سرمربی واترپلو نفت تهران :

می خواهیم  در لیگ برتر شگفتی ساز  باشیم

مشعل     سیزدهمین دوره لیگ دسته یک واترپلو باشگاه های ایران با قهرمانی تیم واترپلو نفت تهران به پایان رسید تا این تیم به لیگ برتر راه پیدا کند. تیم واترپلو نفت تهران در گروه «ب» این رقابت ها با تیم های زنجان، قهرمان مشهد و رعد پدافند هوایی هم گروه بود که موفق شد با دو پیروزی مقابل تیم های زنجان و قهرمان مشهد و یک شکست مقابل رعد پدافند هوایی و کسب 4 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کند. شاگردان قیصر اهل یروف در نفت تهران در مرحله نیمه نهایی در دربی نفتی ها به مصاف تیم واترپلو صنعت نفت آبادان رفتند که موفق شدند با ارائه یک بازی برتر این تیم را با نتیجه قاطع 15 بر 10 شکست دهند تا راهی فینال شوند. در دیدار فینال به دلیل عدم حضور تیم نو فلاح، نتیجه بازی 5 بر صفر به سود نفت تهران به پایان رسید و با این نتیجه تیم نفت تهران موفق شد عنوان قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ دسته یک واترپلو باشگاه های ایران در سال ۱۴۰۰ را به نام خود ثبت کند؛ به این ترتیب تیم واترپلو نفت تهران با این قهرمانی فصل بعد در لیگ برتر حاضر خواهد شد.

در همین خصوص با قیصر اهل یروف، سرمربی جوان در عین حال باتجربه نفت تهران که خودش از کارکنان شرکت ملی نفت ایران است گفت و گویی داشتیم که باهم می خوانیم.

    نفت موفق شد در نخستین مسابقات بعد از پایان کرونا به قهرمانی برسد، در این خصوص بگویید؟

بله همان طور که اشاره داشتید به خاطر کرونا نه تنها رشته های آبی بلکه بیشتر مسابقات ورزشی در رشته های مختلف در 2 سال گذشته یا تعطیل بودند یا به صورت دست و پا شکسته برگزار می شدند. رشته شنا و واترپلو چون در آب برگزارمی شود، بیشترین ضربه را از کرونا خوردند. چون شما نه می توانستید تمرین کنید و نه مسابقه بدهید. استخر ها تعطیل بودند و همین باعث شده بود که ورزشکاران این رشته از آمادگی لازم به دور باشند. خدا را شکر کرونا خیلی کمتر شد، استخرها باز شد و رفته رفته به شرایط تمرین و مسابقه برگشتیم و درنهایت موفق شدیم در فصل جدید لیگ دسته یک واترپلو ایران با جا گذاشتن حریفانمان به قهرمانی برسیم.

     سطح مسابقات را بعد از مدت ها چطور دیدید؟

سطح مسابقات عالی بود. بیشتر تیم ها جوان گرایی کرده بودند و حضور ملی پوشان در این رده از مسابقات باعث شده بود که سطح بازی ها بالا باشد. مثلا تیم مشهد 6 ملی پوش داشت و یا تیم پدافند که آن ها هم ملی پوش زیاد داشتند. همین باعث شده بود مسابقات خوبی را شاهد باشیم.

     از تیم خودتان بگویید؟

بچه ها با اینکه بیشتر جوان بودند، خوب کار کردند. البته ما هم چند بازیکن سابق تیم ملی را داشتیم ولی درمجموع یک تیم جوان و یک دست داشتیم که بازی های خوبی را به نمایش گذاشتند.

    بازیکن شرکتی هم در تیم داشتید؟

80 درصد بازیکنان تیم نفت را شرکتی و فرزندان نفتی تشکیل می دهند. این تیم حاصل سال ها کار و تلاش و تمرین است.

    فصل آینده در لیگ برتر بازی خواهید کرد؟

بله به امید خدا امسال حتماً در لیگ برتر خواهیم بود. ما سهمیه گرفته ایم و برای همین امسال قول داده اند که نفت تهران با توجه به این صعود در لیگ برتر بازی کند. شاگردان من زحمت کشیدند و حقشان است که در لیگ برتر بازی کنند.

     قول قهرمانی و موفقیت در لیگ برتر را می دهید؟

این نخستین حضور ما در لیگ برتر خواهد بود. همان طور که گفتم، اکثر بازیکنان من جوان هستند. البته خیلی از همین جوان ها سابقه حضور در تیم ملی جوانان رادارند. میانگین سنی تیم من 19 سال است. حضور در لیگ برتر و رقابت با تیم های بزرگ خیلی سخت است. ما برای حضور در لیگ برتر باید تقویت شویم. اما با تمام این اوصاف می توانیم شگفتی ساز لیگ برتر باشیم و نتایج خوبی بگیریم. این بچه ها قادرند کارهای بزرگی انجام دهند.

     فکر می کردید قهرمان لیگ یک شوید؟

چراکه نه. ما از همان ابتدا که وارد مسابقات شدیم هدفی جز قهرمانی نداشتیم. البته کار سختی در پیشروی خودمان داشتیم، اما بچه ها تلاش کردند و مزد زحمات و تلاش خودشان را گرفتند.

    چرا تیم حریف در بازی فینال مقابل شما قرار نگرفت؟

نمی دانم چه فکری کردم. اما اگر هم مقابل ما بازی می کردند بازهم می باختند. شاید فکر می کردند با نتیجه سنگین می بازند برای همین مقابل ما حاضر نشدند.

    در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

من از مسئولان تقاضا دارم از تیم جوان ما که بیش از 80 درصد آن را فرزندان نفتی و شرکتی تشکیل می دهند، حمایت کنند این بازیکنان سرمایه نفت هستند که مطمئنا درآینده بیشتر از این ها خواهید دید و باعث سرافرازی نام نفت می شوند. از آقای هادی افشار، رئیس امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت هم به خاطر حمایت هایشان تشکر ویژه دارم. در این مدت خیلی تلاش کردند که تیم ما با استفاده از بهترین شرایط برای مسابقات آماده شود. امیدوارم در لیگ برتر هم بتوانیم از نام نفت به خوبی دفاع کنیم. ازهمکاران در کادر فنی و شاگردانم که در این مسیر قهرمانی تلاش کردند، تشکر می کنم.

 

برگزاری مسابقات تیراندازی  در پالایش گاز ایلام

یک دوره مسابقات رشته تیراندازی در بخش ( تپانچه ) بین کارکنان رسمی و قرارداد موقت شرکت پالایش گاز ایلام در روز چهارشنبه 28 اردیبهشت با حضور مربیان و کارشناسان این رشته آقایان مسلم صالحیان مربی رشته تیراندازی و یاسر مهدی بیگی کارشناس واحد امور ورزش در حضور روح اله توکلی مسئول امور ورزش برگزار شد.

مسابقات تیراندازی کارکنان در محل سالن تیراندازی ایثار شهر ایلام و به هدف ایجاد شورونشاط بین کارکنان این شرکت با مشارکت ۲۵ نفر از ورزشکاران این رشته برگزار شد، که در پایان نفرات برتر معرفی شدند و به رسم یادبود به آن ها هدایا و لوح تقدیر اهدا شد.

 گفتنی است، در این مسابقات فاضل دوستی به مقام اول رسد، عظیم اسماعیلی دوم شد و مجتبی رضایی هم در رتبه سوم قرار گرفت.  

 

پیاده روی کارکنان شرکت ملی نفت در آسارا

باغ گل و لاله آسارا ميزبان اولين برنامه خانوادگي و ورزشی كاركنان شركت ملي نفت ايران بود.

با كمرنگ شدن شرايط ويژه كرونايي در سطح جامعه و برداشته شدن ممنوعیت های مربوط به آن، با همكاري و هماهنگي امور ورزش و تربیت بدنی شركت ملي نفت ايران، هيأت كوهنوردي اقدام به برگزاري برنامه گل گشت و پیاده روی خانوادگي در منطقه باغ گل و لاله آسارا کرد. 230 نفر از كاركنان و خانواده های محترم ايشان (اعم از کارکنان رسمي، پيماني، مدت معين و مدت موقت شاغل در ادارات مركزي و واحدهاي ستادي وزارت نفت)، پس از شنيدن توضيحات و راهنمایی های مربيان هيأت كوهنوردي، به گشت وگذار، پیاده روی در بين انواع مختلف لاله، پرداختند.

باغ زيباي گل لاله شهر آسارا يكي از مقاصد گردشگري استان البرز و از مکان های ديدني شهرستان كرج محسوب می شود كه باغ گل و لاله ی آن در كيلومتر 40 جاده كرج - چالوس نرسيده به گچسر جنب پمپ بنزين امیرکبیر واقع شده است.

 

قهرمانی آغاجاری در مسابقات فوتسال جانبازان و معلولین

مسابقات فوتسال جانبازان و معلولین شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با معرفی تیم های برتر به پایان رسید.

مسابقه فوتسال جانبازان و معلولین شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف تجلیل از ایثارگری جانبازان و معلولان،با حضور 6 تیم به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران آغازشده بود، با معرفی تیم های برتر به پایان رسید. در این دوره از مسابقات که به صورت دوره ای برگزار شد، تیم شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با ۱۳ امتیاز توانست با اقتدار به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کند.

تیم های نفت گچساران با ۱۰ امتیاز و ستاد اهواز با ۹امتیاز نیز به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

سرپرست فنی این مسابقات در خصوص این رقابت ها گفت: این دوره از مسابقات با هدف تجلیل از ایثارگری جانبازان و معلولان توسط باشگاه فرهنگی -ورزشی مناطق نفتخیزجنوب و هماهنگی هیات ورزشی جانبازان و معلولین مناطق نفتخیزجنوب انجام شد. او در ادامه در خصوص سایر نتایج گفت: پس از تیم های آغاجاری، گچساران و اهواز، تیم های کارون،مارون و مسجدسلیمان رده های بعدی را کسب کردند .