گفت و گو با فرزند والیبالیست نفتی :

هدفم   رسیدن  به تیم ملی  و بازی های بین المللی     است 

مشعل  مریم صفر زاده، فرزند یکی ازهمکاران نفتی شاغل درشرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که با علاقه مندی به ورزش از دوران کودکی و روی آوردن به رشته والیبال تلاش کرده است،این رشته ورزشی رابه شکلی حرفه ای تر ادامه دهد تاافزون برحفظ روح و روان سالم،  به موفقیت هایی  در این زمینه دست یابد. صفرزاده، امروز درصنعت نفت و در رشته والیبال حرفی برای گفتن دارد و تلاش خود را برآن معطوف داشته است که درسطحی حرفه ای تر درباشگاه های بازی کند. گزارش پیش رو، ماحصل گفت وگو با اوست.

   با یک بیوگرافی از خودتان شروع کنید.

دانشجوی رشته مدیریت دولتی، فرزند رمضان از کارکنان متصدی خدمات اداری، اجتماعی و ورزشی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران هستم و در بندرعباس زندگی می کنم.

   چه ورزش هایی را انجام می دهید؟

رشته ورزشی اصلی من والیبال است. به شطرنج نیز علاقه مندم و در این رشته نیز فعالیت دارم .

  چه شد در میان این همه رشته ورزشی والیبالیست شدید؟

دوست دارم قبل از اینکه این گفت وگو آغاز شود، در مورد والیبال توضیح مختصری دهم.

بهتر است بدانیم که والیبال یعنی توپ بزرگ نفخ کرده یا باد کرده برای استفاده در یک بازی. والیبال در سال ۱۸۹۵ از کشور آمریکا شروع شد، ولی انجمن آماتوری والیبال انگلیس و ایرلند شمالی در سال ۱۹۵۵ تلاش در شناساندن این ورزش به جهانیان کردند. درحال حاضر والیبال یکی از رشته های ورزشی بین المللی به شمار می رود که شهرت جهانی خود را مرهون مسابقات المپیک ۱۹۶۴ است که در شهر توکیو برگزار شد.

  پس خیلی به این رشته علاقه دارید؟

بله واقعاً رشته ورزشی بسیار خوبی است.

  از چه زمانی والیبال را شروع کردید؟

از دوره دبستان و درواقع کودکی و نونهالی علاقه مند به این رشته بودم و در تمرینات مختلفی شرکت کردم، اما از سال ۹۵ در مسابقات شرکت کردم و از همان سال هم راهی مسابقات منتخبی وزارت نفت شدم. همان طور که گفتم، نسبت به رشته های ورزشی دیگری که شرکت می کردم والیبال تنها رشته ای بود که جدا از علاقه زیادی که به آن داشتم، بابتش تلاش کردم و موفق بودم و این موضوع تأثیر بسیارمثبتی در روحیه من داشت و باعث شد تا هیچگاه ناامید نشوم و به تلاشم در این راه ادامه دهم.

  فقط در سطح مسابقات نفت حضور دارید یا اینکه برنامه ای هم برای حضور در سطح باشگاهی دارید؟

من در حال حاضر فقط در سطح مسابقات داخلی پالایش و پخش و سپس وزارت نفت حضور دارم و با تیم های نفتی تمرین و بازی می کنم، اما قرار است در آینده خیلی نزدیک به یک باشگاه حرفه ای معرفی شوم و والیبال را در سطح باشگاهی ادامه دهم. مربی ام در نفت مقدمات این کار را انجام داده است. البته باید این را هم اضافه کنم به غیر حضور درمسابقات داخلی نفت در سطح آموزشگاه ها هم والیبال بازی می کردم.

  برای حضور در سطح باشگاهی در بندرعباس مشکلی ندارید؟

نه مشکل خاصی نیست. اینجا باشگاه هایی هستند که در دسته های مختلف لیگ والیبال حضور دارند؛ بنابراین برای دسترسی به امکانات رشته والیبال مشکلی ندارم و راضی هستم و تمام تلاش خود را برای پیوستن به تیم های دسته بالاتر انجام خواهم داد.

  فقط ورزش می کنید یا برنامه دیگری در کنار ورزش دارید؟

ورزش کردن همیشه برای من مهم بوده، اما درعین حال در روزها و ساعت هایی که ورزش نمی کنم، اوقات فراغتم را معمولاً در کنارخانواده و دوستانم سپری می کنم، همچنین برای پیشرفت درحرفه هایی که بلد هستم تمرین و تلاش می کنم و در حال انجام آنها هستم.

  مشوق شما در ورزش چه کسی بود؟

خواهرم پشتوانه خیلی خوبی برایم در این رشته ورزشی بوده و هست. درواقع مشوق من در این رشته او بود. قبلا خودش والیبالیست بوده و از بچگی تا زمانی که یادم می آید، همیشه من را با خود سر تمرین های والیبال می برد و از همان کودکی علاقه به این رشته ورزشی در من نهادینه شد.

  ورزش کردن شما با درس خواندن مشکلی برایتان ایجاد نمی کند؟

 با برنامه ریزی که برای تحصیلم انجام داده ام، باید بگویم درس خواندن هیچ سدی برای پیشرفت من در زمینه ورزش ایجاد نکرده و نخواهد کرد چون همیشه برای دسترسی به اهدافم از قبل برنامه ریزی و برای آن تلاش می کنم تا به هدفم برسم.

  هدف و آرزوهایتان در والیبال چیست؟

 با اراده و تلاش بیشتر قطعاً می توانم موفق تر باشم؛ از این رو تمام تلاشم را برای راهیابی به مسابقات لیگ و دسته های بالاتر خواهم کرد و این آرزوی محالی برای من نیست؛ البته دوست دارم به تیم ملی برسم و در سطح بین المللی هم بازی کنم.

  گویا شغل پدرتان به صورتی است که به شهرهای دیگر منتقل می شود. این برای ورزش و درس شما مشکل ایجاد نمی کند؟

انتقالی های پدر صدمه ای به فعالیت ورزشی من وارد نمی کند، زیرا در هرکجا که باشم، تلاش می کنم که هیچ مشکلی در این زمینه برایم ایجاد نشود و راهم را ادامه می دهم تا به افقی که برای خودم در ذهن دارم، برسم.

 

نمایشگاه تجهیزات ورزشی در مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد

به مناسبت هفته تربیت بدنی، نمایشگاه تجهیزات ورزشی به همراه تست آنالیز بدنی از سوی امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.

 این نمایشگاه از ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی در طبقه همکف ساختمان مدیریت برگزار وتا اول آبان ماه با استفاده از دستگاه آنالیز بدن، برای ۶۰۰ نفرتست آنالیز ورزشی از سوی کارشناسان فیزیولوژی ورزشی مستقر در نمایشگاه انجام شد.

امور ورزش وتربیت بدنی شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب در هفته تربیت بدنی، برنامه های ورزشی و دیدار با خانواده جانبازان و معلولان ورزشکار را برگزار کرده است.

 

کوه پیمایی خانوادگی بانوان شرکت نفت و گاز اروندان

نخستین کوه پیمایی بانوان شاغل در شرکت نفت و گاز اروندان از سوی امور ورزش و هیات کوهنوردی این شرکت برگزار شد. در این کوه پیمایی گروهی از کارکنان و خانواده های آنان موفق شدند به ارتفاعات امام زاده محمدبن زید(ع) شهرستان گتوند صعود کنند.

 امیرعباس احمدی جوان، رئیس امور ورزش نفت و گاز اروندان در این باره گفت: برای نخستین بار به مناسبت هفته تربیت بدنی، جمعی از بانوان شاغل در شرکت نفت و گاز اروندان به همراه خانواده هایشان به ارتفاعات امام زاده محمدبن زید(ع) شهرستان گتوند صعود کردند.

وی با تاکید بر استمرار برنامه های ورزشی برای کارکنان و خانواده های شرکت نفت و گاز اروندان افزود: با تاکید ویژه مدیرعامل شرکت و مدیر منابع انسانی، توسعه ورزش همگانی و فعالیت در دیگر ورزش ها برای کارکنان را سرلوحه کار قرار داده ایم.

به منظور استفاده از اماکن ورزشی شرکت ملی حفاری ایران و برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان به مناسبت های مختلف، تفاهم نامه ای بین شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت ملی حفاری ایران منععقد شده است.

جوان درباره برنامه های آتی امورورزش نفت و گاز اروندان گفت: برنامه های ورزشی این شرکت با تاکید ویژه برایجاد نشاط و شادابی درمحیط کار، همچنین سلامت کارکنان و خانواده ها امضا شده است که امیدواریم به صورت منظم و مستمر در مناسبت های تعیین شده اجرا شوند.

پیش تر نیز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مسابقات فوتسال آقایان از سوی این امور برای کارکنان وخانواده ها برگزار شده بود.

 

درخشش دختران ملی حفاری  در لیگ یک تیراندازی

تیم های تفنگ و تپانچه بادی بانوان باشگاه ملی حفاری اهوازدر چهارمین هفته از مسابقات لیگ دسته اول کشور به برتری رسیدند. تیم تیراندازی بانوان باشگاه ملی حفاری اهواز دراین هفته ازمسابقات در سالن تیراندازی ۸۰ خط آزادی در هر دو ماده تفنگ و تپانچه بادی به ترتیب تیم های هیات خراسان رضوی و ایثار ایلام را شکست دادند.  تیم تیراندازی بانوان باشگاه ملی حفاری اهواز درماده تفنگ بادی با ترکیب سپیده شهراسپی، نیلوفر محسنی فر، رکسانا کاظمی و ساناز صفدری و در ماده تپانچه بادی با الهام هریجانی، یاسمن مومن زاده، ترانه رضایی و ستایش مرادی به رقابت با حریفان خود پرداخت.  در پایان دور مقدماتی و پس از راهیابی نیلوفرمحسنی فر، سپیده شهراسبی، ساناز صفدری، یاسمن مومن زاده و الهام هریجانی به فینال، نیلوفر محسنی فر در ماده تفنگ، قهرمانی را از آن خود کرد و یاسمن مومن زاده در ماده تپانچه موفق شد مقام دوم را به خود اختصاص دهد. فتح الله دلفانی خان به عنوان سرمربی، مریم ممبینی به عنوان مربی و فرزانه فتوتی به عنوان سرپرست، نماینده نفت را همراهی می کردند.