با توسعه صنعت «سی ان جی» محقق خواهد شد
ضرورت افزایش مشارکت ایران در اقتصاد گازی دنیا

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: سهم ایران از مجموع ذخایر گازی دنیا ۱۸ درصد است، اما تنها حدود 5/1 درصد در اقتصاد گازی دنیا شریک هستیم، حال امیدواریم برگزاری همایش انگوا مسیر توسعه سی ان جی در کشور را هموار کند.
منصور ریاحی روز شنبه (ششم آبان) در نشست خبری با رسانه‎ها به منظور معرفی کنفرانس و نمایشگاه جانبی انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه (آنگوا) اظهار کرد: سی ان جی جزء صنایع دارای آینده روشن در دنیاست و ما هم اکنون ۱۸ درصد ذخایر گازی دنیا، ۴۶ درصد ذخایر گازی خاورمیانه و ۱۱ درصد ذخیره نفتی دنیا را در اختیار داریم. وی با بیان اینکه لازم است برای این صنعت، سیاست گذاری های مشخص و مطمئن در برنامه ایجاد شود، ادامه داد: صنعت سی ان جی در کشور راهبردی است و با رویکردهای گوناگون سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی، برنامه ای، توسعه ای و سیستمی باید به آن پرداخت. ریاحی درباره رویکرد سیاسی سی ان جی در کشور، توضیح داد: نخستین کارکرد سی ان جی در سال های۸۷ و ۸۸ مشخص شد که کشور با جلوگیری از واردات بنزین تهدید شده بود. به گفته وی، در آن مقطع سی ان جی به کمک امنیت عرضه و تقاضای انرژی کشور آمد و با جایگزین شدن حدود یک پنجم از مصرف بنزین کشور، توانست نقش قابل توجهی ایفا کند.ریاحی افزود: اگر هم اکنون۲۱ میلیون متر مکعب سی ان جی در کشور مصرف نمی شد، ۲۱ میلیون لیتر بنزین، افزون بر واردات فعلی باید وارد می شد.  مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره کارکرد اقتصادی طرح گفت: این طرح که اکنون با ۲ هزار و ۴۰۰ جایگاه در حال اجراست، تاکنون 5/54 میلیارد مترمکعب سی ان جی توزیع کرده است که اگر این میزان را در میانگین قیمت معادل همین میزان بنزین ضرب کنیم، متوجه سود و صرفه بسیار زیاد آن در کشور خواهیم شد. وی تصریح کرد: برای صنعت سی ان جی در کشور سه میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده که بازگشت آن تاکنون حدود ۲۵ میلیارد دلار بوده است.به گفته وی، از دیگر سو، تا پیش از آن در سبد انرژی کشور، سوختی به عنوان جایگزین و مکمل وجود نداشت که با راه اندازی صنعت سی ان جی، این سوخت نیز به سبد انرژی کشور اضافه شد.
وی اظهار کرد: در بخش سی ان جی، نرخ بازگشت سرمایه مناسب، دوره بازگشت سرمایه بسیار کوتاه مدت و نرخ بازگشت داخلی هم بالاتر از 30 درصد است و از این جهات نیز کاملا کارکرد اقتصادی آن مشخص است. وی از رویکرد زیست محیطی به عنوان یکی دیگر از کارکردهای مهم صنعت سی ان جی نام برد و افزود: با توجه به تبعاتی که سوخت های فسیلی دارد (با اینکه دولت تلاش کرده است در کلانشهرهای کشور بنزین یورو ۴ توزیع کند)، سی ان جی سوخت پاکی است که می توانیم با توسعه آن از حجم آلایندگی و میزان انتشار گازهای گلخانه ای بکاهیم. وی از رویکرد برنامه ای-توسعه ای به عنوان کارکرد چهارم صنعت سی ان جی نام برد و افزود: صنعت سی ان جی با کمک بخش خصوصی باید افق روشنی پیش رو داشته باشد که بتواند در هزینه ها و درآمدها تعادل و در سرمایه گذاری های انجام شده، اثربخشی لازم را ایجاد کند.  ریاحی ادامه داد: هم اکنون ایران از نظر تعداد خودروهای گازی رتبه دوم بعد از چین و از لحاظ جایگاه ها رتبه سوم بعد از چین و پاکستان را در دنیا داراست. به گفته وی حدود ۲۴۰۰ جایگاه سی ان جی در کشور فعال است و دو میلیون و ۷۶۸ هزار نرمال مترمکعب ظرفیت دارد که متاسفانه نازل های این جایگاه ها به طور متوسط ۷ ساعت بیشتر در حال کار نیست. وی با بیان اینکه افزون بر نگاه بنگاه داری باید یک نگاه توسعه ای و برنامه ای بر صنعت سی ان جی داشته باشیم، ادامه داد: با توجه به حمایت های دولت، تعداد خودروهای دوگانه سوز در کشور ۴ میلیون است و هم اکنون حدود ۲۱ درصد از سبد سوخت به سی ان جی اختصاص دارد که با برنامه های در دست اقدام، این سهم به ۳۵ درصد افزایش می یابد. ریاحی با بیان اینکه تاکنون اقدام های بسیاری از سوی دولت در این زمینه انجام شده است، اظهار کرد: پس از این نیز دولت باید به عنوان حامی و ناظر، نقش حاکمیتی در این صنعت داشته باشد و بخش خصوصی، راه را ادامه دهد. وی تاکید کرد: بخش خصوصی می تواند از طریق جذب سرمایه های مستقیم یا غیر مستقیم در طول زنجیره ارزش صنعت سی ان جی به افزایش سهم اقتصاد گازی کشور کمک کند؛ همچنین بخش خصوصی می تواند در تولید خودروی پایه گاز سوز نیز سرمایه گذاری داشته باشد تا به افزایش ظرفیت مورد نظر کمک کند. به گفته وی، یکی از اهداف برگزاری «انگوا» شناسایی کشورهایی است که می توانند در بخش سی ان جی با شرکت های خصوصی کشور همکاری کنند. وی از کارکرد سیستمی به عنوان رویکرد پنجم سی ان جی در کشور نام برد و افزود: ما باید این صنعت را یک بسته کامل و کلی از تامین، تولید، توزیع و خدمات پس از فروش ببینیم. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در این رابطه اظهار کرد: این صنعت کاملا بومی، تمام سطوح تولید و تامین و عرضه را طی کرده و کاملا به بلوغ رسیده است؛ بنابراین می توانیم در بخش صدور تجهیزات، خدمات مهندسی و فنی و... در زمینه صادرات هم فعال شویم. ریاحی با بیان اینکه ما می توانیم احداث سایت ساخت تجهیزات خودرویی یا مخزن داشته باشیم، افزود: همچنین احداث سایت ساخت تجهیزات سی ان جی را می توانیم با همکاری بخش خصوصی در برنامه های خود قرار دهیم.  
به گفته وی در این زمینه باید یک زنجیره ارزش سی ان جی و شبکه پشتیبان وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال به دانشگاه ها به عنوان یک مرجع تحقیق و توسعه، به بانکها برای ارائه تسهیلات، شرکت های بازرسی و تامین، شرکت های بیمه، خودروسازان و... برای تکمیل این زنجیره سیستمی نیاز است.

 


تولید تجاری فاز سوم پتروشیمی پردیس به زودی آغاز می شود
تولید تجاری اوره و آمونیاک در فاز سوم پتروشیمی پردیس آذرماه امسال آغاز می شود.
تولید تجاری فاز سوم پتروشیمی پردیس تا چند هفته آینده به طور کامل آغاز و محصولات این فاز روانه بازار می شود.
تولید آزمایشی آمونیاک از اواخر هفته گذشته در فاز سوم مجتمع پتروشیمی پردیس آغاز شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اوره و آمونیاک تولیدی در این فاز همگام با دیگر فازها عرضه خواهد شد. بر اساس این گزارش، با بهره برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس ظرفیت تولید اوره این مجتمع از ۲ میلیون و ١٥٠ هزار تن به بیش از سه میلیون و ۲۲۵ هزار تن می رسد.
فاز نخست پتروشیمی پردیس در سال ٨٠ آغاز و در سال ٨٦ به بهره برداری رسید و پروژه فاز ۲ آن از سال ٨٣ آغاز و در سال ٨٩ به بهره برداری رسیده است.
بر اساس این گزارش، خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی پردیس گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو این مجتمع سالانه یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن آمونیاک و ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن اوره است.
برای ذخیره سازی آمونیاک سه مخزن هر یک به ظرفیت ۲۰ هزار تن و در مجموع ۶۰ هزار تن و همچنین سه انبار هر یک به ظرفیت ۵۰ هزار تن برای اوره وجود دارد.
نیاز داخل به اوره حدود ۲ میلیون تن در سال است که با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و مازاد تولید نیز به خارج از کشور صادر می شود.
شرکت پتروشیمی پردیس در زمینی به مساحت 64/5 هکتار و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان عسلویه و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع شده است.

 

اهمیت بالای خط ششم سراسری برای تامین گاز کریدور غرب و صادرات گاز به عراق
بهره برداری از خط ششم سراسری علاوه بر آنکه نقش بسزایی در تامین گاز کریدور غرب کشور و صادرات گاز به عراق دارد، در کنار سایر خطوط انتقال، ظرفیت انتقال گاز در کشور را نیز تا سقف ۷۵۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش می دهد. سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: با آغاز فعالیت خط لوله ششم سراسری انتقال گاز و تمهیدات در نظر گرفته شده، ظرفیت انتقال گاز در کشور به ۷۵۰ میلیون مترمکعب می رسد. وی با بیان این که فعالیت خط انتقال گاز ششم سراسری در آینده ای نزدیک آغاز می شود، ادامه داد: در صورتی که میزان تولید گاز افزایش یابد، تلاش می شود از همه ظرفیت خطوط لوله در کریدور شرقی (خطوط لوله چهارم و هشتم) و کریدور مرکزی (خطوط لوله دوم، سوم و دهم) برای انتقال گاز استفاده کنیم. مدیرعامل شرکت انتقال گاز ادامه داد: در کنار این خطوط با استفاده از خط لوله انتقال گاز دامغان-کیاسر، گاز را به شمال کشور انتقال می دهیم، همچنین کریدور غرب (خطوط پنجم، ششم و نهم) برای سرشاخه های کردستان، کرمانشاه، همدان و صادرات به عراق اهمیت فراوانی دارد، بنابراین راه اندازی خط ششم سراسری برای تامین گاز منطقه غرب حیاتی است. توکلی درباره خط لوله انتقال گاز شهید مندنی زاده توضیح داد: این خط یکی از ورودی های جدید برای پالایشگاه گاز بیدبلند است که با راه اندازی این خط ترش، بخشی از گاز ترش خط لوله انتقال گاز پنجم سراسری به بهترین نحو ممکن در ایستگاه بیدبلند به عنوان خوراک استفاده خواهد شد؛ به این معنا که گاز ترش منطقه عسلویه در پالایشگاه گاز بیدبلند تصفیه می شود.  وی افزود: خط لوله انتقال گاز ترش مانند خط لوله انتقال گاز پنجم سراسری خطی است که مسئولیت های اجتماعی خاصی را در ارتباط با رعایت ملاحظات حریمی می طلبد، ما نیز به عنوان بهره بردار هرچه بتوانیم این خط را به خط شیرین تبدیل کنیم، کمک شایانی به منطقه کرده ایم که این موضوع هنوز محقق نشده است. مدیرعامل شرکت انتقال گاز درباره حفظ حریم خطوط لوله توضیح داد: حفظ حریم خطوط لوله انتقال گاز یکی از مهمترین موضوع ها در زمینه مسئولیت های اجتماعی است، بنابراین از امکانات و سازوکارهای کنترلی که در اختیار گروه های کنترل حریم است، استفاده می شود تا در صورت تجاوز به حریم خطوط لوله از طریق محاکم قضایی برای برخورد با متخلفان اقدام شود. توکلی تاکید کرد: همجواران خطوط لوله باید این واقعیت را درک کنند که سلامت یک خط لوله فشار قوی با ۱۳۰۰ PSI (پوند بر اینچ مربع) بسیار مهم است، زیرا ایمنی آنها با ایمنی خطوط لوله و تاسیسات انتقال گاز گره خورده است. وی افزود: در محدوده های اطراف خطوط لوله حتی در روستاهای همجوار، برای مردم دوره های آموزشی برگزار شده تا با اهمیت ایمنی خطوط لوله آشنا شوند؛ با این حال هرکجا که میزان تراکم ابنیه در مناطق خطوط لوله بیشتر شود، هرچه سریع تر آن خطوط لوله را ایمن سازی می کنیم. مدیرعامل شرکت انتقال گاز اظهار کرد: انجام تعمیرات اساسی، ایمن سازی خطوط، انجام عملیات پیگرانی و دیگر اقدام های شرکت انتقال گاز با هدف پایداری انتقال انجام شده است تا در فصل سرما نیز مشکلی برای گازرسانی به نقاط مختلف کشور پیش نیاید، همچنین زمستان امسال پیش بینی های لازم برای انجام تعمیرات سال آینده انجام می شود.

 


تا پایان امسال محقق می شود
اجرای ۱۵۲۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند
 در خطوط لوله انتقال گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز از اجرایی شدن یک هزار و ۵۲۰ کیلومتر عملیات پیگرانی هوشمند تا پایان امسال خبر داد که از این حجم، ۵۲۰ کیلومتر در ۶ ماه نخست سال پایان یافته است.
سعید توکلی درباره انجام عملیات پیگرانی گفت: هنگام انجام عملیات پیگرانی هوشمند، حجم کاری زیادی از نتایج پیگرانی تحلیل شده و به واحدهای مربوطه برای رسیدگی ابلاغ می شود، در آخرین پیگرانی هوشمند نیز بیش از هزار نقطه به منظور رسیدگی روی خطوط ۲ و ۳ سراسری در مناطق ۲، ۳ و ۵ مشخص شد که مورد تحلیل و همچنین تعمیر قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس پیگرانی در خطوط تهران- سمنان و خط دوم آذربایجان در محدوده منطقه ۳ حدود ۲۷۰ شاخه لوله تعویض شد.
توکلی با بیان اینکه تا امروز بازرسی فنی همه تاسیسات و اقلام برقی و مکانیکی انجام شده، اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی های شرکت انتقال گاز، افزون بر ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیگرانی تمیز کننده و ۵۲۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در شش ماه نخست سال جاری انجام شده و حدود هزار کیلومتر عملیات پیگرانی هوشمند روی خطوط ۱۶، ۲۰ و ۲۴ داریم که اگر این حجم پیگرانی را به ۵۲۰ کیلومتر ابتدای سال اضافه کنیم، در مجموع یک هزار و ۵۲۰ کیلومتر عملیات پیگرانی هوشمند تا پایان سال جاری اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز از پایان تعمیرات این شرکت تا پانزدهم آبان ماه خبر داد و گفت: ۷۱ مورد برای تعمیرات اساسی توربوکمپرسورها و تاسیسات تقویت فشار شناسایی شده که ۵۲ مورد از این تعداد در سطح منطقه مورد تعمیر قرار گرفتند و تعداد باقی مانده نیز، تا پیش از تاریخ ۱۵ آبان پایان می یابد.
وی یکی از اقدام های اثربخش شرکت انتقال گاز را مربوط به تعمیر توربین «مان» خواند و ادامه داد: امسال برای نخستین بار توربین «مان» در ایستگاه اراک با همت کارکنان مناطق ۹ و ۷ تعمیر شد.

 

امیدواری به مصرف ۶۸ میلیارد مترمکعب گاز توسط نیروگاه ها در سال ۹۶

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، با بیان این که مصرف گاز نیروگاه ها پارسال ۶۲ میلیارد مترمکعب بود، اظهار امیدواری کرد که این مقدار امسال به ۶۸ میلیارد مترمکعب برسد.
سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار شانا درباره سوخت رسانی به نیروگاه های کشور، گفت: بخش عمده نیروگاه های کشور از گاز استفاده می کنند، بر این اساس میزان سوختی که پارسال ۸۶ نیروگاه دریافت و مصرف کرده اند، ۶۲ میلیارد مترمکعب بوده است.
وی افزود: با گازرسانی صحیح و به موقع به نیروگاه های کشور، مصرف سوخت مایع در آنها کاهش بسیاری داشته زیرا امسال و پارسال سهم گاز بیشتری دریافت کرده اند که صرفه جویی ارزی زیادی برای کشور داشته است. مومنی با تاکید بر اینکه مصرف گاز سبب کاهش میزان آلودگی هوا می شود، اظهار کرد: مصرف سوخت مایع آلایندگی زیادی به همراه دارد اما جایگزین شدن گاز آثار زیست محیطی مطلوبی در پی دارد که کاهش میزان آلاینده ها از جمله همین اثرات است. مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، ادامه داد: امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه ها تا پایان امسال به ۶۸ میلیارد مترمکعب برسد. وی درباره گازرسانی به صنایع در کشور توضیح داد: صنایع عمده کشور از مصرف کنندگان گاز هستند به صورتی که میانگین مصرف روزانه آنها ۱۰۲ میلیون مترمکعب است، همچنین میانگین مصرف روزانه گاز صنایع سیمان برابر ۲۰ میلیون مترمکعب، صنایع فولاد برابر ۲۲ میلیون مترمکعب، پتروشیمی ها برابر ۴۵ میلیون مترمکعب و نیروگاه ها برابر ۲۶۰ میلیون مترمکعب است.
مومنی با بیان اینکه هم اکنون حجم گاز قابل توجهی در کشور مصرف می شود، گفت: این حجم گاز صنایع را از مصرف سوخت مایع بی نیاز کرده در حالی که اگر صنایع و نیروگاه ها به جای استفاده از گاز از سوخت مایع استفاده کنند یک فاجعه زیست محیطی شدید به وجود می آید.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، تصریح کرد: با اقدام های انجام شده، شرکت ملی گاز توانسته در برنامه ریزی های مربوط به بخش های صنایع، تجاری، نیروگاه ها و بخش خانگی به بیش از ۱۰۰ درصد اهداف خود دست یابد.

 


جکت سکوی F ۱۸   میدان فروزان نصب شد
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از نصب موفقیت آمیز جکت سکوی F۱۸ میدان مشترک فروزان خبر داد و گفت: پس از بهره برداری از سکوی F۱۸ و تکمیل حفاری، تولید میدان فروزان افزایش می‎یابد.
حمید بورد افزود: با نصب این جکت، مقدمات نصب و استقرار عرشه سکوی F۱۸ میدان فروزان و به دنبال آن، حفاری چاه های جدید و افزایش تولید از این میدان مشترک فراهم شده است و انتظار می‎رود پس از حفاری چاه ‏های مدنظر در سکو، تولید این میدان حدود هفت هزار بشکه در روز افزایش یابد. وی گفت: پس از بارگیری جکت، پایل ها و دیگر متعلقات به وزن مجموع هزار و ۹۵۰ تن از یارد شرکت (IGC) Iran International General Contractor Company در جزیره قشم، عملیات حمل دریایی توسط ناوگان شرکت صدف از روز ۱۹ مهرماه آغاز و جکت در روز پنجم آبان ماه با موفقیت در میدان فروزان نصب شد.
بورد با بیان این‎که عملیات شمع کوبی در حال اجراست، ادامه داد: پیش بینی می شود عملیات شمع کوبی این جکت تا ۲۰ آبان ماه امسال به پایان برسد و پس از نصب لوله های هادی حفاری، مقدمات نصب عرشه سکو و حفاری چاه ها فراهم می‏ شود.
به گفته وی، عملیات طراحی، تامین کالا، ساخت و نصب سکوی F۱۸ فروزان شامل جکت، عرشه، سه خط لوله زیردریایی و دو رشته کابل زیردریایی، با رعایت کامل استانداردهای جهانی و در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی پیمانکاران ایرانی با کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره انجام شده است.
بر اساس این گزارش، قرارداد ساخت سکوی F۱۸ در سال ۹۱ امضا شد و کار ساخت آن اواخر سال ۹۴ به پایان رسید.
میدان فروزان، میدانی مشترک میان ایران و عربستان است که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک قرار دارد.

 

انگوا می تواند به  هاب خودروهای «سی ان جی» دنیا تبدیل شود
با توجه به ظرفیت های موجود در صنعت سی ان جی، انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه (آنگوا) می توانند به هاب خودروهای سی‎ان جی در دنیا بدل شوند.
امیر خاکی، نماینده ایران در انجمن خودروهای گازسوز آسیا- اقیانوسیه (آنگوا)، روز شنبه (ششم آبان) در نشست با رسانه‎ها به منظور معرفی کنفرانس و نمایشگاه انگوا گفت: با توجه به وجود مزیت های مطلق و نسبی که سی ان جی در کشور ایجاد کرده است، صنعت خودرو نیز باید به سوی استفاده بیشتر از موتورهای پایه گازسوز گام بردارد. وی با بیان این که دولت تاکنون زیرساخت های لازم را برای توسعه صنعت سی ان جی فراهم کرده است، تاکید کرد: هم اکنون بخش خصوصی باید كاری کند که سبب افزایش دوباره تقاضای سی ان جی در کشور شود.  نماینده ایران در آنگوا از ایجاد یک شبکه صادراتی در این انجمن به عنوان یکی از انتظارهای بخش خصوصی در این کنفرانس نام برد و افزود: برای ایجاد یک شبکه صادرات در درون مجموعه انگوا، اقدام هایی انجام داده ایم. خاکی پیش تر از ایجاد شبکه صادراتی به عنوان یکی از محورهای اساسی این کنفرانس نام برده و گفته بود: هم اکنون ۲۴ درصد از ناوگان حمل و نقل کشور گازسوز است و برای افزایش آن به ۳۵ درصد، برنامه ریزی شده است؛ بنابراین جا دارد که شرکت های داخلی به صادرات نگاهی داشته باشند. وی تاکید کرده بود: هم اکنون ظرفیت کشور در بخش تجهیزات و خدمات فنی سی ان جی مناسب است که باید برای توسعه آن برنامه ریزی شود. خاکی از آشنایی با فناوری های روز دنیا به عنوان یکی دیگر از رویکردهای انگوا نام برد و گفت: آشنایی دیگر شرکت ها با ظرفیت های داخلی کشور ما و ارائه تازه ترین فناوری های روز از سوی کشورهای عضو نیز در برنامه کار همایش هفتم انگوا قرار دارد. بر اساس تصمیم نشست هیئت مدیره آنگوا (انجمن خودروهای گازسوز آسیا-اقیانوسیه) در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی، ایران به طور رسمی به عنوان میزبان همایش دوسالانه بین المللی و نمایشگاه آنگوا در سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین شده است. این کنفرانس سه روزه به طور مشترک از سوی چهار نهاد اتحادیه گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی) ایران، اتحادیه تولیدکنندگان تجهیزات سی ان جی ایران، اتحادیه سوخت های جایگزین و انجمن سوخت های جایگزین برگزار و اداره می شود. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، شرکت ملی نفت ایران، سازمان ملی استاندارد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور و برخی نهادهای مسئول، حامیان این رویداد هستند. مؤسسه های خارجی ان جی وی گلوبال، کی ای ان جی وی، و کی ئی آی تی آی نیز از رویداد آنگوا ۲۰۱۷ حمایت می کنند. آنگوا ۲۰۱۷ شامل یک کنفرانس و نمایشگاه خودروهای گازسوز و کاربرد فناوری  سوخت های جایگزین خواهد بود. آنگوا دارای ۶۵ عضو از ۱۸ کشور دنیاست و چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، فیلیپین، هند کشورهای برگزار کننده همایش در سال های گذشته بوده اند؛ امسال ایران برای نخستین بار میزبان این همایش است.