نشست بهینه کاوی فعالان رسانه شرق و شمال شرق کشور برگزار شد

مدیریت  بحــــــران  مصرف گاز  زیر ذره بین

 مشعل    نشست تخصصی روسای روابط عمومی و خبرنگاران صنعت گاز شرق و شمال شرق کشور با هدف بهینه کاوی دلایل و عوامل بحران مصرف گاز در کشور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در نشست تخصصی روسای روابط عمومی و خبرنگاران صنعت گاز شرق و شمال کشور که روزهای سه شنبه و چهارشنبه (10 و 11 مرداد) به میزبانی این شرکت برگزار شد، گفت: با توجه به نقش مهم روابط عمومی ها در اطلاع رسانی عملکرد سازمان و همچنین ارتباط تگناتنگ این واحد با مشترکان، ذی نفعان و عموم مردم، نیاز است که سطح دانش و اطلاعات کارکنان روابط عمومی ها در استفاده از فناوری های روز دنیا افزایش یابد.

سید محمود هاشمی اظهار کرد: روابط عمومی ها با شناسایی مسائل و مشکلات سازمان، آنها را به مدیریت انتقال داده و نقش مهمی در ارائه راهکارها و بهبود وضعیت سازمان ایفا کنند.

 روابط عمومی پویا، فعال و با برنامه

وی با بیان اینکه سازمان و مدیری موفق است که دارای روابط عمومی پویا، فعال و با برنامه باشد، تصریح کرد: هر سازمان و مدیری که بتواند ظرفیت های روابط عمومی را شناسایی و با برنامه ریزی در زمینه ارتقای علمی و کاربردی آن گام های موثری بردارد، موفق است که خوشبختانه این موضوع به طور ویژه در سطح صنعت گاز دنبال می شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص روابط عمومی که می فرمایند: «روابط عمومي، بهترين نمايانگر اوضاع داخلي وزارتخانه از يك سو و از سوي ديگر منعكس كننده چگونگي مسائلي است كه در آن نهاد مي گذرد»، گفت: همه ما نیک می دانیم که سلامت يك دستگاه با هم نوايي و همدلی همه ارکان آن ارتباط دارد و آنها می توانند بر این اساس، فعاليت نهادها را ارزيابي و راه های بهبود را نشان دهند.

هاشمی ادامه داد: ما به عنوان یک شرکت خدمات رسان، تمام توان، تلاش و همت خود را در داشتن یک روابط عمومی قوی و با دانش به کار می گیریم تا بتوانیم فعالیت و اقدامات گسترده صنعت گاز را به طور شفاف و مستمر به جامعه و مردم اطلاع رسانی کنیم.

 ارتقای دانش مدیریتی همراه با نگاه خلاقانه در تولید محتوا

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران که از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست حاضر بود، گفت: ارتقا و تقویت جایگاه و دانش مدیریتی همراه با نگاه خلاقانه در تولید محتوا، لازمه داشتن یک روابط عمومی قوی در سازمان است.

عباس اعظمی افزود: با توجه به هجمه ها و تبلیغات گسترده دشمن در قبال عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم، این وظیفه روابط عمومی هاست که خدمات گسترده ای همچون گازرسانی به اقصا نقاط کشور، که بویژه در مناطق محروم انجام می شود را برای جامعه بخوبی تبیین کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها در تصمیم گیری مدیریت سازمان با توجه به موقعیتی که در سطح جامعه از جمله اطلاع رسانی، ارتباط تنگانگ با مردم و مسائل و مشکلات دارند، نقشی کلیدی و راهبردی ایفا می کنند و این نگاه در سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست جمهوری نیز کاملا مشهود است.

اعظمی با بیان اینکه منحنی رشد روابط عمومی ها و حوزه ارتباطات آغاز شده، گفت: اکنون ضلع چهارم این منحنی که همان روابط عمومی ها هستند، بشدت و بدرستی، قدرت نمایی کرده و در مدیریت بحران مصرف گاز در زمستان گذشته، نشان دادند که نقشی حیاتی در این حوزه دارند.

 توجه به ارزش های خبری

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، توجه به ارزش های خبری را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تهیه محتوای خوب می تواند در عرصه اطلاع رسانی و تأثیر آن بر مخاطب عام، جلوه ای از قدرت رسانه را به نمایش بگذارد.

اعظمی تصریح کرد: باید سواد مدیریتی روابط عمومی ها، همپای سواد رسانه ای و ارتباطی شان، ارتقا یابد و همپای استانداردهای جهانی رشد کند.وی در بخش دیگری از سخنان خود، از برون سپاری به عنوان ابزاری مؤثر در تولید یک محتوای خوب نام برد و گفت: روابط عمومی ها مانند پل ارتباطی بین دولت و مردم هستند که باید با کنشگری صحیح، مردم را به آینده ای روشن نوید دهند.

اعظمی در پایان اظهار کرد: فراموش نکنیم که امیدآفرینی، یکی از مهم ترین واژه ها در روابط عمومی به منظور تسهیل در امر توسعه و ایجاد نشاط در جامعه است.

نشست تخصصی رؤسای روابط عمومی و خبرنگاران صنعت گاز شرق و شمال شرق کشور به مدت دو روز (۱۰ و ۱۱ مرداد) به میزبانی شرکت گاز استان خراسان شمالی برگزار شد. نخستین روز این نشست، به برگزاری دوره آموزشی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط عمومی اختصاص داشت.

در روز دوم نیز، نشست تخصصی روسای روابط عمومی و خبرنگاران صنعت گاز شرق و شمال کشور با هدف بهینه کاوی دلایل و عوامل بحران مصرف گاز در کشور برگزار شد.