تغییرات گسترده در نفت  مسجدسلیمان  از مدیرعامل وهیات مدیره تا سرمربی

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان، فصل جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران را خوب شروع نکرد تا پایان خوبی هم در پایان نیم فصل اول این رقابت ها نداشته باشد.  تیم نفت مسجدسلیمان، دیرتر از سایر تیم ها سرمربی خود را انتخاب و دیرتر از بقیه تیم ها اقدام به جذب بازیکن کرد. بلاتکلیفی تیم باعث شده بود سرمربی و خیلی از بازیکنان تأثیرگذار تیم، قبل از شروع فصل جدا شوند. در ادامه، همین موضع، کار را برای سرمربی جدید سخت کرد.

چند روز مانده به شروع رقابت های لیگ برتر، مدیران باشگاه فراز کمالوند را در حالی به عنوان سرمربی انتخاب کردند که تازه چند روز بود از هدایت تراکتور استعفا کرده بود. استعفاهای پی درپی کمالوند طی یک سال اخیر در تیم های مختلف، در همان روزهای اول این شائبه را به وجود آورد که این مربی در نفت مسجدسلیمان نمی ماند و    به قولی  تیم را  در میانه راه رها می کند؛ اما او در مصاحبه های مختلف اعلام کرد که در نفت می ماند و تیم خوبی را درست خواهد کرد.  کمالوند سابقه کار در صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم را در کارنامه خود داشت و با جو تیم های نفتی بخوبی آشنا بود و با این شناخت، راهی نفت مسجدسلیمان شد؛ اما در نفت مسجدسلیمان نیز همان کاری را کرد که در نفت آبادان و پارس جنوبی کرده بود، یعنی مانند آن دو باشگاه، کار را در میانه راه رها کرد! کمالوند با تیم نصفه و نیمه کار خود را شروع کرد و در طول 15 بازی، با نتایج سینوسی وار در پایان نیم فصل، در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. او در چند هفته اول عقیده داشت که چون تیمش بازی تدارکاتی نداشته، خوب نتیجه نمی گیرد و این بازی ها حکم تدارکاتی دارد. برای همین وعده روزهای خوب را می داد و می گفت که نفت مسجدسلیمان روزهای خوبی خواهد داشت و حتی با جدیت اعلام کرد که تیم من را در نیم فصل دوم ارزیابی کنید! اما با تمام وعده و وعیدها، از نفت مسجدسلیمان جدا شد تا ارزیابی تیم با سرمربی دیگری صورت بگیرد. البته این تنها مشکل نفت مسجدسلیمان در عدم نتیجه گیری در نیم فصل پرفرازونشیب نبود؛ چراکه مدیریت باشگاه هم مدام در حال تغییر و تحول بود.   در نیم فصل اول، باشگاه نفت مسجدسلیمان 3 مدیر را بالای سرخود دید. ابتدا با نظری فصل را شروع کرد، سپس با رفتن او، ابوذر شجاعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی کار را ادامه داد و حالا هم هدایت الله یزدی به عنوان سومین مدیرعامل، کار خود را در نفت مسجدسلیمان شروع خواهد کرد.  البته دراین بین، چند عضو هیات مدیره و نیز مدیران داخلی تیم هم تغییر کردند تا نفت مسجدسلیمان در نیم فصل اول حال وروز خوشی نداشته باشد.  تمام این مشکلات، عدم نتیجه گیری و شرایط بحرانی، مدیران مناطق نفت خیز جنوب و نیز شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان را بر آن داشته تا تغییراتی اساسی و گسترده در باشگاه نفت مسجدسلیمان ایجاد کنند و با این شوک، تیم از بحران دربیاید و دوباره شاهد روزهای خوب نفت مسجدسلیمان باشیم. بر همین اساس در ابتدا مدیرعامل جدید تیم مشخص شد، سپس اعضای جدید هیات مدیره را انتخاب کردند و حالا قراراست سرمربی جدید انتخاب شود تا در نیم فصل دوم با کسب نتایج مناسب، از سقوط نفت مسجدسلیمان به دسته پایین تر جلوگیری کنند و متقابلاً شاهد روزهای خوب نفت باشیم.

 هدایت الله یزدی، مدیرعامل جدید

با اعلام شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، هدایت الله یزدی، مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان شد.  پس از مشکلات باشگاه نفت مسجدسلیمان و استعفای فراز کمالوند، سرمربی تیم فوتبال از هدایت این تیم، جلسه ای برای تعیین تکلیف مدیرعامل این باشگاه برگزار شد تا این تیم بتواند تکلیف خود را برای ادامه رقابت های لیگ روشن کند. به همین منظور بعد از بحث و بررسی و با اعلام شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، هدایت الله یزدی به عنوان مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان انتخاب شد. او پیش ازاین دو بار سمت مدیرعاملی نفت مسجدسلیمان را به عهده داشته و حالا دررسیدن به این پست، هت تریک کرده است. همچنین محتشم حاجی پور، شهریار حسینی، داریوش حسن پور و بیژن دانش به عنوان اعضای هیات مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان معرفی شدند.  حالا انتظار می رود با آمدن یزدی واعضای جدید، هیات مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان بتواند از بحران خارج شود و در ادامه لیگ، با کسب نتایج خوب بقای خود را تضمین کند.

 قطع همکاری رسمی کمالوند

فراز کمالوند، سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به طور رسمی از این تیم جدا شد. باگذشت 10 روز از درخواست فراز کمالوند برای جدایی از نفت مسجدسلیمان، سرانجام مسؤولان این باشگاه با جدایی این مربی موافقت کردند. کمالوند هفته گذشته  برای برگزاری جلسه با مسؤولان نفت و همچنین مسؤولان شهرستان مسجدسلیمان، راهی اهواز شد. طی روزهای گذشته مذاکرات و جلسات متعددی بین دو طرف انجام و درنهایت منجر به قطع همکاری شد. او که بعد از هجوم لیدرهای نفت به رختکن این تیم استعفا کرده بود، در دلایل جدایی اش از این باشگاه، موضوع مشکلات مالی و همچنین بسته بودن پنجره نقل و انتقالات را نیز مطرح کرده بود. جدایی در حالی رخ داد که کمالوند در ابتدای شروع کار، به نفت وعده  و وعیدهای زیادی داده و مدعی بود که نه تنها از نفت جدا نمی شود؛ بلکه  نمی گذارد نفت مسجدسلیمان درخطر سقوط قرار بگیرد؛  اما حالا که شرایط تیم خوب نیست و در رتبه پانزدهم قرا دارد، از نفت مسجدسلیمان جدا شده تا رسماً به وعده خود عمل نکرده باشد. 

 

 

محمودفکری  برای سومین بار
 سرمربی نفت مسجدسلیمان شد

محمود فکری برای سومین بار، هدایت تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان را بر عهده گرفت.
 باشگاه نفت مسجدسلیمان بار دیگر با «محمود فکری» برای هدایت این تیم در ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور به توافق رسید.
فکری که به خوزستان رفته بود  با مدیران این باشگاه مذاکره کرد و با حضور   بر سر تمرین نفتی ها خبر حضورش بر روی نیمکت نفت مسجدسلیمان را تأیید کرد.
او در نخستین تجربه جدیدش در نفت، روز یکشنبه و در آغاز دور برگشت رقابت های لیگ برتر، پذیرای پیکان تهران خواهد بود.
فکری پیش ازاین هدایت نفتی ها را بر عهده داشت که در اولین تجربه، موفق شده بود زرد پوشان شهر اولین ها را به لیگ برتر برساند. او در ابتدای فصل نیز با مدیران این باشگاه به توافق رسیده بود، اما به دلیل وجود بندهایی در قراردادش از همکاری با این باشگاه انصراف داد.
نفت مسجدسلیمان در نیم فصل اول مسابقات تحت هدایت فراز کمالوند در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی شرکت کرد که حاصل آن، دو پیروزی در لیگ برتر و یک برد در جام حذفی، پنج مساوی و هشت شکست بود.

 

 

 

 آمدم  تا تیم  سقوط  نکند

 هدایت یزدی برای چندمین بار، مدیرعامل نفت مسجدسلیمان شد تا این تیم نفتی را با مدیریت خود از بحران نجات دهد.  یزدی قبلاً با هدایت این تیم به عنوان مدیرعامل، باعث صعود نفت مسجدسلیمان از لیگ دسته اول به لیگ برترشد و حالا وظیفه سنگین تری دارد؛ چون باید سهمیه این تیم را در لیگ برتر حفظ کند.  با مدیرعامل جدید نفت مسجدسلیمان در خصوص وضعیت این تیم و برنامه هایی که دارد، گفت و گویی انجام دادیم که باهم می خوانیم.

  دوباره مدیریت نفت مسجدسلیمان را قبول کردید ؟  

بله به خاطر شهرم و نیز شرایط تیم نفت مسجدسلیمان، این وظیفه را به عهده گرفتم . کارمان را با هیات مدیره جدید شروع کردیم و ان شاء الله همه اعضای باشگاه، تیم و هواداران کمک کنند تا تیم این شهر که به عنوان خاستگاه فوتبال شناخته می شود، در جایگاه قابل قبولی قرار بگیرد.

 مهم ترین وظیفه شما حفظ تیم در لیگ برتر است. چه برنامه ای برای بقای تیم دارید؟ 

فوتبال باید به این مردم کمک کند و باعث شورونشاط شود. همه باید دست به دست هم بدهیم تا از شرایط خاص به وجود آمده، عبور کنیم و تیم در شرایط عادی قرار بگیرد و همچنین نتایج لازم را در نیم فصل دوم به دست بیاورد. مطمئن باشید من و همکارانم تمام سعی و تلاشمان را انجام می دهیم تا تیم در لیگ برتربماند، در ضمن من به سقوط فکر نمی کنم و به قول معروف آمده ام تا تیم بماند. مطمئن باشید این جایگاه نفت نیست و از این جایگاه فراتر خواهد رفت.

   فراز کمالوند هم که از تیم جدا شد؟

بله، هفته گذشته با مدیران و مسؤولان قبلی صحبت کرد و گفت که نمی ماند و گویا توافق کردند که بروند؛ البته من هم با او صحبت کردم و به نتیجه نرسیدیم و در نهایت قطع همکاری کردیم.

گویا با محمود فکری به توافق رسیدید؟

بله. ما با محمود فکری جلسه ای داشتیم و در نهایت با ایشان به توافق رسیدیم.  فکری  کارنامه خوبی در نفت مسجدسلیمان دارد و بین مردم هم از محبوبیت خاصی برخوردار است.

 تا چه زمانی سرمربی جدید مشخص خواهد شد؟

مطمئنا تا قبل از شروع نیم فصل دوم، سرمربی جدید انتخاب می شود تا با تمام قوا در رقابت ها حاضر شویم.

 نفت مسجدسلیمان حال و روز خوبی ندارد. دلیل آن چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد. مهم ترین مشکل ما مانند سایر تیم ها، مسائل مالی و اقتصادی است. الان تمام فوتبال ایران با این مشکل مواجه است. من و همکارانم کار سختی درپیش داریم. شرایط واقعاً خوب نیست، برای همین آمده ایم که این مشکلات را حل کنیم. نمی خواهم بگویم که مدیران یا سرمربی قبلی مشکل ایجاد کردند. بالاخره کار در این شرایط سخت است؛ اما تمام مشکلات دست به دست هم داده تا اوضاع خوب نباشد. مشکلات کلان از یک سو و مصدومیت و محرومیت بازیکنان و بدشانسی ها از سوی دیگر باعث شده تیم نفت ،همیشه یک تیم کامل نباشد و نتیجه لازم را نگیرد. در نیم فصل دوم سعی می کنیم که با کسب بهترین نتایج، به جایگاه اصلی خود برسیم .