفت در ایام جنگ تحمیلی صهیونی -آمریکایی قدردانی کرد. وی در دیدار با محسن پاک نژاد، وزیر نفت بر آمادگی برای تأمین انرژی و اهمیت تداوم خدمت رسانی مطلوب به ملت ایران تأکید کرد.
محسن پاک نژاد، وزیر نفت نیز در این دیدار گزارشی از اقدام های این وزارتخانه در حوزه های مهم کاری ارائه کرد.
قدردانی رئیس جمهوری از کارکنان نفت
پزشکیان همچنین روز چهارشنبه (۲۶ فروردین) با پیامی در شبکه اجتماعی اکس، از ایستادگی کارکنان نفت در روزهای جنگ تحمیلی قدردانی کرد.
وی در این پیام نوشت: «قدردان تلاش های بی وقفه کارکنان و مسئولان حوزه نفت و انرژی هستم؛ آنان که در روزهای این جنگ تحمیلی، از سکوهای نفتی تا جایگاه های سوخت، با ایستادگی و مسئولیت پذیری، با وجود تهدیدها، نگذاشتند خدمت رسانی به مردم مختل شود. این پایداری شایسته بالاترین تقدیر است.»
صنعت نفت جانانه پای کار است
محسن پاک نژاد، وزیر نفت نیز در پاسخ به قدردانی رئیس جمهوری از کارکنان صنعت نفت در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «قدردانی چندباره رئیس جمهوری محترم از تلاش، مجاهدت و خدمت رسانی پایدار کارکنان و مسئولان صنعت نفت به ملت شریف ایران در جریان جنگ تحمیلی اخیر، بسیار ارزشمند و مایه افتخار و دلگرمی بوده است و به نمایندگی از خانواده بزرگ صنعت نفت تأکید می کنم جانانه پای کار ایران ایستاده ایم.»
صنعت نفت تعطیل نشد
محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهوری نیز در نشست هایی با وزرای نفت، صمت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه صنعت نفت ایران با وجود حمله های ناجوانمردانه دشمنان در جنگ های تحمیلی هیچ گاه تعطیل نشده است، گفت: انسجام میان مردم و دولت، ضامن عبور از شرایط و شکست توطئه های دشمن است. وی در دیدار با وزیر نفت، پس از ارائه گزارش محسن پاک نژاد درباره آسیب های واردشده به برخی تأسیسات و اقدام های انجام شده برای تداوم فعالیت ها، با ابراز اطمینان به کارکنان شریف این صنعت یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی نیز صدام و شرکایش آسیب های جدی به صنعت نفت زدند، اما این صنعت حتی یک روز هم تعطیل نشد. عارف با اشاره به تجربه مدیریت بحران در دوران دفاع مقدس و حمله های دشمن به ذخایر سوخت تهران تصریح کرد: در آن دوران نیز کشور توانست شرایط را به گونه ای مدیریت کند که مردم به زندگی عادی خود ادامه دهند؛ امروز نیز همان انسجام میان مردم و دولت، ضامن عبور از شرایط و شکست توطئه های دشمن است.
وی تأکید کرد: ما دولت «دفاع و سازندگی» هستیم، همان طور که برای دفاع جانانه برنامه داریم و از «میدان» و زندگی مردم پشتیبانی می کنیم، با تمام توان نیز خسارت ها را جبران می کنیم و کشور را می سازیم.
پالایش و پخش؛ فراتر از انتظار
عارف همچنین روز (پنجشنبه، ۲۷ فروردین) با حضور در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران از عملکرد کارکنان این شرکت در جنگ رمضان قدردانی و بر نقش این فعالیت ها در حفظ آرامش مردم و پایداری خدمات تأکید کرد. وی در دیدار و گفت وگو با مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران با اشاره به شرایط کشور گفت: جنگ اخیر نه تنها ظرفیت دولت، بلکه ظرفیت ملت ایران را به خوبی نشان داد و در این مسیر، عنایات الهی نیز به وضوح قابل مشاهده بود.
به گفته معاون اول رئیس جمهوری، در این جنگ، حوادث متعددی رخ داد که هریک یادآور تجربه هایی همچون طبس بود و ملت ایران بارها یاری الهی را در عبور از این شرایط مشاهده کرد. ما یک روزی روایت می کنیم که چه طبس هایی در این جنگ دیدیم.
عارف با قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان صنعت نفت و پالایش و پخش تصریح کرد: عملکرد این بخش در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد اختلال در زیرساخت ها بود، بسیار فراتر از انتظار ظاهر شد. هدف دشمن تنها آسیب به زیرساخت ها نبود، بلکه تلاش داشت با ایجاد اختلال در خدمات، نارضایتی در میان مردم ایجاد کند، اما کارکنان این حوزه با تلاش شبانه روزی، این توطئه را خنثی کردند. در واقع دشمنی که ادعای کمک به مردم ایران را داشت، فقط به زندگی، معیشت و آرامش مردم شلیک می کرد تا ملت را از پا دربیاورد، اما هرگز موفق نشد.
قدردانی سازمان بازرسی کل کشور از اقدام های وزارت نفت
سازمان بازرسی کل کشورنیز از عملکرد وزارت نفت و همه عوامل اجرایی در مدیریت تأمین و توزیع سوخت طی روزهای جنگ تحمیلی سوم قدردانی کرد.
محسن پاک نژاد در دیدار با ذبیح الله خدائیان ضمن بررسی همکاری های دوجانبه وزارت نفت و سازمان بازرسی کل کشور؛ اقدام های این وزارتخانه در ایام جنگ تحمیلی سوم را تشریح کرد.
وزیر نفت در این دیدار بر استمرار اجرای کامل قوانین و ارتقای سطح سلامت اداری در این وزارتخانه تأکید کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از عملکرد مطلوب وزارت نفت در مدیریت تأمین و توزیع سوخت، به ویژه در اوج سفرهای نوروزی و شرایط جنگی، از وزیر نفت و همه عوامل اجرایی قدردانی کرد و افزود: استمرار این «مدیریت هوشمند» و پیش بینی تدابیر لازم برای مقابله با بحران های احتمالی در آینده ضرورت دارد.
خدائیان با اشاره به شرایط ویژه ناشی از جنگ، بر همراهی و حمایت کامل و همه جانبه این سازمان از مجموعه وزارت نفت تأکید کرد و یادآور شد: بازرسی کل کشور در کنار نقش نظارتی، به عنوان بازویی کمکی برای پیشبرد اهداف راهبردی انرژی در کشور عمل می کند.
قدردانی از مدیریت مطلوب عرضه سوخت
فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت نیز در بخش های مختلف خبری با قدردانی از صنعت نفت برای مدیریت مطلوب عرضه سوخت با تأکید بر اینکه دولت توانست یک روز پس از حمله دشمن به زیرساخت های سوخت در تهران، موضوع سوخت را ساماندهی کند، گفت: جایگاه های سوخت با تلاش خوبی که کارکنان صنعت نفت داشتند، به آرامش رسید.
به گفته وی، تلاشگران صنعت نفت توانستند به خوبی فضا را مدیریت کنند و در عین حال که تانکرهای سوخت رسان سوخت را به جایگاه های سوخت بنزین می رساندند، بنزین نیز بدون هیچ گونه وقفه ای توزیع می شد.
تقدیر از تلاش های ایثارگرانه کارکنان
موسی احمدی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از منطقه عملیاتی لاوان، از مجاهدت و ایثار کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت های نفتی مستقر در این جزیره، طی روزهای جنگ تحمیلی سوم قدردانی کرد.
وی با قدردانی از تلاش های مضاعف کارکنان ایثارگر صنعت نفت در این جزیره تأکید کرد: همت و ایثار کارکنان این مجموعه در شرایط سخت جنگ تحمیلی اخیر، نشان دهنده روحیه متعهدانه و جهادی آنان در دفاع از منافع ملی کشور است.