در مسابقات فرزندان دختر شرکت ملی نفت

نفت  اهواز  مدال  ها  را  درو  کرد

مشعل  مسابقات فرهنگی - ورزشی فرزندان دختر 17 سال و کمتر شرکت ملی نفت ایران منطقه جنوب به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب- اهواز(جام ولایت) با حضور 25 تیم و 382 ورزشكار، مربی، داور، سرپرست و عوامل اجرایی از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب (اهواز)، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و شرکت ملی حفاري ایران برگزار شد.در این مسابقات که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی در اهواز و در شهرک نفت مجتمع آموزشی ورزشی امام رضا(ع) و مجتمع آموزش و فنون برگزار شد، ورزشكاران در 7 رشته ورزشی بدمینتون، شنا، شطرنج، والیبال، بسكتبال، تنیس روي میز و ژیمناستیك با هم به رقابت پرداختند که در پایان تیم های ورزشی نفت اهواز با کسب 5 قهرمانی در 7 رشته مدال ها را درو کردند تا برترین تیم حاضر در این مسابقات باشند. ورزشکاران نفت اهواز در رشته های شنا، شطرنج، بسکتبال، تنیس روی میزو ژیمناستیک در دو رده انفرادی و تیمی به قهرمانی رسیدند. در والیبال و بدمینتون هم نفت و گاز گچساران به قهرمانی رسید.

 در این تورنمنت ورزشی، مسابقات به صورت تیمی و انفرادي برگزار شد و تیم ها در سه مرحله به اردو وارد شدند که اولین مرحله آن با حضور دو تیم شطرنج و بسكتبال از روزچهارشنبه (20 مهر) آغاز شد که نتایج کسب شده رشته ها به این شرح است:

 شطرنج 

مسابقات شطرنج به مدت دو روز با حضور 21 ورزشكاردر سالن شطرنج مجتمع آموزش و فنون اهواز آغاز شد و سه تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با هم به رقابت پرداختند که در پایان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب- اهواز برسكوي قهرمانی قرار گرفت. مقام دوم به شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري رسید و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، مقام سوم را به خود اختصاص داد.در قسمت انفرادي نیز خانم ها زهرا پروین از تیم نفت اهواز قهرمان میز اول، شیده شینی دشت گل از نفت اهواز قهرمان میز دوم، آرتمیس خورشیدیان از نفت گچساران، قهرمان میز سوم وتینا رضایی از نفت اهواز، قهرمان میز چهارم شدند.

 بسکتبا ل

رقابت هاي بسکتبال با حضور 75 ورزشكار، مربی وسرپرست از پنج تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران،شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و شرکت ملی حفاري ایران در بیستم مهرماه به مدت سه روز در سالن چندمنظوره آموزش و فنون به صورت تیمی آغاز شد که در پایان این رقابت ها در مجموع امتیازهای تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند و تیم هاي شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري و ملی حفاري، عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

 دومین مرحله با حضور سه تیم شنا، تنیس روي و بدمینتون از روزیكشنبه(24 مهر) آغاز شد که نتایج کسب شده هر رشته به این شرح است:

 شنا

در مسابقات شنا ورزشكاران در چهار ماده کرال سینه، کرال پشت، قورباغه و پروانه و شناي امدادي با یكدیگر به رقابت پرداختند. این رقابت ها با حضور 33 ورزشكار طی یك روز با حضور سه تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استخر بانوان شهرک نفت برگزار شد که در پایان تیم هاي شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به ترتیب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند.

 تنیس روی میز

مسابقات تنیس روي میز در سالن تنیس روي میز شهرک نفت و با حضور 28 ورزشكار از چهار تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به صورت دوره اي برگزار شد و در پایان این تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز بود که توانست با پشت سرگذاشتن بقیه تیم ها به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کند و به دنبال آن شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دوم شد و تیم شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري نیز بر سكوي سومی ایستاد.در بخش انفرادي ساغر ترابی از نفت اهوازمقا م اول، اسطوره موسوي از نفت اهواز مقام دوم، ثمینا نارکی از گچساران و ثنا ویسی از نفت اهواز مقام سوم مشترک را کسب کردند.

  بدمینتون

در مسابقات بدمینتون نیز 21 ورزشكار از سه تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران حضور داشتند که در سالن چندمنظوره بانوان شهرک نفت به مصاف هم رفتند. درپایان این رقابت ها تیم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بر سكوي قهرمانی ایستاد. تیم شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب –اهواز دوم شد و تیم شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري مقام سوم را به خود اختصاص داد. در قسمت انفرادي این نفرات عناوین برتر را به دست آورد: مهسا همایی از نفت اهوازمقام اول، آیلین امیریان از نفت گچساران مقام دوم و زهرا محمدي آزاد از نفت اهواز و زهرا شیرعلی از نفت آغاجاري، مقام سوم مشترک را کسب کردند.

 سومین مرحله با حضور دو تیم ژیمناستیك و والیبال از روزچهارشنبه (27مهر) آغاز شد که نتایج هر یک از رشته ها به این شرح است:

 ژیمناستیک

مسابقات ژیمناستیك با حضور 39 ورزشكار در سالن ژیمناستیك کوي فداییان اسلام آغاز شد و سه تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به صورت حرکات زمینی برگزارشد و در پایان تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب - اهواز توانست برسكوي قهرمانی تكیه بزند. شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به مقام دوم رسید و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري مقام سوم را به خود اختصاص داد.

  والیبال

مسابقات والیبال با حضور 60 ورزشكار از چهار تیم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب –اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به مدت دو روز از تاریخ 27 مهر سال جاري در سالن چندمنظوره آموزش و فنون اهواز برگزارشد که پس ازمسابقات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب – اهواز و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان توانستند به ترتیب مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.با توجه به شرایط ورود و خروج تیم ها در چند مرحله، این مسابقات بدون مراسم افتتاحیه و اختتامیه برگزار شد، اما مراسم پایانی مسابقات به جهت اهدای احكام و کاپ هاي قهرمانی به تیم هاي برتر در چند مرحله برگزار شد.

 

مسابقات ورزشی جانبازان و معلولان خطوط    لوله

رقابت های ورزشی قهرمانی جانبازان ومعلولان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، در رشته های شنا، تیراندازی و تنیس روی میز به میزبانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال برگزار شد.

در این رقابت ها در رشته ورزشی شنا که در سه رشته کرال پشت، کرال سینه و قورباغه در13 کلاس برگزار شد، تیم های اصفهان، شمال و ستاد رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و تیم شمال غرب کاپ اخلاق را به دست آورد.

رقابت های تنیس روی میز در سه کلاس t10، t9 و t15 برگزار شد و تیم ستاد به مقام قهرمانی دست یافت، مناطق اصفهان و شمال غرب، مقام های دوم و سوم تیمی را کسب کردند و تیم منطقه شمال کاپ اخلاق را به دست آورد.

شرکت کنندگان در رشته تیراندازی نیز در دو بخش تفنگ بادی و تپانچه با هم رقابت کردند که در پایان تیم های شمال شرق، ری و اصفهان حائز مقام های اول تا سوم شدند.این رقابت ها با حضور 120 شرکت کننده شامل بازیکنان و سرپرستان تیم ها، طی یک هفته در ساری برگزار شد.در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور جامعی، مدیر منطقه شمال، حسین حیدری، مدیرمنابع انسانی و میرزایی مسئول امور ورزش شرکت، مسئولان برگزاری مسابقات و شرکت کنندگان برگزارشد، از نفرات برتر این رقابت ها قدردانی شد.

 

لطیف  مرفاوی مربی دروازه بان های  نفت آبادان شد 

مربی دروازه بان های جدید تیم فوتبال صنعت نفت آبادان انتخاب و معرفی شد. باشگاه صنعت نفت آبادان پس از جدایی باروکا، مربی برزیلی دروازه بانان این تیم، با تصمیم کادر فنی و مدیریت باشگاه، لطیف مرفاوی را به عنوان مربی دروازه بانان تیم نفت آبادان در ادامه لیگ برتر انتخاب کرد.لطیف مرفاوی، سابقه مربیگری درتیم های صنعت نفت آبادان، نفت نوین آبادان، کارگر آبادان، کارون خرمشهر و استقلال اهواز را دارد.مرفاوی در زمان سرمربیگری پرویز مظلومی، عضو کادر مربیگری صنعت نفت آبادان بود وهمراه این تیم به لیگ برتر صعود کرد.