گپ و گفتی با همکار نفتی و سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان

درخشش استعدادها با برگزاری اردوهای ورزشی

علی اشکانی از قهرمانان کشتی فرنگی ایران است که در طول حضور خود در تیم ملی کشتی فرنگی، توانسته مدال های مختلفی به دست آورد. او که حالا مسؤول ورزش قهرمانی شرکت ملی گاز ایران است، فعالیت در حوزه کشتی فرنگی را فراموش نکرده و به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان نیز فعالیت خود را در این حوزه ادامه می دهد. این تیم با سرمربیگری علی اشکانی توانست در مسابقات قهرمانی جهان قرقیزستان با کسب یک مدال طلا، 3 نقره و 4 برنز، نایب قهرمان این دوره از مسابقات شود. با اشکانی گفت وگوی کوتاهی شده است که در ادامه می خوانید

ورزش قهرمانی و توسعه آن، موضوعی است که علی اشکانی، عنوان دارتیم ملی کشتی فرنگی کشورمان و مسؤول ورزش قهرمانی شرکت ملی گاز ایران به آن توجه دارد. اشکانی گفت: شرکت ملی گاز ایران، استعدادهای درخشانی را در رشته هایی مثل شنا، تنیس، فوتبال، بسکتبال و... آموزش داده که بیشتر آنها در تیم های استانی خود عضویت دارند. مسؤول ورزش قهرمانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه یادآور شد: ورزش قهرمانی در شرکت ملی گاز ایران، تغییرات آشکاری داشته است، به طوری که از 42 رشته قهرمانی در سال های گذشته به چهار رشته ورزشی رسیده است.

 ضرورت توجه به افزایش بودجه

وی با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای  ورزش، بسیار اندک است و با این بودجه نمی توان برنامه مناسبی در توسعه ورزش قهرمانی شرکت ملی گاز ایران داشت، تصریح کرد: پیرو توضیحات ارائه شده درباره وضعیت برخی رشته های قهرمانی در نشست های متعدد، امیدوارم در آینده بودجه لازم برای توسعه ورزش قهرمانی در اختیار قرار گیرد.

اشکانی با اشاره گستردگی فعالیت های شرکت ملی گاز ایران در نقاط مختلف کشور و اینکه استان های متعددی علاقه مند ورود به ورزش قهرمانی هستند، اظهار کرد: با توجه به این گستره جغرافیایی، ظرفیت های فراوانی نیز در رشته های مختلف ورزشی وجود دارد که برای توسعه استعدادهای آنها می توان برنامه ریزی مناسبی داشت. وی در ادامه افزود: اداره کل ورزش وزارت نفت، نشان داده است که در بحث استعدادیابی و پرورش بچه های مستعد ورزشی موفق بوده و تا امروز نمره قبولی دریافت کرده است؛ اما برای اینکه این استعدادها به شکلی مکانیزه شکوفا شوند، باید برای آنها برنامه های مناسبی مثل برگزاری اردوهای ورزشی– تفریحی داشت. در این اردوها، جنبه رقابتی و مدال آوری ورزشکاران در درجه نخست اهمیت قرار ندارد و مهم شناسایی استعدادهای ورزشی در رشته های مختلف است.

 حمایت از ناشنوایان شرکتی

مسؤول ورزش قهرمانی شرکت ملی گاز ایران، همچنین درباره حمایت از فرزندان شرکتی ناشنوا و تمایل آنها به حضور در رشته های مختلف ورزشی بیان کرد: تقاضای افراد ناشنوا برای حضور در رشته کشتی، بخصوص در خانواده های نفتی بسیار کم است؛ اما در دیگر رشته های ورزشی مانند فوتبال  این تقاضا بسیار بالاست، از این رو تلاش می کنیم تا امکانات و راهنمایی مناسبی در اختیار این گروه از متقاضیان قرار دهیم.

 همکاری با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان

علی اشکانی درباره حضور خود به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان نیز گفت: طی دو سال گذشته با فدراسیون ناشنوایان همکاری می کنم و به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان در این تیم حضور دارم.وی تصریح کرد: طی حضور خود در این تیم با همکاری فدراسیون، تمام تلاش خود را کرده ام تا یک تیم حرفه ای و خوب برای حضور در مسابقات جهانی قرقیزستان آماده شود. برهمین اساس با برگزاری پنج  اردو در سال جدید توانسته ایم به ترکیب اصلی تیم ملی برسیم و در مسابقه انتخابی که برگزار شد و با انتخاب بهترین ها، 12 شهریورماه سال جاری به رقابت های جهانی بیشکک قرقیزستان اعزام شدیم.

اشکانی تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که وجود دارد، این است که بچه های ناشنوا ازلحاظ گفتاری و شنیداری دچار معلولیت هستند و ورزشکارانی هم که در این مسابقات حضور دارند، از چنین معلولیتی برخوردارند.

وی تصریح کرد: معمولا رقابت های جهانی در کشورهایی که صاحب کشتی هستند، به لحاظ کمیت و کیفیت از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و قرقیزستان نیز بخصوص در کشتی فرنگی موقعیت بسیار خوبی دارد،از این رو تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان ایران به دلیل حضور نمایندگان قرقیزستان و ترکیه کار سختی را پیش رو داشت و باید از عناوین خود در مسابقات قبلی دفاع می کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان ادامه داد: در این مسابقات تیم تلاش زیادی از خود نشان داد و توانست مقام دوم این مسابقات را کسب کند.

 

آتش نشان پتروشیمی سرمربی تیم انبوه سازان هوتن شد

احسان امینی، ورزشکار آتش نشان زبده پتروشیمی جم که در حال حاضر به عنوان مربی اول و دستیار پژمان درستکار، هدایت تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران را به عهده دارد، به عنوان سرمربی تیم انبوه سازان هوتن انتخاب شد. امینی سال قبل نیز هدایت بیلیش تاکستان را عهده دار بود که موفق شد با این تیم، قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد ایران شود.

 

معرفی سرمربی جدید ملی حفاری در سوپرلیگ فوتسال زنان

فاطمه شریف، بازیکن و مربی سابق تیم ملی فوتسال جوانان و بزرگسالان از سوی باشگاه شرکت ملی حفاری به عنوان سرمربی جدید این باشگاه در سوپرلیگ فوتسال زنان کشور انتخاب شد. شریف که همچنین مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیاست، فعالیت در تیم های نصر فردیس و هیات فوتبال خراسان و سیاه جامگان مشهد در لیگ برتر و پیروزی کامیاران در لیگ یک کشور را در کارنامه دارد.

 

 طلای مسابقات گرندپری پاریس برای  تکواندوکاران زاگرس جنوبی

دو تکواندوکار تیم نفت و گاز زاگرس جنوبی در رقابت های معتبر گرندپری ۲۰۲۳ پاریس نشان طلا کسب کردند.

مهران برخورداری و مهدی حاجی موسایی از اعضای تیم تکواندوی باشگاه نفت و گاز زاگرس جنوبی فارس در مسابقات تکواندو گرندپری ۲۰۲۳ پاریس موفق به کسب دو مدال طلا شدند.

مهدی حاجی موسایی در وزن منفی ۵۸ کیلوگرم و مهران برخورداری مبارزه کار وزن منفی ۸۰کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

 

ادامه درخشش نفتی ها در لیگ دسته یک فوتبال

با آغاز هفته دوم لیگ دسته یک فوتبال کشور، درخشش تیم های نفتی کشور همچنان ادامه دارد. براین اساس تیم فوتبال پارس جنوبی جم با نتیجه سه بر یک تیم خلیج فارس ماهشهر را برد. همچنین تیم نفت و گاز گچساران 2 بر یک تیم مس کرمان را شکست داد. در ادامه این بازی ها نیز تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در برابر شهرداری آستارا به نتیجه صفر بر صفر رضایت داد. تیم فوتبال پارس جنوبی جم در جدول رده بندی لیگ دسته یک کشور در رده سوم، نفت و گاز گچساران در رده چهارم و تیم نفت مسجدسلیمان در رده ششم قرار دارند. 

 

برگزاری مسابقات ورزشی در دکل های 35 و 91

یک دوره مسابقات ورزشی از سوی کارگروه اعزامی امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی حفاری ایران در موقعیت دکل های ۳۵ و ۹۱ فتح (واقع در شهرستان سرخس از توابع استان خراسان رضوی) برگزار شد. این مسابقات با استقبال کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران در مناطق آب شور و مزداوند برگزار و با اهدای جوایزی از نفرات برگزیده تقدیر شد.

 

فاطمه غلامی قهرمان آسیا شد

فاطمه غلامی، فرزند مسلم غلامی از واحد حمل ونقل شرکت پالایش نفت لاوان، موفق به کسب 2 عنوان قهرمانی در دو بخش کاتا و کومیته  در سومین دوره مسابقات آسیایی سبک شوتوکان در نجف آباد اصفهان شد.