مدیر تیم فوتبال نفت و گاز گچساران :

نیم نگاهی به صعود داریم

حسین آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان بام نفت ایران، یکی از پنج شرکت بهره بردار مناطق نفت خیز جنوب است که علاوه بر تولید نفت و گاز، سهمی بسزا در ورزش صنعت نفت ایران و کشور ایفا کرده است. حضور در رقابت های بین المللی ازجمله مسابقات واترپلو و هندبال باشگاه های آسیا و همچنین قهرمانی در رشته های تنیس روی میز، هندبال، هاکی و رشته های انفرادی از جمله افتخاراتی است که ورزشکاران این دیار به ارمغان آورده اند.یکی از ارکان اصلی دوران طلایی ورزش شرکت نفت و گاز گچساران طی سال های اخیر، ابوالحسن غلامی از جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که امروز در قامت مدیر تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور، درصدد احیای این رشته در گچساران و تداعی خاطرات شیرین سال های نه چندان دور، برای علاقه مندان به رشته فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطق نفت خیز جنوب است. در خصوص ورزش نفت و گاز گچساران، بخصوص تیم فوتبال این باشگاه، گفت وگویی داشتیم با مدیر تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که در برهه ای از زمان ریاست ورزش این شرکت را هم عهده دار بوده است. متن آن را باهم می خوانیم.

   در ابتدا یک بیوگرافی از خودتان و مسؤولیت هایی که در ورزش شرکت نفت و گاز گچساران داشته اید و همچنین در خصوص مقام هایی که در دوران مدیریت شما در ورزش گچساران کسب شده است، بگویید؟

 ابوالحسن غلامی هستم. در زمینه ورزش، در سمت هایی چون رئیس امور ورزش و رئیس ورزش قهرمانی شرکت نفت و گاز گچساران، توفیق خدمت رسانی داشته ام و هم اکنون نیز مدیر تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور هستم؛ اما در خصوص کسب مقام ها و افتخاراتی که ورزش نفت و گاز گچساران در زمان فعالیت من به دست آورده، باید بگویم که صعود گروه های هندبال و هاکی بانوان به لیگ برتر، قهرمانی هاکی بانوان در لیگ برتر، نایب قهرمانی هندبال در لیگ برتر و کسب سهمیه آسیا، تشکیل تیم های والیبال و بسکتبال بانوان، تأسیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان و صعود تیم والیبال نشسته جانبازان به لیگ برتر و کسب سهمیه آسیا، چند عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی هاکی آقایان در لیگ برتر، معرفی ۲۸ ملی پوش به گروه های ملی در رشته های مختلف، قهرمان لیگ برتر واترپلو، حضوردرجام باشگاه های آسیادرعربستان، قهرمان لیگ برتر هندبال آقایان، کسب مقام چهارم جام باشگاه های آسیا در اردن، کسب مقام هفتم جام باشگاه های جهان در قطر، کسب چند مقام قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ برتر پینگ پنگ نونهالان و نوجوانان کشور، صعود به لیگ برتر پینگ پنگ بزرگسالان، چند مقام در لیگ برتر وزنه برداری خوزستان، صعود تیم فوتبال نوجوانان به لیگ برتر، صعود گروه های فوتبال جوانان وامید به زیرگروه کشور، صعودتیم فوتبال بزرگسالان به لیگ یک و کسب چند لوح تقدیر ویژه از سوی وزارت نفت در خصوص گسترش ورزش همگانی، از مهم ترین اقداماتی است که به لطف خدا توانستم در دورانی که مسؤولیت داشتم، انجام دهم.

    در خصوص کسب سهمیه در لیگ دسته دوم فوتبال بیشتر صحبت کنید. چه شد که به فکر خرید امتیاز در لیگ 2 افتادید؟

 من در سال ۸۸ با گرو گذاشتن دو فقره چک به مبلغ ۱۶۰   و ۳۲۰میلیون تومان و با پشتیبانی خیلی خوب مدیران ارشد شرکت ملی نفت توانستم یک سهمیه لیگ 2 را برای نفت و گاز گچساران بگیرم و در ادامه، طی یک برنامه چهارساله موفق شدیم با لطف خدا و حمایت مسؤولان نفت و گاز گچساران و محبت بی دریغ مردم، به لیگ یک صعود کنیم؛ اما بعد از سال ۹۲ متأسفانه به دلیل دخالت عوامل غیرنفتی، درنهایت تیم فوتبال نفت و گاز گچساران از لیگ یک به لیگ 2 و متأسفانه از لیگ 2 هم به لیگ 3 سقوط کرد. امسال با اینکه هنوز چک های سال ۸۸ در حالت بلاتکلیفی به سر می برند و آسیب های زیادی هم ازنظر اقتصادی به خودم و خانواده ام وارد شد؛ اما پس از سقوط تیم و به نیت کمک به ورزش نفت و شهرستان گچساران و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد، با کمک بی دریغ مسؤولان ارشد مناطق نفت خیز جنوب در سطوح مختلف ، موفق شدیم سهمیه جدید در لیگ 2 را کسب و فوتبال را در این دیار، احیا کنیم

که از همین جا از مدیرعامل نفت گچساران، مدیرعامل باشگاه فرهنگی - ورزشی مناطق نفت خیز، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و معاونان ایشان، همکاران شرکت ملی حفاری، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، رؤسای ورزش شرکت ملی نفت ایران و ورزش وزارت نفت صمیمانه سپاسگزارم.

    5 هفته از لیگ 2 سپری شد و تیم شما تاکنون 8 امتیاز کسب کرده است. در خصوص بازی های اخیر و آخرین وضعیت تیمتان بگویید؟

با توجه به اینکه ما فرصتی برای آماده سازی تیم نداشتیم، یعنی ظرف ۱۰ روز هم مجوز گرفتیم و هم کادر فنی مان مشخص شد، وضعیت بازیکنان بومی را بررسی کردیم و با اینکه وضعیت مالی تیم ما مشخص نبود، توانستیم تیمی استاندارد ببندیم. با این تفاصیل و در شرایطی بسیار سخت و بحرانی، در این پنج هفته تیم ما نتایج قابل قبولی گرفت که در همین جا از کادر فنی و بازیکنان و دوستان در حوزه مدیریتی تیم، صمیمانه تشکر می کنم و مطمئناً هرچه جلوتر برویم، شرایط بهتر خواهد شد.

    هدف گذاری شما در مسابقات فصل جاری لیگ دسته 2 باشگاه های کشور چیست؟

با توجه به نحوه کسب امتیاز و گرفتن مجوزهای لازم در حوزه مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی نفت و وزارت نفت در خصوص مجوز مالی و اداری، می توان گفت برنامه امسال ما حفظ این سهمیه و آبروداری برای ورزش نفت گچساران، شهر گچساران، استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطق نفت خیز جنوب خواهد بود؛ البته نیم نگاهی هم به صعود داریم. باید کم کم جلو برویم تا ببینیم چه پیش می آید.

     مهم ترین مشکلاتی که هم اکنون در جریان برگزاری مسابقات با آن دست وپنجه نرم می کنید، چیست و در این خصوص از مسؤولان و دست درکاران در گچساران، مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی نفت چه انتظاراتی دارید؟

ضمن تشکر از همه مسؤولان عزیز در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران، باید بگویم که واقعاً از نظر مالی و تهیه امکانات مالی در مضیقه هستیم و به سختی با مشکلات دست وپنجه نرم می کنیم. بخش عمده ای از مشکلات مالی تیم را به صورت شخصی حل کردم؛ البته باافتخار این کار را کردم، منتی هم بر کسی ندارم؛ اما تعیین تکلیف شرایط مالی تیم، پرداخت حقوق اعضای تیم، بخصوص تهیه امکانات فردی و تیمی برای اعضای تیم مثل تکمیل البسه بسیار مهم است که امیدوارم با توجه به روند خوبی که داریم، از حمایت مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و سایر مدیران وادارات شرکت، بهره مند شویم. ضمن اینکه امیدوارم هرچه زودتر شرایط مناسب تری فراهم شود که بتوانیم درخور شأن صنعت نفت، نتایج بهتری در لیگ دسته 2 فوتبال ایران بگیریم.

    در خصوص کادر فنی و انتخاب بازیکنان بگویید؟

با توجه به برنامه ریزی که در ذهن داشتیم، کادر فنی را از سرمایه های منطقه گچساران و استان خوزستان انتخاب کردیم. بازیکنان هم از استعدادهای منطقه گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین جوانان مستعد در استان و جوانان خوزستان و یکی دو بازیکن هم از سایر استان ها انتخاب و جذب شدند. واقعاً جا دارد از تک تک اعضای کادر، بازیکنان بسیار خوب، صبور و زحمتکش تیم تشکر کنم و امیدوارم هرچه زودتر بتوانم با رفع مشکلات این عزیزان و پرداخت بخشی از حقوقشان، زحمت و محبتشان را جبران کنیم.

    سال ها در کنار گروه های ورزشی گچساران ازجمله فوتبال بوده اید و به عبارتی تیم فوتبال نفت گچساران به عنوان فرزند برای شما تلقی می شود. بزرگترین آرزوی شما برای این تیم یا مهم ترین هدفی که برای آن ترسیم کردید، چیست؟

در برنامه ای که سال ۸۸ برای فوتبال منطقه گچساران پیش بینی کرده بودم، می خواستیم آکادمی خیلی خوبی را راه اندازی کنیم که تقریباً آن زمان این کار را کردیم و محصول این آکادمی حدود۱۲ بازیکن در گروه های ملی و لیگ برتر ایران است. شاید اگر شرایط مناسبی فراهم بود و این برنامه را ادامه می دادیم، امروز مایکی از گروه های باارزش لیگ برتر در فوتبال ایران بودیم . می دانم که اگر در منطقه ما، کمی برنامه ریزی، همدلی و هم افزایی وجود داشته باشد، این امر مهم، دور از دسترس نخواهد بود. بنابراین هدف من پیشرفت فوتبال نفت و گاز گچساران و رسیدن به بالاترین سطح فوتبال ایران و معرفی بازیکنان بومی به تیم های ملی است، مثل رشید مظاهری که از این دیار به تیم ملی رسیده یا بازیکنان دیگر که در لیگ برتر بازی می کنند.

    شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما چیست؟

به صدا درآمدن سوت نخستین بازی تیم فوتبال نفت گچساران در لیگ دسته 2 باشگاه های کشور در سال ۱۳۸۸، حضور در مسابقات واترپلو باشگاه های آسیا در سال ۱۳۸۹، صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات هندبال باشگاه های آسیا، صعود تیم فوتبال نفت گچساران به رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور(جام آزادگان) در سال ۱۳۹۲ و حضور در فینال لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه های کشور بهترین و شیرین ترین خاطره های ورزشی من محسوب می شود و متقابلاً سقوط تیم فوتبال نفت و گاز گچساران از لیگ دسته اول کشور به لیگ دسته 2 و سپس به لیگ دسته 3 و نابودی تیم های ورزشی نفت و گاز گچساران طی سال های اخیر ازجمله خاطرات تلخی هستند که کماکان مرا آزار می دهد.

    اگر حرف خاصی مانده، بفرمایید؟

هزینه در ورزش سود و صرفه است؛ هرچه در این سنگر هزینه شود به فرهنگ ما خدمت شده است. در پایان هم از زحمات و حمایت آقایان کاهکش، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران؛ صفرعلی رئیسی، مشاور مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب در امور تولید و سید ناصر حسینی، نماینده مردم شریف گچساران در مجلس شورای اسلامی نهایت تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم در ادامه راه نیز یاریگر ما باشند تا بتوانیم با اقتدار در مسیر دستیابی به اهدافمان گام برداریم.

 

صعود همکاران شرکت ملی نفت  به جهان نما

گروهی از همکاران شركت ملي نفت ايران و ستاد وزارت نفت در تاريخ 18آذر امسال  با هدف اهتمام به ورزش همگانی و با رعایت پروتکل های بهداشتی، به قله 3080 متری جهان نما از رشته کوه البرز در شهرستان کردکوی استان گلستان صعود کردند.

16 نفر از همکاران شرکت ملی نفت و ستاد با راهنمایی علی اکبر گودرزي ساعت 6 صبح حرکت خود را به سمت قله از لابه لای درختان جنگل این منطقه  شروع کردند و بعد از 6 ساعت کوهپیمایی، به قله جهان نما رسیدند.

گفتنی است، منطقه جهان نما در ۸۵ کیلومتری گرگان و در جنوب شرقی شهرستان کردکوی، یکی از این مناطق حیرت انگیز است. جدا از منظره دیدنی و دید وسیعی که از بالای آن می توان به جنگل های پایین دست داشت، دلایل دیگری هم باعث می شود که عزم سفر به قله جهان نما را جزم کنیم. جنگل های جهان نما از نوع هیرکانی است که از قدیمی ترین جنگل های دنیا به شمار می رود؛ جنگل هایی که ایران در تلاش است آنها را به عنوان میراث جهانی به ثبت برساند.

اسامي شرکت کنندگان در این برنامه عبارتند از: فريدون ابوقداره، سيدمصطفي احمدي نسب، مجيد خسرواني، محمدعلی شيخلو، محمدجواد كريميان، منصور رحيم زادگان، منصوررشيدي، مصطفي حسيني عدل، حسين آقازاده، حسن حكيمي، محمدمسعود اصغري، مهدي قاسمي، تورج ايرجي، محسن حدادي،  فرامرز فرجي و حسين باقرزاده (سرپرست گروه).

 

  در مراسمی با حضور ورزشکاران و پیشکسوتان:

اماکن ورزشی مناطق نفت خیز جنوب بازگشایی شد

کارکنان و فرزندان مناطق نفت خیز جنوب، طی مراسمی با حضور ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش خوزستان، بازگشایی اماکن ورزشی و آغاز دوباره فعالیت های ورزشی را جشن گرفتند. اماکن ورزشی مناطق نفت خیز جنوب نیز همانند بسیاری از فعالیت های دیگر، به دلیل شیوع بیماری کرونا، حدود دو سال تعطیل بود. منصور قنبرزاده، سرپرست اداره کل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت دراین باره اظهار داشت: بازگشایی اماکن ورزشی برای کارکنان مناطق نفت خیز جنوب و اعضای خانواده آنان، بویژه جوانان، پویایی، امید، حرکت و شادی دوباره است. سرپرست اداره کل سلامت و تربیت بدنی وزارت نفت گفت: بازگشایی این اماکن، برای من نیز به عنوان عضوی از خانواده ورزش وزارت نفت که تمامی اندیشه، ارتباطات و تلاشم را برای رفع موانع و مشکلات ورزشی به کار گرفته ام، نویدبخش، شادی آفرین و امیدوارکننده است. امیدوارم با برنامه ریزی، تدوین و اجرای طرح هایی که در اداره کل ورزش وزارت نفت در حال انجام است، شاهد افزایش نشاط و حفظ سلامت کارکنان و اعضای خانواده آنان باشیم.