پس از یک سال تاسیس و در اولین حضور

فرنگی کاران زاگرس جنوبی نایب قهرمان لیگ برتر ایران شدند

فرنگی کاران تیم نفت و گاز زاگرس جنوبی در اولین حضور خود در لیگ برتر کشتی ایران بر سکوی نایب قهرمانی ایستادند. رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی ایران با قهرمانی فولاد و نایب قهرمانی نفت و گاز زاگرس جنوبی به پایان رسید.

مرحله نهایی این رقابت ها در اهواز جریان داشت و کشتی گیران نفت و گاز زاگرس جنوبی تنها نماینده فارس که با اقتدار توانسته بودند به این مرحله راه پیدا کنند، در نخستین بازی مقابل کشتی گیران دانشگاه آزاد قم روی تشک رفتند. شاگردان مجید رمضانی در این دیدار با حساب پنج بر پنج حریف را متوقف کردند و به دلیل کسب امتیازات بهتر در جریان دیدارها، به عنوان تیم برنده و فینالیست انتخاب شدند.

کشتی گیران نفت و گاز زاگرس جنوبی در جدال نهایی برابر تیم فولاد، با شایستگی هایی که داشتند، اما نتیجه را واگذار کردند و به نایب قهرمانی و مدال نقره لیگ برتر ایران رضایت دادند.

مهدی احدی، محمد عشیری، میثم دلخانی، سعید ارجمند، مرتضی پورعیسی، محمدرضا مختاری، جمال اسماعیلی، پژمان پشتام، وحید دادخواه، امید آرامی، مرتضی الغوثی، رضا عباسی و امیررضا اکبری، برای نفت و گاز زاگرس جنوبی در دیدارهای مرحله نهایی روی تشک رفتند.

ماشاالله حسینی (مدیر فنی)، مجید رمضانی (سرمربی)، رحیم گیوی و قیطاسی (مربی)، اعضای کار مدیریتی و فنی تیم کشتی فرنگی نفت و گاز زاگرس جنوبی را تشکیل می دهند.

ترکیبی از ورزشکاران بومی و قهرمانان ملی پوش

آرش فدعم، مدیر باشگاه نفت و گاز زاگرس جنوبی در گفت و گو با هفته نامه « مشعل» درباره این موفقیت گفت: تیم کشتی فرنگی نفت و گاز زاگرس جنوبی در اولین حضور خود در لیگ برتر کشتی ایران، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد. باشگاه فرهنگی- ورزشی زاگرس جنوبی از سال 1401 تاسیس شده و در سال جاری تیم کشتی فرنگی خود را راهی لیگ برتر کشتی کشور کرد.

وی درباره انتخاب فرنگی کاران تیم نفت و گاز زاگرس جنوبی توضیح داد: کشتی گیران این تیم، ترکیبی از ورزشکاران بومی، شرکتی و قهرمانان ملی هستند که برخی براساس مسابقات انتخابی و برخی دیگر نیز به عنوان ملی پوش جذب شده اند. تمام تلاش ما در اولین دوره حضور در لیگ برتر، کسب یک مقام ارزشمند بود که خوشبختانه به دست آمد و امیدواریم با برنامه ریزی صحیح و حمایت های بیشتر، موفقیت های ارزشمندتری را در آینده کسب کنیم.

فدعم تصریح کرد: حضور در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور، همواره یکی از نیازهای استان فارس محسوب می شد که بعد از مدت ها رایزنی و تلاش و با موافقت وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران انجام شد و خوشبختانه در گام نخست، توانستیم با موفقیت در این مسابقات روسفید شویم.

 رئیس امور ورزش نفت و گاز زاگرس جنوبی افزود: بی شک تمام برنامه ریزی هایی که در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، بخصوص در حوزه ورزش صورت می گیرد، برپایه آموزش و تقویت زیرساخت هاست. برهمین اساس در اولین حضور خود به عنوان تیم حرفه ای با ورزشکاران بزرگسال شروع کرده و سعی خواهیم کرد که از سال آینده، تیم نوجوانان خود را آماده حضور در رقابت ها کنیم.

 

موفقیت وزنه بردار تیم مناطق نفت خیز جنوب  در هفته دوم لیگ

شایان احمدنژاد، وزنه بردار تیم مناطق نفت خیز جنوب گفت: در هفته دوم، در رده سنی جوانان و بزرگسالان رتبه اول را به دست آوردم. سطح مسابقات در حد جهانی بود و در مجموع معتقدم که در این هفته، سبک وزن ها در حد جهانی وزنه زدند.

احمدنژاد که در دسته ۶۱ کیلوگرم وزنه می زند، درباره حمایت باشگاه مناطق نفت خیز جنوب نیز عنوان کرد: حمایت این باشگاه بسیار خوب است و جا دارد که از ابوالقاسم حبیبی پور، مدیرمنابع انسانی؛ اسکندر فرهمند، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفت خیز جنوب؛ جواد نادری سرمربی و مهرزاد مهمدی، مربی تیم مناطق نفت خیز جنوب قدردانی کنم.

وی درباره قرارداد و دستمزد وزنه برداران گفت: به نظرم مبلغ قراردادها باید باتوجه به مقام و سطح وزنه برداران تعیین شود.

 

نفت مسجد سلیمان تنها در فکر صعود به لیگ برتر است

کاپیتان تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: این تیم، تنها به فکر صعود به لیگ برتر است.

امین هاشمی فر با اشاره به شرایط لیگ آزادگان (دسته اول) گفت: قطعا جدول مسابقات آزادگان در ادامه تغییرخواهد کرد؛ اما هدف مسجد سلیمان صعود به لیگ برتر است. وی ادامه داد: خوشبختانه نفت مسجدسلیمان در شرایط خوبی قرار دارد و در چند بازی اخیر ثابت کرده ایم که می توانیم مدعی اول صعود به لیگ برتر باشیم. در بازی های اخیر کاملا تاکتیکی عمل کردیم و نتیجه گرفتیم. خوشبختانه تلاش بازیکنان و کادر فنی در حال رسیدن به نتیجه است.

هاشمی فر با تاکید بر اینکه از شروع بازی ها به فکر صدر جدول بودیم و خدا را شکر به این هدف نزدیک هستیم، افزود: البته فعلا به جدول توجهی نداریم و با هدف و برنامه خودمان پیش می رویم. بی شک جدول لیگ در ادامه بالا و پایین زیادی خواهد داشت. کاپیتان تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: نکته مثبتی که در تیم ما وجود دارد، حمایت هواداران است و خدا را شکر هماهنگی خوبی بین هواداران، مدیریت باشگاه، بازیکنان و کادر فنی ایجاد شده است. این اتفاق باعث شده نتایج خوبی به دست بیاوریم. از هواداران و مدیریت باشگاه می خواهیم حمایت های خود را بیشتر کنند؛ زیرا این تیم قطعا پتانسیل صعود دارد و هدف ما نیز خوشحال کردن هواداران است.

 

قهرمانی ملی حفاری  در نیم فصل نخست لیگ برتر تیراندازی مردان

تیم تپانچه باشگاه ملی حفاری ایران در نیم فصل لیگ برتر تیراندازی مردان در رتبه نخست ایستاد.

تیم های تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی مردان باشگاه ملی حفاری ایران هفته های سوم و چهارم را به ترتیب به مصاف تیم های نزاجا و هوا فضای سپاه رفت که در پایان، تیم تپانچه هر دو حریف خود را از پیش رو برداشت و موفق به کسب مقام نخست نیم فصل این دوره از مسابقات لیگ برتر شد. همچنین تیم تفنگ، هفته سوم را با اختلاف بسیار ناچیز به تیم نزاجا واگذار کرد؛ اما در هفته چهارم توانست تیم هوا فضای سپاه را شکست دهد. تیم تیراندازی باشگاه ملی حفاری ایران در ماده تفنگ با در اختیار داشتن هادی قره باغی، مازیار ملکی، امیر حسین گلپسند، محمد امین رهسپار و علی بخشی و همچنین در ماده تپانچه با وحید گلخندان، امیر جوهری خو، رضا قره گوزلو، وحید پورصیدی و داوود افشاری به دیدار رقبای خود رفتند.