ارتقای سامانه نوبت د هی

رئیس بهد اشت و د رمان صنعت نفت تهران، یکی د یگر از اقد امات مهم صورت گرفته را ارتقای سامانه نوبت د هی عنوان کرد و گفت: به منظور افزایش سطح رضایتمند ی جامعه هد ف و مد یریت زمان، سامانه نوبت د هی بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران ارتقا یافت و به منظور تکریم کارکنان و خانواد ه صنعت نفت و افزایش سرعت پاسخگویی، نوبت د هی اینترنتی به سامانه های نوبت د هی این مرکز اضافه شد .

 کیان هد ف از راه اند ازی سامانه اخذ نوبت شبانه روزی را صرفه جویی د ر زمان و منتظر نماند ن پشت خط تلفن، سهولت د ر کاربری و کسب اطلاعات بیشتر د ر خصوص پزشکان بیان کرد .

به گفته او، ایجاد کال سنتر و سامانه 1519 نقش موثری د ر جلب رضایت بیماران و نوبت د هی کلینک ها، پاراکلینک و بخش های بیمارستانی د اشته و با توجه به افزایش تعد اد تماس ها، تمام تلاش ما این است که این افزایش، کیفیت کار را کاهش ند هد . به همین منظور علاوه بر سامانه تلفنی ۱۵۱۹، سامانه نوبت د هی اینترنتی را راه اند ازی کرد یم که به د نبال آن، روزانه بیش از یکهزار و 300 نفر فقط به کلینیک های تخصصی بیمارستان نفت تهران مراجعه می کنند .

کیان اد امه د اد : براساس مستند ات، میزان انتظار بیماران برای نوبت د هی از سامانه 1519 پس از راه اند ازی سامانه نوبت د هی اینترنتی از شش هزار ساعت د ر ماه به دو هزار ساعت کاهش پید ا کرد ه که البته باز هم قابل قبول نیست و این عد د باید کاهش پید ا کند .

راه اند ازی نوبت د هی اینترنتی بخش د ند انپزشکی

رئیس بهد اشت و د رمان صنعت نفت تهران د ر اد امه، به یکی د یگر از اقد امات مهمی که از آبان سال گذشته د ر د ستور کار قرار گرفته، اشاره کرد و گفت: با افزایش سطح خد مات د ر حوزه د ند انپزشکی روبه رو هستیم. امکانات واحد د ند انپزشکی پاسخگوی نیاز مراجعان نبود و همین موضوع نارضایتی بیماران را به د نبال د اشت. به همین منظور د ر اولین اقد ام و با همکاری شرکت پخش فراورد ه های نفتی، ساختمان مناسبی را نزد یک بیمارستان و با د سترسی مناسب انتخاب کرد یم تا مرکز د ند انپزشکی مجهزی راه اند ازی کنیم و امید واریم پس از تحویل ساختمان و بازسازی مناسب، تا پایان سال به بهره برد اری برسد .

کیان با اشاره به راه اند ازی نوبت د هی اینترنتی بخش د ند انپزشکی به صورت جد اگانه افزود : د ر گام د وم برای کاهش زمان انتظار بیماران، 12 د ند انپزشک جذب کرد یم که منجر به افزایش رضایت مند ی شد . د ر سال 1402 متوسط زمان انتظار برای د ریافت خد مات د ند انپزشکی چهار ماه بود که طی بازه زمانی پنج ماه امسال، مد ت زمان انتظار به یک ماه کاهش پید ا کرد ه است.

او به میانگین خد مات د ند انپزشکی ارائه شد ه پرد اخت و گفت: د ر سال گذشته میزان خد مات ارائه شد ه چهار هزار و 700 خد مت بود که با اقد امات صورت گرفته فقط د ر ارد یبهشت ماه امسال به رقمی نزد یک به 21 هزار خد مت رسید و همین عد د نشان از افزایش خد مات و میزان رضایت مند ی مراجعان است. همچنین علاوه بر موضوعات گفته شد ه، بخش د ند انپزشکی مراکز د رمانی د ر سطح تهران نیز تجهیز شد تا بیماران با مراجعه به نزد یک ترین مرکز د رمانی، خد مات د ریافت کنند .

افزایش کلینیک های تخصصی

رئیس بهد اشت و د رمان صنعت نفت تهران با بیان اینکه متخصصان مراکز د رمانی باید از لحاظ د انش و اخلاق مورد قبول باشند ، گفت: د ر حال حاضر 350 پزشک د ر بیمارستان صنعت نفت تهران فعالیت د ارند . از آبان سال گذشته تعد اد کلینیک های تخصصی را افزایش د اد یم و برای جذب پزشکان و ماند گاری آنها با موافقت ستاد سازمان، سقف کارانه پزشکان و پرد اختی ها را بالا برد یم که خوشبختانه مورد قبول بود ه است.

به گفته او، نکته مهمی که باید د ر سطح مراکز د رمانی نفت اجرایی شود ، پرد اخت براساس میزان عملکرد است که باعث افزایش انگیزه د ر کاد ر د رمان می شود . همانطور که د ر سازمان، تخصیص بود جه به مناطق مبنی بر عملکرد آنان است، باید تعرفه ها و پرد اختی ها به پزشکان و پرستاران براساس میزان عملکرد باشد تا باعث ایجاد رقابت برای ارائه خد مت بیشتر شود .

کیان اد امه د اد : رضایت بیمار، مهم ترین جنبه کیفیت خد مات د ر مراکز بهد اشت و د رمان صنعت نفت بود ه و همه تلاش ما افزایش خد مت با هد ف ایجاد رضایتمند ی کارکنان زحمتکش د ر صنعت نفت و خانواد ه هایشان است. یکی د یگر از برنامه های مهم د ر د ستور کار، تجهیز د رمانگاه پاسد اران، آزاد ی و فجر برای ارائه خد مات د رمانی سرپایی است.

افزایش امکانات تخصصی مرکز سلامت خانواد ه

رئیس بهد اشت و د رمان صنعت نفت تهران گفت: امکانات تخصصی مرکز سلامت خانواد ه صنعت نفت آزاد ی با توجه به فضای فیزیکی مناسب و ظرفیتی که د ارد ، افزایش یافته و می تواند د ر همه روزهای هفته خد مات مورد نیاز را به جمعیت تحت پوشش د ر منطقه غرب ارائه کند و بار مراجعان به بیمارستان صنعت نفت تهران را کاهش د هد .

کیان د ر اد امه گفت: از جمله بخش هایی که د ر مرکز سلامت خانواد ه صنعت نفت آزاد ی راه اند ازی شد ه یا د ر حال راه اند ازی است، می توان به بخش د یالیز، تصویربرد اری، سونوگرافی، د ند انپزشکی، نورولوژی، گوارش، کلینیک غد د ، ریه، روماتولوژی، توانبخشی، کلینیک زخم و د رد و ... اشاره کرد .

به گفته او، به روز شد ن وقت د هی و انجام  MRI، ارائه گزارش طی 24 تا 72 ساعت کاری د ر بیمارستان تهران، افزایش کلینیک های د ند انپرشکی د رمانگاه کرج، راه اند ازی بخش شنوایی سنجی د ر قم افزایش کلینیک های د اخلی، چشم و زنان د ر پاسد اران و امام حسین(ع) از د یگر اقد امات صورت گرفته است.

   راه اند ازی نسخ الکترونیکی

رئیس بهد اشت و د رمان صنعت نفت تهران، یکی د یگر از موارد ی را که منجر به افزایش میزان رضایتمند ی مراجعان د ر بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران شد ، راه اند ازی نسخ الکترونیکی د ارویی عنوان کرد و گفت: حذف د فترچه ها و راه اند ازی نسخ الکترونیکی که از د ی ماه 1400 الزام کشوری بود و متاسفانه د ر بهد اشت و د رمان صنعت نفت تهران اجرایی نشد ه بود ، بسرعت د ر بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران به اجرا د رآمد و د ر پی آن زمان انتظار بیمار برای د ریافت د ارو از د اروخانه از یک ساعت و نیم به 10 تا 15 د قیقه کاهش یافت.

استفاد ه از هوش مصنوعی

کیان با اشاره به استفاد ه از هوش مصنوعی د ر فرایند های بیمارستانی تاکید کرد : یکی از راه های کنترل هزینه ها و همچنین سهولت د سترسی پزشک به سابقه بیمار، راه اند ازی پروند ه الکترونیک بیمار است که با هد ف هوشمند سازی بیمارستان، اقد اماتی د ر این باره صورت گرفته است.

به گفته او، یکی د یگر از مزیت های راه اند ازی پروند ه الکترونیک، د سترسی به سوابق بیمار، ارائه مستند ات برای مد یریت هزینه، ارائه گزارش عملکرد مراکز د رمانی د ر خصوص میزان مراجعات و میزان نسخ د ارویی و... است.

کاهش مد ت زمان بازپرد اخت هزینه ها

رئیس بهد اشت و د رمان صنعت نفت تهران با اشاره به عوامل نارضایتی د ر پرد اخت هزینه بیماران د ر خد مات د رمان غیرمستقیم گفت: مد ت زمان بازپرد اخت هزینه ها د ر حال حاضر بیش از سه ماه است که بسیار طولانی است و همین موضوع، منجر به نارضایتی مراجعان و بیماران شد ه است.

کیان با بیان اینکه این محد ود یت و چالش فقط مربوط به بهد اشت و د رمان نیست؛ بلکه قوانین و مقررات مالی شرکت ها نیز د ر این موضوع سهیم هستند ، گفت: به منظور رفع این مشکل و افزایش سرعت بازپرد اخت، نرم افزاری برای بارگذاری اطلاعات بیماران مورد بهره برد اری تعیین شد ه و د ر حال حاضر فقط رابطان شرکت ها این اطلاعات را بارگذاری می کنند که بزود ی علاوه بر نیروی مشخص شد ه از سوی شرکت ها، کارکنان هم می توانند از طریق اپلیکیشن موبایل یا سیستم نفت، مد ارک خود را برای د ریافت تایید یه و پرد اخت بارگذاری و ارسال کنند تا روند بازپرد اخت به مد ت زمان یک هفته تا 10 روز کاهش یابد .

او د ر پایان خاطرنشان کرد : گام های موثر و مثبتی با همد لی و همکاری د ر این مجموعه برد اشته شد ه که البته معتقد یم باید اقد امات بیشتری برای ارائه خد مات با کیفیت صورت بگیرد تا به هد ف و شعار خود که «انتخاب اول کارکنان سازمان، بهد اشت د رمان صنعت نفت باشد »، برسیم .