صنعت  نفت  آبادان و همان   مشکلات  همیشگی !

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، چند فصل است که روز خوشی را به خود ندیده است.این تیم، یکی از پرطرفدارترین تیم های فوتبالی ایران است و مردم این شهر، تیمشان را برزیل ایران می دانند و اگر به خانه و مغازه هر آبادانی در امیری، احمدآباد و سایر محله های آبادان سر بزنید، بعید است عکسی از این تیم را در کنار تیم ملی برزیل یا پرچمی از آن نبینید. آبادانی هایی که اگر تیم های پایتخت نشین برای بازی به شهرشان بیایند، محال است در ورزشگاه پیر آبادان جز پرچم طلایی رنگ، رنگ دیگری ببینند؛ اما همین تیم پرطرفدار از سال ۱۳۹۵ که با هدایت مرحوم نادر دست نشان لیگ برتری شد، با مشکلات ریز و درشت فراوانی مواجه است؛ مشکلاتی که گویا تلاشی برای حل آن وجود ندارد.

درهمان فصلی که آبادانی ها با مرحوم دست نشان لیگ برتری شدند، پس از مدتی همکاری، باشگاه تصمیم به انتخاب گزینه دیگری برای هدایت این تیم گرفت؛ موضوعی که درفصل های دیگر نیز برای نفت آبادان رخ داده بود.  مثل فصلی که دراگان اسکوچیچ، هدایت نفت را به عهده داشت و بعد هم به بهانه بیماری و البته برای نشستن روی نیمکت تیم ملی، آبادان را رها کرد و رفت تا جایی که صنعت نفتی ها روزهای پرتلاطمی را پشت سرگذاشتند.

در تمام این سال ها، علاوه بر تغییرات فراوان در رأس کادرفنی و رأس مدیریت باشگاه که به نوعی نفتی ها اصلا ثباتی را تجربه نکردند، چالش های حاصل از قانون مجلس در سال ۸۶ را هم باید به این مشکل اضافه کرد؛ قانونی که مجلس طی آن، دستگاه های دولتی را از تیم داری در بخش حرفه ای فوتبال منع کرد و باعث شد طی این سال ها هیچ وقت پول به موقع به تیم های نفتی از جمله صنعت نفت آبادان نرسد و این تیم دیر بسته شود و حتی نتواند بازیکنان مورد نیاز را جذب کند.

البته دراین میان، بسیاری از پیشکسوتان وصاحب نظران معتقدند که در این سال ها صنعت نفت آبادان از سوء مدیریت نیز رنج برده و کمتر زمانی از حمایت همه جانبه و حتی به موقع مسؤولان شهری و استانی برخوردار بوده است، تا جایی که در فصل های اخیر به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات بازیکنان، آنها بارها دست به اعتصاب زدند و همین فصل گذشته بود که به دلیل اعتصاب نفتی ها، این تیم جام حذفی کوتاه ترین راه برای رسیدن به سهمیه آسیایی را به دلیل حضور نیافتن بازیکنان تیم بزرگسالان در بازی با خیبر خرم آباد از دست داد.

این مشکلات حالا به فصل بیست ودوم فوتبال رسیده است؛ نفت بازهم با مشکلات مالی، لیگ را آغاز کرد و نتواست بازیکنان خوبی راجایگزین بازیکنانی کند که از این تیم جدا شدند وحتی بازهم در رأس کادرفنی ثبات نداشت و علیرضا منصوریان، جای خود را به رضا پرکاس داد؛ مربی که عمر حضورش روی نیمکت نفت، تنها شش هفته بود. این فصل نفت حتی در رأس مدیریت باشگاه نیز به یکباره دچار تغییرات شد و جهانگیر کی شمس رفت و احمدپارو آمد و درهمین حین نیز  رضاپرکاس به دلیل نتایج ضعیف، به صورتی توافقی جدا شد تاصنعت نفت بدون سر مربی، خود را برای بازی هفته هفتم آماده کند؛ هرچند که گفته می شود مذاکرات با شفر،سرمربی سابق استقلال ادامه دارد؛ اما فعلا این تیم زیر نظر بهنام سراج به عنوان سرمربی موقت تمرین می کند.

به نظر می رسد، صنعت نفت آبادان همچنان درگیر چالش های فراوان است؛ روزهایی طلایی که از دست می روند و گویا فکر اساسی برای رسیدن این تیم به ساحل آرامش نمی شود، تا جایی که هواداران بی شمار این تیم، باید هرفصل با نگرانی بسیار لیگ را به پایان برسانند.ازآنجا که فوتبال در آبادان ریشه دارد و به گفته مردم این شهر، با وجود مشکلات فراوان شهری و اجتماعی، فوتبال به نوعی تنها دلخوشی آنها محسوب می شود و جدا از تمام مشکلات، بعد از هر بازی صنعت نفت، ساعت ها می توانند از تیم شان بگویند، بنابراین مسؤولان شهری و استانی باید به دنبال خروج صنعت نفت آبادان از چالش های تکراری هرفصل باشند تا مردم این شهر روزهای بهتری را با تیمشان سپری کنند. آبادانی ها سال هاست که منتظر حضور قدرتمندانه تیمشان در لیگ برتر و رقابت برای کسب سهمیه آسیایی هستند.

بهنام سراج سرمربی نفت آبادان شد

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان از انتخاب بهنام سراج به عنوان سرمربی این تیم خبر داد. احمد پارو دراین خصوص گفت: طی تصمیم گرفته شده بهنام سراج تا انتخاب سرمربی، هدایت تیم را برعهده خواهد داشت و تمام مجموعه باشگاه او را در سمت جدید حمایت و پشتیبانی می کند.  وی در ادامه گفت:  همچنین بهروز مکوندی به عنوان دستیار سراج او را در امر هدایت صنعت نفت آبادان همراهی می کند.

 مذاکرات با گزینه های داخلی و خارجی ادامه دارد

 مدیرعامل باشگاه نفت آبادان از ادامه مذاکرات با گزینه های داخلی و خارجی برای هدایت این تیم خبر داد. او پیش از این اعلام کرده بود که سراج سرمربی این تیم شده است. احمد پارو با تاکید بر این که تیم در حال حاضر زیر نظر بهنام سراج و بهروز مکوندی تمرینات خود را دنبال می کند، اظهارکرد: همچنان مذاکرات با گزینه های داخلی و خارجی ادامه دارد.  وی افزود: در تلاشیم هر چه سریع تر سرمربی تیم را انتخاب کنیم.   

 

صعود بانوان کوهنورد شرکت گاز به بام ایران

سه نفرازهمکاران شاغل و فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران در تاریخ های متفاوت موفق شدند در برنامه های کوهپیمایی جداگانه به بام ایران، قله دماوند صعود کنند. گزارش صعود این 3 همکار به قله دماوند به شرح زیر است:

صعود به دماوند در دمای منفی ۱۵ درجه

زهرا حسابی، کارمند رسمی واحد خدمات فنی_ مهندسی، با سمت مهندس کنترل شبکه های گازرسانی که ۱۷سال از حضور او در شرکت ملی گاز می گذرد، در استان قم مشغول به کار است.  بانوی کوهنورد شرکت گاز استان قم در روزهای پایانی تابستان و در هوای حدود منفی 15 درجه   و درحالی که عدم تطابق با پیش بینی هواشناسی، صعود چالشی و سختی را رقم زده بود، از مسیر جنوبی به سمت قله صعود کرد. گفتنی است، زهرا حسابی، برای هم هوایی(انطباق با شرایط ارتفاع و کوهستان) طی یک ماه گذشته، صعود به قلل علم کوه و سبلان را نیز با موفقیت انجام داده بود.

  صعود کارمند ستاد گاز به قله دماوند

نفیسه داوودی لسان از کارکنان واحد حسابرسی داخلی ستاد شرکت ملی گاز ایران که دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم افزار کامپیوتر است موفق شد به قله دماوند صعود کند.   بانوی کوهنورد ستاد شرکت ملی گاز دلیل ورود به کوهنوردی را علاقه خود به انجام فعالیت های ورزشی که هم زمان تفریح و سلامتی را در خود داشته باشد عنوان کرده و به همین دلیل پا به کوهنوردی نهاده است. داوودی از قبل شروع کرونا به طور مبتدی کوه نوردی را آغاز کرده و برنامه های پیمایش سبک را در دستور کار خود قرار داده بود. حالا این همکار کوهنورد بعد از طی کردن دوران آماتوری موفق شد در یک برنامه کوهنوردی از مسیر جبهه جنوبی به قله دماوند صعود کند،نفیسه داوودی هوای پاک کوهستان و آرامش موجود، دیدن استقامت بزرگی و ارتفاع کوهستان را نشانی از قدرت خدای بزرگ دانسته و همه و همه را علت علاقه خود به این رشته می داند.

  صعود به قلل خرونرو، سماموس، ناظر و دماوند

فروغ بهرامي، از فرزندان کارکنان شرکت گاز استان مازندران به قله ۵۶۱۰ متری دماوند صعود کرد. فروغ بهرامی فرزند همكار گرامي آقای اسفنديار بهرامي که در یک ماه گذشته موفق شده بود جهت هم هوایی و آمادگی جسمانی خود، صعود به قلل خرونرو، سماموس و ناظر بزرگ را انجام دهد در روز اول صعود از مسیر کمپ گوسفند سرا تا بارگاه سوم در ارتفاع ۴۲۰۰ متر را پیموده و در روز دوم، صعود خود را کامل و پا بر قله ۵۶۱۰ دماوند نهاد. به گفته وی در طی پیمایش مسافت هشت کیلومتری تا قله در ساعات ابتدايي بامداد تا صعود دماي هوا بين منفی 8 درجه تا مثبت هفت درجه سانتی گراد متغیر بوده است.

 

مقام چهارمی تیم فوتسال ستاد پالایش و پخش در هفته دولت

یک دوره مسابقات فوتسال به مناسبت هفته دولت زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی در سطح استان تهران که از ابتدای شهریورماه برگزارشده بود، در هفته پایانی شهریورماه به پایان رسید و تیم فوتسال ستاد پالایش و پخش با کسب مقام چهارم به کار خود پایان داد.  25 تیم فوتسال دولتی در 6 گروه به صورت دوره ای در مرحله مقدماتی به مصاف هم رفتند. سپس تیم های برتر هر گروه در مرحله بعد به صورت تک حذفی با یکدیگر به رقابت پرداختند تا اینکه 4 تیم به مرحله نیمه نهایی رسیدند.  در این مرحله، تیم فوتسال ستاد پالایش و پخش بعد از تیم های فرودگاه های کشور، بانک شهر و شرکت توانیر به مقام چهارم دست پیدا کرد.  در این رقابت ها بیشتر تیم ها از بازیکنان لیگ برتری و باشگاهی استفاده کرده بودند؛ اما تیم فوتسال ستاد پالایش و پخش را همکاران شاغل شرکتی تشکیل می دادند.  بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ستاد پالایش و پخش که در این رقابت ها حضور داشتند، عبارتند از:

مهرتاش قاجار، سید محمد حجت رضوی، رضا شبابی، علی کسرایی، امیر شریف لو، امیر شاهسوند، محمدماهروزاد، سید محمود حسینی، علیرضا سادات میر، ابوالفضل یار محمدی، حسین یعقوبی و رسول اسناوندی

کادر فنی: سید عبدالحسین معینی کیان و محمد احمدی

 

قهرمانی بانوی شناگر گازی در مسابقات بین المللی ترکیه

بانوی همکار منطقه 3 عملیات انتقال گاز ایران موفق شد در مسابقات بین المللی شنا در آب های آزاد کشور ترکیه به مقام قهرمانی برسد.  اکرم کناری، اولين شناگر زن محجبه ايراني از کارکنان پیمانکار منطقه 3 عملیات انتقال گاز در مسابقات بین المللی شنا آب های آزاد کشور ترکیه است که در مسافت 3 هزار متر با پوشش اسلامی شرکت کرد و توانست با پشت سر گذاشتن رقبایش، به مقام اول دست پیدا کند.   مسابقات شنا آب های آزاد ترکیه در سه بخش و در مسافت های 1500 متر، 3000 متر و 5000 متر با حضور بیش از 150 شناگر از کشورهای مختلف به میزبانی ترکیه و زیر نظر فینا (فدراسیون بین المللی شنا) برگزار شد.  شایان ذکر است، در سال 1398 اکرم کناری، بانوی شناگر انتقال گاز که ساکن امیدیه خوزستان بود، در یک حرکت ارزشی، مسافت 5 هزار و 65 متری را در 175 دقیقه، با دستانی که از پشت بسته بود، به یاد شهدای غواص شنا کرد.