مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران:

برای گذر از زمستان آماده ایم

مشعل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با تلاش شبانه روزی و بی وقفه سی وهفت منطقه عملیاتی زیرمجموعه خود، همچون سال های قبل در آماده باش کامل برای عبور از روزهای سرد پیش روست.

این شرکت به عنوان تنها متولی تامین و توزیع سوخت کشور با ذخیره سازی مطلوب و مناسب پیش از آغاز فصل سرما، اقدام های مقتضی را به عمل آورده تا خللی در روند تامین سوخت مورد نیاز مصرف کنندگان در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی در زمستان جاری ایجاد نشود.

جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران هم بر این موضوع صحه گذاشت و از آمادگی کامل این شرکت برای عبور بی دغدغه از روزهای سرد پیش رو خبر داد و در نهایت ابراز امیدواری کرد که هیچ گونه نگرانی و کمبودی وجود ندارد، اما هموطنان عزیز هم از یاد نبرند که در این برهه حساس نسبت به صرفه جویی و پرهیز از اسراف، نگاهی درست و ویژه تر داشته باشند.

همه ساله با ورود به دوره سرد سال ذخیره سازی سوخت در انبارهای نفت و مناطق سخت گذر در صدر برنامه های شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران قرار دارد و این شرکت با برنامه ریزی و نیازسنجی دقیق به عمل آمده، به تامین سوخت مورد نیازهموطنان در همه بخش ها اقدام می کند. در حال حاضر همه هموطنان ساکن در نقاط روستایی و سخت گذر که به شبکه گاز شهری دسترسی ندارند، سوخت مورد نیازشان را دریافت کرده اند و سوخت رسانی زمستانی به نیروگاه ها نیز به صورت مستمر و شبانه روزی درحال انجام است.

مردم با نگاهی ویژه تر صرفه جویی کنند

جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران درباره اقدام های این شرکت برای تامین سوخت زمستانی گفت: طبق روال همه ساله، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در زمینه تامین سوخت زمستانی همه بخش ها اعم از خانگی، حمل ونقل، نیروگاه ها، صنایع و... اقدام هایی را در دستور کار دارد و امسال نیز این موضوع با جدیت تمام و البته زودتر از موعد مقرر پیگیری و انجام شده است. ذخیره سازی های مناسب و مطلوبی در بخش نیروگاهی انجام شده و به نوعی ذخایر نیروگاه های راهبردی کشور، از سوخت 100 درصدی برخوردارند و در دیگر نیروگاه ها هم بالای 70 درصد ذخیره سازی محقق شده است.

وی افزود: همه تلاشمان بر این منوال بوده است که با توجه به میزان مصرف، انتقال سوخت به نیروگاه ها به نحو احسن انجام شود تا خللی در روند تامین پایدار برق ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با اذعان به اینکه امسال برخلاف سال های گذشته ذخیره سازی انواع فراورده زودتر از موعد مقرر شروع شده است، گفت: با وجود این همچنان نگرانی ها و دغدغه ها وجود دارد، چرا که به هر میزان که مصرف گاز در فصل زمستان روند افزایشی داشته باشد، شرکت ملی گاز نیز در تحویل سوخت به نیروگاه ها با محدودیت رو به رو می شود و این میزان کسری باید با سوخت دوم (گازوئیل)جبران شود.

سالاری نسب گفت: همین جا از همه هموطنان و مردم عزیزمان درخواست می کنیم که قدری در میزان مصرف صرفه جویی های لازم را داشته باشند و با انجام برخی دستورعمل ها از جمله نگه داشتن دمای محیط خانه در حد ایده آل و استانداردهای تعیین شده ما را در این شرایط حساس و دشوار یاری و همراهی کنند. باید همه دست به دست هم دهیم تا فرایند تولید و توزیع سوخت در فصل زمستان پیش رو با کمترین دغدغه و چالشی به سرانجام برسد. وی تصریح کرد: هم اکنون به دلیل ناترازی در تولید و مصرف، برخی از نیروگاه ها به ناچار به سمت استفاده از سوخت دوم رفته اند، اما به هر حال همه همکاران من در شرکت پخش فراورده های نفتی تمام عزم خود را جزم کرده و در آماده باش کامل هستند تا بتوانیم فصل سرد امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با اذعان به اینکه سوخت رسانی به مناطق سخت گذر نیز از دیگر اقدام های در دست اجرای این شرکت است، بیان کرد: با توجه به اینکه در زمستان مصرف نفت سفید افزایش قابل توجهی دارد، ذخیره سازی مناسب نفت سفید در روستاها به ویژه در نقاط سخت گذر انجام شده و به جرات می گویم که هیچ روستایی در نقطه ای از کشور وجود ندارد که با مشکل کمبود سوخت روبه رو باشد، همچنین در مورد سوخت گاز مایع هم ذخیره سازی به میزان کافی و مناسب صورت گرفته است و مشکلی در این زمینه هم وجود ندارد.

رشد 13 درصدی مصرف بنزین کشور

سالاری نسب با اشاره به رشد 13 درصدی مصرف بنزین در مقایسه با پارسال گفت: اواخر اسفندماه سال گذشته بود که مصرف 140 میلیون لیتری بنزین در روز را ثبت کردیم که با توجه به روزهای پایانی سال این مسئله قابل پیش بینی و چندان دور از ذهن نبود. امسال نیز اما گویا این روال تداوم یافت و در مردادماه چندین بار میزان مصرف بنزین به 140 میلیون لیتر در روز رسید، در شهریورماه که با مناسبت هایی مثل ایام اربعین حسینی، رحلت پیامبر(ص)،همچنین ماه صفر و آخرین دور از سفرهای تابستانی تقارن داشت، میزان مصرف، رشد فزاینده ای یافت.انتظار داشتیم این روند در مهرماه فروکش کند، اما باز هم این اتفاق حاصل نشد و در مهرماه با میانگین مصرف 115 میلیون لیتر بنزین در روز مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در زمینه گازوییل، تولید و مصرف تقریبا در نقطه سربه سر قرار دارند و به هرمیزان تولید معادل آن نیز مصرف می شود.امسال مصرف گازوییل در مقایسه با پارسال، با رشد 8 درصدی روبه رو است.