شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس   

تفاهم نامه ۵ هزار میلیارد تومانی برای توسعه صنایع پایین دستی

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای تأمین منابع مالی مورد نیاز بابت پیشبرد طرح های در حال ساخت و پروژه های پایین دستی، یک تفاهم نامه ۵ هزار میلیارد تومانی با بانک شهر امضا کرد.

آیین امضای تفاهم نامه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بانک شهر به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز بابت پیشبرد طرح های در حال ساخت و طرح های پایین دستی با حضور عبدالعلی علی عسکری و سید محمدمهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر در محل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) برگزار شد.

این تفاهم نامه با موضوع ارائه خدمات مالی و بانکی، اعطای تسهیلات ریالی و ارزی در قالب عقود اسلامی، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی به نفع سازندگان، تأمین کنندگان ماشین آلات، تجهیزات، قطعات، تاسیسات، نصب و ساختمان و پیمانکاران طرف قرارداد هلدینگ و شرکت های زیرمجموعه که از سوی هلدینگ به بانک معرفی می شوند، صدور انواع ضمانتنامه، خطوط اعتباری فاینانس خارجی، صندوق توسعه ملی، اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) و انتشار اوراق از طریق بازار سرمایه، تامین مالی پروژه های پایین دستی هلدینگ و شرکت های تابعه تا سقف مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال و مبلغ ۲۰ میلیون دلار از محل منابع بانک، متناسب با گردش و معدل حساب های هلدینگ و شرکت های تابعه به امضای علی عسکری و احمدی رسید.

علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این نشست، مدیرعامل بانک شهر را نمونه ای موفق از مدیر جوان کارآمد در سیستم بانکی کشور خواند و گفت: ایجاد ابزارهای جدید مالی در نظام بانکی و نقش مؤثر این بانک در مدیریت عملیات ارزی کشور در دوران تحریم، گواه این ادعاست.

وی تصریح کرد: ما می خواهیم با بانک شهر کار کنیم و این سیاست قطعی ماست.

وی به تشریح ظرفیت های موجود در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای نقش آفرینی بانک شهر در جایگاه تأمین مالی و سرمایه گذاری از جمله پروژه های بالادست در توسعه میادین نفتی و گازی و ۲۰ پروژه در دست انجام گروه از جمله دو مگاپروژه الماس و هرمز پرداخت.

علی عسکری افزود: افزون بر این پروژه ها، توسعه صنایع پایین دستی راهبرد ما در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و به صورت جدی معتقدیم توسعه صنایع پایین دستی نقش مهمی در توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دارد و افزون بر ایجاد ارزش افزوده بالا و ایجاد شغل قابل توجه، زودبازده هستند.

 

   شرکت گاز استان البرز

گازرسانی به ۲۹۳ روستا

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به ظرفیت های اقتصادی روستاهای این استان، از برنامه این شرکت برای گازرسانی به ۲۹۳ روستای این استان خبر داد. سیدرضا غفاریان با بیان اینکه تاکنون براساس هدف گذاری شرکت گاز البرز، ۱۸۸ روستا در استان از گاز بهره مند شده اند و گازرسانی به ۱۰۵ روستای دیگر در حال اجراست، گفت: روستاهای متعددی در استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت های قابل توجهی که دارند، گازرسانی به آنها برای توسعه در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، از دغدغه های مهم شرکت گاز است. وی افزود: در استان البرز ۲۹۳روستا هدف گازرسانی است که شرکت گاز توانسته است در بهار ۱۴۰۱ به دو روستا گازرسانی کند. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: قابلیت های متفاوت روستاهای این استان سبب اهتمام این شرکت در گازرسانی شده، به نحوی که با رسیدن گاز به هرکدام از این روستاها شاهد شکوفایی و توسعه در بخش های مختلف از جمله رونق گردشگری روستایی در روزهای سرد سال هستیم.

 

   شرکت انتقال گاز ایران

حقوق کارکنان صنعت گاز یکسان سازی می شود

  مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به تنوع قراردادی نیروها با کار مشابه و پرداختی های متفاوت به عنوان یکی از مشکلات منابع انسانی، بر لزوم بازنگری و اصلاح فرآیندهای نیروی انسانی در این شرکت و در بخش های مختلف به منظور تسهیل خدمات تأکید کرد.

غلامعباس حسینی در نشست هم اندیشی رؤسای منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران گفت: فرآیندهای سرمایه انسانی در بخش های مختلف امور کارکنان، خدمات اجتماعی و رفاهی، امور ایثارگران، مددکاری و روابط صنعتی، تأمین نیرو و آموزش، باید بازنگری شود تا شاهد تسهیل در فعالیت های منابع انسانی باشیم.

وی در این نشست که با حضور سرپرست مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، افزود: تصور بر این بود با روزآمد شدن و توسعه فناوری در قرن جدید، نیاز به نیروی انسانی کمتر باشد، اما با پیشرفت فناوری ها نیاز به نیروهای فنی و ماهر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به تغییر روند جذب نیروی انسانی اظهار کرد: چالش اصلی منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران درخواست انتقالی بسیاری از کارکنان و نخبگان شاغل در تأسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره برداری است که متأسفانه پس از جذب، برنامه ای برای نگهداشت این نیروها اندیشیده نشده است، بنابراین درصدد راهکار مناسب برای ادامه فعالیت این بخش از کارکنان و جذب و فعالیت نیروهای تازه استخدام هستیم.

حسینی ادامه داد: تنوع قراردادی نیروها با کار مشابه و پرداختی های متفاوت از دیگر مشکلات منابع انسانی است که دولت سیزدهم رویه ای را برای یکسان سازی حقوق آغاز کرده است تا حداقل تنوع قراردادی را در سازمان داشته باشیم. وی با انتقاد از پرداخت حقوق بر مبنای سابقه کاری گفت: باید قسمتی از حقوق و مزایا بر اساس عملکرد و پایش فعالیت ها باشد تا ضمن افزایش بهره وری در سیستم، شاهد بالا رفتن انگیزه کاری در کارکنان باشیم.

 

    مجتمع گاز پارس جنوبی  

نقش سازنده توان و دانش بومی در تولید پایدار گاز

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بر نقش سازنده کارگاه مرکزی این مجموعه در تولید پایدار گاز تأکید کرد. احمد باهوش دراین باره گفت: کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با تقویت ساخت داخل و استفاده از توان و ظرفیت های تخصصی، دانش بومی و اقدام های علمی و فنی نوآورانه کارکنان و متخصصان جوان، توانسته است دستاوردهای مهمی در حوزه فعالیت های پشتیبانی ساخت قطعات و تجهیزات، تعمیرات، اعزام تیم های تخصصی به پالایشگاه های مجتمع، ارسال به موقع ابزارآلات و پشتیبانی از عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ها را در کارنامه خود ثبت کند. وی افزود: پارسال ۱۱۴۱ دستور کار به کارگاه مرکزی ارجاع شد که در مجموع، ۱۴۶ هزار و ۶۱۵ نفر-ساعت کارکرد برای انجام این کارها صرف شده است. مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مهم ترین تجهیزات تعمیر شده در کارگاه مرکزی (خارج از فهرست تعمیرات اساسی) با توجه به شرایط حاکم و نبود قطعات یدکی و نقش مستقیم آنها در تولید پالایشگاه ها را شامل تعمیر ۶ دستگاه دمنده واحد گوگرد پالایشگاه های ششم، هفتم و هشتم اعلام کرد و ادامه داد: تعمیر و بازسازی پمپ های آبگیر پالایشگاه اول، نوسازی پمپ آمین و پمپ تغذیه بویلر پالایشگاه های پنجم و دوازدهم، عملیات ساخت قطعات و نوسازی پمپ های برخی واحدهای پالایشگاه ششم، عملیات ساخت قطعات و نوسازی ۶ عدد کمپرسور پالایشگاه های اول و ششم و... از دیگر تجهیزات تعمیر شده با این شرایط و در این بازه زمانی بوده است. باهوش تأکید کرد: تجهیزات تعمیر شده نقش کلیدی در تولید حداکثری پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی دارند و همه این عملیات با تلاش بی وقفه و نظارت همه جانبه همکاران از ابتدای سال ۱۴۰۰ بدون هیچ گونه حادثه ای پایان یافته است.

 

    شرکت گاز استان هرمزگان

امضای تفاهم نامه برای تکمیل گازرسانی به قشم

شرکت گاز استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم به منظور تکمیل گازرسانی به جزیره قشم تفاهم نامه امضا کردند. فواد حمزوی، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان با اشاره به امضای این تفاهم نامه گفت: براساس شرایط مندرج در این تفاهم نامه، تا دو ماه آینده گازرسانی به فاز دو شهر قشم آغاز و تا پایان سال آینده همه شهر قشم از گاز بهره مند می شود.

وی افزود: شرکت گاز استان هرمزگان باهدف جایگزینی سوخت مایع با سوخت پاک گاز، نسبت به طراحی و اجرای عملیات گازرسانی به آب شیرین کن شهر قشم اقدام می کند تا روند تولید در این بخش با هزینه کمتر و رفاه بیشتری برای مردم همراه شود. مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان اظهار کرد: همکاری در تأمین گاز شهرک صنعتی طولا و زمینه سازی تزریق گاز و بهره مندی شهرک صنعتی از گاز طبیعی به منظور دستیابی صنایع جزیره به سوخت ارزان و پاک و پایدار و کمک به افزایش روند تولید، از دو هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت. حمزوی تصریح کرد: گازرسانی به مجتمع های خدماتی روستاهای دفاری، حمیری و کابلی که بهره مندی روستاهای اطراف از این خدمات را به همراه خواهد داشت، از مفاد دیگر این تفاهم نامه است. وی ادامه داد: پروژه گازرسانی به شهر سوزا، شهرک صنعتی شیلات و روستاهای اطراف این شهر نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق می شود و در گام بعدی به منظور بهره مندی همه ساکنان جزیره از خدمات رفاهی، شهرهای لافت، طبل، رمکان و روستاهای اطراف این مناطق نیز در فهرست پروژه های گازرسانی قرار دارند.

 

     شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

هوشمندسازی آزمایشی ۲ جایگاه سی ان جی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از هوشمندسازی آزمایشی دو جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده به منظور بهینه سازی فرآیند توزیع سوخت در کشور خبر داد. علی اکبر نژادعلی در حاشیه آیین امضای پنج تفاهم نامه با شرکت های دانش بنیان با اشاره به اینکه یکی از وظایف شرکت پخش تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده های نفتی است،افزود:این مهم از سوی این شرکت در۳۷ منطقه عملیاتی و به منظور پخش روزانه ۲۵۰ میلیون فرآورده اصلی در حوزه های مختلف در حال انجام است. وی با اشاره به اجرای عملیات توزیع سوخت در کشور با استفاده از زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری افزود: در جهت همکاری با شرکت های دانش بنیان و تحقق شعار سال، از اول سال نسبت به شناسایی دانش بنیان ها در حوزه های مختلف اقدام کردیم. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی جایگاه های سی ان جی با وجود تصویب در سال های گذشته، با یک سری ناکارآمدی مواجه شدیم و این موجب مغفول ماندن این طرح شد و ادامه نیافت. نژادعلی افزود: در این حوزه برخی شرکت های دانش بنیان شناسایی شدند و به دنبال این هستیم در آینده نزدیک، در دو جایگاه به صورت آزمایشی انجام شود و در صورت موفقیت در ۲۵۰۰جایگاه گاز طبیعی دیگر هم اجرا می شود. وی تأکید کرد: به منظور بهینه سازی فرآیند توزیع سوخت و یکپارچه سازی پرداخت، مطالعات و تست های زیادی انجام شد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ضمن معرفی دیگر طرح های دانش بنیان گفت: بهبود فرآیند کیفیت توزیع و تغییر دانش سامانه هوشمند، مدیریت مصرف، افزایش ایمنی و بومی سازی ربات های چندمنظوره، از دیگر طرح های دانش بنیان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در زمینه توزیع فرآورده های نفتی در کشور است.

 

    وزارت نفت 

سومین همایش سلامت روان برگزار شد

سومین همایش از سلسله همایش های سلامت روان با عنوان «نوجوان من به توان2» از سوی مرکز مشاوره صنعت نفت در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد.  مریم مقدسی، رئیس نظارت و ارزیابی مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت با بیان اینکه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی سیاستی است که مرکز مشاوره صنعت نفت دنبال می کند، گفت: بیشتر اوقات به سلامت جسم می پردازیم، اما از سلامت روان غافل هستیم.  به گفته او، همایش نخست با عنوان «خانواده بالند» با محوریت «طرح واره های ناسازگاری اولیه» برگزار شد که در آن تعامل بین زوجین و اعضای خانواده  مورد بررسی قرار گرفت؛ عنوان همایش دوم نیز«مرزهای عاطفی بسته و خانواده ها» بود که بر کیفیت تعامل خانواده تاکید داشت.

 مقدسی ادامه داد: با توجه به اینکه همایش اول روی خانواده و همایش دوم بر خانواده و زوج تاکید داشت، در همایش سوم تلاش بر این بود که به نوجوانان و مسائل مربوط به آنها پرداخته شود؛ به همین دلیل عنوان «نوجوان من به توان 2» برای آن در نظر گرفته  شد و تاثیر محرک های محیطی و فضای مجازی روی روابط نوجوانان و والدین مورد بررسی قرار گرفت.  رئیس نظارت و ارزیابی مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت با اشاره به  فعالیت های این مرکز گفت: کار به طور همزمان در مرکز مشاوره صنعت نفت چند فعالیت به طور هم زمان انجام می شود؛ نخست ارائه مشاوره به کارکنان رسمی است که سال 1396 برون سپاری شده و با مراجعه به مراکز طرف قرارداد شهر تهران می توانند از خدمات آنها استفاده کنند.ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به کارکنان غیررسمی، ارکان ثالث و قراردادی فعالیت دیگر این مرکز است.همچنین همسو با ارائه این خدمات، برگزاری سلسله همایش های سلامت روان طراحی شده است تا بستری برای آموزش و فرهنگ سازی مهیا شود تا خانواده ها به شرایطی که با آن رو به رو هستند، آگاهی بیشتری پیدا کنند. او با اشاره به محور همایش های آینده ادامه داد: تا پایان امسال همایش های دیگری با محورهای همچون روان شناختی وزن، دوره تخصصی کودکان، اعتیاد به فضای مجازی و آسیب های آن برگزار خواهد شد.

رئیس نظارت و ارزیابی مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت تاکید کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری این همایش ها فعالیتی نوین در صنعت نفت به شمار می رود و رضایت مندی زیادی از سوی مدعوین دریافت کرده ایم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد برگزاری همایش های سلامت روان در شرکت های فرعی، افزون بر شرکت های اصلی، از جمله درخواست های شرکت کنندگان بوده است.

 

    شرکت ملی گاز ایران

تسریع در اجرای پروژه های گازرسانی  در سمنان

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تصمیم های لازم برای شتاب در روند اجرای پروژه های گازرسانی به بعضی از روستاهای دوردست شهرستان های شاهرود، میامی و دامغان گرفته شده است و اگر آنها با استفاده از قوانین جدید دارای قابلیت گازرسانی باشند، به یقین این زمان کوتاه تر خواهد شد.

سیدجلال نورموسوی گفت: تصمیم های لازم برای شتاب در روند اجرای پروژه های گازرسانی به بعضی از روستاهای دوردست شهرستان های شاهرود، میامی و دامغان گرفته شده است و اگر آنها با استفاده از قوانین جدید دارای قابلیت گازرسانی باشند، به یقین این زمان کوتاه تر خواهد شد.

وی که به منظور بررسی و امکان سنجی عملیات گازرسانی به روستاهای مناطق جنوب شهرستان های شاهرود، میامی و دامغان به استان سمنان سفر کرده بود، اظهار کرد: ما به جد پیگیر رفع مشکلات گازرسانی در این منطقه هستیم و امیدواریم که این مهم تا پیش از آغاز فصل سرما به نتایج خوبی برسد.

 

   شرکت گاز استان البرز

گازرسانی به ۲۹۳ روستا

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به ظرفیت های اقتصادی روستاهای این استان، از برنامه این شرکت برای گازرسانی به ۲۹۳ روستای این استان خبر داد. سیدرضا غفاریان با بیان اینکه تاکنون براساس هدف گذاری شرکت گاز البرز، ۱۸۸ روستا در استان از گاز بهره مند شده اند و گازرسانی به ۱۰۵ روستای دیگر در حال اجراست، گفت: روستاهای متعددی در استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت های قابل توجهی که دارند، گازرسانی به آنها برای توسعه در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، از دغدغه های مهم شرکت گاز است. وی افزود: در استان البرز ۲۹۳روستا هدف گازرسانی است که شرکت گاز توانسته است در بهار ۱۴۰۱ به دو روستا گازرسانی کند. مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: قابلیت های متفاوت روستاهای این استان سبب اهتمام این شرکت در گازرسانی شده، به نحوی که با رسیدن گاز به هرکدام از این روستاها شاهد شکوفایی و توسعه در بخش های مختلف از جمله رونق گردشگری روستایی در روزهای سرد سال هستیم.

 

   شرکت انتقال گاز ایران

حقوق کارکنان صنعت گاز یکسان سازی می شود

  مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به تنوع قراردادی نیروها با کار مشابه و پرداختی های متفاوت به عنوان یکی از مشکلات منابع انسانی، بر لزوم بازنگری و اصلاح فرآیندهای نیروی انسانی در این شرکت و در بخش های مختلف به منظور تسهیل خدمات تأکید کرد.

غلامعباس حسینی در نشست هم اندیشی رؤسای منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران گفت: فرآیندهای سرمایه انسانی در بخش های مختلف امور کارکنان، خدمات اجتماعی و رفاهی، امور ایثارگران، مددکاری و روابط صنعتی، تأمین نیرو و آموزش، باید بازنگری شود تا شاهد تسهیل در فعالیت های منابع انسانی باشیم.

وی در این نشست که با حضور سرپرست مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، افزود: تصور بر این بود با روزآمد شدن و توسعه فناوری در قرن جدید، نیاز به نیروی انسانی کمتر باشد، اما با پیشرفت فناوری ها نیاز به نیروهای فنی و ماهر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به تغییر روند جذب نیروی انسانی اظهار کرد: چالش اصلی منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران درخواست انتقالی بسیاری از کارکنان و نخبگان شاغل در تأسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره برداری است که متأسفانه پس از جذب، برنامه ای برای نگهداشت این نیروها اندیشیده نشده است، بنابراین درصدد راهکار مناسب برای ادامه فعالیت این بخش از کارکنان و جذب و فعالیت نیروهای تازه استخدام هستیم.

حسینی ادامه داد: تنوع قراردادی نیروها با کار مشابه و پرداختی های متفاوت از دیگر مشکلات منابع انسانی است که دولت سیزدهم رویه ای را برای یکسان سازی حقوق آغاز کرده است تا حداقل تنوع قراردادی را در سازمان داشته باشیم. وی با انتقاد از پرداخت حقوق بر مبنای سابقه کاری گفت: باید قسمتی از حقوق و مزایا بر اساس عملکرد و پایش فعالیت ها باشد تا ضمن افزایش بهره وری در سیستم، شاهد بالا رفتن انگیزه کاری در کارکنان باشیم.