پایانه های نفتی ایران قهرمان مسابقات فوتسال چهارجانبه جام امامت و ولایت

مسابقات فوتسال چهارجانبه جام امامت و ولایت با قهرمانی تیم شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارگ به پایان رسید.

درمسابقات فوتسال چهارجانبه ای که به مناسبت عید غدیر خم و میزبانی شرکت پایانه های نفتی ایران باعنوان جام ولایت وامامت درجزیره خارگ برگزار شد، فوتسالیست های این شرکت موفق شدند، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

این مسابقات با شرکت 4 تیم پایانه های نفتی ایران، نفت و گاز شرق، مناطق نفت خیزجنوب و منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی روزهای 26 و 27 تیرماه در مجموعه ورزشی شهید آباش جزیر خارگ برگزار شد.

مراسم افتتاحیه مسابقات چهارجانبه فوتسال با حضور رئیس پایانه نفتی خارگ، روسای ادارات و بازیکنان تیم های شرکت کننده برگزار شد.

سیدمحمدجوادموسوی، رئیس شرکت پایانه نفتی خارگ درآیین افتتاحیه مسابقات گفت: پایانه های نفتی ایران به عنوان یک شرکت فنی و عملیاتی درحوزه ذخیره سازی و صادرات میعانات گازی و نفت خام، افزون برماموریت اصلی خود، نگاه ویژه ای نیز به مقوله ورزش دارد ودرجزیره خارگ به عنوان متولی ورزش شرکت های نفتی علاوه بر ارائه خدمات ورزشی به کارکنان خود، به محیط پیرامون نیز در قالب مسئولیت های اجتماعی توجه خاص دارد و بسیاری از اهالی جزیره هم از امکانات ورزشی شرکت پایانه ها استفاده می کنند.

رییس پایانه نفتی خارگ با بیان اینکه ماهیت ورزش به ویژه فوتبال و فوتسال به گونه ای است که قادر است جوامع بشری از ملل و شهرهای مختلف را در کنار هم جمع کند، افزود: روابط بسیاری از شهرها با اندیشه های مختلف از طریق ورزش بهبود یافته است. موسوی همچنین با قدردانی از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات افزود: زیباترین رقابت ها و رفاقت ها را در کنار هم داشته باشید و با همدلی و صمیمیت برای ارتقای جایگاه برتر تلاش کنید.

 تقابل تیم ها در شب های اول و دوم

در شب اول این رقابت ها بعد از مراسم افتتاحیه ابتدا دو تیم پایانه های نفتی و نفت و گاز شرق به مصاف هم رفتند که تیم پایانه ها درضربات پنالتی به برتری رسید تا به فینال برسد. دو تیم در یک بازی برابر و پایاپای در وقت قانونی به تساوی یک بر یک رسیدند تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر باشد. گل های این دیدار را اسماعیل سعدآبادی (شرکت پایانه ها) و رضا گلستانی(نفت و گاز شرق) به ثمر رساندند. در ضربات پنالتی این تیم پایانه ها بود که موفق شد با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی برسد تا راهی فینال شود.

در دیدار دوم دوتیم مناطق نفت خیز جنوب و منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار هم در وقت های قانونی با تساوی به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برتر باشد. در ضربات پنالتی این تیم مناطق نفت خیز جنوب بود که موفق شد 5 بر 4 به پیروزی برسد تا حریف پایانه ها در فینال باشد.

در دیدارهای شب پایانی این مسابقات، ابتدا در دیدار رده بندی دو تیم نفت و گاز شرق و منطقه ویژه پارس جنوبی به مصاف هم رفتند که تیم پارس جنوبی در یک بازی نزدیک موفق شد با نتیجه 3 بر 2 در برابر حریف خود به پیروزی رسیده و روی سکوی سوم بایستد.

اما در دیدار نهایی که بین تیم های مناطق نفت خیز جنوب و شرکت پایانه های نفتی برگزار شد، تیم پایانه ها موفق شد با ارائه یک بازی برتر در حضور تماشاگرانی که به سالن ورزشی شهید آباش آمده بودند با نتیجه قاطع و پرگل 3 بر صفر و با گل های اکبر کرمی، مهدی کیانی و محسن حیدری در برابر حریف خود به برتری رسیده و جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد.

تیم نفت و گازشرق که به مقام چهارم این دوره از مسابقات رسیده بوده، درپایان به عنوان تیم برتر اخلاق شناخته شد وکاپ اخلاق را دریافت کرد.

پس از این دیدار و در مراسم اختتامیه از محمدعلی دهقان، خدارحم حسینی فرد و غلامعباس بهادری سه نفر از پیشکسوتان ورزش شرکت پایانه ها و جزیره خارگ از سوی امور ورزش پایانه ها تجلیل شد.

همچنین به قید قرعه به 5 نفر از تماشاچیان حاضر در سالن جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

در بخش پایانی مراسم اختتامیه، با اهدای مدال، تندیس و کاپ قهرمانی از تیم های حاضر در مسابقات تجلیل شد.

 

مرادی: ورزش خارگ پتانسیل بالایی دارد

رئیس امور ورزش و تربیت بدنی پایانه های نفتی ایران در پایان مسابقات جام امامت و ولایت درخصوص برگزاری این مسابقات سخنان خود را این گونه آغاز کرد: جزیره خارگ را جلال آل احمد به تفسیری زیبا و عمیق «درّ یتیم خلیج فارس» لقب داده است که مروارید درخشان خلیج فارس معنا پیدا می کند و ریشه در گنجینه گرانبهای تاریخ، فرهنگ و آئین گرانبهای این جزیره دارد. علاوه بر این، ورزش در این جزیره ضمن آنکه پیوندی عمیق و ناگسستنی با صنعت نفت دارد، به واسطه قهرمانان افتخارآفرین خود همواره نامی آشنا و شکوفا در ایران زمین داشته است.

 مسابقات جام دهه امامت و ولایت که با حضور رادمردان صنعت نفت از شهرهای مشهد مقدس، اهواز افتخار آفرین و عسلویه دوست داشتنی در جزیره مقاوم خارگ برگزار شد، با تقدیر از حسن نیت و مساعی تمامی تصمیم گیران و مجریان برگزاری این مسابقات، ضمن پاسداشت حضور ارزنده یکایک گرانقدران که فارغ از هر نتیجه شکوهی دوچندان به این مسابقات بخشیدند، سلامت، عزتمندی و توفیقات روزافزون همگان را از خداوند منان مسئلت داریم. مراد مرادی در ادامه گفت: بعداز 2 سال که هرگونه فعالیت ورزشی در جزیره خارگ به علت ویروس کرونا تعطیل شده بود، برگزاری این مسابقات سرآغازی بود برای بازگشایی اماکن ورزشی و بازگشت شور و نشاط میان همکاران با ورزش کردن. ورزش در این دوسال تعطیل بود، اما از این پس با رعایت پروتکل های بهداشتی دوباره همکاران می توانند از امکانات ورزشی در رشته ای مختلف استفاده کنند. ورزش در خارگ پتانسیل بالایی دارد و برای همین تمام تلاش خود را می کنیم که همکاران بتوانند در بهترین شرایط ورزش کنند.  مرادی در خصوص برگزاری مسابقات فوتسال هم گفت: همان طور که قبلا هم گفتم، برگزاری این مسابقات بهانه ای بود که ورزش دوباره فعال شود. فارغ از اینکه چه تیمی قهرمان شد، باید بگویم این مسابقات باعث دوستی میان همکاران و امر به ورزش بود. مسابقات در سطح خیلی بالایی برگزار شد و تیم ها از آمادگی بالایی برخوردار بودند. امیدواریم این گونه مسابقات ادامه داشته باشد و ما سعی داریم بر اساس توانایی هایمان، میزبان چنین مسابقاتی در سطح شرکت پایانه های نفتی ایران در هر 5 شهری که حضور داریم باشیم.  شما توجه کنید شرکت پایانه های نفتی ایران در۴ استان و پنج شهر(خارگ، عسلویه، نکا، ماهشهر و جاسک) کار عملیات صادرات نفت و گاز کشور را انجام می دهند؛ به همین دلیل، ورزش کارکنان که باعث نشاط و سلامت است، اهمیت فوق العاده دارد. همان طور که گفتم، خدا را شکر بعد از پایان ویروس کرونا، سالن ها و اماکن ورزشی راه اندازی شده و کارکنان در حال ورزش هستند. برای همین درصدد هستیم با برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان از شرایط بهتری برخوردار باشند.  مرادی در ادامه گفت: برای اینکه کارکنان بهتر بتوانند از امکانات استفاده کنند و راندمان ورزش بالا برود، از رئیس امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت درخواست کردیم با توجه به اینکه کارکنان این شرکت در پنج شهر مشغول به کار هستند، یک بازنگری در بودجه ورزشی انجام دهند که ایشان هم معتقدند این مهم، یکی از برنامه های امور ورزش شرکت ملی نفت بوده و در مرحله بررسی قرار دارد.رئیس امور ورزش پایانه نفتی خارگ در ادامه گفت: مدیرعامل شرکت هم به ورزش کارکنان بسیار اهمیت می دهد؛ به همین دلیل دستور داد به اماکن و تأسیسات ورزشی رسیدگی شود تا کارکنان بتوانند براحتی و در بهترین شرایط ورزش کنند.

 

درخشش پولادمرد نوجوان نفت مسجدسلیمان در آسیا

افتخاری دیگر در ورزش صنعت نفت  با درخشش فرزند نفتی در میدانی بین المللی رقم خورد.

ایلیا صالحی پور، پولادمرد نوجوان  نفت مسجدسلیمان در مسابقات وزنه برداری نوجوانان آسیا به سه مدال رنگارنگ دست پیدا کرد.

 مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان قهرمانی آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان پیگیری شد که ایلیا صالحی پوراز فرزندان کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان  در وزن ۸۱ کیلوگرم رده سنی نوجوانان در حرکت یکضرب با رکورد ۱۳۴ کیلوگرم به مدال برنز رسید. در حرکت دوضرب صالحی پور با ثبت رکورد ۱۷۱ کیلوگرم مدال نقره را به گردن آویخت. وی در مجموع با ثبت رکورد ۳۰۵ کیلوگرم در سکوی سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا از 26 تیرماه آغاز شد و 3مرداد با شناخت نفرات و تیم های برتر به پایان رسید.

۱۵۱ وزنه بردار از ۲۰ کشور برگزارکننده مسابقات بخش پسران هستند و ۱۱۰ وزنه بردار در بخش دختران مسابقات وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا به رقابت پرداختند.

ایلیا صالحی پور، فرزند افشین صالحی پور، کارمند شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و مربی سابق تیم وزنه برداری نفت مسجدسلیمان است که با استفاده از دانش ارزنده پدرش و همچنین تجارب ارزنده آقایان میلاد رامهرمزی و یاسین نامداری، مربیان تیم وزنه برداری نفت توانسته است در این عرصه خوش بدرخشد و مدارج ترقی را به سرعت طی کند.

کشورمان با حضور ۱۳ وزنه بردار درمسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده است.