فرزند قهرمان نفتی در گفت و گو با مشعل:

 آرزویم حضور در تیم ملی و قهرمانی المپیک است

تکواندو یک رشته رزمی مدرن محسوب می شود که پس از جنگ جهانی دوم با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی و با تلفیق رشته اوکیناوایی کاراته و هنرهای رزمی سنتی کره ای همچون تکیون و سوباک پایه گذاری شد. به تکواندو، کاراته کره ای نیز گفته می شد. استیل خاص این رشته دفاعی که متکی بر ضربات پا با حداکثر و در اکثر اوقات با حداکثر قدرت و سرعت است و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن و طراحی فنون برای دور کردن مهاجم تأکید دارد، آن را از تمام سبک های رزمی موجود در دنیا متمایز می کند. البته در این هنر رزمی از اعضای دیگر بدن مانند دست برای ضربه مشت و دفاع و هل دادن حریف و... نیز استفاده می شود. رده بندی کمربندهای تکواندو «سفید»، «زرد»، «سبز»، «آبی»، «قرمز»، «مشکی دان یک الی مشکی دان۱۰» است. این رشته ورزشی در ایران نیز طرفداران زیادی دارد، به گونه ای که تیم ملی ایران بارها در مسابقات جهانی و المپیک عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورده و روی سکو رفته اند.  باشگاه فرهنگی-  ورزشی مناطق نفت خیز جنوب نیز در رشته تکواندوعناوین تیمی و انفرادی متعددی در مسابقات قهرمانی کشور کسب کرده و افراد مستعدی را به رده های سنی مختلف تیم ملی معرفی کرده است که یکی از نونهالان با آتیه و از فرزندان کارکنان مناطق نفت خیز جنوب که اخیرا نیز در مسابقات قهرمانی خوزستان عنوان قهرمان ترین و فنی ترین بازیکن را به خود اختصاص داد، امیر حمیدی، فرزند عبدالرضا حمیدی از کارکنان امور ورزش مناطق نفت خیز جنوب است. در یک ظهر گرم تابستانی، گفت وگویی با او ترتیب دادیم که با هم می خوانیم.

  با یک بیوگرافی کامل از خودتان شروع کنید؟

13 تیرماه 1387 در اهواز متولد شدم. سال تحصیلی اخیر نیز در پایه هشتم در مدرسه مجدزاده اهواز مشغول تحصیل بودم. در رشته تکواندو فعالیت می کنم و پدرم نیز از کارکنان مناطق نفت خیز جنوب  است.

   تکواندو را از چه سالی، در کدام باشگاه و زیر نظر چه کسی شروع کردید؟

با توجه به اینکه پدرم به عنوان مربی رشته تکواندو در باشگاه مناطق نفت خیز جنوب فعالیت دارند، از دوران کودکی و موقعی که چهار سال سن داشتم، به همراه پدرم در کلاس های تکواندو تمرین می کردم که حدودا از سال 1390 رشته تکواندو را انتخاب و تمریناتم را شروع کردم. در حال حاضر هم علاوه بر باشگاه مناطق نفت خیز جنوب در باشگاه ورزشی موفقیت اهواز که پدرم در آنجا مربیگری می کند، تمرین می کنم.

   چرا رشته تکواندو را انتخاب کردید؟

از دوران کودکی به رشته های رزمی علاقه مند بودم و با توجه به اینکه پدرم هم مربی رشته تکواندو بود، این رشته را به صورت اصولی به من آموزش داد و قهرمانی در چند مسابقه، انگیزه تمرین کردن را در من بیشتر کرد، برای همین من رشته تکواندو را برای ورزش حرفه ای انتخاب کردم.

   تاکنون در چه مسابقاتی شرکت و چه عناوینی کسب کرده اید؟

در رده سنی خردسالان و در سال 1397 در لیگ انفرادی خوزستان شرکت کردم و توانستم با غلبه بر حریفان علاوه بر عنوان قهرمانی، عنوان فنی ترین بازیکن مسابقات را هم به دست بیاورم، همچنین در مسابقات انتخابی خوزستان که اسفندماه 1400 به میزبانی اهواز برگزار شد، توانستم همه حریفان را مغلوب کنم و قهرمان شوم و لوح تقدیر فنی ترین بازیکن مسابقات را کسب کنم.

خردادماه امسال نیز مسابقات تکواندو گرامیداشت جانباختگان حادثه متروپل در اهواز برگزار شد که توانستم علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، به عنوان فنی ترین بازیکن این مسابقات نیز انتخاب شوم. جا دارد به این موضوع هم اشاره کنم که این مسابقات، انتخابی استان خوزستان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور هم بود.

   اخیرا در مسابقات تکواندو نونهالان خوزستان به عنوان فنی ترین ورزشکار انتخاب شدید، در خصوص این مسابقات و سطح برگزاری آن بیشتر توضیح بدهید و بگویید که در این رقابت ها چند مسابقه انجام دادید و چه نتایجی به دست آوردید؟

همان طور که اشاره کردم، این مسابقات انتخابی تیم خوزستان برای حضور در رقابت های قهرمانی کشور بود و برهمین اساس برترین های خوزستان در این مسابقات حضور داشتند و با توجه به اینکه در رقابت های قبلی عنوان فنی ترین بازیکن را دریافت کرده بودم، برای دفاع از این عنوان، نهایت تلاش خود را به کار گرفتم و خدا را شکر توانستم این عنوان را تکرار کنم و در چهار مسابقه ای که برگزار شد، پیروز شدم و به مقام قهرمانی دست پیدا کردم.

   ورزش و درس خواندن، این دو با هم تداخل ندارند و مشکلی پیش نمی آید، به هر دو می رسید؟

درس خواندن جای خود و ورزش هم جای خود را دارد. البته اولویت من درس خواندن است و بعد ورزش می کنم، اما خدا را شکر تاکنون مشکلی برایم پیش نیامده و به هردو می رسم؛ البته کمی سخت و مشکل است خصوصا اینکه اگر مسابقات در زمان مدارس باشد.

   الگوی شما در ورزش و رشته تکواندو کیست؟

الگوی های ورزشی من استاد هادی ساعی و پدرم هستند.

    بزرگ ترین آرزوی ورزشی شما چیست؟

آرزوی هر ورزشکاری عضویت در تیم ملی و قهرمانی در المپیک است. من هم آرزو می کنم که بتوانم به این عناوین دست یابم و افتخاری برای کشور و صنعت نفت باشم.

    در پایان اگر ناگفته ای دارید، بیان کنید.

جا دارد از هفته نامه «مشعل» که حامی ورزشکاران و فرزندان کارکنان صنعت نفت است و این فرصت را در اختیار من قرار داد، تشکر کنم و امیدوارم این حمایت ها همچنان تداوم داشته باشد.

 

صعود بانوان کوهنورد شرکت ملی نفت به  قله دالا نپر

تیم کوهنوردی بانوان شرکت ملی نفت ایران موفق شد به قله دالانپر از رشته کوه زاگرس صعود کند.

 قله دالانپر با ارتفاع  3466 متر در استان آذربایجان غربی، 45 کیلومتری ارومیه و 35 کیلومتری اشنویه قرار دارد.

23 نفر از همکاران و بانوان کوهنورد شرکت ملی نفت ایران با مربیگری بهنام جدائیان به سرپرستی زینب احمدی به قله دالانپر صعود کردند. بانوان کوهنورد شرکت ملی نفت ایران  پس از پشت سر گذاشتن یخچال های طبیعی و تیغه های پرشیب و تخته سنگ های بزرگ بعد از 5 ساعت کوهپیمانی به قله رسیدند.  ملكه توکلی، مهتاب محمدی، فرخنده محمدی، فاطمه پرست نژاد، شهره تنورساز، مهری آذردار، فاطمه میرشفیعی، فاطمه مهرخواه، مریم احسنی، مریم گلشنی، اکرم ریاضی، زینب احمدی، لیندا هوشیار، خدیجه علی پناهی، مریم عزیزی، سرور خسروشاهی، سعیده ردایی، الهه سفری، سمیرا صاعدی آذر، زهرا محمدی، زهره زارع، آزیتا اخترخاوری و الهه الهیاری کوهنوردانی بودند که دراین صعود حضور داشتند.

 

داریوش یزدی، سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران شد

با اعلام رسمی ابوالحسن غلامی، مدیرعامل باشگاه فوتبال نفت و گاز گچساران، داریوش یزدی، سرمربی باسابقه و نام آشنای فوتبال کشور سکان هدایت نفت و گاز گچساران را عهده دار شد.

داریوش یزدی، بازیکن اسبق استقلال تهران و استقلال اهواز، سابقه سرمربیگری تیم های نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان در لیگ برتر و نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم را در کارنامه خود دارد.

حذف تیم های لیگ برتری استقلال و فولاد خوزستان و بازی به یادمانـــدنی با تراکتــورســازی درجــام حذفی، از بهترین خاطرات اهالی فوتبال گچــساران با سـرمربیگری داریوش یزدی در تیم فوتبال نفت و گاز گچساران است.

از ویژگی های بارز این سرمربی، سابقه درخشان در استعدادیابی و فوتبال پایه است. او از مدرسان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در فوتبال پایه  است که می تواند در آکادمی فوتبال نفت و گاز گچساران بسیار موثر واقع شود. براساس این گزارش، در کمک به رشد استعدادهای ناب فوتبال کشور از سوی این مربی ارزنده، نام بازیکنان بزرگی همچون وحید امیری، حسین ماهینی، رشید مظاهری، حمید بوحمدان، علی حمودی، رضا طاهری، امید سینگ، یونس دلفی، حسین پورحمیدی و... به چشم می خورد.

 

سرمربی تیم فوتبال امید نفت اهواز انتخاب شد

با اعلام اسکندر فرهمند، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفت خیز جنوب، عباس صفایی، سرمربی موفق و بادانش فصل گذشته تیم فوتبال امید ملی حفاری به عنوان سرمربی تیم امید فوتبال نفت اهواز انتخاب شد .

صفایی که کارنامه درخشانی در کسوت مربیگری دارد و بازیکنان زیادی را به فوتبال کشور معرفی کرده است، با وجود چند پیشنهاد از سوی تیم های خوزستانی، سرانجام با مسئولان نفت اهواز به توافق رسید و به عنوان سرمربی امید نفت معرفی شد.

بر اساس این گزارش، عباس صفایی پیش از این نیز مربی تیم فوتبال جوانان استقلال اهواز بود که هر دو فصل قهرمان لیگ برتر ایران شد و سابقه مربیگری تیم های نفت اهواز، کارون اهواز و ملی حفاری اهواز را هم در کارنامه خود دارد .

در مراسم معارفه، اخلاصی رئیس ورزش قهرمانی و مطلق رئیس هیئت فوتبال مناطق نفت خیز جنوب حضور داشتند.