برگزاری دوازدهمین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام وزارت نفت

دوازدهمین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام وزارت نفت و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد. به گزارش «مشعل»، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم که روز سه شنبه(سوم خردادماه) با حضور مدیران عامل 4 شرکت اصلی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مدیران، روسا و کارکنان صنعت نفت برگزار شد،  با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری گفت: مجاهدان، خونین شهر را به معنای واقعی خرمشهر به ما تحویل دادند. درود بر مجاهدانی که در خیابان مجاهدان اسلام تهران به شهادت رسیدند.  محسن خجسته مهر با بیان خاطره ای از دست نوشته های رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: ان شاءالله همه ما میراث دار خوبی برای آنان که خرمشهر را آزاد کردند باشیم. وی با بیان اینکه دیروز، آنها خرمشهر را آزاد کردند، ادامه داد: امروز که خرمشهر را تحویل گرفتیم، رسالت سنگین تری داریم. رسالت آنها خون بود و ما رسالتمان پیام خونی است که در کربلا به زمین جاری شد. امیدوارم بتوانیم خرمشهرهای متفاوت تری را رقم بزنیم. هر خرمشهر جدیدی که خلق و ایجاد کنیم به برکت خرمشهر اصلی و خدایی است که به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه امروز در هر جایگاهی قرار داشته باشیم، باید میراث دار خرمشهر باشیم و به رسالتمان عمل کنیم، افزود: باید آرمان و مرام ما مقاومت و پایداری باشد. شاید یکی از شروط مهمی که امروز جمهوری اسلامی ایران بر عهده ما گذاشته، این است که در جبهه اقتصاد امروز، خرمشهرهای جدیدی را به وجود آوریم. خجسته مهر ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند خرمشهرها در پیش است که سخن گرانبها و گران سنگی است. اگر امروز، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دوام دارد و پرچم جمهوری اسلامی در گستره این گیتی به اهتزاز درآمده به دلیل این است که مستمرا خرمشهرهای جدیدی ایجاد کردیم و ان شاءالله این نهضت ادامه داشته باشد. وی گفت: خرمشهر نه با اراده سلاح بلکه با اتکا به ایمان و اعتقادی که به اراده الهی داریم به وجود آمده و فتح خرمشهر نقطه عطفی در انقلاب اسلامی و جنگ با استکبار جهانی بوده است. خجسته مهر ادامه داد: آزادسازی خرمشهر با دستان خالی، حماسه ای بی دلیل و تکرار نشدنی است و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقطه عطفی بود. بر این اساس بود که امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.  مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پایان، از برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد. 

ضرورت احیای نگاه ایثارگری

 در ادامه فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت  با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر گفت: میزبان این مراسم شهدا هستند و امیدوارم بتوانیم با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم. محمدعلی فلاح مهرجردی افزود: یاد و خاطره شهدای گمنامی را که در این مکان آرمیده اند، گرامی می داریم و امیدوارم بتوانیم مسیر حق را طی کنیم. وی با بیان اینکه صنعت نفت به عنوان موتور پیشران اقتصاد کشور در نبردی سخت در این برهه قرار دارد، تاکید کرد: در جنگ اقتصادی با رویکرد جدید که ایجاد شده شرایط خوبی را آغاز کردیم و امیدواریم در گام اول باوجود همه سختی هایی که سپری شد، بتوانیم رویکرد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در روشن بودن آینده ایران را فراهم کنیم. وی ادامه داد: سربازان اصلی این جنگ، کارکنانی هستند که در حوزه اقتصاد فعالیت می کنند. فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شعبان نصیری اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون از سختی های بسیاری با سربلندی عبور کردیم و نگاهی که در 8 سال دفاع مقدس حاکم بود، برگ زرینی را رقم زد.  فلاح مهرجردی ادامه داد: اگر بخواهیم پیروزی از آن ما باشد باید در این مسیر حرکت کنیم و نگاه ایثاری را که در این دوران وجود داشت و طی بیش از 4 دهه گذشته حاکم بود، به طور ویژه احیا کنیم. به گفته وی باید امانتدار شهدای بزرگوار باشیم و امانتی را که آنان به ما سپرده اند، به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.  فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت با بیان اینکه باید به عنوان یک الگوی جهانی مطرح شویم، تاکید کرد: زمانی که از هر لحاظ الگو شویم، انقلاب به صورت سیستمی صادر می شود.   وی در پایان تاکید کرد: مسیر شهادت باز است و ان شاءالله بتوانیم با ثبات قدم، در مسیری حرکت کنیم که پاسخگوی خون شهدا باشیم.

 خرمشهرها در پیش است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید تندگویان و شهید شعبان نصیری گفت: امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: خرمشهرها در پیش است.

وی با بیان اینکه این جنگ از جنگ های نظامی سخت تر است، افزود: تنها یک جهاد در قرآن، جهاد کبیر نامیده شده است، یعنی تبعیت نکردن از دشمنی که با آن در میدان مبارزه (اقتصاد، فرهنگ، سیاست، هنر) قرار داریم و جهاد ما باقی است.  به گفته رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، امام خمینی(ره) فرمودند، در فتح خرمشهر و فاو، ابهت دو ابرقدرت را به اذن الهی شکستیم. پس آنچه می توان امروز با قدرت فریاد زد، خرمشهر را خدا آزاد کرد و انقلاب را خدا حفظ کرد.

وی با اشاره به مطلبی از شهید آوینی درباره آزادسازی خرمشهر گفت: «خرمشهر شقایقی خون رنگ است که داغ جنگ بر سینه دارد. داغ شهادت! ویرانه های شهر را قفسی درهم شکسته بدان که راه به آزادی پرندگان روح گشوده است تا بال در فضای شهر آسمانی خرمشهر باز کند.»

رنجبرشیرازی با بیان اینکه امروز، روز عهد و پیمان با رهبری است، تاکید کرد: امروز، روز اعلام پایداری در مسیر ولایت، دین و قرآن است. امروز بیعتی دوباره در محضر این شهدا می بندیم تا بگوییم که شما و ظلم دشمنان اسلام را فراموش نکرده ایم. مداحی حاج سعید حدادیان و همخوانی گروه راحیل در وصف شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.