موفقیت فرزند نفتی در مسابقات قهرمانی دفاع شخصی کشور

دختر طلایی نفت

النا اسکندری، نوجوان 14 ساله یک خانواده نفتی است که توانسته در مسابقات قهرمانی کشوری دفاع شخصی و هنرهای فردی 3 مدال طلا به دست آورد. این دختر نوجوان با توجه به سن کمی که دارد، برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی دقیقی داشته است.

 دریافت سه مدال طلا از اولین حضورش در مسابقات کشوری سبب شد تا با او و مادرش، شهناز مولایی که ازکارکنان شرکت ملی نفت درمدیریت اکتشاف است، گفت وگوی کوتاهی داشته باشیم.

النا که متولد آذر 1388 است، می گوید: در اولین حضور خود درمسابقات کشوری در بخش رزمی توانستم 3 نشان طلا کسب کنم که 2 نشان آن دربخش دفاع شخصی تیمی و یک نشان نیز دربخش انفرادی نانچیکو بود و این اولین موفقیتم درسطح کشوری است.

او ادامه می دهد: برای حضور دراین مسابقات 2 ماه کامل هر روز تمرین کردم و استادم برای اینکه بتوانیم برای این مسابقات آماده شویم، بسیاربه ما سخت گرفت و تمام تلاش خود را کرد تا با آمادگی کامل در مسابقات حضور داشته باشیم.

النا درباره علاقه اش به رشته های رزمی توضیح می دهد: سه سال است که در رشته «آی کی دو» فعالیت می کنم؛ البته ازهمان دوران کودکی به ورزش رزمی علاقه مند بودم. زمانی که فیلم های اکشن می دیدم، از صحنه های مبارزه لذت می بردم. از آنجا که ورزش آی کی دو، یک ورزش ترکیبی است و چند ورزش رزمی را با هم شامل می شود، این رشته را انتخاب کردم.

اما النا برای آینده خود نیز برنامه های مختلفی دارد. او درباره برنامه هایش می گوید: درحال حاضر تلاش می کنم که بتوانم دراین رشته (دفاع شخصی) حرفه ای تر شوم؛ البته علاقه بسیاری به ورزش دارم و در رشته هایی مانند شنا هم کار می کنم، حتی می توانم بعد ازمدتی تمرین، در مسابقات این رشته حضور داشته باشم؛ اما هدفم این است که رشته دفاع شخصی را تا مرحله مربیگری ادامه بدهم و بتوانم یک باشگاه اختصاصی برای خودم تاسیس کنم؛ البته این احتمال نیز وجود دارد که برای ادامه تحصیل رشته تجربی را انتخاب و در کنکور شرکت کنم که در صورت موفقیت، ورزش و باشگاه را به عنوان شغل دوم انتخاب خواهم کرد.

هزینه های ورزشی النا شخصی بوده است

شهنازمولایی، مادر النا اسکندری نیز که از کارکنان نفت است و در بخش مدیریت اکتشاف کار می کند، می گوید: ما سعی کردیم با فراهم کردن امکانات مناسب، به النا برای رسیدن به اهدافش، کمک کنیم. او از سه سال پیش فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرد؛ البته به ورزش های دیگری هم علاقه مند بود، حتی دوست داشت در رشته بدنسازی فعالیت کند؛ اما من چندان تمایلی به آن نداشتم. النا در رشته های والیبال و شنا هم فعالیت دارد؛ اما در بخش ورزش های رزمی توانست موفقیت هایی کسب کند.

او درباره فراهم کردن امکانات لازم برای ورزش النا توضیح می دهد: ما درشهر کرج زندگی می کنیم و دراین شهر امکانات ورزشی نفت، وجود ندارد. بیشتر سالن های ورزشی نفت درتهران هستند، این عامل و دوری راه باعث شد به صورت خصوصی ورزش دفاع شخصی را دنبال کند و نتواند از امکانات ورزشی زیرمجموعه نفت بهره ببرد.

مولایی درپایان صحبت های خود می گوید: این اولین بار است که النا به صورت حرفه ای در مسابقات کشوری حضور دارد، امیدوارم بتواند موفقیت های بیشتری را درحوزه ورزش به دست آورد؛ البته در دوران شیوع کرونا قصد داشت در برخی مسابقات شرکت کند که این مسابقات کنسل شد.

 

هفته اول درخشان نفتی ها در لیگ دسته یک

با شروع هفته اول لیگ دسته یک فوتبال کشور، سه تیم نفتی نفت مسجد سلیمان، نفت و گاز گچساران و پارس جنوبی جم به میدان رفتند و توانستند با پیروزی در برابر حریفان خود سه امتیاز هفته اول این رقابت ها را کسب کنند.

اولین پیروزی نفت مسجد سلیمان در لیگ دسته یک

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با هدایت ابراهیم اشکش در اولین دیدار خود در لیگ دسته یک برابر فجر سپاسی، به نتیجه یک بر صفر دست پیدا کرد و اولین برد خود در این لیگ را رقم زند.

نفت مسجد سلیمان که فصل قبل در لیگ برتر حضور داشت، به دلیل کسب امتیازهای پایین در نهایت به لیگ دسته یک سقوط کرد. بعد از انتخاب ابراهیم اشکش به عنوان سرمربی این تیم، او در مصاحبه های خود اعلام کرده بود که تمام تلاشش را می کند تا این تیم دوباره به لیگ برتر صعود کند.  ابراهیم اشکش در بخشی از مصاحبه خود تاکید کرده بود که برای صعود به لیگ برتر می جنگیم و با توجه به بازی های پیش فصل، می توان گفت در میان چند مدعی اصلی لیگ دسته اول هستیم. انتظار داریم که نگاه ها نسبت به نفت مسجدسلیمان مثبت تر باشد.

  نخستین برد گچساران با پیروز قربانی

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران نیزهمانند دیگر تیم نفتی کشور، توانست در اولین دیدار خود مقابل تیم خوشه طلایی اردبیل یک بر صفر پیروز میدان شده و اولین 3 امتیاز خود را در لیگ دسته یک به دست آورد. تیم فوتبال نفت و گاز گچساران فصل گذشته توانسته بود به لیگ دسته یک صعود کند و حالا نیز با مربیگری پیروز قربانی موفق شد اولین بازی خود را با پیروزی پشت سربگذارد. پیش از این نیز قربانی در مصاحبه ای با هفته نامه «مشعل» تاکید کرده بود که با همراهی تیم خود تلاش می کند، در این لیگ به موفقیت برسد.

پارس جنوبی یک- خیبر خرم آباد صفر

اما تیم پارس جنوبی جم با هدایت امید روانخواه نیز سومین تیم نفتی به شمار می رود که در هفته اول لیگ دسته یک کشور توانست دست پر از میدان خارج شود. این تیم نیز با قرار گرفتن در برابر تیم فوتبال خیبر خرم آباد موفق شد به تساوی یک بر صفر دست پیدا کند و با توجه به میزبانی در این مسابقه، اولین سه امتیاز خود را به دست آورد.

نفت مسجد سلیمان، نفت و گاز گچساران و پارس جنوبی جم مهم ترین رقیبان یکدیگر در لیگ دسته یک هستند که باید دید کدام یک از آنها می توانند به رویای صعود به لیگ برتر دست یابند.

 

درخشش وزنه بردار آکادمی نفت اهواز درمسابقات استعدادهای برتر کشور

طاها فتحی، نماینده شایسته آکادمی وزنه برداری مناطق نفت خیز جنوب-اهواز موفق شد مدال طلای چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را کسب کند. در پایان رقابت های دسته ۹۶کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی استعدادهای برتر ورزش کشور که به میزبانی مرودشت در شیراز برگزار شد، طاها فتحی، وزنه بردار مناطق نفت خیز جنوب-اهواز با مجموع ۲۷۵ کیلوگرم توانست با ایستادن روی سکوی قهرمانی، مدال طلا را از آن خود کند. پیکارهای وزنه برداری چهارمین دوره استعدادهای برتر پسران کشور شامگاه جمعه ۱۰ شهریور با شرکت ۱۹۵ ورزشکار و همراه از ۲۶ استان کشور پایان یافت.

 

صعود کوهنورد مناطق نفت خیز جنوب به قله دماوند

کوهنورد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب- اهواز به قله 5610 متری دماوند صعود کرد.  علی رادمنش ازکارکنان امور حقوقی و قراردادهای مناطق نفت خیز جنوب در ابتدای شهریور امسال موفق به فتح بام ایران دماوند شد.  وی فاتح ۳۰ قله مرتفع ایران

(طرح سیمرغ) و قله آرارات ترکیه است و درآینده نزدیک برنامه فتح قله کلیمانجارو ( ازقلل هفتگانه دنیا) را دربرنامه کاری خود قرار داده تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را بربام این قله به اهتزاز درآورد.

قله دماوند، مرتفع ترین قله آتشفشانی در ایران و خاورمیانه است که از جاذبه های دیدنی استان مازندران نیز به شمار می آید و درشمال کشور قرار دارد. دماوند از نظر تقسیمات کشوری در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران قراردارد.

 

پارس جنوبی، قهرمان سومین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی کشور

مرحله نهایی سومین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی جام خلیج فارس از صبح روز چهارشنبه 8 شهریور آغاز و 10 شهریورماه با معرفی تیم های برتر این دوره از مسابقات به پایان رسید. در مراسم اختتامیه این رقابت ها که همزمان با پایان دیدار فینال در زمین والیبال ساحلی فدراسیون والیبال برگزارشد، وحید مرادی، نایب رئیس فدراسیون والیبال؛ توفیق کابلی، سرپرست کمیته ساحلی؛ نادر انصاری، نایب رئیس کمیته والیبال ساحلی وعضو کمیته ساحلی آسیا، همچنین طهماسبی، مدیرعامل شرکت ساوانا؛ محمد فرض، مدیرعامل باشگاه پیکان بندر دیر و رسول مقیمی، به نمایندگی از باشگاه پارس جنوبی حضور داشتند.

اهدای جوایز ومدال تیم ها به شرح زیراست:

مقام اول: پارس جنوبی (علیرضا آقاجانی و عباس پورعسکری)

مقام دوم: ساوانا (سینا شوکتی و بهمن سالمی)

مقام سوم: پیکان بندر دیر (آرش وکیلی و حامد میرزاعلی)