سرمربی تیم تنیس روی میز پالایش نفت آبادان:

می خواهیم نماینده شایسته ای  برای نفت در آسیا باشیم

 آرش جعفری    سی و یکمین دوره لیگ برتر تنیس روی میز باشگاه های ایران با قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان به پایان رسید. تیم قهرمان با ترکیبی از بازیکنان بومی، شرکتی و ستاره های ایران در این مسابقات شرکت کرده بود. سرمربی جوان پالایش نفت آبادان که سال گذشته موفق شده بود تیم جوانان پالایش نفت آبادان را قهرمان ایران کند، حالا امسال در قامت سرمربی تیم بزرگسالان قهرمان ایران شد. این مربی جوان درعین حال باتجربه، اعتقاد دارد که با حفظ بازیکنان حال حاضر و با ترکیبی از جوانان و باتجربه ها، این تیم می تواند بازهم قهرمان ایران باشد.

 با مهدی جوزاری، سرمربی تیم پالایش نفت آبادان در خصوص قهرمانی تیمش و نیز تنیس روی میز و برنامه های آینده گفت وگویی داشتیم که باهم می خوانیم.

 از قهرمانی تیم بگویید و چه شد که بالاتر از سایر تیم ها در سکوی اول ایستادید؟

ابتدا باید از بازیکنانم تشکر کنم که در این مسابقات تمام دستورات تاکتیکی را اجرا کردند و با تلاشی مضاعف موفق شدند قهرمان شوند. من از عملکرد تک تک آنها راضی هستم. مسابقات واقعاً خیلی سخت و حساس بود؛ تیم ها با قدرت و با حضور ملی پوشانشان در این مسابقات شرکت کرده بودند.شاگردانم در این رقابت ها بسیار خوب ظاهر شدند ونشان دادند که لیاقت قهرمانی دارند. همان طور که می دانید مسابقات در سه مرحله برگزار شد که دو مرحله آن در تهران و مرحله پایانی در آبادان بود که در خانه جشن قهرمانی گرفتیم.

  به حضور پرقدرت تیم ها اشاره داشتید. از سطح مسابقات بگویید؟

سطح مسابقات خیلی بالابود. تیم ها رقابت سختی باهم داشتند و به قولی رقابت خیلی نزدیک به هم بود. تیم من با دو باخت قهرمان شد و این نشان می دهد تیم ها در یک سطح بودند و هیچ تیم از قبل برنده نبود.حضور بازیکنان جوان که انگیزه زیاد داشتند و بازیکنان باتجربه که نمی خواستند مغلوب جوانان شوند، باعث شده بود رقابت های بسیار خوبی را شاهد باشیم.همه تیم ها برای قهرمانی آمده بودند ولی شاگردانم در مسابقات امسال دست به کار بزرگی زدند.

  ترکیب تیم شما به چه صورت بود؟

ترکیب تیم مایکی از بهترین ترکیب های حاضر در مسابقات بود. هم بازیکن جوان داشتیم وهم بازیکن باتجربه و ستاره.درواقع در ترکیب تیم ما هم بازیکنان بومی (دو نفر) و هم شرکتی(یک نفر) حضور داشتند؛ البته یکی، دو بازیکن غیربومی هم داشتیم. افشین نوروزی، کاپیتان باسابقه تیم ما که از بومیان پالایش نفت است و سروش امیری نیا هم از بازیکنان شرکتی بود که او هم از ستاره های تنیس روی میز ایران است. در کنار این بازیکنان، نوشاد عالمیان هم حضور داشت. برای همین عقیده دارم با یک ترکیب ایده آل به مسابقات قدم گذاشته بودیم.

  این قهرمانی باز هم قابل تکرار است؟

تیم نفت ظرفیت بالایی دارد و عقیده دارم حتی می توانیم بهتر از این هم ظاهر شویم. ظرفیت بچه های نفت در تنیس روی میز خیلی بالاست. در بخش آکادمی و پایه هم سرمایه گذاری خوبی داریم و به قولی پالایش نفت آبادان پشتوانه خوبی دارد و برای همین می توانند با یک برنامه ریزی خوب، این قهرمانی را بازهم تکرار کنند. اگر توجه کرده باشید، تیم ما همیشه در ادوار مسابقات جزو 4 تیم بوده و اگر قهرمان نشده، حداقل روی سکو رفته است.

  به تیم های پایه اشاره کردید، شما با تیم جوانان پالایش نفت هم قهرمان ایران شدید آینده نفت را چطور می بینید؟

برنامه باشگاه، حفظ و تربیت و پرورش جوان هاست که رده به رده بالا بروند و بتوانند بازهم قهرمان شوند و به تیم ملی هم برسند. جوانان و نوجوانان نفت می توانند تیم بزرگسالان نفت را بسازند و به نوعی قهرمانی تیم را در سال های بعد حمایت کنند. ما ارشیا عنایت زاده را داریم که همین هم قابلیت بازی در تیم بزرگسالان را دارد و حتی در بعضی مسابقات بازی می کند. او نه تنها از بازیکنان فرزند شرکتی به حساب می آید، بلکه ملی پوش هم هست. با توجه به سیاست باشگاه، اولویت ما استفاده از جوانان خودمان است و برای حضور در مسابقات بزرگ تر، از ستاره ها و بازیکنان بزرگ در کنار این جوانان استفاده می کنیم که تیم، قوی تر راهی مسابقات شود.

   شما خودتان هم نفتی هستید؟

من از کارکنان نفت نیستم، اما 15 سال است در کنار تیم نفت آبادان هستم. البته من قبل از مربیگری در تیم نفت بازیکن این تیم هم بوده ام و به نوعی یک نفتی به حساب می آیم. من از سال 73 بازی کردن را از پالایش نفت شروع کردم سپس از سال 1385 به عنوان مربی در کنار تیم بودم. از تیم های پایه، آکادمی و استعدادیابی شروع کرده ام و هم اکنون به عنوان سرمربی بزرگ سالان هم در کنار تیم هستم.

     به استعدادیابی هم اشاره داشتید، استعداد نفتی ها در این رشته چطور است؟

استعداد نفتی ها در تنیس روی میز خیلی خوب است و علاقه زیادی به این رشته دارند. در این سال ها ما استعدادهای زیادی به تنیس روی میز شهر آبادان و کشور معرفی کردیم. البته این راهم باید بگویم که همه نفتی نیستند و در میان بومی ها نیز بازیکنان قابلی پیدا می شود. در این ارتباط باید بگویم استعدادهای زیادی در این چند سال داشتیم که ستاره هم شدند. برای مثال، امیرمحمد بهادری و آرین جوزاری از بهترین استعدادهای ما بودند و هستند همین طور ارشیا عنایت زاده که ملی پوش است.سطح فنی بازیکنان خوزستانی بسیار بالاست و این یک موهبت برای باشگاه پالایش نفت است که این همه پتانسیل و استعداد دارد.

 تیم شما از سوی باشگاه و مسئولان حمایت شد؟

خوشبختانه مدیران پالایشگاه و مدیران باشگاه همیشه نگاه خوبی به ورزش داشته اند. من به جرات می گویم یکی از دلایل مهم قهرمانی ما همین نگاه مثبت و حمایت مدیران بوده است. من به نوبه خودم از مدیران پالایشگاه و مدیرعامل باشگاه آقای چوپان تشکر ویژه دارم. آقای چوپان همیشه پیگیر نتایج تیم و همیشه مواظب است تیم کم و کسری نداشته باشند.

   تیم شما اولین نماینده ایران در مسابقات تنیس روی میز باشگاه های آسیاست، در این خصوص بگویید؟

این یک افتخار بزرگ برای نفت و تیم من است، اما تا الان در خصوص این مسابقات حرفی زده نشده و نمی دانیم برنامه فدراسیون تنیس روی میز آسیا برای برگزاری این بازی ها چگونه است. اینکه این مسابقات در کدام کشور برگزار می شود، نحوه برگزاری به چه صورت است و چند تیم حضور دارند، همه مسائلی است که در آینده مشخص می شود و فدراسیون باید در این زمینه اطلاع رسانی کند، اما در صورت برگزاری باید با تیم پرقدرت در این مسابقات شرکت کنیم تا نماینده شایسته ای برای نفت و تنیس روی میز ایران باشیم. برای همین به احتمال قوی تیم را با جذب چند بازیکن بزرگ و ستاره ملی پوش تقویت می کنیم.

  در پایان اگر نکته ای باقی مانده، بفرمایید.

این قهرمانی را به همه تبریک می گویم. در آبادان و نفت می توانیم با تربیت و پرورش استعدادها، بازیکنان بیشتری را به تنیس روی میز ایران حتی به عنوان ملی پوش معرفی کنیم و باعث افتخار نام نفت، آبادان و خوزستان شویم.

 

افتخاری دیگر برای ورزش صنعت نفت

پالایش نفت آبادان قهرمان تنیس روی میز لیگ برتر شد سی و یکمین دوره لیگ برتر تنیس روی میز باشگاه های ایران، در سه مرحله به صورت متمرکز و با حضور هفت تیم از آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و  ۹ دی ماه ۱۴۰۱ با معرفی تیم قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا خاتمه یافت. آخرین بازی از دور برگشت رقابت های لیگ برتر تنیس روی میز مردان باشگاه های  ایران در آبادان برگزار شد و تیم مردان تنیس روی میز پالایش نفت آبادان توانست با  شکست تیم پاک نژاد اسپرت با نتیجه  4 بر یک به مقام قهرمانی لیگ برتر تنیس روی مردان باشگاه های ایران دست پیدا کند.

افتخارآفرینی راکت به دستان صنعت نفت در دیار اروند در حالی محقق شد که این تیم توانست با اقتدار و پشت سر گذاشتن حریفان و ارائه بازی های تماشاگرپسند به این مهم دست پیدا کند.

تیم تنیس روی میز پالایش نفت آبادان درمجموع سه مرحله از لیگ برتر سال جاری، با 10 برد و دو باخت و کسب 24 امتیاز قهرمان شد، فراسنج با 21.5 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و رعد پدافند هوایی با 20.5 امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

تیم تنیس روی میز پالایش نفت آبادان در این دوره از رقابت ها  با ترکیبی از ستارگان تنیس روی میز ایران و بازیکنان بومی  شاخصی نظیر نوشاد عالمیان، افشین نوروزی، حمیدرضا طاهرخانی، سروش امیری نیا و وحید احمدیان قدم به مسابقات گذاشته بود.

سرمربیگری تیم تنیس روی میز پالایش نفت آبادان  به عهده   مهدی جوزاری بود و سرپرستی این تیم بر عهده بهروز یگانه است. البته علیرضا پوررضا به عنوان مربی و مسعود امیری نیا به عنوان مدیر فنی در تیم تنیس روی میز مردان پالایش نفت آبادان در این فصل از رقابت ها فعالیت داشتند.

جام باشگاه های تنیس روی میز آسیا برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد و پالایش نفت آبادان به عنوان اولین نماینده ایران در این رویداد شرکت خواهد کرد.

مراسم اختتامیه و اهدای جام قهرمانی، اردیبهشت ۱۴۰۲ در مراسمی باشکوه و با حضور مسئولان ورزش کشور به تیم قهرمان اهدا خواهد شد.