فرزند نفتی در گفت وگو با «مشعل»:

اتومبیلرانی بیشتر از هر رشته ورزشی  طرفدار دارد

اسلالوم نوعی مسابقه مارپیچ در رشته اتومبیلرانی است كه با سرعت کم تا متوسط اغلب در پارکینگ ها و باندهای فرودگاه و به صورت تك نفره و در یك مسیر كه با مانعی همچون کله قندی (مخروط های ترافیک) طراحی شده، انجام می شود و ملاك موفقیت در آن مانور خوب بین موانع و سرعت مناسب درعبور از آنهاست؛ به طوری که مسیر در بهترین زمان و کمترین خطای ممكن طی شود، رانندگان ضمن اینکه از مخروط ها و پایلون ها عبور می کنند، مهارت رانندگی خود را در برابر زمان می سنجند.تمام ماشین ها باکلاس های مختلف می توانند در مسابقات اسلالوم شرکت کنند، تنها وسایل نقلیه ای که قادر نیستند در این رقابت ها شرکت کنند، وسایل نقلیه بسیار کوتاه مانند Go-Kart ها و آنهایی که دارای مرکز ثقل بالایی مانند SUV و کامیون های با اندازه بزرگ هستند.در این رشته همه راننده ها می توانند با ماشین های شهری و شخصی خود فعالیت کنند و نیازی به تقویت موتورهای ماشین نیست. اسلالوم دروازه ورود به دنیای اتومبیلرانی است اگر در این رشته راننده ها بتوانند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند، به طور حتم در آینده ای نزدیک می توانند در دیگر رشته ها هم رکوردهای قابل قبولی را به ثبت برسانند.سالار زینالی از فرزندان همکار نفتی (رحیم زینالی شاغل در مرکز انتقال نفت اقماری قطب آباد) که از قهرمانان این رشته اتومبیلرانی به شمار می رود، در گفت وگو با «مشعل» از سختی ها و مشکلات این رشته و نیز هیجان و برنامه هایش گفت که باهم می خوانیم.

   با یک بیوگرافی از خودتان شروع کنید؟

سالار زینالی، متولد سال 1373 در تهران، فرزند نفتی و عاشق رانندگی و اتومبیل هستم. در کنار درس و کار این رشته ورزشی مهیج اتومبیلرانی را به دلیل هیجان و زیبایی های خاصی که دارد انتخاب کردم.

  یعنی فقط به خاطر مهیج بودن این رشته ورزشی را انتخاب کردید؟

البته این دلیل اصلی بود، اما من از بچگی عاشق ماشین بودم و همین علاقه شدیدم به ماشین باعث شد این رشته را انتخاب کنم.

   از چه زمانی با این رشته آشنا شدید و رانندگی حرفه ای را آغاز کردید؟

چون علاقه شدیدی به رانندگی داشتم قبل از اینکه گواهینامه بگیرم، پشت فرمان می نشستم و همین که کمی به رانندگی مسلط شدم و گواهینامه گرفتم، به دلیل علاقه ای که داشتم کم کم حرکات نمایشی با ماشین را تمرین کردم، اما به دلیل اینکه شهرمان پیست نداشت، یک مقدار دیرتر از آن زمانی که باید به صورت حرفه ای شروع به کار می کردم، به طور حرفه ای این رشته را شروع کردم. دقیقا از سال 97 بود که به صورت حرفه ای در مسابقات شرکت کردم.

   آیا وضعیت شغل پدرتان و نبود ایشان در خانه، در فعالیت حرفه ای شما تاثیری داشته است؟

از وقتی که من به صورت حرفه ای شروع به اتومبیلرانی کردم، شغل پدرم و دوری ایشان از خانه در فعالیتم بی تاثیر نبود و باعث می شد که من نتوانم به بعضی از تمرینات و مسابقاتم بروم، چون از ماشین پدرم استفاده می کردم.

    مشوق شما در این حرفه چه کسی بوده است؟

باید بگویم که مشوقی نداشتم و علاقه خودم بود، با این حال از پدر و مادرم کمال تشکر را دارم که در تمامی مراحل زندگی ام هیچ وقت تنهایم نگذاشتند و همیشه پشتیبانم بودند که دست هر دو عزیز را می بوسم و امیدوارم که دعای خیرشان همیشه همراهم باشد.

    تا به حال چه افتخاراتی در زمینه مسابقات اتومبیلرانی کسب کرده اید؟

چند مقام قهرمانی اول تا سوم استانی در شمال غرب کشور و همچنین سابقه چند دوره شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را دارم.

    اتومبیلرانی به عنوان شغل اصلی شماست یا تنها به عنوان یک ورزش به آن نگاه می کنید؟

درست است که در کشور عزیزمان ایران خیلی به این رشته اهمیت نمی دهند، اما در کشورهای دیگر این رشته خیلی مهم است. من هم به عنوان رشته ورزشی و هم شغل به آن نگاه می کنم.

    در مسابقات از چه نوع خودرویی استفاده می کنید و خودرو شخصی شما چیست؟

من یک پژو ۴۰۵ دارم که خیلی مناسب مسابقه نیست، ولی با همان خودرو در مسابقات شرکت می کنم.

    وضعیت پیست های اتومبیلرانی محل زندگی شما چگونه است؟

وضعیت پیست استان ما اصلا خوب نیست، می شود گفت پیست حرفه ای نداریم و خیلی کم تمرین می کنیم، اما درمجموع بد هم نیست.

    مشکلات شما در این رشته ورزشی چیست؟

پیست و ماشین مناسب مسابقه و اگر یک اسپانسر خوب داشته باشم، به لطف خدا مطمئنا بهترین مقام ها را در بزرگ ترین مسابقات کسب خواهم کرد، چون هم مهارتش را دارم و هم علاقه شدید.

    به نظر شما سطح برگزاری مسابقات داخلی با خارج از کشور چقدر تفاوت دارد؟

وضعیت مسابقات داخل کشور و خارج از کشور فرقشان از زمین تا آسمان است، زیرا در کشورمان اصلا به این رشته اهمیت نمی دهند که اگر اهمیت داده شود بیشتر از هر رشته دیگری در کشورمان طرفدار و راننده حرفه ای داریم.

    در آخر توصیه ای برای دوستداران خودرو دارید؟

خواهشی که از دوستان عزیزم دارم، این است که داخل شهر و جاده ها حرکات نمایشی اجرا نکنند. مقررات را رعایت کنند، چراکه همه مثل شما حرفه ای نیستند. با زندگی و جان مردم بازی نکنید، حرفه و مهارتتان را در پیست مسابقه نشان دهید.

 

شجاعی رفت نصیریان دوست دوباره مدیرعامل شد

 مهران نصیریان دوست برای سومین فصل متوالی، به عنوان مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان انتخاب شد.

مهران نصیریان دوست که با اتمام لیگ برتر از سمت مدیرعاملی باشگاه نفت مسجدسلیمان استعفا کرده بود، مجددا و برای سومین فصل متوالی به عنوان مدیرعامل این باشگاه معرفی شد. پیش ازاین نیز ابوذر شجاعی ابتدا به عنوان سرپرست و سپس مدیرعامل باشگاه، پیگیر امورات تیم جهت حضور در لیگ برتر بود که بعد از برگزاری جلسه مدیران ارشد ورزش وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفت خیز جنوب مهران نصیریان دوست دوباره مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان شد و متعاقبا ابوذر شجاعی در هیات مدیره مشغول به کار شد.در همین راستا اعضای هیات مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان ابقا شدند. بر این اساس مهران نصیریان دوست، عطاءالله بهادری، ابوذر شجاعی، حسین فرجی و پیمان مولایی برای یک سال دیگر در این باشگاه مشغول به فعالیت خواهند بود.تیم نفت مسجدسلیمان که فصل گذشته توانست عملکرد خیره کننده ای در لیگ داشته باشد و به عنوان هشتمی دست پیدا کند، لیگ بیستم را هم خوب شروع کرد و در هفته اول در دیداری خارج از خانه مقابل تیم تراکتور به تساوی بدون گل رسید.

 

درخشش کارکنان خطوط لوله در والیبال ساحلی کارگران 

 تیم والیبال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه فارس برای اولین بار در مسابقات والیبال ساحلی کارگری استان فارس شرکت کرد و به مقام چهارم دست یافت.رقابت های والیبال ساحلی کارگری استان فارس در شهر شیراز برگزار شد و در تیم خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس که برای اولین بار در  رقابت های کارگری والیبال ساحلی شرکت کرده بود، به مقام چهارم دست پیدا کرد.والیبالیست های ساحلی خطوط لوله بعد از صعود از مرحله گروهی و حضور در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازماندند و در نهایت با وجود تلاش خوب و نزدیکی امتیازات خود با رقبا به مقام چهارم این مسابقات دست یافتند و علاوه بر این موفق به دریافت نشان اخلاق این دوره از مسابقات شدند.این مسابقات با توجه به شرایط خاص به وجود آمده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شد.

 

مدیر فنی صنعت نفت آبادان:

وقفه در لیگ برتر به سود نفت شد

مدیرفنی تیم فوتبال نفت آبادان عقیده دارد وقفه ای که در برگزاری لیگ ایجاد شد وهمچنین لغو دیدار هفته اول نفت مقابل پیکان باعث شد زمان بیشتری برای آماده سازی تیم پیدا کنند.

علی فیروزی درباره شرایط تیم صنعت نفت آبادان گفت: خوشبختانه وقفه ای که در برگزاری لیگ ایجاد شد و همچنین لغو دیدار هفته اول نفت مقابل پیکان باعث شد با توجه به اینکه نسبت به سایر تیم های لیگ برتری، تمریناتمان را دیرتر آغاز کرده بودیم و هم اینکه بازی تدارکاتی کمتری داشتیم، توانستیم زمان بیشتری برای آماده سازی پیدا کنیم. به هرحال تیم نفت با مشکلات فراوان و امکانات کم، کار خود را برای حضور در لیگ آغاز کرد. کادر فنی و باشگاه تلاش دارند تیم با شرایط خوبی آماده مسابقات شود. در همین راستا با توجه به اینکه فیفادی را داریم، لیگ تعطیل می شود که این به آماده سازی هرچه بیشتر تیم نفت کمک می کند. در مجموع این وقفه ها برای نفت آبادان خوب است.فیروزی در خصوص تغییر بیش از 10 بازیکن در صنعت نفت گفت: به هرحال این موضوع را هم باید مدنظر قرار داد که تیم نفت آبادان شاکله اصلی خود در فصل نوزدهم را از دست داده است و تیمی که این تعداد بازیکن را از دست بدهد، مطمئنا کار سختی در شروع لیگ خواهد داشت. از سوی دیگر انتظارات مردم نسبت به تیم نفت آبادان بسیار است که باید این مهم هم مدنظر باشد که نفت با چه شرایطی خود را برای لیگ بیستم آماده کرده است. ما آنقدر تمریناتمان را دیر آغاز کردیم که حتی نتوانستیم اردویی با مدت زمان مناسب برگزار کنیم، هرچند تلاش کردیم از همان اردو با مدت زمان کم نیز بهره لازم را ببریم. مدیرفنی تیم فوتبال نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا نفت آبادان امسال می تواند خود را به عنوان یک مدعی معرفی کند، گفت: اکنون صحبت درباره این موضوع خیلی زود است، آن هم در مورد تیمی که با سختی ها و مشکلات فراوان خود را آماده مسابقات کرده است. به هرحال اتفاقات در مستطیل سبز رخ می دهد و باید کارمان را رسما در لیگ شروع کنیم تا به میزان آمادگی بازیکنان پی ببریم، اما درمجموع شرایط تیم نفت خوب است و روزبه روز در حال بهتر شدن هستیم.