مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده:

ظرفیت ورزش بانوان صنعت نفت بالاست

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده گفت: ظرفیت در ورزش بانوان در نفت بسیار بالاست و روزهای خوبی را در ورزش بانوان شاهد خواهیم بود.

زینب قیصری که از مهمانان ویژه مسابقات سراسری فرهنگی- ورزشی دختران کمتر از 25 سال شرکت ملی نفت ایران بود، ابتدا سلام گرم جواد اوجی، وزیر نفت را به ورزشکاران رساند و افزود: از اینکه در جمع بانوان و ورزشکاران نفت هستم بسیار خرسندم؛ انرژی گرفتم وباید بگویم ظرفیت بالایی را در جمع بانوان ورزشکار می بینم که می تواند رخدادهای خوبی را رقم بزند.

قیصری افزود: به عنوان مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده به ورزش بانوان تأکید دارم، چون ظرفیت عظیمی را در مجموعه وزارت نفت و خانواده ها می بینم.

وی ادامه داد: زیرساخت های خوبی در وزارت نفت وجود دارد که اگر همرسانی در این زمینه صورت بگیرد، می توان این زیرساخت ها را در خدمت بانوان قرارداد و رخدادهای خوبی در حوزه ورزش بانوان رقم زد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده گفت :در مقطعی قرار نبود مسابقات ورزشی و المپیاد برای بانوان برگزار شود که با تلاش و همراهی آقایان منصور قنبرزاده و هادی دهقان این اتفاق رقم خورد و بعد از چندین سال که برنامه های ورزشی به ویژه ورزش بانوان را در سطح وزارت نفت نداشتیم، شاهد آن بودیم که مسابقات ورزشی بانوان به بهترین شکل برگزار شد.

قیصری در باره اهمیت ورزش بانوان در وزارت نفت نیز گفت: در سطح وزارت نفت 170 مشاور زنان داریم که هریک در مجموعه های خود فعالیت می کنند. برای همین در بخش ورزش زنان وخانواده تأکید شده است که دوستان با مجموعه های ورزش همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: جدای از این موضوع که نشان دهیم ورزش چقدر مهم است، در چارت سازمانی ورزش هم درمعاونت های چهار شرکت اصلی وهم در مجموعه اموربانوان، نفراتی به عنوان مشاورین ورزش انتخاب کرده ایم تا ورزش بانوان، هم بهتر رصد شود وهم بهتر بتوانیم کمک کنیم تاشاهد رشدوپیشرفت ورزش بانوان باشیم.

مشاور وزیر نفت درامورزنان و خانواده گفت: واقعیت این است که خانم ها دو برابر و حتی تا 3 برابر آقایان به علل مختلف به فضای بیشتری برای ورزش احتیاج دارند که باید برایشان فراهم شود و برای این حرف چند دلیل دارم؛ آنها پرورش دهنده و ستون خانواده هستند و جامعه ای سالم می شود که مادرخانواده ورزشکار باشد؛ معمولاً یک مادر ورزشکار برای اعضای خانواده مولد و یک موتور محرک برای حرکت به سمت وسوی زندگی سالم و درست می شود و ما نیز دقیقاً همین را می خواهیم.

قیصری در ادامه گفت: در بنرهای تبلیغاتی مسابقات نوشته شده بود «ورزش تولید توسعه پایدار» برای همین است که بایدخانم ها ودخترانمان را به ورزش هدایت کنیم. باورزش، سلامت و نشاط درسازمان ها نمود می یابد.

 وی باتاکید برنقش ورزش درافزایش نشاط وکارآیی بانوان، همچنین پیشگیری از بسیاری از بیماری ها افزود: ورزش در حوزه بهداشت ودرمان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت وازسیل هزینه در این حوزه نیزخواهد کاست.

قیصری با اشاره به محدودیت های کرونا و گذر از این دوره تصریح کرد: با رفع محدودیت های کرونایی وامکان سفربه نقاط مختلف، شرایط برای بررسی زیرساخت ها فراهم شده است وچنانچه نیازبه تجهیزات یا تعمیرات باشد، انجام می شود.

 

 

رئیس ورزش شرکت ملی نفت ایران:

امیدوارم دختران نفتی پرچمدار ورزش ایران درالمپیک باشند

رئیس ورزش شرکت ملی نفت ایران درپایان مسابقات سراسری فرهنگی- ورزشی دختران کمتر از25سال(ویژه کارکنان، همسران و فرزندان) خبرهای خوب برای ورزش بانوان شرکت ملی نفت ایران داد ویادآور شد: ازاین پس شاهد رشد و پیشرفت بیشتر ورزش بانوان در دو بخش همگانی و قهرمانی خواهیم بود.

هادی افشار درمراسم اختتامیه مسابقات دختران گفت: امیدوارم دراین مسابقات در کنار رقابت سالم و سازنده ای که داشتید، از این رقابت ها لذت کافی هم برده باشید وخاطرات خوبی برای شما به جا مانده باشد.

وی ضمن تشکر از مدیرعامل و مدیران منابع انسانی و امور ورزش منطقه ویژه انرژی پارس به خاطر برگزاری این مسابقات با ذکر این نکته که توجه ویژه ای به ورزش بانوان درشرکت ملی نفت ایران می شود، گفت:در سال های اخیر، ورزش همگانی بانوان نه تنها برای نشاط و سلامتی کارکنان بوده است بلکه از ارکان سازنده واصلی برنامه ریزی در ورزش قهرمانی به شمار می رود.

رئیس ورزش شرکت ملی نفت ایران درادامه درباره بودجه ورزش بانوان دراین شرکت، گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که درسالیان گذشته یکی از اتفاقات بدی که همیشه رخ می داد، موضوع بودجه ورزش قهرمانی بانوان شرکت ملی نفت ایران بود و بودجه بانوان همیشه مورد تاخت وتاز قرار می گرفت و متأسفانه دربخش قهرمانی این بودجه به آقایان داده می شد، اما با مصوبه جدید شورای ورزش شرکت ملی نفت ایران، هرگونه هزینه کرد ازبخش بانوان و بودجه ورزش بانوان شرکت ملی نفت ایران به بخش های مختلف در ورزش آقایان، ممنوع شده است؛ بنابراین، از این پس ورزش بانوان شرکت ملی نفت ایران این افتخار را دارد که در دو بخش همگانی وقهرمانی بودجه اش به هیچ بخش آقایان داده نخواهد شد.

هادی افشار درادامه گفت: ورزش بانوان بسیار بااهمیت است وهمیشه نگاه ویژه ای به آن داشته ایم. با بررسی هایی که انجام داده ایم، در جهت توجه ویژه به ورزش همگانی، به این نکته رسیدیم که باید شرایط بهتری برای ورزش بانوان فراهم شود؛ از این رو میزان برابری سانس کلاس های آموزشی برای نخستین بار در بخش بانوان، تعداد و درصدش از 40 درصد به 60 درصد برای ورزش بانوان افزایش یافته است.به همین خاطر برای اولین بار شاهد آن هستیم که در کلاس های آموزشی، حضور خانم ها به نسبت آقایان بیشتر شده است.

هادی افشار با اشاره به موضوع بودجه ورزش در شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: بودجه ورزش شرکت ملی نفت ایران در سال 98 با عدد 40 میلیارد تومان در بخش جاری بود، اما در ادامه وسال های بعد، با توجه به کاهش محدودیت ها، پس از کرونا و کرونای مدیریتی در عرصه ورزش که ورزش را به سوی سیستم انقباضی برده بود و متأسفانه بودجه ورزش هرسال کمتر از سال قبل می شد، با درایت و توجه آقای قنبر زاده، بودجه 40 میلیاردی درسال 98 در سال 1401 به 337 میلیارد تومان تغییر کرد و جا دارد از این که به فکر ورزش همکاران در صنعت نفت هستند، تشکر ویژه ای از ایشان داشته باشم.این از افتخارات بزرگی است که در دولت جدید رخ داده است و باید بگویم خوشبختانه ورزش موردتوجه ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ومدیر منابع انسانی این شرکت بوده است وامیدوارم این روند رو به رشد، ادامه یابد و روزی برسد تا در ورزش بانوان شرکت ملی نفت ایران آنقدر پیشرفت کنیم که بانوان ورزشکارمان را به عنوان نمایندگان شایسته در مسابقات آسیایی، جهانی وحتی المپیک ببینیم وبگوییم این دستاورد ورزش همگانی وقهرمانی شرکت ملی نفت در برگزاری مسابقات داخلی وکشف استعدادهای نفتی بوده است.