در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد از طرح های صنعت نفت بهره برداری شد

از تحریم تا ثروت آفرینی

 قدردانی رئیسی از وزیر و کارکنان صنعت نفت

مشعل     دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهوری به همراه شماری از اعضای هیئت دولت از جمله وزیر نفت به استان کهگیلویه و بویراحمد  اختصاص یافت که در آن طرح های مهمی همچون مرحله نخست طرح ذخیره سازی میدان گازی مختار، الفین پتروشیمی گچساران با سرمایه گذاری حدود ۱.۳ میلیارد یورو وظرفیت تولید سالانه

 یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن C۳+ ، همچنین گازرسانی به ۳۷ روستا به بهره برداری رسیدند.  ابراهیم رییسی ضمن قدردانی از وزیرو کارکنان صنعت نفت برای به ثمر رسیدن طرح های نفت و گاز دراستان کهگیلویه و بویر احمد، وزارت نفت را مکلف کرد تا بخشی ازدرآمدهای نفتی، صرف تولید و اشتغال در این استان شود.

روزهای سه شنبه وچهارشنبه(27 و 28 تیرماه) مردم استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و برخی وزرای همراه وی بودند. این سفر دو روزه درکنار افتتاح و اجرای طرح ها در حوزه های مختلف ازجمله نفت و گاز، این پیام مهم را در پی داشت: توجه دولت سیزدهم به رونق تولید واشتغال دراین استان با صرف بخشی از درآمدهای نفتی.

گچساران، جلوه ای از شعار ما می توانیم

رئیس جمهوری درسفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح مجتمع پتروشیمی گچساران، به ثمر رسیدن این طرح را جلوه ای از شعار «ما می توانیم» و «تبدیل ظرفیت های کشور به ثروت» توصیف کرد. ابراهیم رئیسی گفت: ملت ایران این هنر را دارد که تحریم و تهدید را به فرصت و ثروت تبدیل کند و تکمیل و بهره برداری از این پروژه، یکی از جلوه های این هنر ملت ایران است. رئیسی در مراسم آغاز عملیات راه اندازی پتروشیمی گچساران ضمن تقدیر از همه مسئولان، مدیران، پیمانکاران، مشاوران، متخصصان و کارگران، افتتاح این پروژه بزرگ صنعتی را گامی مهم در جهت رشد تولید، افزایش اشتغال و امیدآفرینی در مردم استان کهگیلویه دانست. وی تولید زنجیره ای، طراحی، مهندسی، ابزار و تجهیزات تمام ایرانی، همچنین افزایش سه هزار نفری اشتغال را از ویژگی های مهم مجتمع پتروشیمی گچساران برشمرد و افزود: بهره برداری از این پروژه، به جلوگیری از هدررفت ثروت ملی و گازهای مشعل منجر و مانع آلایندگی خواهد شد که اقدامی بسیار ارزشمند است. رئیس جمهوری با تأکید براهمیت نقش شرکت های بزرگ صنعتی در توسعه و تأمین نیازهای شهرهای محل احداث در قالب مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای  اجرای مصوبات استان از محل مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ تصویب شده است و طبعاً مجتمع پتروشیمی گچساران نیز باید در این خصوص و در جهت رفع نیازهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان گچساران به وظایف خود عمل کند. رئیسی با بیان اینکه بخش قابل توجه و کار اصلی در تکمیل این پروژه بزرگ صنعتی در دولت مردمی محقق شده، از همه دست درکاران و خانواده های آنان که در گرمای ۵۰ درجه به صورت چند شیفته برای تکمیل پتروشیمی گچساران همت گماردند، تشکر و قدردانی کرد.