سرمربی وزنه برداری ملی حفاری

هدف، قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی است

 مشعل     تیم وزنه برداری ملی حفاری که رقابت های سال گذشته لیگ برتر باشگاه های کشور را با کسب رتبه سوم بعد از ذوب آهن و فولادین ذوب آمل به پایان برده بود، هفته نخست لیگ برتر سال جاری را با صدرنشینی آغاز کرد تا مدعی کسب نخست قهرمانی باشد.

فراز رامهرمزی، سرمربی تیم وزنه برداری باشگاه ملی حفاری بعد از صدرنشینی تیمش در هفته نخست مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور، درخصوص کیفیت این رقابت ها گفت: نحوه برگزاری رقابت ها نسبت به سال های گذشته خیلی متفاوت و رقابت تیم ها به یکدیگر بسیار نزدیک بود.

وی در ادامه افزود: طی دو روزی که مسابقات هفته اول برگزار شد، شاهد رقابتی نزدیک میان تیم های ملی حفاری، ذوب آهن، سایپا، عقاب، مناطق نفت خیز، رعد پدافند و نیروی زمینی بودیم؛ اما با عملکرد و امتیازآوری خیلی خوب وزنه برداران ملی حفاری، توانستیم در صدر جدول قرار بگیریم.

سرمربی ملی حفاری درباره ترکیب این تیم گفت: برگزاری مسابقات لیگ، سال ها به صورت یکنواخت انجام شده است. با توجه به تغییر قوانین لیگ که با نظرمدیریت جدید فدراسیون و به منظورحمایت از رده های سنی جوانان انجام شده است، درهر تیم باید سه وزنه بردارجوان حضور داشته باشد. خوشبختانه جوانان ما توانستند در بین بزرگسالان نتایج قابل قبولی کسب کنند.

به گفته وی، هدف فدراسیون، انگیزه دادن به جوانان بود و آنها ثابت کردند که حرفی برای گفتن دارند.

در همین خصوص باید بگویم که سه عضو ملی پوش جوانان تیم وزنه برداری ملی حفاری، به نام های محراب دواسری که در وزن 55 کیلوگرم سوم شد، علی کشتکار در دسته 96 کیلوگرم مقام دوم را به دست آورد و مسعود ممیوند که در 109 کیلو عنوان سوم جدول را کسب کرد، نشان دادند که آینده باشگاه و وزنه برداری ایران هستند. این طرح فدراسیون بسیارخوب است وباعث انگیزه دادن به جوانان می شود.

رامهرمزی در مورد اینکه تیم وزنه برداری ملی حفاری امسال می تواند قهرمان شود، گفت: راه زیادی در پیش داریم؛ اما هدف، قرارگرفتن روی سکوست و تمام تلاش خود را می کنیم که قهرمان شویم.

 

پولادمردان ملی حفاری صدرنشین مرحله اول لیگ برتر وزنه برداری

مشعل    تیم وزنه برداری ملی حفاری اهواز، صدرنشین مرحله اول لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های ایران شد.

لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های ایران در فصل جدید ( 1401 )در 10 وزن و با حضور 7 تیم ملی حفاری، سایپا، مناطق نفت خیزجنوب، ذوب آهن، عقاب، پدافند و نیروی زمینی در تالار ایرانیان فدراسیون وزنه برداری ورزشگاه آزادی شروع شد.  در مرحله اول این رقابت ها که طی دو روز برگزار شد، پولادمردان تیم ملی حفاری اهواز موفق شدند با بلند کردن وزنه و ثبت چند رکورد داخلی، حریفان را پشت سر بگذارند و درصدر جدول قرار بگیرند. تیم وزنه برداری مناطق نفت خیز جنوب هم که دراین رقابت ها شرکت دارد، موفق شد در رتبه سوم قرار بگیرد.  تیم ملی حفاری اهواز با عملکرد هشت وزنه بردار خود، در مرحله اول 614 امتیاز کسب کرد و صدرنشین شد و تیم مناطق نفت خیزجنوب نیز با به دست آوردن 560 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.  در جدول امتیازی سینکلر نیز آیت شریفی از باشگاه سایپا 438 امتیاز کسب کرد و به عنوان برترین وزنه بردار شناخته شد. مکان دوم و سوم این جدول به وزنه بردارانی از تیم ملی حفاری تعلق گرفت. علی داوودی و میرمصطفی جوادی هر دو از این باشگاه هستند که توانستند با کسب 432 و 421 امتیاز، رده های دوم و سوم را از آن خود کنند.  نتایج مسابقات پولادمردان دو تیم ملی حفاری اهواز و مناطق نفت خیزجنوب در مرحله نخست لیگ برتر وزنه برداری به این شرح است:

 دسته فوق سنگین 109 +

علی داوودی از ملی حفاری با رکورد ۱۹۶کیلو گرم درحرکت یک ضرب، ۲۳۶ کیلو گرم در دوضرب و مجموع ۴۳۲ کیلوگرم اول شد.

 دسته 109 کیلوگرم

محمد مسعود ممیوند از ملی حفاری با رکورد ۱۶۱کیلو گرم در یک ضرب، ۱۹۶ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۵۷ کیلوگرم مقام سوم را کسب کرد.

کوروش زارع ازمناطق نفت خیزجنوب، در یک ضرب با ثبت رکورد 162 کیلوگرم، در دو ضرب با رکورد 191 کیلوگرم و درمجموع با 353 کیلوگرم چهارم شد.

 دسته 102 کیلوگرم

رضا دهدار ازملی حفاری با رکورد ۱۶۷کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۳ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم مقام اول را کسب کرد.

سپهر مردانی ازمناطق نفت خیزجنوب با ثبت رکورد ۱۵۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۰۲ کیلوگرم در دوضرب و درمجموع ۳۵۳ کیلوگرم دوم شد.

 دسته 96 کیلوگرم

علی کشتکار از ملی حفاری، با رکورد 150 کیلوگرم در یک ضرب، 195 کیلوگرم در دوضرب و درمجموع با 345 کیلوگرم عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

حسین رجایی کیا از مناطق نفت خیزجنوب، با رکورد 152 کیلوگرم در یک ضرب، رکورد 191 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 343 چهارم شد.

 دسته 81 کیلوگرم

حسین سلطانی از ملی حفاری، با رکورد 149 کیلوگرم در یک ضرب، رکورد 183 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 332 کیلوگرم به مقام اول دست یافت.

 دسته 67 کیلوگرم

عرفان آقایی از مناطق نفت خیزجنوب، با رکورد 105 کیلوگرم در یک ضرب، رکورد 135 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 240 کیلوگرم چهارم شد.

 دسته 73 کیلوگرم

رضا نوروزی از ملی حفاری، با رکورد 135 کیلو گرم در یک ضرب و 160 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 295 کیلوگرم مقام اول را از آن خود کرد.

ایمان شاهقلیان از مناطق نفت خیزجنوب، با رکورد 128 کیلوگرم در یک ضرب، رکورد 161 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 289 کیلوگرم دوم شد.

   دسته 61 کیلوگرم

ابوالفضل خباز از مناطق نفت خیزجنوب، با رکورد 105 کیلوگرم در یک ضرب، 131 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 236 کیلوگرم به مقام دوم دست پیدا کرد.

 دسته 55 کیلوگرم

محراب دواسری از ملی حفاری، با رکورد 96 کیلوگرم در یک ضرب، 122 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 218 کیلوگرم سوم شد.

 محمد چاپاش از مناطق نفت خیزجنوب، با رکورد 89 کیلوگرم در یک ضرب، 80 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 169 کیلوگرم توانست پنجم شود.

  رده بندی تیمی در پایان مرحله نخست لیگ برتر به این شرح است:

۱- ملی حفاری ۶۱۴ امتیاز

۲- سایپا ۵۹۹ امتیاز

۳- مناطق نفت خیزجنوب ۵۶۰ امتیاز

۴- ذوب آهن ۵۵۸ امتیاز

۵- عقاب ۵۲۲ امتیاز

۶- پدافند ۵۱۷ امتیاز

۷- نیروی زمینی ۴۳۶ امتیاز

 

دونده های برتر مسابقات  فرزندان پسرودختر نفت و گاز شرق مشخص شدند

یک دوره مسابقات دوومیدانی با حضور145 نفراز فرزندان پسر و دختر کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گازشرق درسالن ورزشی انقلاب اسلامی شهرک نفت شهید تند گویان برگزار شد.

این مسابقات در دوبخش پسران ودختران در گروه های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان وجوانان درماده های دو ۶۰ متر، ۱۰۰متر، ۲۰۰متر و پرتاب وزنه برگزار شد و نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

نتایج فرزندان پسر کارکنان

در رده سنی خردسالان و درماده ۶۰ مترسرعت، پارسا رنجبر مقام اول را به دست آورد. علی بهمن یار، دوم و یاشارسلطانی هم سوم شد.

در رده سنی نونهالان درماده ۱۰۰متر سرعت نیز رضا گلشنی اول شد وپرهام صفاریان و امیر رضا رضایی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رده سنی نوجوانان ماده 200 متر هم علیرضا ابراهیمی مقام نخست را ازآن خود کرد ومحمد آذرکیش و پژمان علی میرزایی به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

در رده سنی جوانان در ماده پرتاب وزنه نیز محمد جواد صدری فر مقام اول را کسب کرد. محمد آذرکیش دوم وامیرحسین رحمانی سوم شدند.

 در بخش دختران نیز این نتایج به دست آمد:

 خردسالان

ماده ۶۰ متر سرعت

فاطمه نجاری اول شد.

فاطمه روشنایی مقام دوم را به دست آورد.

نگین آریامنش سکوی سوم را به خود اختصاص داد.

نونهالان

ماده ۱۰۰ متر سرعت

رضوانه سهامی اول شد.

فاطمه مطهری نصیری عنوان دوم را کسب کرد.

الیسا رحمانی سوم شد.

 نوجوانان

ماده ۲۰۰ متر سرعت

الیسا رحمانی بر سکوی اول ایستاد.

ندا علی میرزایی دوم شد.

سمیرا علی میرزایی مقام سوم را به دست آورد.

جوانان

ماده پرتاب وزنه آزاد

فاطمه زهرا نصیری اول شد.

الیسا رحمانی عنوان دوم را کسب کرد.

مهرناز بگ زاده سوم شد.

ورزشکاران برتر ونفرات اول تا ششم این مسابقات می توانند برای تمرینات و آمادگی بیشتربه منظورحضور درمسابقات سراسری ویژه دختران، زیرنظر ام البنین گلاوی نژاد، درسالن شهید دهقان زاده اداره ورزش وجوانان تمرین کنند. پسران دونده از رتبه اول تا ششم نیز می توانند با حضور در زمین خاکی استادیوم آزادی، خیابان ۱۷شهریور برای انجام تمرینات تخصصی، برنامه ریزی اردوها، مسابقات داخلی و استانی زیرنظر عیسی صدری فر تمرین کنند. در روزپایانی این رقابت ها، فرشید خیبری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق؛ سیدعلی شیرین کار، رئیس امور اداری و دبیرکارگروه مسؤولیت های اجتماعی؛ مسعود دهقان، مسؤول امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گازشرق؛ عیسی صدری فر، رئیس اداره ورزش وجوانان و سرمربی دوومیدانی؛ کیوان ایرانی، رئیس هیأت دوومیدانی و همچنین ام البنین گلاوی نژاد، نایب رئیس هیأت و سرمربی دوومیدانی؛ سعید الیاسی، سیدحجت مهدی دوست و سمانه خاوری، متصدیان سالن انقلاب؛ مهدی پرتو ولیلی کاووسی، اعضای هیأت رئیسه دوومیدانی؛ حسین لعل زاده، سجاد خاوریان، زهره دانایی و فاطمه صدری فر، داوران دوومیدانی وهمکاران خدمات ورزش نفت در سالن برگزاری مسابقات حضور یافتند و با اهدای جوایز به نفرات برتر از آنها تقدیر کردند.