با قهرمان فیزیک کار مرکز انتقال نفت بندر عباس آشنا شوید

از بهره برداری  تا سکوی جهانی

هادي سعادتي     بهره بردار و کارمند عملیات مرکز انتقال نفت بندر عباس است. در تلمبه خانه، همه او را به داشتن آرامش و متانت می شناسند و اگر بر حسب اتفاق، رئیس امور ورزش شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران متوجه نمی شد، حتی همکارانش در مرکز نمی دانستند که سید مهدی حسینی، عنوان دار جام بین قاره ای فیزیک ( رشته  body clasic و فیتنس و فیزیک) از زیر شاخه های رشته تناسب اندام است. با وجود کار در شرایط سخت و طاقت فرسای مراکز انتقال نفت، هیچ گاه از ورزش غافل نشده و حتی در ایام کرونا نیز با تعطیلی باشگاه ها، آمادگی اش را حفظ کرده تا همچنان مهیای حضور و افتخار آفرینی در عرصه های بین المللی باشد. با سید مهدی حسینی، ورزشکار و قهرمان شاغل در مرکز انتقال نفت بندر عباس گفت و گویی انجام داده ایم که با هم می خوانیم.

  با یک بیوگرافی شروع کنید ؟

 سال 65 در اصفهان به دنیا آمدم؛ اما به دلیل شاغل بودن پدرم در پالایشگاه گاز بندر عباس، در این شهر بزرگ شده ام؛ هرچند پس از بازنشستگی پدر در سال 83 دوباره به شاهین شهر اصفهان نقل مکان کردیم.

   اما انگار تقدیر دوباره شما را به بندر عباس برگردانده است؟

بله. من فقط از سال 83 تا 90 که مشغول تحصیل و خدمت سربازی بودم، مجبور به ترک بندر شدم؛ اما سال 90 در آزمون استخدامی نفت شرکت کردم و سال بعد از آن نیز به لطف خدا استخدام شدم و از همان سال تاکنون به عنوان کارمند عملیات در مرکز انتقال نفت بندر عباس خدمت می کنم.

   دوری از خانواده باعث نشده که به فکر انتقال از این مرکز به زادگاهتان باشید؟

من در 20 سالگی ازدواج کردم و خداوند دختری به من هدیه کرده که اکنون هشت ساله است. با خانواده ام همین جا ساکن هستیم و خودم را جدا از بندر عباس نمی دانم، ضمن اینکه در کنار خانواده به کارم علاقه دارم و ورزش را هم با جدیت دنبال می کنم.

   ورزش و شغل شما تداخلی با هم نداشته اند؟

بدون شک مکمل هم بوده اند. ورزش، جایگاه خودش را در زندگی من دارد وبرای رسیدن به اهدافم، وقت مشخصی گذاشته ام. عقیده دارم که می توان هر دو مورد را درکنار هم بخوبی انجام داد؛ البته باید بگویم که کمی سخت است، اما می شود.

   چه شد که شما ورزش را به صورت حرفه ای و قهرمانی دنبال کردید ؟

شاید در ابتدا ورزش را به طور اتفاقی شروع کرده باشم و حتی برای خوانندگان جالب باشد که بدانند انگیزه ابتدایی من برای ورزش بدنسازی به سال های دانشجویی برمی گردد. یک روز بعد از خرید یک لباس که دور بازوی آن بزرگ بود، تصمیم گرفتم ورزش را شروع کنم و به تناسب اندام برسم؛ اما در ادامه متوجه شدم که بدن من بسیار مستعد پرورش اندام است و به گواه مربیان در مدت بسیار کمی پیشرفت چشمگیری داشتم که تعجب دوستانم را برانگیخت. همین شد که در ادامه، ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنم.

   یعنی داستان حرفه ای شدن شما از یک لباس شروع شد ؟ 

بله، به همین راحتی. گاهی آدم به انگیزه نیاز دارد که در آن زمان، همان لباس برای من انگیزه شد. در ادامه راه هم دوستان و مربیانم انگیزه زیادی به من دادند و باعث شدند ورزش را به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی ام پیگیری کنم.

در این سال ها وقفه ای در ورزش کردن شما به وجود نیامده است؟

طبیعی است که در سال های خدمت سربازی، امکان تمرین های ورزشی، آن هم به صورت جدی وجود نداشته باشد؛ اما به محض استخدام در صنعت نفت و مشغول شدن در مرکز انتقال نفت بندرعباس، از امکانات ورزشی این مرکز بهره گرفتم و کارم را جدی تر از قبل دنبال کردم.

 در مرکز انتقال نفت بندرعباس، باشگاه بدنسازی وجود دارد؟

من در شهرک مروارید وزارت نفت در بندرعباس ساکن هستم که خوشبختانه در این مجتمع، باشگاه بدنسازی وجود دارد و من از امکانات آن استفاده می کنم؛ هرچند در ایام کرونا و بسته بودن باشگاه ها به دلیل رعایت دستورعمل های بهداشتی مجبور بودم هر روز یک مسیر 50 کیلومتری را طی کنم تا به تمرین ها برسم.

   در مورد عناوین کسب شده هم توضیح می دهید؟

مسابقات این رشته به دلیل علاقه مندان بسیار آن، همواره از سطح بالایی برخوردار است و کسب رتبه و نتیجه در مسابقات بین المللی، مستلزم آمادگی جسمی و فنی بالایی است؛ اما اگر بخواهم از ابتدای کار بگویم، به این صورت است که  ابتدا درمسابقات انتخابی سال۹۵در میناب شرکت کردم و سپس  در مسابقات داخلی شرکت خطوط لوله حضور داشتم که روی سکو رفتم. سپس در مسابقات کشوری در اصفهان شرکت کردم که سوم شدم و درآخرهم درمسابقات بین قاره ای ارمنستان که یکی از مسابقات فیزیک است و همواره رقابت فشرده ای میان ورزشکاران اروپایی و آسیایی برگزار می کند، موفق شدم در دسته قدی مثبت 181 عنوان سوم را کسب کنم.

   واین موفقیت ها همچنان تداوم دارد؟

بنده معتقدم با 50 درصد آمادگی و توانایی هایم این عنوان را به دست آورده ام و به یقین با تلاش و تمرین بیشتر می توانم قهرمانی های متعددی به دست آورم.

   در حال حاضر با جدیت تمرین ها را دنبال می کنید؟

ورزش برای من جدی است و امروز نگاهم به ورزش، بویژه رشته تخصصی خودم علمی شده و با مطالعه و اشراف در زمینه تغذیه، امیدوارم نتایج بهتری کسب کنم. این رشته، دارای شاخه های بسیاری است واگر تغذیه و تمرین اصولی و علمی نباشد، نتیجه مثبتی حاصل نمی شود.

   به مربیگری و آموزش به جوان ترها هم فکر کرده اید؟

بسیار علاقه دارم که تجربیاتم در حوزه علم تغذیه را در اختیار نوجوانان و جوانان ورزشکار قرار دهم؛ البته باید عنوان کنم که در این ورزش، به دنبال ثبت یک ایده و تفکر با نام «منتال فیتنس» هستم که استفاده از ذهن و فکر را در ورزش پر رنگ می کند و می تواند برای ارتقای کیفی ورزشکاران بسیار مؤثر باشد.

   در پایان اگر نکته ای ناگفته مانده، بفرمایید.

امیدوارم ورزش، جایگاه خود را به عنوان عامل نشاط و سرزندگی بین همه مردم، بویژه کارکنان صنعت نفت پیدا کند و هر روز شاهد موفقیت روز افزون ورزشکاران و قهرمانان خانواده بزرگ صنعت نفت کشور باشیم.

 

   صنعت نفت آبادان ، استقلال را متوقف کرد

تیم فوتبال  صنعت نفت آبادان موفق شد، تیم فوتبال پرمهره و مدعی استقلال را متوقف کند تا به اوضاع خود در جدول سروسامان داده باشد.

شاگردان علیرضا منصوریان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در آبادان و ورزشگاه تختی، میزبان تیم استقلال تهران بودند. صنعت نفت آبادان که به امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشت، بازی را هجومی شروع کرد و خیلی زود روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. مهدی حنفی، زننده تک گل آبادانی ها در این دیدار بود.

در ادامه، نفت بازی را در کنترل خود داشت و به اداره بازی پرداخت؛ اما روی یک غافلگیری، دروازه اش باز شد تا کار به تساوی کشیده شود . در ادامه نفتی ها چند موقعیت خوب داشتند که با بی دقتی آنها را از دست دادند تا نتوانند برنده این بازی مهم باشند و درنهایت بعد از 90 دقیقه، این دیدار حساس با تساوی یک بریک به پایان برسد. صنعت نفت آبادان با این تساوی 5 امتیازی شد و از تیم های انتهای جدول فاصله گرفت.

 

هافبک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان:

دوست داشتم گلم به استقلال ۳ امتیازی می شد

هافبک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان وزننده تک گل این تیم مقابل استقلال گفت: خدا را شکر بازی خوبی بود. با اینکه فشار زیادی روی ما بود؛ اما توانستیم بازی خوبی را ارائه کنیم و دست پر از زمین خارج شویم. مهدی حنفی، درباره گلش به استقلال در شرایطی که آبی پوشان تهرانی در ۶ بازی قبلی، فقط یک گل دریافت کرده بودند و این نشان می داد که این تیم سخت گل می خورد، گفت: بله، استقلال یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را دارد؛ اما خدا را شکر توانستیم در دقایق ابتدایی به گل برسیم؛ ولی متاسفانه نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم. دوست داشتم گلم سه امتیازی می شد که این اتفاق نیفتاد. هافبک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره عقب کشیدن این تیم بعد از گل او اظهار کرد: این موضوع، خصلت تیم های ایرانی است که بعد از گل، عقب نشینی می کنند. این در حالی است که بعد از گل ما، تا پایان نیمه اول، بازی دست استقلالی ها بود و آنها فشار زیادی می آوردند؛ اما در نیمه دوم دوباره بازی خوبی را ارائه کردیم و موقعیت های مناسبی هم داشتیم. در این نیمه می توانستیم بازهم گل بزنیم؛ اما نتوانستیم از فرصت هایمان بخوبی استفاده کنیم.  وی درباره اینکه آیا در این دیدار برای کسب نتیجه مساوی به زمین رفته بودید، گفت: خودتان بازی را دیدید و فکر نمی کنم این سبکی که ما بازی کردیم، نشان دهنده این موضوع باشد. ما در زمین خودمان قطعا برای ۳ امتیاز به مصاف استقلال رفتیم و در پایان بازی، نه بچه ها و نه کادرفنی از نتیجه راضی نبودیم. در رختکن هم از این نتیجه ناراحت بودند. ما برای کسب 3 امتیاز به میدان رفتیم، برای همین موقعیت هایی را به استقلال دادیم؛ چون خیلی باز و هجومی بازی کردیم.

 

  علیرضا منصوریان :

بدشانس نبودیم استقلال را می بردیم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: در نیمه اول، خیلی زود به خواسته مان رسیدیم و روی ضربه ایستگاهی و کرنر کار کرده بودیم. علیرضا منصوریان، پس از تساوی نفت آبادان مقابل استقلال در هفته هفتم لیگ برتر اظهار کرد: در نیمه اول خیلی زود به خواسته مان رسیدیم و روی ضربه ایستگاهی و کرنر کار کرده بودیم. بخشی از آن تیم در کادر من بودند و می دانند ما روی ضربه ایستگاهی خیلی کار می کنیم. سرمربی نفت آبادان با اشاره به مصدومیت برخی بازیکنان گفت: بعد از گل، مقداری عقب نشینی کردیم. یکی دو بازیکن ما با مصدومیت ادامه دادند؛ اما شروین بزرگ مجبور به خروج شد. از امیری خیلی راضی هستم. بعد از شانسی که در نیمه اول به استقلال دادیم، در نیمه دوم با دو سه تغییر، بخصوص در سمت راست، کار کردیم. دو سه مصدوم در این جناح داریم و سعی کردیم از آنها استفاده نکنیم. وی در ادامه افزود: وقتی شکل بازی عوض شد و به سراغ بازی مالکانه رفتیم، خیلی خوب کار کردیم. بچه ها فوق العاده بودند. به آنها گفتم وقتی در موقعیت سه به دو یا چهار به دو هستید، گل بزنید.   منصوریان افزود: چند موقعیت داشتیم که می توانستیم براحتی به گل دوم برسیم، حتی در دقایق 80، 86 و 90 با ریتمی که به بازی دادیم، توانستیم آن را کنترل کنیم. اگر بخواهم عادلانه صحبت کنم، در نیمه اول بعد از گل، بازی در اختیار استقلال بود و نیمه دوم در اختیار ما.

 در قسمت فینیشینگ باید بیشتر زحمت بکشیم، آنقدر که دروازه با بچه های ما بیشتر آشنا شود. سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص داوری مسابقه عنوان کرد: استثنائأ داوری اکبریان برایم حساس شده بود تا ببینم او چگونه می تواند از این تونل مذاب رد شود. کمک های او در مسیر توپ حرکت می کردند و خودش هم به صحنه ها نزدیک بود. من خودم را درگیر مسائل داوری نمی کنم.  به هرحال تیم داوری، خیلی خوب کار کردند. 5-6 آوانتاژ خوب به ما دادند و از تونل های سختی رد شدیم. اگر در دقیقه 94 توپ شروین گل می شد،  ما برنده بودیم. من به تیمم افتخار و بازهم تاکید می کنم که اگر خوش شانس بودیم، این بازی را می بردیم.