سرمربی پارس جنوبی:

هدف ما برگشت به لیگ برتر است

آرش جعفری    پارس جنوبی جم در فصل جدید لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران، پر نوسان نشان داده است؛ اماهمچنان در کورس صعود به لیگ برتر قراردارد و با اینکه با 22 امتیاز در رتبه ششم است؛ اما با تیم دوم جدول، یعنی خیبر خرم آباد، فقط یک امتیاز فاصله دارد. پارس جنوبی، فصل جدید را با ایمان رزاقی راد، سرمربی فصل قبل خود شروع کرد. این تیم در پایان هفته سیزدهم 6 برد، 4 مساوی و3 باخت را در کارنامه دارد. هدف این تیم نفتی، صعود دوباره به لیگ برتر است.سرمربی پارس جنوبی دراین فصل، بهترین بازیکنان را جذب کرده تا به هدفش برسد. رزاقی راد با اینکه تیمش پرنوسان نشان داده؛ اما هنوز به هدف وشاگردانش ایمان دارد. درخصوص وضعیت پارس جنوبی، با ایمان رزاقی راد واینکه چه برنامه ای برای ادامه راه درلیگ دارند، گفت وگویی داشتیم که باهم می خوانیم.

 پارس جنوبی دراین فصل پرنوسان نشان داده، اما درعین حال در کورس صعود و در جمع مدعیان قراردارد؟

رقابت در لیگ یک با لیگ برتر خیلی فرق می کند. لیگ یک بیشتر از اینکه فنی باشد، جنبه فیزیکی دارد و حضور دراین لیگ فرسایشی است. برای صعود باید 34 بازی انجام داد. زمین های بازی در تمام شهرها خوب نیست و به  ندرت زمین خوب پیدا می  کنید. برای همین نمی توانید تاکتیک های خود را در زمین بخوبی پیاده کنید. از سوی دیگر، داوری ها هم بسیار بد است. در یک کلام، نظارت کم است و برای صعود باید در چند جبهه جنگید. سوم شدن در لیگ یک به درد نمی خورد.برای صعود باید اول یا دوم شد وهمین فشار زیادی به مربی و تیم وارد می کند و اینکه تیم را باید برای 34 بازی آماده نگه داشت و این با شرایط فوتبال ما بسیار سخت است. مصدومیت ها و محرومیت ها نیز مزید بر علت می شوند؛ اما با تمام این مسائل، می خواهیم دوباره به لیگ برتر برگردیم.

  وضعیت تیم در حال حاضر چطور است ؟

خدا را شکر درتعطیلات، تمرینات خوبی داشتیم و برای ادامه لیگ آماده ایم.برای اینکه بچه ها در شرایط بازی قرار بگیرند، چند بازی تدارکاتی داشتیم.یکی دو بازیکن مصدوم هم داریم که تا شروع دوباره بازی ها، آنهاهم به تیم می رسند.

   اشاره به داوری ها داشتید و درچند بازی هم از نحوه قضاوت داوران عصبانی بودید؟

من همیشه از داوری تعریف می کنم؛ اما از فدراسیون و کمیته داوران انتظار می رود نظارت بیشتری بر داوری ها داشته باشند.بعضی مواقع داوران تحت فشار مربیان تیم های حریف یا تحت تاثیر تماشاگران حریف قرار می گیرند و سوت هایشان برعکس می شود. دربعضی بازی ها از داوری تشکر کردم؛ اما در بعضی بازی هاهم به ضرر ما سوت زده اند.

   لیگ یک را امسال چطور می بینید ؟

مســابقات بسیار فشـــرده و حساس است. تیم ها نزدیک به هم حرکت می کنند.اگر صدر جدول را نگاه کنید، می بینید که 6 تیم نزدیک به هم حرکت می کنند؛ برای مثال فاصله ما با تیم دوم جدول، یک امتیاز است. بنابراین باید گفت که کیفیت رقابت ها نسبت به فصول قبل بالاتر رفته است. برای همین اعتقاد دارم که امسال صعود به لیگ برترنسبت به فصول قبل، خیلی سخت تراست وباید بیشتر زحمت کشید و تلاش کرد.

  در ابتدای فصل، بازیکنان بسیار خوبی جذب کردید، برای همین پارس جنوبی را یکی از مدعیان صعود می دانند.

چند بازیکن جدید به جمع ما اضافه شده اند.این بازیکنان افراد با تجربه ای هستند وتا به اینجا هم خیلی به ما کمک کرده اند. تیمی که می خواهد صعود کند، باید بازیکنان خوبی هم بگیرد.

  آیا در نیم فصل نخست، تغییر و تحولاتی در تیم پارس جنوبی ایجاد می کنید و بازیکنان جدید به این تیم اضافه خواهند شد ؟

 با توجه به شناختی که ازبازیکنان خود پیدا کرده ایم، تصمیم گرفته ایم تاجایی که بتوانیم به ترکیب و نفرات تیم دست نزنیم؛ اما با این حال سه بازی باقیمانده را می سنجیم و اگر در تیم، نقاط ضعفی احساس کردیم و نیاز بود، به طورحتم بازیکن جدید به تیم اضافه  خواهیم کرد؛ اما هنوز به این نتیجه نرسیده ایم؛ چون تیم ما از لحاظ مهره، تیم خوبی است ونفرات خوبی را دراختیار داریم و تقریبا با همدیگر هماهنگ شده اند؛ البته اگر در سه بازی پایانی نیم فصل اول هم اتفاق خاصی نیفتد، شاید بازیکن جدیدی اضافه نکنیم؛ اما در کل، این موضوع به عملکرد بازیکنان تا زمان نقل و انتقالات بستگی دارد. همانطور که گفتم، دراین مدت ارزیابی می کنیم و اگر احساس کمبود کردیم و نقطه ضعفی داشتیم، قطعا با جذب بازیکن جدید آن را پوشش می دهیم.

  پارس جنوبی جم در مسابقات جام حذفی چه اهدافی را دنبال خواهد کرد و آیا در بازی شمس آذر، به دنبال انتقام شکست سنگین دیدار رفت لیگ خواهند بود؟

 درجام حذفی به دنبال اثبات شایستگی هایمان نیستیم و دراصل می خواهیم در لیگ، شایستگی های خود را اثبات کنیم و نشان دهیم که مستحق این هستیم تا در زمره تیم های مدعی و بالای جدول باشیم. با توجه به تعطیلات یک ماهه ای که در آن قرار گرفته ایم، به بازی های جام حذفی به عنوان بازی های تدارکاتی نگاه می کنیم تا بتوانیم بازی های خوبی را به نمایش بگذاریم و آماده سه بازی باقیمانده نیم فصل نخست شویم و شایستگی هایمان را در آنجا به اثبات برسانیم. بنابراین با تمام انگیزه برابر شمس آذر صف آرایی می کنیم؛ اما برد و باخت در این مسابقه برای ما مهم نیست. ما به دنبال این هستیم که نقاط ضعفمان را برای ادامه لیگ برطرف کنیم.

   در شروع دوباره لیگ بعد از تعطیلات، باید در همدان به مصاف شهرداری بروید. این بازی را چطور می بینید؟

 شهرداری همدان، سال گذشته تیمی سرسخت، سختکوش و پرتلاش بود. امسال هم این روحیه را در بازیکنان آن دیدم. انگیره خاصی بین بازیکنان شهرداری همدان وجود دارد؛ تیمی قدرتمند که بازیکنان خوبی در اختیار دارد. جمشیدیان در دوران بازی، بازیکن شناخته شده ای بود و تازه وارد عرصه مربیگری شده، از این رو  مشخص است که با علم فوتبال آشنا و تیم خوبی را جمع کرده باشد. هدف، پیروزی در این دیدار است تا درصورت توقف دیگرتیم ها، به رتبه دوم برسیم.

  به قهرمانی نیم فصل فکر می کنید ؟

قهرمانی نیم فصل مهم نیست؛ بلکه مهم قهرمانی درپایان فصل است؛ البته این موضوع باعث افزایش روحیه تیم می شود. برای قهرمانی در نیم فصل اول باید امتیازات لازم را جمع کنیم تا تیم در نیم فصل دوم به مشکل نخورد و قهرمان شود.

  آینده پارس جنوبی را چطور می بینید؟ آیا صعود می کنید ؟

تمام هدف ما این است که در پایان فصل به نتیجه ای که در خور شأن پارس جنوبی جم است، برسیم. ضعف هایی در تیم داریم که با برطرف شدن آنها، انشاءالله موفق می شویم. در دو سه هفته اخیر، بازیکنان ما نشان داده اند که به بلوغ تاکتیکی رسیده اند. فکر می کنم آخرفصل، جایگاه خوبی داشته باشیم؛ البته باید بگویم که هدف گذاری برای این فصل، صعود به لیگ برتراست، برای همین تلاش می کنیم تا پارس جنوبی دوباره به لیگ برتر برگردد.

 

سومی نفت امیدیه در مسابقات طناب کشی کارگری کشور

تیم نفت امیدیه در مسابقات طناب کشی کارگری کشور به مقام سومی رسید. مسابقات طناب کشی کارگری کشور با حضور ۱۰ تیم در دو گروه ۵ تیمی از   استان کرمان برگزار شد که تیم طناب کشی آقایان نفت امیدیه به عنوان نماینده استان خوزستان موفق به کسب عنوان سومی این دوره از مسابقات شد. مسابقات مقدماتی با انجام ۲۰ مسابقه برگزار شد که نفت امیدیه در اولین بازی، تیم قزوین را از پیش رو برداشت، در بازی دوم از تیم لاستیک بارز شکست خورد و در دیدار سوم نیز برابر تیم نفا،  نماینده رشت به برتری رسید. نفت امیدیه در مسابقه چهارم تیم خراسان رضوی را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نفت امیدیه در نیمه نهایی نیز با نتیجه ۲ بر صفر برابر فولاد زرند شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد که در این دیدار توانست برابر تیم مازندران به برتری برسد و مقام سوم را به خود اختصاص دهد. ترکیب تیم نفت امیدیه  که در این رقابت  ها سوم شدند، عبارت است از:  ضیاءالدین شجاعی، علی پرستار، رشید پژمان، مصطفی محمدپور، سیدباقر موسوی، احمد خزلی، ابراهیم عرب نژاد، علی شارقی، عبدالله شیرعلی، یونس حمید، عقیل حمیدرضا نادرپور و امید عنایی .

 

قهرمانی دختران ملی حفاری  در لیگ یک تیراندازی کشو

تیم های تفنگ و تپانچه بادی بانوان باشگاه ملی حفاری در لیگ دسته اول کشور به بردهای مقتدرانه دست پیدا کرد  تا با  حضور در صدر جدول قهرمان شود. رقابت های تیر اندازی لیگ دسته یک باشگاه های ایران در سالن تیراندازی ۸۰ خط آزادی در هر دو ماده تفنگ و تپانچه بادی برگزار شد که تیم ملی حفاری توانست تیم های شهید چمران میبد و خراسان رضوی را شکست دهد. تیم تیراندازی دختران باشگاه ملی حفاری ایران در ماده تفنگ بادی با در اختیار داشتن ساناز صفدری، نیلوفر محسنی پور، رکسانا کاظمی و مریم زابلی و همچنین در ماده تپانچه بادی با بازی الهام هریجانی، یاسمن مومن زاده، ترانه رضایی و ستایش مرادی به رقابت با حریفان خود پرداخت. همچنین در پایان دور مقدماتی که سوم آذر برگزار شد، پس از راهیابی نیلوفر محسنی پور، ساناز صفدری، یاسمن مومن زاده، الهام هریجانی و ترانه رضایی به فینال، نیلوفر محسنی پور در ماده تفنگ و یاسمن مومن زاده در ماده تپانچه موفق به کسب مقام اول شدند و همچنین الهام هریجانی در ماده تپانچه جایگاه دوم را از آن خود کرد.

 فتح اله دلفانی خان، به عنوان سرمربی و فرزانه فتوتی به عنوان سرپرست، تیم ملی حفاری را همراهی کردند.

به این ترتیب، تیم تیراندازی دختران ملی حفاری ضمن قهرمانی، موفق شدند به لیگ برتر تیراندازی هم صعود کنند.