آبادان پرچمدار فوتبال   نفت  در ليگ برتر

هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران هرچقدر براي نفت آبادان و نفت مسجد سليمان شيرين به پايان رسيد، براي پارس جنوبي جم بسيار تلخ تمام شد. نفت آبادان فصل را پرنوسان شروع کرد و در ادامه روي نوار تساوي گام برداشت تا اين تيم با 15 تساوي در ليگ به سلطان تساوي ها لقب بگيرد؛ اما حالا در هفته هاي پاياني، موتور اين تيم تازه روشن شده و حريفانش را يکي پس از ديگري شکست مي دهد.  نفت مسجدسليمان هم که از ابتداي فصل و بعد از صعود دوباره به ليگ برتر با مشکلات مالي دست و پنجه نرم مي کرد، همچنان درگير مشکلات مالي است و به همين دليل از روز اول براي بقا مي جنگيد و بعد از 28 هفته در گير بقاست؛ البته آنها با تساوي در ديدار مستقيم مقابل رقيب خود، هنوزهم شانس بقا دارند. پارس جنوبي جم، فصل را خوب شروع کرد و مثل فصل گذشته بازهم در روزهاي پاياني نفس کم آورد و در جدول رو به افول است؛ البته مشکلات مالي و اعتصاب هاي هرچند وقت يکبار بازيکنان براي گرفتن مطالباتشان باعث شده شاگردان تارتار آن شادابي گذشته را نداشته باشند.

چهارمين برد پياپي

تيم فوتبال نفت آبادان که به قائمشهر رفته بود، موفق شد در روزي که از دقايق ابتدايي 10 نفره شده بود، حريف قدرتمند خود را که در خانه به هيچ تيمي باج نمي دهد، با دو گل شکست دهد تا با اين پيروزي در سواحل خزرچهارمين برد پياپي خود را جشن بگيرد. شاگردان سرجيو در قائمشهر موفق شدند با نتيجه 2 بر يک و با گل هاي بالوتلي و غبيشاوي پيروز شوند تا با 33 امتياز در رتبه نهم قرار بگيرند.

اميد به بقا در دقيقه 100

نفت مسجد سليمان که در خانه ميزبان سپيدرود رشت بود، در يک بازي پرحاشيه و جنجالي موفق شد در دقيقه 100 بازي گل تساوي را به ثمر برساند تا هم از شکست خانگي فرار کند و هم به بقا اميدوار باشد. نفت مسجد سليمان در دقيقه 52 گل مشکوک به آفسايد دريافت کرد که بعد از اين گل، سرمربي خود را به دليل شکستگي سر با سنگي که هواداران خودي پرتاب کرده بودند وبه دنبال آن غش کردن، از دست داد. در ادامه و بعد از اينکه سرمربي نداشتند، يک پنالتي را از دست دادند تا اينکه در دقيقه 10 وقت هاي تلف شده ( 100) بازي، موفق شدند توسط اکبر آفاقي، تازه وارد، گل تساوي را بزنند تا اميدشان براي بقا بيش از پيش شود. نفتي ها با اين تساوي 21 امتيازي شدند و در رتبه چهاردهم باقي ماندند.

افول پارس جنوبي در خانه

پارس جنوبي هم که در خانه ميزبان ذوب آهن بود، با ارائه يک بازي دور از انتظار نتيجه را به حريف خود با دوگل واگذار کرد. شاگردان مهدي تارتار که در اين هفته ها زياد سرحال به نظر نمي رسند، در خانه هم حرفي براي گفتن نداشتند و مقابل حريف اصفهان خود تسليم شدند تا با اين شکست 29 امتيازي شوند و در رتبه دوازدهم جاي بگيرند.

 

سرجيو: به همان تيمي که دوست داشتم تبديل شديم

سرمربي نفت آبادان در پايان بازي تيمش مقابل نساجي ضمن تمجيد از بازيکنان تيمش مي گويد: خوب بوديم و برديم.

پائولو سرجيو بعد از پيروزي 2 بر يک تيم فوتبال نفت آبادان مقابل نساجي گفت: بازي سختي بود. زماني که بازي مساوي بود، حريف به دنبال کنترل بازي بود و حملاتي را هم روي دروازه ما داشت؛ اما بعد از گل شرايط تغيير کرد و در حالي که 10 نفره بوديم، موفق شديم ضمن برتري، از گل خودمان محافظت کنيم و هم اينکه به آنها اجازه بازي سازي ندهيم.

در نيمه دوم هم با توجه به اينکه يک يار کمتر داشتيم، هرگز به دفاع مطلق روي نياورديم و شما ديديد که هم بازي را اداره کرديم و هم اينکه گل دوم را به ثمر رسانديم.

سرجيو در ادامه به داوري اين ديدار اشاره کرد و گفت: خطاي هخامنش يک برخورد ساده و به قول معروف تنه فني بود و اين برخوردها در فوتبال طبيعي است؛ اما داور تنها يک خطا به ضرر ما نگرفت؛ بلکه با اخراج مدافع ما، تيم را در شرايط سختي از ابتداي بازي قرار داد. به عقيده من داوري خوب نبود و در طول فصل، ما ضربات زيادي از داوري خورديم.

سرجيو در ادامه درباره چهارمين برد پياپي و اينکه موتور تيمش تازه روشن شده، گفت: ما ابتداي فصل و نيم فصل، تغييرات زيادي داشتيم. کرار جاسم، اکبر ايماني و احمد عبدالله زاده از تيم ما رفتند. سيدفاخر تهامي هم از ابتداي فصل کار خود را با ما شروع نکرد. وقفه اي در شروع کار او بود و در اردوي پيش فصل تيم ما را همراهي نکرد. غبيشاوي و جبيره هم در تمرين هاي پيش فصل ما در بروجرد نبودند و يکسري بازيکنان به زمان بيشتر و يکسري بازيکنان زمان کمتري با ما بودند که از آنها خواستيم کارهايي را که لازم است، براي مان انجام بدهند. با اين حال هر بار که از بازيکنان مختلف سؤال کرديد، ما پاسخ داديم که از کيفيت فني اين بازيکنان باخبر هستيم، اما شانس بازي، با گذشت زمان و با گذشت بازي ها ايجاد مي شود. با نظر شما موافقم که مي توانستيم نتايج بهتري بگيريم و جايگاه بهتري در جدول داشته باشيم. موتور ما دير روشن شد، اما براي موفقيت همه تلاش مي کنند.

 

درخشش خواهران نفتی در تنیس روی میز

خواهران نونهال نفتي در مسابقات  تنيس روي ميز نونهالان استان کهگيلويه و بويراحمد افتخارآفريني کردند. ثنا و ثمينا نارکي، خواهران نفتي و ورزشکار گچساراني توانستند در مسابقات انتخابي نونهالان استان قهرماني و نايب قهرماني مسابقات تنيس روي ميز نونهالان را از آن خود کنند تا اين افتخار براي باشگاه نفت و گاز گچساران ثبت شود. مسابقات انتخابي نونهالان استان در رشته تنيس روي ميز به ميزباني ياسوج برگزار شد. در اين مسابقات ثمينا مقام اول و ثنا مقام دوم را کسب کرد.

 

قهرمانی و صعود مقتدرانه ملی حفاری به لیگ دسته دوم

تيم فوتبال ملي حفاري اهواز با قهرماني در ليگ دسته سوم فوتبال باشگاه هاي ايران موفق شد به ليگ دسته دوم فوتبال ايران صعود کند. تيم فوتبال ملي حفاري اهواز که فصل گذشته با کسب نتايج ضعيف به ليگ دسته سوم فوتبال ايران سقوط کرده بود، اين فصل با حضور در ليگ دسته سوم موفق شد با کسب عنوان قهرماني، دوباره به ليگ دسته دوم فوتبال ايران صعود کند. شاگردان اسماعيل قنبري درآخرين بازي خود در اين سري از رقابت ها که مهمان تيم فوتبال نفت ايرانيان بودند، موفق شدند حريف خود را در يک بازي هجومي با نتيجه پرگل 3 بر يک شکست دهند تا با کسب 3 امتياز اين ديدار 38 امتيازي شده و به عنوان صدرنشين و قهرمان صعود کنند.

محمد بختياري،حسين رامشکي و حسين جعفري پور هر سه گل تيم فوتبال ملي حفاري اهواز را در اين ديدار به ثمر رساندند. ملي حفاري بدون شکست و با 10 پيروزي و 8 تساوي و زدن 24 گل قهرمان شد. حالا با توجه به صعود حفاري به ليگ دسته دوم فوتبال ايران، نفتي ها 3 نماينده در فصل بعد ليگ دسته دوم دارند. نفت و گاز گچساران، نفت اميديه و ملي حفاري اهواز نمايندگان نفت در اين مسابقات خواهند بود.

 

صعود بانوان و آقایان کوهنورد شرکت ملی نفت به قله مدوبن

گروه هاي كوهنوردي بانوان و آقايان شركت ملي نفت ايران در دو برنامه جداگانه با هدف توسعه ورزش همگاني وسلامت و نشاط کارکنان و نيز به مناسبت اعياد شعبانيه در تاريخ هاي 29 فروردين (آقايان) و 12 ارديبهشت (بانوان) در استان مازندران - شهرستان چالوس به ارتفاعات البرز و قله مدوبن ( نمك آبرود ) با ارتفاع تقريبي 2 هزار متر صعود کردند. 

ابتدا گروه 27 نفره مردان کوهنورد شرکت ملي نفت به اين قله صعود کرد، سپس گروه 32 نفره بانوان کوهنورد شرکت ملي نفت با حضور در منطقه نمک آبرود، طي 5 ساعت کوهپيمايي از قله جنگلي مدوبن بالا رفتند.

در اين دو صعود، تورج اماني، مدير شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي و خانم درويش صفت، رئيس هيات كوهنوردي شهرستان چالوس براي صعود به قله هماهنگي هاي لازم را انجام داده بودند. در اين دو صعود، مهدي اکبرزاده و ناديا اسمي خاني به عنوان مربي و حسين باقرزاده و خديجه علي پناهي به عنوان سرپرست، گروه را براي صعود هدايت کردند و در انتها نيز به کوهنوردان حکم صعود تقديم شد. 

 

دوره دانش افزایی مربیان فوتبال نفت دراهواز 

کلاس دانش افزايي فوتبال با حضور مدرسان برجسته فدراسيون فوتبال در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگي - ورزشي امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز با حضور حدود 60 مربي برگزار شد.

در اين کلاس يک روزه که با حضور حدود 60 نفر از مربيان فوتبال باشگاه فرهنگي - ورزشي مناطق نفت خيز جنوب-اهواز برگزار شد، داريوش يزدي و فريدون حردانيان، مدرسان برجسته فدراسيون فوتبال به ارائه توضيحاتي در خصوص دانش مربيگري، ضرورت آموزش بر اساس دانش روز، نظام جامع مربيگري و تاکتيک دفاع و حمله پرداختند و علم روز فوتبال را به مربيان حاضر آموزش دادند.

هدايت يزدي، مديرعامل باشگاه فرهنگي - ورزشي مناطق نفت خيز جنوب در حاشيه برگزاري اين کلاس دانش افزايي، هدف از برگزاري اين کلاس را ارتقاي سطح دانش مربيان اين باشگاه عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تمامي کساني که عهده دار مربي گري فوتبال هستند، در اين دوره حضور دارند. در اين برنامه علاوه بر ارتقاي دانش مربيان، نحوه مديريت و برنامه ريزي در مربيگري با حضور استادان فن آموزش داده شد.

وي در ادامه گفت: با مذاکرات انجام شده با استادان فن، تلاش داريم بتوانيم هرسه ماه يکبار دوره هاي آموزشي را در راستاي ارتقاي دانش مربيان برگزار کنيم که اميدواريم اين امر محقق شود.

مديرعامل باشگاه فرهنگي - ورزشي مناطق نفت خيز جنوب، ضمن تاکيد بر به روز بودن مربيان گفت: علم روز به روز در حال تغيير است و اطلاعات جديدي هر روزه وارد فوتبال جهان مي شود که نياز است تمامي مربيان با اين علم آشنا شوند، از اين رو واجب است که مربيان ما خودشان را به روز نگه دارند. اين باشگاه در بحث مربيگري رو به توسعه و پيشرفت است و اميدواريم با برگزاري کلاس هاي دانش افزايي به ارتقاي بيشتر آن کمک کنيم.