
برند سازی د ر اولویت شرکت های د اخلی قرار گیرد
اثرگذاری صنعت نفت د ر توسعه د انش بنیان ها
سمیه راهپیما صنعت نفت از آغاز به کار د ولت سیزد هم تا کنون نگاه ویژه ای به شرکت های د انش بنیان د اشته است و توانسته ورود این شرکت ها به صنعت را تسهیل کند ؛ از این رو با قرارد اد ن این شرکت ها د ر فهرست بلند سازند گان صنعت نفت، شرایط حمایت در زمینه پشتیبانی، صاد رات خد مات فنی و مهند سی، تجاری سازی و بازار د اخلی فراهم شد ه است. صنعت نفت با این رویکرد توانسته د ر سال گذشته برای سومین سال متوالی، مقام نخست را د ر بخش ساخت بار اول از آن خود کند ، ضمن آنکه تمام شرکت های اصلی و فرعی خود را موظف به استفاد ه از توان شرکت های د اخلی کرد ه اند.
د ر این میان، مد یریت بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فراورد ه های نفتی ایران د ر این حوزه فعالیت های چشمگیری د اشته و افزون بر این، بر اساس مطالعه، شناسایی و تجزیه و تحلیل بازارهای بالفعل و بالقوه فراورد ه های نفتی د ر حوزه کشورهای همسایه، بازارهای فرامنطقه ای و بین المللی، امکان رقابت را د ر بازار جهانی فراهم کرد ه است. گفت وگوی خبرنگار «مشعل» با مهد ی وکیلی، مد یر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فراورد ه های نفتی ایران را د ر اد امه می خوانید :