رقابت ورزشکاران  خطوط لوله  برای حضور در مسابقات سراسری پالایش و پخش  

مشعل      با فروکش کردن ویروس کرونا و از سر گرفته شدن مسابقات ورزشی در صنعت نفت، تیم های ورزشی شرکت های اصلی و تابعه وزارت نفت، با برگزاری مسابقات داخلی در رشته های مختلف ورزشی، خود را برای حضور در مسابقات سراسری شرکت های اصلی و در نهایت حضور در المپیاد سراسری وزارت نفت آماده می کنند. یکی از شرکت های فعال برای حضور در این المپیاد سراسری، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که در بخش بانوان و آقایان و در رده فرزندان و کارکنان،مسابقات سراسری خود را در رشته های مختلف ورزشی برگزار کردند. آنچه می خوانید، شرحی است بر نتایج به دست آمده از این رقابت های ورزشی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران.

مسابقات ورزشی بانوان 25 سال و کمتر خطوط لوله در اصفهان

مسابقات ورزشی بانوان 25 سال و کمتر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در رشته های ورزشی شطرنج، بدمینتون، شنا و والیبال با حضور تیم هایی از مناطق 12 گانه و ستاد شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران  به مدت 14 روزبه میزبانی منطقه اصفهان برگزار شد.

 این مسابقات با حضور تقریبی 350 ورزشکار، سرپرست، مربی و عوامل اجرایی برگزار شد که نتایج این مسابقات به شرح زیر است:

 شطرنج

 مسابقات رشته شطرنج 25 سال و کمتر طی 2 روز و با حضور 4 تیم از مناطق مرکزی، اصفهان، جنوب شرق و شمال شرق در محل دانشگاه پیام نور شاهین شهر برگزار شد که در پایان تیم های مرکزی، اصفهان و جنوب شرق عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

 بدمینتون

 مسابقات رشته بدمینتون 25 سال و کمتر نیز طی 2 روز و با حضور 3 تیم از مناطق شمال شرق، شمال و اصفهان در محل سالن پوریای ولی شاهین شهر برگزار شد و درنهایت تیم های شمال شرق و شمال مقام های اول و دوم را از آن خود کردند.

  شنا

 مسابقات رشته شنای 25 سال و کمتر طی 2 روز در استخر مجموعه ورزشی انقلاب اصفهان و در 4 ماده کرال سینه، کرال پشت، قورباغه و پروانه برگزار شد که 10 تیم از مناطق اصفهان، شمال شرق، فارس، ستاد، خلیج فارس، جنوب شرق، شمال غرب، غرب، مرکزی و خوزستان به رقابت پرداختند و در پایان تیم های اصفهان، شمال غرب، شمال شرق و خوزستان به ترتیب مقام های اول تا چهارم را کسب کردند.

 والیبال

 مسابقات والیبال با حضور 8 تیم اصفهان، شمال، خلیج فارس، خوزستان، شمال شرق، فارس، جنوب شرق و لرستان طی 5 روز در محل سالن پوریای ولی شاهین شهر برگزار شد و در پایان تیم های فارس، شمال شرق، اصفهان و خلیج فارس عناوین اول تا چهارم را از آن خود کردند.

گفتنی است؛ مسابقات آمادگی جسمانی نیز در این دوره برنامه ریزی شده بود که با وجود آمادگی تیم های ثبت نام شده، به دلایل شرایط قرمز کرونایی در برخی شهرها و همچنین سامانه بارشی مونسون که منجر به بروز سیل در برخی از مناطق کشور شد، این مسابقات برگزار نشد.

 مسابقات تنیس روی میز بانوان کمتر از 25 سال به میزبانی منطقه غرب 

مسابقات ورزشی تنیس روی میز بانوان کمتر از 25 سال شرکت به میزبانی منطقه غرب برگزار شد.

  سربازی، مدیر منطقه غرب در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات گفت: امیدوارم در این چند روز توانسته باشیم با امکانات محدودی که در اختیارداریم، میزبان خوبی برای شما باشیم و با خاطره ای خوش کرمانشاه را ترک کنید.

میرزایی،  مسؤول امور ورزش شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از میزبانی شایسته منطقه غرب بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شرکت با حمایت های مدیرعامل، مدیر منابع انسانی و اعضای شورای ورزش شرکت انجام شد.

دراین مسابقات که دو روزبه طول انجامید، درنهایت بعد از مسابقاتی بسیار جذاب،  تیم اصفهان اول شد، تیم منطقه غرب مقام دوم مسابقات را کسب کرد و تیم فارس نیز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

  مسابقات والیبال فرزندان پسر خطوط لوله به میزبانی منطقه شمال شرق

مسابقات والیبال فرزندان پسر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با قهرمانی تیم منطقه شمال شرق به پایان رسید.

سید حسن آقایان،  مسؤول امور ورزش  منطقه شمال شرق و میزبان این رقابت ها گفت: شش تیم از مناطق مرکزی، خلیج فارس، شمال، لرستان،  شمال شرق و یک تیم از ری به این بازی ها اعزام شده بودند که در دو گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 از گروه اول؛ تیم های مرکزی و شمال و از گروه دوم؛ شمال شرق و خلیج فارس پس از یک دوره مسابقه چرخشی به دور بعد راه یافتند.

 در مسابقات نهایی نیز تیم شمال قهرمان شد و تیم های مرکزی و شمال شرق به مقام های دوم و سوم دست پیدا کردند.

 کاپ اخلاق این مسابقات نیز به تیم خوش اخلاق خلیج فارس تعلق گرفت.

 مسابقات پینگ پنگ فرزندان پسر خطوط لوله به میزبانی منطقه شمال شرق   

تیم تنیس روی میز ستاد در مسابقات فرزندان پسر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خوش درخشید و بیشترین عناوین و مدال ها را از آن خود کرد.

سید حسن آقایان، رئیس امور ورزش این منطقه گفت: پس از یک روز مسابقه نفسگیر، تیم ستاد به مقام قهرمانی دست یافت تا تیم های لرستان و فارس به ترتیب در سکوهای دوم و سوم قرار بگیرند.

 در مسابقات انفرادی تنیس روی میز فرزندان پسر 25 و زیر 25 سال نیز تیم ستاد با ماهان ترک زبان و محمدمهدی جمشیدیان توانست دو سکو را از آن خودکرده و عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را به خانه ببرد.

  سجاد مسعودنیا از تیم تنیس روی میز منطقه فارس در دو بازی نزدیک، مغلوب حریفان ستادی خود شد و درنهایت توانست جایگاه سوم این مسابقات را از آن خود کند.

شایان ذکر است، مسابقات تنیس روی میز فرزندان پسر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با حضور هشت تیم از مناطق شمال شرق(شاهرود)، ستاد، شمال، اصفهان، مرکزی، فارس، جنوب شرق و لرستان در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار شد.

  مسابقات فوتسال زیر 25  سال فرزندان خطوط لوله  به میزبانی لرستان

مسابقات فوتسال زیر 25 سال فرزندان کارکنان  شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به میزبانی منطقه لرستان و با قهرمانی تیم خوزستان به پایان رسید.

عباس صراطی، مسؤول امور ورزش این منطقه گفت: مسابقات فوتسال زیر 25 سال فرزندان کارکنان شرکت با حضور 6 تیم از مناطق 12 گانه در مرکز منطقه لرستان برگزار شد.

 در این مسابقات، تیم های مناطق خوزستان، لرستان، رفسنجان، اصفهان، غرب و شمال  به مدت 5 روز در 2 گروه 3 تیمی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد، در پایان مسابقات تیم خوزستان به مقام قهرمانی رسید و تیم های مناطق رفسنجان و اصفهان به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

گفتنی است، کاپ اخلاق این مسابقات را تیم منطقه غرب کسب کرد.

 

مدیر نفتی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال شد

 منصور قنبرزاده،  مدیرکل اداره سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت  با شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رئیس دوم این فدراسیون انتخاب و معرفی شد.  منصورقنبرزاده که به عنوان یکی از نواب مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال به مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال معرفی شده بود با 58 رأی موفق شد به فدراسیون فوتبال راه پیدا کند. بر اساس مقررات، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به صورت اتوماتیک رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران خواهد شد.  به این ترتیب مدیرعامل سابق تیم فوتبال نفت تهران که سابقه سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال و عضویت درهیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران را در کارنامه دارد حالا به عنوان رئیس سازمان لیگ مشغول به کار خواهد شد.

 

صعود بانوان کوهنورد  پالایشگاه  امام خمینی(ره) شازند به قله آرارات

بانوان کوهنورد باشگاه کوهنوردی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند موفق شدند به قله آرارات در کشور ترکیه صعود کنند. خانم ها وجیه زمانی ، مژگان بهرامی و سکینه مرادی که همسرانشان از کارکنان پالایشگاه امام خمینی (ره) به شمار می روند و خود، عضو باشگاه کوهنوردی این پالایشگاه هستند ، موفق شدند به قله 5138 متری آرارات در کشور ترکیه صعود کنند. بانوان کوهنورد پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، ساعت 8:30 دقیقه از کمپ (یک) صعود خود را شروع کردند و بعد از سه ساعت کوهپیمایی در مسیری که پوشیده از برف بود، به کمپ (2) در ارتفاع ۴۲۰۰ متری رسیدند. سپس بعد از استراحتی چند ساعته بامداد روز بعد، از ساعت1:45 دقیقه صبح حرکت از کمپ (2) به سمت قله آغاز شد و پس از تقریبا چهار ساعت پیمایش، به ارتفاع ۴۸۰۰ متر پوشیده از یخ و برف و یخچال دائمی رسیدند (شروع بام برفی ) و ساعت 7:10 دقیقه بامداد بر فراز قله باشکوه آرارات به ارتفاع ۵۱۳۷ متر پا گذاشتند.

 گفتنی است، کوه آرارات در شمال شرقی کشور ترکیه در مرز ایران، جمهوری نخجوان و ارمنستان واقع شده است.

 

صدر نشینی تیراندازان ملی حفاری  در لیگ دسته اول کشور

تیم های تفنگ و تپانچه بادی باشگاه ملی حفاری ایران، با پیروزی در سومین هفته مسابقات لیگ دسته اول کشور صدرنشین شدند.

باشگاه ملی حفاری ایران با شرکت در سومین هفته مسابقات تیراندازی لیگ دسته اول کشور در سالن تیراندازی ۸۰ خط آزادی در هر دو ماده تفنگ و تپانچه بادی آقایان در رقابتی، به ترتیب تیم های بدون شکست فولاد هرمزگان و کوثر قزوین را شکست دادند. باشگاه ملی حفاری ایران در ماده تفنگ بادی با در اختیار داشتن مهدی احمدی، محمدامین رهسپار، محمدرضا فلیوش و علی بخشی و همچنین در ماده تپانچه بادی با ترکیب وحید گلخندان، میلاد اوصیا لقب، مهدی امیری و امیرمحمد ابراهیمی نژاد در این رقابت ها حاضر شدند. در پایان دور مقدماتی و پس از راهیابی بازیکنانی از هر دو تیم به فینال در ماده تفنگ، مهدی احمدی قهرمان و محمدامین رهسپار، جایگاه سوم انفرادی را از آن خود  کردند. در ماده تپانچه نیز وحید گلخندان با کسب مقام قهرمانی انفرادی به کار خود پایان دادند. در مجموع تیمی، تیم های تفنگ و تپانچه ملی حفاری ایران در پایان هفته سوم همچنان بااقتدار در جایگاه نخست باقی ماندند.

گفتنی است، حسین امیری و فتح اله دلفانی خان به عنوان مربی و سپیدار بختیاری و سیدناصر حسینی به عنوان سرپرست، این تیم را همراهی کردند.