فرزند نفتی و ملی پوش پالایش نفت:

تنیس روی میز آبادان و نفت،    ظرفیت بالایی  دارد

آرش جعفری   تیم تنیس روی میز مردان پالایش نفت آبادان در سی و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر ایران، امسال با اقتدار مدعیان و قهرمانان قبلی را پشت سر گذاشت و قهرمان کشور شد. همچنین به عنوان نخستین نماینده ایران در نخستین دوره رقابت های تنیس روی میز جام باشگاه های آسیا 2023 معرفی شد.

یکی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم که نقش بسزایی درقهرمانی نفتی ها در لیگ برتر داشت، سروش امیری نیا بود.

سروش امیری نیا، ملی پوش خوش اخلاق، آرام و متین خوزستانی، زیر نظر پدر تنیسور خود مسعود امیری نیا، کارمند بهداشت و درمان صنعت نفت، این رشته را درسال ۸۲ و به صورت حرفه ای آغاز کرد. این فرزند نفتی ازسال ۸۳ به صورت حرفه ای تر در مسیر رشد و ارتقا دراین رشته قرار گرفت که حاصل آن قهرمانی های پی درپی در سطح استان، ملی و بین المللی بود.

   با یک شرح حال از خودتان شروع کنید؟

 سال ۱۳۷۵ در آبادان و در میان خانواده ای نفتی و ورزشی به دنیا آمدم. پدرم نه تنها نفتی؛ بلکه از قهرمانان تنیس روی میز بود وهنوز درکسوت مر بیگری از قهرمانان به شمار می رود.

   پس برای همین است که تنیس روی میز را برای ورزش حرفه ای انتخاب کردید؟

بله دقیقاً همین طوراست؛ چون پدرم از قهرمانان و پیشکسوتان این رشته به شمار می رود و از آنجا که شهرستان آبادان به عنوان قطب تنیس روی میز مطرح بوده و هست، به این رشته علاقه مند شدم و تا الان هم این رشته را به صورت حرفه ای ادامه داده ام.

   این رشته را تا کجا ادامه خواهید داد؟

دوست دارم این رشته را تا بالاترین سطح ادامه بدهم و آرزو می کنم بتوانم بهترین و بالاترین مقام و جایگاه را برای کشور عزیزم به دست بیاورم.

   مطمئنا قهرمانی در المپیک آرزوی شماست؟

طبیعتاً آرزو دارم یکی از المپیکی های کشورم باشم و بتوانم در این مقطع، به عنوان بهترین بازیکن ایران روی سکو بروم.

   امسال با پالایش نفت آبادان قهرمان ایران شدید. از این مسابقات بگویید؟

 خدا را شکر تیم خوبی داشتیم و بچه ها عالی بودند. درکل تورنمنت، فقط دو باخت داشتیم که آن هم به خاطر غافلگیری بود. فکر می کنم امسال بهترین تیم مسابقات بودیم و قهرمانی حق تیم ما بود، ضمن اینکه باید بگویم حضور بازیکنان بومی و جوان که تلاش مضاعفی داشتند، یکی از دلایل قهرمانی بود که قطعا درآینده بیشتر این جوانان را در سطح مسابقات خواهیم دید.

   در لابه لای صحبت ها اشاره به بازیکنان بومی تیم پالایش نفت داشتید. در این مورد بیشتر بگویید؟

تنیس روی میز آبادان درحال پیشرفت است و ظرفیت بالایی دارد؛ اما هنوزبازیکنان به سطح ملی پوشان نرسیده اند، ضمن اینکه سیاستگذاری امسال تیم پالایش نفت آبادان برای حضور ملی پوشان در کناربازیکنان بومی، کمک خوبی به کسب تجربه بازیکنان شده است. حضور بازیکنان و مربیان با دانش ملی در ادامه، قطعاً برای پیشرفت بازیکنان آبادانی مؤثراست. امیدوارم بتوانم با ایجاد همدلی بیشتر درتنیس روی میز آبادان، شاهد پیشرفت کمی وکیفی مفیدی باشیم.

   کیفیت لیگ امسال درچه سطحی بود؟

با توجه به بضاعت تنیس روی میز ایران، رقابت های لیگ برتراین رشته، امسال در بالاترین سطح برگزار شد؛ چرا که بیشتر بازیکنان شاخص در این رویداد ورزشی حضور داشتند. امیدوارم در آینده، بازیکنان خارجی به لیگ ایران اضافه شوند تا سطح کیفی رقابت هااز این که هست، بالاتر برود.

    فکر می کنید بازیکنان و ملی پوشان ایرانی بتوانند لژیونر شوند، همان طور که بازیکنان خارجی به ایران می آیند؟

همین الان هم چند بازیکن ملی پوش خوب داریم که خارج از ایران بازی می کنند. متأسفانه حمایت مالی و اسپانسری لازم ازاین بازیکنان انجام نمی شود و به این دلیل، تعدادی از ملی پوشان درخارج از کشور مجبور به ادامه فعالیت هستند. اگرحمایت های مالی اتفاق بیفتد و شرایط مطلوبی پیش بیاید که بشود زندگی بازیکنان تأمین شود، هیچ بازیکنی دوست ندارد برای ادامه فعالیت ورزشی خود از این کشور به آن کشورسفر کند. اگر این بازیکنان درایران بودند، شما مطمئن باشید سطح لیگ بهتر ازاین می شد.

   از تیم ملی و بازی های پیش رو بگویید؟

 رقابت های جهانی آتی قرار است در آفریقای جنوبی برگزار شود. قطر هم میزبان رقابت های انتخابی است. در لیگ، بازیکنان جوان، قوی و با انگیزه ای داریم که توانایی بالایی دارند و پشت درسالن تیم ملی منتظر یک فرصت، برای اثبات توانایی هایشان هستند. همین موضوع، باعث می شود تیم ملی بسیار خوبی داشته باشیم. من هم خودم را برای این رقابت ها آماده می کنم.

   در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بفرمایید؟

جا دارد ازپدرم که بسیار از من حمایت و پشتیبانی کرده، تشکر کنم؛ چراکه هرچه دارم ازایشان است ودستشان را می بوسم. از مربیان و مسؤولانی هم که برای من زحمت کشیده و می کشند، تشکر ویژه دارم.

 

 

نفت و گاز گچساران یک گام تا قهرمانی نیم فصل

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به یک پیروزی دیگر در خارج از خانه دست پیدا کرد تا یک قدم به صدر جدول و قهرمانی در نیم فصل نخست لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های ایران نزدیک تر شود.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در هفته دوازدهم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های ایران در ماهشهر، مهمان تیم شهرداری این شهر بود که موفق شد با ارائه یک بازی برتر و درعین حال نزدیک، فیزیکی و خشن، حریف خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

شاگردان داریوش یزدی در روزی که تیم حریف بسیار خشن بازی می کرد، در نیمه دوم با دوگل از حریف خود پیش افتادند. درگیری های میانه زمین باعث شد مهاجم گلزن تیم نفت و گاز گچساران از بازی اخراج شود تا این تیم 10 نفره از پیروزی خود دفاع کند.

امید علیپورو سعید کریمی، گلزنان نفت و گاز گچساران در این بازی پربرخورد بودند.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با این پیروزی 26 امتیازی شد و با اختلاف یک امتیاز در جایگاه دوم و فاصله یک امتیازی با صدرنشین قرار گرفت. در هفته پایانی نیم فصل اول نفت و گاز گچساران با تیم 27 امتیازی و صدرنشین شهید قندی یزد بازی دارد که این دیدار، تکلیف قهرمان نیم فصل گروه دوم لیگ دسته دوم فوتبال ایران را مشخص خواهد کرد. 

 

با قهرمانی در لیگ دسته یک

بانوان هندبالیست نفت وگازگچساران به لیگ برتر صعود کردند

تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران با کسب پیروزی مقابل نماینده سنندج، قهرمان لیگ دسته یک هندبال بانوان باشگاه های ایران شد.

تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران که از تیم های با سابقه هندبال بانوان ایران به شمار می رود و حتی قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد و ملی پوشان زیادی را به هندبال بانوان ایران معرفی کرده است، پس از یک دوره افت دوباره با درخشش در رقابت های لیگ دسته یک موفق شد با قهرمانی در این رقابت ها به سطح اول هندبال بانوان ایران برگردد.  تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران در مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته یک که در استان مازندران برگزار می شد، با پشت سر گذاشتن حریفانش در دیدار فینال مسابقات به مصاف نماینده سنندج رفت و با ارائه یک بازی برتر موفق شد با نتیجه قاطع ۳۳ بر ۱۸ مقابل حریف خود به پیروزی برسد و عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند.  به این ترتیب، دو تیم نفت و گاز گچساران و نماینده سنندج سهمیه حضور در لیگ برتر هندبال بانوان فصل آینده را به دست آوردند.

 

صعود به رتبه دوم با پیروزی در دربی نفتی ها

دختران فوتسالیست تیم پالایش نفت آبادان، مرحله سوم و پایانی سوپر لیگ فوتسال بانوان باشگاه های ایران را با پیروزی در دربی نفتی ها شروع کردند.

تیم فوتسال بانوان پالایش نفت آبادان در شروع مرحله سوم رقابت های سوپر لیگ باشگاه های ایران در خانه ودر ورزشگاه 17 شهریور آبادان، میزبان تیم ملی حفاری اهواز بودند که موفق شدند در یک بازی برتر با نتیجه قاطع و پرگل 3 بر صفر حریف خود را در دربی نفتی ها و خوزستانی ها شکست دهند.

این سومین بازی تیم فوتسال بانوان پالایش نفت آبادان و ملی حفاری اهواز در سوپر لیگ بانوان ایران بود . شاگردان پریسا امامی در هر سه بازی موفق شدند از سد ملی حفاری بگذرند تا مقابل این تیم در این فصل هت تریک کرده باشند.

آنها در بازی اول با نتیجه 4 بر یک پیروزی شدند. در بازی دوم با نتیجه 4 بر 3 برنده بازی بودند و در آخرین بازی هم 3 بر صفر برنده شدند.

در بازی سوم که با پیروزی پالایشی ها همراه بود، سمیه زارعی (2 گل) و فاطمه رحمتی در این مسابقه برای پالایش نفت آبادان گل زدند تا شاگردان پریسا امامی، صاحب سه امتیاز دربی نفتی ها شوند و با 34 امتیاز در جایگاه دوم جدول سوپر لیگ فوتسال بانوان کشور جای بگیرند.