اپلیکیشن های کاربردی موسیقی

FilmoraGo 

این اپلیکیشن، یکی از بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو است که از سوی Wondershare توسعه داده شده است. نحوه کار با این اپلیکیشن بسیار آسان و امکانات موجود در برنامه بسیار زیاد است و می تواند مانند برخی از نرم افزارهای کامپیوتری عمل کند. FilmoraGo امکان وارد کردن عکس و ویدیوهای موجود در حافظه تلفن همراه یا شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام و استفاده از قالب ها و الگوهای از پیش آماده را دارد. همچنین  امکان اضافه کردن موسیقی به تصاویر و ویدیوها، شامل موسیقی های موجود در تلفن یا کتابخانه اختصاصی آپ، امکان دریافت ویدیوی خروجی با نسبت ۱:۱ برای اینستاگرام یا ۱۶:۹ برای یوتیوب و پخش و نمایش ویدیو به صورت معکوس و استفاده از آن در کلیپ خروجی و بسیاری دیگر از قابلیت ها روی این نرم افزار وجود دارد.

 

KineMaster

KineMaster یک ویرایشگر ویدیویی رایگان با امکان پرداخت درون برنامه برای حذف واترمارک از روی ویدیوی خروجی و دسترسی کامل به امکانات اپلیکیشن است. ویژگی های اصلی KineMaster شامل پشتیبانی از چند لایه ویدیو، عکس، افکت، استیکر، متن و دست نوشته و امکان دانلود افکت های بیشتر و موزیک های رایگان از KineMaster Asset Store است. این برنامه امکان ویرایش فریم به فریم و بسیار دقیق ویدیو و پیش نمایش جداگانه تمام مراحل ساخت ویدیو، تعدیل روشنایی و اشباع رنگ،  کنترل سرعت ویدیو و بسیاری موارد دیگر را دارد.

 

PowerDirector

PowerDirector نیز مانند ActionDirector، از سوی CyberLink منتشر شده و از قابلیت های فراوانی برخوردار است. این برنامه امکان استفاده از تایم لاین برای ترتیب قرارگیری عکس ها و ویدیوها، پشتیبانی از افکت های مختلف صوتی و ویدیویی و همچنین ساخت موزیک ویدیو از مجموعه عکس و فیلم های شخصی و افزودن موزیک به ویدیوها و کنترل حجم صدا را دارد، ضمن اینکه می تواند شرایط تعدیل روشنایی، اشباع رنگ و کنتراست ویدیوها، انواع ابزارهای ویرایش ویدیو از جمله برش، ادغام، چرخش و...، کنترل کامل روی سرعت پخش برای ساخت ویدیو حرکت آهسته یا سریع  و ذخیره سازی ویدیوها با کیفیت Full HD و 4K (در نسخه پولی) را فراهم کند.

 

 

داستان عکس:

آيين گل غلتان نوزادان يکي از رسوم ديرينه استان سمنان است که در شهر اميريه دامغان و در نخستين بهار زندگي نوزاد برگزار مي شود. اين آيين به عنوان اثر معنوي استان سمنان در سال 1389در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد.

 عکس: عباس احمديان/ فارس

 

جای خالی دورهمی ها از افطار

تا سحر

مشعل- ماه مبارک رمضان و روزه داري در جامعه متدين ما، يکي از پرخاطره ترين قرارها با معبود است و بسياري از دينداران قبل از رسيدن به اين ماه خودشان را چه از نظر روحي و دروني و چه از نظر جسمي آماده روزه داري و ارتباط بيشتر با خدا مي کنند. اين روزها در طول سال متغير است و از بهار تا زمستان مي چرخد و در هر دوره اي، شرايط خاص خود را دارد؛ از روزهاي کوتاه زمستان و فرصت هاي بيشتر براي شب زنده داري و دورهمي هاي بعد از افطار تا روزهاي طولاني، سخت و گرم تابستان و فرصت اندک افطار تا سحر که اين روزها همين شرايط را داريم. روزهايي که روزه داري با شرايطي متفاوت و سخت مي گذرد؛ اما هنوز بسياري از آن حال و احوال قديمي و دوست داشتني شب هاي ماه رمضان وجود دارد.

بسياري از ما قبل از رسيدن به سن تکليف به واسطه تربيتي که خانواده هايمان داشته اند، روزه داري را با روزه «کله گنجشکي» شروع کرديم و از همان روزهاي کودکي به دنبال اين بوديم که ما هم سر سفره افطار سهمي داشته باشيم و با بزرگترها روزه باز کنيم. شايد خيلي از ما کودکان اين تحمل را نداشتيم و در ميانه هاي روز ناخنکي به خوراکي ها مي زديم؛ اما بر روزه کله گنجشکي مان اصرار داشتيم. دنياي بي تکلف کودکي نمي گذاشت اين لذت از بين برود که هنوز روزه داريم و بزرگترها هم به رويمان نمي آوردند که ديده اند، خوراکي خورده ايم. بسياري از بچه هاي نسل امروز هم هنوز روزه کله گنجشکي مي گيرند، اما به دليل طولاني بودن روز، سختي بيشتري را بايد تحمل کنند.

از ميان نوستالژي هايي که روزهاي ماه رمضان براي نسل هاي قديم و جديد داشته از نماز مغرب، صداي اذان موذن زاده اردبيلي و ربنا و دعاي سحر تا شله زرد و هليم پردارچين افطار و شربت هاي خنک و پريخ که هميشه مادر مي گفت «نبايد با شکم خالي آب يخ بخوري!» و... مشترک و ماندني تر بوده اند.

قديم ها، پدرها و مادرها قبل از ماه رمضان بسياري از مايحتاج اين ماه و نذري شب هاي احيايشان را آماده مي کردند. خرما، برنج و زعفران مي خريدند و مادرها سبزي آش مي گرفتند و آماده نگه مي داشتند. هر افطار يا شله زرد يا آش و يا سوپ داشتيم و اگر هم قرار بود مهمان داشته باشيم، مادر کنار آش، شله زرد مي گذاشت. خاکشير و تخم شربتي را با آب ليمو و شکر به هم مي زد و شربتي بي مانند درست مي کرد تا تشنگي روز را کم کند و شب هاي جمعه هم نان شيرمال مي پخت و به ياد درگذشتگان خيرات مي داد. عادت هاي غذايي خانواده ها در غذا و افطار کردنشان فرق داشت، از اين رو بسياري از اقوام و همسايه ها سعي مي کردند سحري را در خانه خودشان باشند تا روز بعد، هم خودشان و هم ديگران مشکلي نداشته باشند. در اين روزها که شرايط اقتصادي سختي را مي گذرانيم، ديگر آن افطاري دادن هاي خانوادگي و دورهمي افطار در خانه بزرگترهاي فاميل کمتر شده و بسياري از خانواده ها توان دادن افطاري در خانه يا اداي نذرشان را ندارند و همين محدوديت هاي مالي، مستقيما روي حال و احوال ماه رمضان تاثير گذاشته است.

قديم ها هنگام سحر، صداي دعاي سحر و قرائت قرآن، قبل از پخش اذان، از بلندگوهاي مساجد شنيده مي شد و حال و هواي دلنشيني را با خود داشت؛ اما اين روزها بسياري از مساجد فقط اذان پخش مي کنند. بيشتر مردم اين روزها به برنامه هاي راديو و تلويزيون و البته تلفن هاي همراهشان وابسته شده اند و بيشتر از دورهمي هاي بعد از افطار، منتظر ديدن سريال ها از تلويزيون هستند و تا به خودشان بيايند، بايد بخوابند تا براي سحر بيدار شوند، البته اگر عادت به بي سحري روزه گرفتن نداشته باشند.

آن روزها، رمضان که به نيمه مي رسيد و به شب هاي احيا نزديک مي شد، بيشتر خانه ها خودشان را براي نذري دادن آماده مي کردند و شب ها تا سحر دورهم و کنار ديگ ها مي نشستند و شب هاي قدر را هم به خواندن دعاي جوشن و قرآن سر گرفتن مي گذراندند. در طول ماه منتظر مي مانديم تا مادر شله زرد، عدس پلو، آش و ... را که درست کرد و درون ظرف هايشان ريخت، صدايمان بزند که بياييم با سليقه روي آنها را تزيين کنيم و بعد چادر به سر و سيني به دست، نذري ها را براي همسايه ها ببريم؛ اما حالا کمتر خانه اي است که حياطي براي پختن نذري يا خبري از هم محله اي ها داشته باشد، حتي بسياري از خانواده ها به جاي پختن نذري، آن را براي خانه هاي سالمندان يا ساير نيازمندان خيرات مي کنند و ديگر اين روند دلنشين و پرخاطره کمتر ديده مي شود.