قهرماني فرزند نفتي در مسابقات  اتومبيل راني

دومين مرحله مسابقات فرمولاي قهرماني کشور در پيست اتومبيل راني ورزشگاه آزادي برگزار و فرزند نفتي شرکت کننده در اين رقابت ها موفق شد در اين مرحله با کسب مقام نخست قهرمان شود.

هيراد صفرچي، از فرزندان کارکنان شرکت ملي مناطق نفت خيزجنوب ايران در دومين مرحله از مسابقات دريفت قهرماني کشور در سال 1398 که به ميزباني پيست اتومبيل راني مجموعه آزادي تهران برگزار شد، به مقام قهرماني دست پيدا کرد. اين رقابت ها با حضور 12 شرکت کننده برتر از استان هاي سراسر کشور آغاز شد. در اين مسابقه جذاب، ابتدا همه شرکت کنندگان بر اساس جدول به صورت دو به دو (سويسو) در خط استارت قرار گرفتند که 8 اتومبيل ران به دور نيمه نهايي راه يافتند و پس از رقابت مجدد با يکديگر در آخر 4 شرکت کننده به دور نهايي رسيدند تا تکليف نفرات برتر اين دوره نيز مشخص شود.   در پايان و دور نهايي هيراد صفرچي فرزند محمد رضا صفرچي از کارکنان شرکت ملي مناطق نفت خيزجنوب که در تيم منطقه آزاد انزلي حضور دارد، عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد رضا گله دار از خوزستان و محمدرضا روحي از البرز نيز، عناوين دوم و سوم دومين مرحله از مسابقات دريفت قهرماني کشور را به خود اختصاص دادند. از نکات جالب توجه اين رقابت ها، استقبال خوب و پر شور تماشاگران و علاقه مندان به رشته دريفت در در هواي پاييزي پيست اتومبيل راني مجموعه ورزشي آزادي تهران بود. در پايان جوايز نفرات برتر با حضور صيدانلو و کياني رئيس و دبير فدراسيون به نفرات برتر اهدا شد.

مسابقات دريفت قهرماني کشور، امسال در پنج مرحله پيش بيني شده که تا پايان اسفند ماه تکليف قهرمان سال آن مشخص مي شود.

 

انتصاب مديرعامل باشگاه ورزشي مناطق نفت خيز جنوب

جلسه توديع و معارفه مديرعامل باشگاه فرهنگي - ورزشي مناطق نفت خيز جنوب باحضور باراني، مديرمنابع انساني شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب، جمعي از روسا و مسؤولين باشگاه در دفتر ساختمان مركزي باشگاه برگزار شد.

در اين جلسه باراني، مديرمنابع انساني شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با تشکر از زحمات تمامي کارکنان و تلاش هاي تمامي مجموعه جهت توسعه و پيشرفت ورزش در شرايط خاص اقتصادي گفت: امروزه ورزش بعنوان يکي از اصلي ترين روش ها براي ايجاد نشاط در جامعه محسوب مي شود و به همين منظور شرکت هاي مناطق نفت خيز جنوب با رويکرد مناسب مديريت ارشد و هيئت مديره خود موفق شده در راستاي مسؤوليت هاي اجتماعي با برنامه ريزي هاي منظم در حوزه ورزش همگاني و قهرماني براي کارکنان، خانواده ها و همچنين جامعه پيرامون خود فعاليت ها و دستاوردهاي بسياري را به دست بياورد.

در ادامه اسکندر رويين پور، مديرعامل جديد باشگاه فرهنگي - ورزشي مناطق نفت خيز جنوب گفت: ورزش همگاني و قهرماني به مانند ساير حوزه ها نيازمند برنامه ريزي هاي دقيق و از پيش مشخص شده است، در همين راستا بايد در باشگاه ورزشي براي تمام رشته هايي که در آن فعاليت مي کنيم، برنامه هاي کوتاه مدت و بلند مدت تدوين کنيم تا موفق شويم در اين بخش عملکرد مطلوبي داشته و به آن استمرار ببخشيم.

رويين پور افزود: همبستگي، اتحاد و پيگيري رمز موفقيت در تمامي زمينه هاست و با پتانسيل و ظرفيت بالايي که در کارکنان باشگاه سراغ دارم، اميدواريم شاهد رشد هر چه بيشتر ورزش در شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب باشيم. وي تاکيد کرد: با توجه به اهميت و ضرورت ورزش بويژه در بخش قهرماني، امروزه توجه به استعداديابي پايه ورزشي در سطح نونهالان و نوجوانان به خوبي احساس مي شود و اميدواريم بتوانيم در اين زمينه نيز گام هاي بلند و موثري در سطح مناطق نفت خيز جنوب برداريم.اسکندر رويين پور افزود: با توجه به ظرفيت و زيرساخت هاي موجود، سعي خواهيم کرد بهترين بهره وري را در جهت ايجاد شور و نشاط و توسعه هر چه بيشتر ورزش همگاني در ميان خانواده ها و کارکنان داشته باشيم.

در پايان اين جلسه باراني از خدمات و زحمات هدايت يزدي، مديرعامل پيشين باشگاه ورزشي مناطق نفت خيز جنوب در سال هاي گذشته تقدير وتشکر و اسکندر رويين پور را به عنوان مديرعامل جديد اين باشگاه معرفي و از خداوند متعال براي وي در ادامه راه آرزوي موفقيت و سربلندي کرد.

 

  کوهنوردان نفت مسجدسليمان بر فراز قله تاراز

به دنبال صعودهاي موفقيت آميز کوهنوردان تيم نفت و گاز مسجدسليمان به کوه هاي مرتفع استان خوزستان و استان هاي اطراف، اين بار و در صعودي جديد موفق به فتح قله کوه تاراز شدند.

اعضاي تيم کوهنوردي اين شرکت در يک صعود موفقيت آميز موفق شدند قله کوه 2700 متري تاراز که در شهرستان انديکا و مرز استان هاي خوزستان و چهارمحال و بختياري را فتح کنند.

اعضاي اين گروه در اين برنامه که به مناسبت گراميداشت هفته بسيج صورت گرفت، پرچم پرافتخار کشورمان و شرکت ملي نفت ايران را بر فراز اين قله باشکوه به اهتزاز درآوردند.

صعودکنندگان همچنين در يک اقدام فرهنگي مبتني بر پاسداشت محيط زيست، با جمع آوري زباله هاي رها شده در آن منطقه در کيسه هاي پلاستيکي و حمل و انتقال آنها تا سطل هاي جمع آوري زباله بار ديگر علاقمندي و تعهد خود و سازمانشان را به پاسداري از طبيعت و پاکسازي محيط زيست ابراز داشتند.

اسامي گروه صعود کننده به کوه تار از عبارت است از: مريد اسدي، نورعلي ورناصري، غلامحسين صالح خواه، فرج اله قنبري، محمد باقر عليجاني، صحنعلي زمان پور، حسين قنبري، احمد رستمي، قپوني قنبري، عسگر عاليوند، محمديار قنبري، حسين علي طهماسبي، حامد يوسف تبار، بهنام شجاعي، شاهرخ قياسي، حسين حاجي پور (راهنماي فني)، تورج احمدي (پزشکيار امداد و نجات) و ابراهيم شريفي (تدارکات).

 

همراه با فرزند نفتي قهرمان اتومبيل راني 

به قهرماني در مسابقات  جهاني فکر مي کنم

 

حسين آزادي-مسابقات اين فصل اتومبيل راني قهرماني کشور در بخش «دريفت» در پنج مرحله برگزار مي شود که در مرحله دوم اين رقابت ها، هيراد صفرچي، از فرزندان کارکنان شرکت ملي مناطق نفت خيزجنوب که با تيم بندر انزلي مسابقه مي دهد موفق به کسب عنوان قهرماني در اين مرحله شد. مرحله سوم اين رقابت ها نيز 21 آذرماه در پيست مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار مي شود. در آستانه برگزاري مرحله سوم اين مسابقات، با اين قهرمان اتومبيل راني گفت وگو کرديم و از کم وکيف اين مسابقات آگاه شديم که مشروح آن را باهم مي خوانيم.

در ابتدا بيوگرافي خودتان را براي خوانندگان هفته نامه مشعل بيان کنيد؟

هيراد صفرچى هستم؛ 24 تير سال 73 در اهواز به دنيا آمدم. داراي مدرك تحصيلى كاردانى ماشين آلات صنعتى هستم و در حال حاضر هم در تهران زندگي مي کنم و از آنجايي که به اتومبيل و مسابقات اتومبيل راني علاقه زيادي داشتم، در مسابقات امسال اتومبيل راني کشور براي تيم هيئت منطقه آزاد انزلى شركت و رانندگي مي کنم.

فعاليت در رشته اتومبيل راني را از چه سالي آغاز کردي؟

از سال 94 به صورت آماتور اتومبيل راني را شروع کردم و بعد رفته رفته که وارد اين ورزش شدم، تصميم گرفتم به صورت حرفه اي آن را ادامه دهم. در نهايت با توجه به علاقه اي که به رشته دريفت داشتم، اين رشته از اتومبيل راني را به صورت حرفه اي شروع و تا الان ادامه دادم. فکر کنم از سال 95 بود که دريفت را به صورت حرفه اي شروع کردم.

چه شد رشته دريفت را در اتومبيل راني انتخاب کرديد؟

هيچ گونه فعاليت قبلى يا شناختى نسبت به رشته دريفت نداشتم و قصه از آنجا شروع شد كه من به يك همايش خودرويى در اهواز رفتم و در آنجا با آقاى پيشانيدار آشنا شدم، سپس به اين رشته علاقه مند شدم و در نهايت آن را انتخاب کردم.

مهمترين عناويني که تاکنون در مسابقات اتومبيل راني کسب کرده ايد، چيست؟

در سال 95 كاپ اخلاق سال را دريافت كردم، در مرداد ماه سال 96 مقام سوم كشورى را کسب کردم، در اسفند ماه سال 97 مقام دوم كشور را به دست آوردم و امسال هم در آخرين رقابت موفق شدم به مقام قهرماني برسم.

بزرگترين آرزوي هيراد صفرچي در رشته اتومبيل راني چيست؟

حضور در مسابقات جهاني اتومبيل راني و اينکه بتوانم بهترين مقام را براي کشورم کسب کنم. طبيعتا بزرگترين آرزوي هر ورزشکار در هر رشته قهرماني در مسابقات جهاني است و من هم دوست دارم بالاترين مقاطع جهانى در اين رشته را كسب کنم.

مشوق اصلي شما چه کساني بودند؟

مشوق من در مرحله اول خانواده ام بودند. البته بايد بگويم مهمترين مشوق من پدر عزيز و دوست داشتنيم بود كه طى اين سال ها به خوبى از من حمايت كرده و در مرحله بعد دوستان عزيز من بودند كه هميشه در اين راه من را همراهى كردند.

 امسال و در دومين مرحله از مسابقات دريفت کشور قهرمان شديد، از سطح مسابقات برايمان بيشتر بگو؟

تجربه سخت و شيرينى بود، به دليل اينكه با ماشين جديدم كه تازه آماده شده بود شركت كردم و هيچ شناختى از ماشين نداشتم، اما خداروشكر همه چيز با من يار بود و موفق به كسب مقام اول شدم. اما در مورد سطح مسابقات بايد بگويم، سطح مسابقات قابل قبول و بالا بود ولى خيلى جاى پيشرفت وجود دارد و مي توان مسابقات را بهتر از اين برگزار کرد.

فکر مي کنيد در پايان اين مسابقات که در پنج مرحله برگزار مي شود، چه عنواني را کسب کنيد؟

انشاالله در آخر سال و گذشت 5 راند اميدوارم به قهرمانى سال دست پيدا كنم. کسب قهرماني دور از دسترس نيست چون به خوبي تمرين مي کنم و براي مسابقات آماده هستم و همين طور حريفانم را به خوبي مي شناسم.

از رشته دريفت بگو و اينکه چه ويژگي هايي دارد؟

 رشته دريفت، يكى از رشته هاى پر هيجان اتومبيل رانى است و اين كه در آن علاوه بر ماشين به روز و خوب، راننده بايد داراى مهارت و دقت بسيار بالايى باشد. اما اگر بخوام بهتر توضيح بدهم، بايد بگويم دريفت يک حرکت بسيار هيجان انگيز در اتومبيل راني است. دريفت در لغت به معناي گرد و خاک بلند کردن است، اما در عالم رانندگي به سُر دادن خودرو با استفاده از ترمز دستي يا بکسواد کردن گفته مي شود. در بسياري از کشور ها دريفت به صورت يک رشته اتومبيل راني در آمده است و رانندگان علاقه مند تحت تعليم افراد مجرب قرار مي گيرند و در پيست هاي مجهز و طراحي شده براي دريفت مسابقات دريفت انجام مي گيرد، همچنين بسياري از مدارس اتومبيل راني آموزش دريفت نيز دارند و در اين مدارس نيز، ابتدا رانندگان را از خطرها و احتمال حادثه در دريفت آگاه مي کنند و سپس بعد از گذراندن مراحل اوليه و کسب آمادگي، تکنيک هاي دريفت را به رانندگان آموزش داده و شروع به تمرين مي کنند. به طور کلي 2 تکنيک اصلي براي دريفت وجود دارد. تکنيکي که مبناي انجام آن کلاج است (clutching technique) و اين روش در اتومبيل هاي ديفرانسيل عقب (rear-wheel drive) کاربرد دارد.

مهمترين مشکلي که شما و عمده اتومبيل رانان قهرمان با آن مواجه هستند، چيست؟

مهترين مشكلى كه در اين رشته وجود دارد، نبود، اسپانسر، گرانى و کمبود تمام قطعات مورد نياز از سوخت خودرو گرفته تا لاستيك و قطعات مكانيكى است، هر مسابقه حداقل 50 ميليون تومان هزينه دارد، درضمن با توجه به شرايط مختلف امكان دارد اين رقم بيشتر هم بشود.

حرف پاياني؟

اميدوارم كه روز به روز پيشرفت اين رشته بيشتر بشود و با حمايت مسئولين از راننده ها، راهشان را به سمت مسابقات جهانى و برون مرزى هموار تر كنند، در پايان تشكر مي كنم از هر كسى كه تلاش مي كند اين رشته پيشرفت داشته باشد.