ترسیم چشم انداز ورزش شرکت ملی نفت  در سال 1401

نشست هم انديشي مديران منابع انساني و روساي امور ورزش ستاد و شرکت های تابعه در سال 1401 در جهت رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و نیز مسئولیت های اجتماعی برگزار شد.               

با هماهنگي امور ورزش و تربيت بدني شركت ملي نفت ايران، اولين جلسه هم انديشي مديران منابع انساني و روساي امور ورزش ستاد و شرکت های تابعه/فرعي در سال جاري، 27 اردیبهشت ماه امسال به ميزبانی شركت نفت و گاز پارس در عسلويه برگزار شد؛ منصور قنبرزاده، مدير كل اداره سلامت و تربيت بدني وزارت نفت،  ميهمان ويژه اين نشست بود و از نزديك در جريان چالش ها و مشكلات ورزش شركت ملي نفت قرار گرفت.

در ابتدای جلسه آقايان تاجيك (رئيس ورزش همگاني)، ايري (رئيس ورزش قهرماني)، گلپريان(رئيس ارزيابي عملكرد)، سقر(رئيس مركز مشاوره ورزشي و حركات اصلاحي)، حاجي آخوندزاده (مسئول ورزش همگاني آقايان)، حميدي ( مسئول برگزاري مسابقات و المپيادها) و خانم ناصري( مسئول ورزش همگاني بانوان) با توجه به محدوديت ها و ممنوعيت هاي اعمال شده در ورزش و همچنين شيوع بيماري كرونا و تعطيلي اماكن ورزشي در سال هاي گذشته، ضمن ارائه گزارش عملكرد واحدهاي خود در سال هاي اخير به بيان چالش ها و مشكلات و راهكارهاي لازم به منظور رفع موانع و رونق بخشيدن روز افزون به فعاليت بخش هاي مختلف ورزش در شركت ملي نفت پرداختند.

مقايسه بودجه هاي مصوب و هزينه كردها در سال هاي اخير، ارائه بودجه پيشنهادي و مصوب ورزش براي شرکت های مختلف و مسايل مربوط به آن در سال1401، راه اندازي و تكميل سامانه ثبت نام در تمامي شرکت های تابعه و فرعي، بارگذاري اطلاعات مربوط به ثبت نام كلاسهاي ورزشي در دو نيم سال (اول – دوم) با محوريت امور ورزش و تربيت بدني، توسعه، تجهيز و راه اندازي مراكز مشاوره و حركات اصلاحي زير نظر ستاد امور ورزش و تربيت بدني، تشكيل شناسنامه ورزشي براي متقاضيان شركت در كلاس هاي آموزشي/ تمريني، تشكيل كارگروه تخصصي ورزش قهرماني و برگزاري جلسات ماهيانه و مستمر، ارائه گزارش عملكرد و مستندات تيم هاي قهرماني در موعد مقرر و همچنين تعيين ميزبانان مسابقات انتخابي شركت ملي نفت ايران از جمله موضوعاتي بود كه در اين جلسه به آن پرداخنه شد.

در اين نشست مديران منابع انساني حاضر در جلسه و رؤساي امور ورزش شرکت های مختلف، به بيان دیدگاه ها، مشكلات و چالش هاي ورزشي متعددي كه در شرکت های خود با آن مواجه بودند پرداخته و خواستار تخصيص بودجه لازم جهت انجام فعاليت هاي ورزشي مورد نظر در شرکت های متبوع خود شدند.در پايان جلسه و پس از شنيدن صحبت هاي حاضرين در نشست، هادی افشار رئيس امور ورزش و تربيت بدني شرکت ملی نفت ایران با بيان اين نكته كه بودجه اختصاصي در سال جديد از افزايش قابل قبولي برخوردار بوده است، اظهار اميدواري كرد با رايزني و كسب مجوزهاي لازم نسبت به بالا بردن بودجه مصوب شرکت هایي كه درصد كمتري در برنامه بودجه برايشان در نظر گرفته شده اقدام کنند. وی همچنين ضمن تشكر از حضور آقاي منصور قنبرزاده در اين نشست از همكاري و مساعدت اداره كل سلامت و تربيت در جهت پيشرو اهداف ورزش در شركت ملي نفت قدر داني کرد.

 

گردهمایی مدیران ورزشی  پالایشی  در پالایشگاه شازند

جلسه هماهنگی روسای ورزش و تربیت بدنی شرکت های پالایشی و شرکت های تابع شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به میزبانی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند برگزار شد.

این جلسه درهفته پایانی اردیبهشت ماه با حضور روسای ورزش پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، پالایشگاه آبادان، پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه تهران، پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه کرمانشاه، پالایشگاه لاوان، پالایشگاه شیراز، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، همچنین شرکت ملی مهندسی و ساختمان، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با محوریت هم افزایی و تصمیم گیری درباره برگزاری مسابقات شرکت ملی پالایش و پخش درسالن شهدای مدافع حرم پالایشگاه امام خمینی (ره) با حضورمجید رجبی، مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند برگزار شد. مصطفی خدابخشی، سرپرست امور ورزش و تربیت بدنی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند  هدف از برگزاری این جلسه را تلاش در جهت برگزاری رقابت های ورزش پالایش و پخش عنوان کرد و گفت: با تدابیر مسئولان تصمیم گیر در حوزه ورزش وزارت نفت این امیدواری وجود دارد که در آینده نزدیک و بعد از عبور از بحران کرونا و تعطیلی فعالیت های ورزشی شاهد بازگشت شور و نشاط به ورزش کارکنان و خانواده های محترم آنها باشیم. سید حسین کشاورزی، سرپرست امور و ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های ایران در این جلسه گفت: بعد از رفع محدودیت های کرونایی تلاش برای برقراری رقابت های ورزشی کارکنان و خانواده های محترم شرکت ملی پالایش و پخش در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با اعلام آمادگی شرکت های پالایشی و شرکت های تابعه برنامه ریزی برای تعیین زمان و مکان مسابقات و تدوین آئین نامه های ورزش پالایش و پخش در جلساتی با حضور روسای ورزش شرکت های پالایشی و شرکت های تابعه صورت گرفت و امیدواریم در سال جاری شاهد برگزاری مجدد رقابت های ورزشی و بازگشت و شور و نشاط به خانواده ها و کارکنان محترم شرکت ملی پالایش و پخش باشیم.

مجید رجبی، مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نیز در این جلسه با بیان اینکه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در حوزه ورزش قدم های خوبی برداشته است و از زیرساخت های مناسب ورزشی برخوردار است، گفت: افزایش تعاملات ورزشی و برگزاری رقابت های ورزشی می تواند سبب افزایش سلامتی و روحیه در بین خانواده ها و کارکنان شاغل نفت شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش می تواند زبان مشترک شرکت های پالایشی و شرکت تابعه باشد، افزود: هم افزایی روسای ورزش با محوریت امور ورزش شرکت ملی پالایش و پخش می تواند به امر ورزش و ایجاد رونق در حوزه ورزش کمک کند.

در این جلسه در خصوص تاریخ برگزاری رقابت های ورزش پالایش و پخش، تعداد رشته های ورزشی، بررسی و تدوین آیین نامه های ورزش پالایش و پخش و بررسی و پیگیری بودجه های ورزشی شرکت های پالایشی و شرکت های تابع بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

کارمند مناطق نفتخیزجنوب، رئیس هیات کوهنوردی خوزستان شد

مجمع انتخاب رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان در اردیبهشت ماه 1401 با حضور رئیس فدراسیون، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و دیگر اعضای مجمع درهتل تختی اهواز برگزار شد. عبدالرضا سپهری قهفرخی، حسین سوزن تری و ارسلان شهنی، کاندیداهای احراز سمت ریاست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان بودند که شهنی درجلسه شرکت نکرد و انصراف داد. بعد از رأی گیری نیز عبدالرضا سپهری از کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با کسب ۲۲ رأی از ۲۷ رأی مأخوذه به عنوان رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان برای مدت چهار سال انتخاب شد.

 

صعود کوهنوردان پتروشیمی لردگان به قله مله بادی

کمیته ورزشی شرکت پتروشیمی لردگان اقدام به تأسیس تیم کوهنوردی کرد و سپس با اقدامات آموزشی و دوره های مقدماتی کوه پیمایی زیر نظر فدراسیون کوهنوردی در اولین صعود خود موفق به فتح قله مله بادی شدند. 13 نفر همکاران از کوهنورد شرکت پتروشیمی لردگان در اولین برنامه کوهنوردی خود در یک هوای بسیار خوب موفق شدند طی 3 ساعت کوه پیمایی به قله 2500 متری مله بادی صعود کنند.  گفتنی است، این قله مرتفع به فاصله ۶۵ کیلومتری شرکت پتروشیمی لردگان قرار دارد که فاصله این قله از شهر لردگان ۵ کیلومتر است.قله مله بادی پوشیده از درختان بلوط و دارای پوشش گیاهی دارویی و گوناگون است که ازجمله آن ها آویشن کوهی، ریواس، تره کوهی است. ارتفاع قله از سطح دریا ۲۵۰۰ متر است و بین مرز استان خوزستان، استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، به نزدیک ترین روستا به نام باغ انار میلاس از توابع شهرستان لردگان واقع است. به دلیل بادگیر بودن، این قله توسط مردمان محلی در ایام قدیم به عنوان مله بادی نامبرده می شود.

 

درخشش فرزندان بسکتبالیست مناطق نفتخیزجنوب

یکی از بازیکنان مناطق نفتخیزجنوب به اردوی تیم ملی بسکتبال کمتر از ۱۶ سال ایران دعوت شد.

ملیسا موسائی از فرزندان کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب-اهواز به دور اول اردوی استعدادیابی تیم ملی بسکتبال کمتر از ۱۶ سال دختران دعوت شد. این اردو به مدت سه روز در تالار بسکتبال آزادی برگزار خواهد شد. علاوه بر ملیسا موسایی، دیگر بسکتبالیست مناطق نفتخیزجنوب در لیست استعدادهای برتر قرار گرفت.

زهرا بریهی نیز از فرزندان کارکنان مناطق نفتخیزجنوب -اهواز از سوی هیئت بسکتبال خوزستان به اردوی استعدادهای برتر دختران زیر ۱۸سال کشور معرفی شد.  هیات بسکتبال خوزستان، طی نامه ایی زهرا بریهی بسکتبالیست با استعداد مناطق نفتخیزجنوب-اهواز را جهت حضور در اردوی استعدادهای برتر دختران زیر ۱۸ سال در بوشهر، به فدراسیون بسکتبال ایران معرفی کرد.