سازمان منطقه آزاد کیش

برگزاری بزرگترین رویداد معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت نفت

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت:باهدف تکمیل زنجیره های ارزش، جذب سرمایه های داخلی و خارجی، صادرات، تولید، اشتغال پایدار و مولد، بزرگترین رویداد معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی های نو در قالب همایش و برگزاری نمایشگاه در منطقه آزاد کیش برگزار می شود.

سعیدمحمد، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به سیاست های ابلاغی قانون برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) و ضرورت توسعه سواحل، یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد را زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، صادرات، تولید، اشتغال پایدار و مولد اعلام کرد.

وی برگزاری این رویداد را فرصتی طلایی برای تکمیل زنجیره های ارزش در صنعت نفت و گاز کشور برشمرد.

محمد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین ذخایر نفت خام، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی جهان را که معادل یکهزار میلیارد بشکه نفت خام برآورد می شود در اختیار دارد، به مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد اروند و قشم، همچنین منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و سواحل مکران «چابهار»،مناطقی هستند که ظرفیت تبدیل شدن به هاب های انرژی کشور را دارند.

وی یادآور شد:این همایش و نمایشگاه سوم تا پنجم آبان ماه به میزبانی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد کیش برگزار خواهد شد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این گردهمایی تخصصی به نشانی www.ifeex.ir مراجعه کنند.

 

    شرکت  نفت و گاز غرب

جلوگیری از افت روزانه بيش از یک میلیون مترمكعب گاز با تعمیر چاه شماره 3تنگ بيجار

عملیات تعویض تاج چاه شماره 3 تنگ بیجار شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، بدون حضور دکل تعميراتي با موفقیت انجام شد.

علی رضایی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب گفت: عملیات تعميرات تاج چاه مزبور در کوتاه ترین زمان ممکن و باصرفه جویی قابل ملاحظه ای انجام شده است. وی اظهار داشت: متخصصان این شرکت در اقدامی جهادی، با رعایت کامل الزام های ایمنی در انجام این عملیات كه نیاز به استقرار دکل حفاری است، موفق به تعویض تاج چاه شده اند. مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اشاره به تبعات استقرار دکل و تعویض تاج چاه افزود: در صورت استقرار دکل حفاری، نیاز به خارج كردن چاه از مدار توليد به مدت دست کم سه ماه و از دسترس خارج شدن حدود 100 ميليون مترمکعب گاز در آستانه فصل زمستان بوده است. وي ادامه داد: خوشبختانه در این عمليات با تأمین كالا از منابع داخل شركت و آماده سازی محوطه برای استقرار و برپایی دکل که مستلزم صرف هزینه های چند میلیارد تومانی بود، اقدام های شایسته ای انجام شد. وی با قدردانی از گروه های ستادی و عملیاتی در انجام عملیات تعویض تاج چاه شماره3 تنگ بیجار گفت: این عملیات با برنامه ریزی مديريت امور فنی و خدمات فنی چاه های شركت بهره برداری نفت و گاز غرب و در هماهنگی با امور فني شركت نفت مناطق مركزي ايران، همچنین همكاري گروه های فني بخش خصوصي، شركت حفاري شمال، شركت نفت و گاز شرق و شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب انجام شده است. مرکز بهره برداری تنگ بیجار و کمانکوه با تأمین بخشی از گاز غرب کشور در فصل سرما در فاصله 70 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

 

     پخش فراورده های نفتی منطقه همدان

افتتاح واحد سوختگیری خودروهای نیروی انتظامی استان در هفته ناجا

مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه همدان از افتتاح واحد سوختگیری خودروهای نیروی انتظامی شهر همدان خبر داد.

امین روستایی، مدیر منطقه با اشاره به اینکه بهره برداری از این واحد در هفته نیروی انتظامی انجام شده است، تسهیل و تسریع در سوختگیری خودروهای انتظامی را به منظور انجام ماموریت های محوله، از دلایل مهم ایجاد چنین امکانی عنوان کرد. سرتیپ امیری، فرمانده نیروی انتظامی استان همدان نیز با قدردانی از مشارکت و مساعدت شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه همدان و تعدادی از جایگاه داران شهر همدان برای احداث این واحد سوختگیری گفت:این واحد سوختگیری با استفاده از دو تلمبه دو نازله، امکان سوختگیری همزمان چهار خودروی سبک را امکانپذیر کرده است. حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک هفته نیروی انتظامی، مطالب مبسوطی را در این خصوص عنوان و با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از مسؤولان و جایگاه داران تقدیر کرد.

 

   شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

بازسازی 461 عدد تجهیزات و شیرآلات سرچاهی و درون چاهی

 مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از تعمیر 461عدد تجهیزات و شیرآلات سرچاهی و درون چاهی(3sv) در نیمه نخست امسال خبر داد.

یونس عباسی لرکی با بیان اینکه این تجهیزات در اندازه و فشارهای مختلف از مدار عملیات خارج شده بودند، افزود: این تجهیزات با توجه به وظیفه تکلیفی شرکت مناطق نفت خیز جنوب مبنی بر تولید ایمن و پایدار،با هدف استفاده مجدد در چاه های در حال بهره برداری و در حال حفاری، تعمیر و بازسازی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه تعمیرات تجهیزات مزبور در شرایط تحریم و همه گیری کرونا با بهره گیری از ظرفیت های داخلی انجام شده است، افزود: انجام عملیات تعمیر و بازسازی تجهیزات شیرآلات سرچاهی در بازه زمانی یاد شده، افزون بر تحقق برنامه های پدافند غیرعامل، در حوزه تخصصی حفاری،استمرار تولید نفت و گاز و جلوگیری از توقف چاه های تولیدی شرکت های بهره برداری،بیش از 332 میلیارد ریال صرفه جویی در پی داشته است.

وی ادامه داد: این تجهیزات در بخش روزمینی شامل 417عدد شیرآلات و تجهیزات سرچاهی تا 11 اینچ و با فشار کاری سه تا 15 هزار پا  و در بخش زیرزمینی  نیز شامل 44 عدد تجهیز شیرهای ایمنی درون چاهی (3sv) با سایزهای  3.813 تا 5.963 اینچ  است که در شرایط بحرانی و اضطراری، نقش اصلی را در توقف جریان و ایمن سازی چاه، به عهده دارند.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد: برخی از این تجهیزات مخصوص استفاده در چاه های با میزان هیدروژن سولفوره بالا و در انحصار معدودی از شرکت های خارجی است.

به گفته عباسی لرکی، برخی از تجهیزات یاد شده در احیا و به کارگیری دوباره، نقش مهمی در نگهداشت و تولید ایمن و پایدار ایفا می كنند.

 

شرکت ملی صنایع پتروشیمی

مشارکت در تأمین پایدار آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان

تأمین پایدار آب شرب در روستای امام آباد شهرستان کنارک، همزمان با هفته وحدت با مشارکت صنعت پتروشیمی انجام شد.

پروژه آبرسانی پایدار به روستاهای امام آباد و دولت آباد شهرستان کنارک همسو با پویش «سیستان و بلوچستان تنها نیست»، با راهبری دبیرخانه مسؤولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی و مشارکت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ماهشهر و کارکنان ستاد پتروشیمی انجام شد.

برقراری آب شرب پایدار در روستای امام آباد شهرستان کنارک با مشارکت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ماهشهر، فرمانداری و آبفای شهرستان کنارک و با همکاری هلال احمر استان تهران از نیمه شهریور امسال آغاز شد و مرحله نخست پروژه در هفته وحدت و با حضور علی ربانی، مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بهره برداری رسید.

ربانی در حاشیه بازدید از روستاهای امام آباد، دولت آباد، لوک آباد، همت آباد، کوه بن و نشست با فرمانداری های کنارک و زرآباد از تداوم مشارکت شرکت ها در آبرسانی پایدار در تعداد دیگری از روستاهای محروم شهرستان کنارک و زرآباد خبر داد.

وی همچنین از اعلام آمادگی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه انرژی پارس در طرح ساخت مسکن با مشارکت 50 درصدی برای 50 خانواده زیر پوشش کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: در طرح های مسؤولیت اجتماعی با اتخاذ راهبرد مشارکت در طرح، تلاش می شود به هم افزایی و توانمندسازی جوامع محلی کمک شود.

اهدای کوله و لوازم تحریر مشارکتی از سوی کارکنان ستاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مدرسه روستای همت آباد شهرستان زرآباد از دیگر اقدام های این سفر بود.

 

 

   پالایشگاه ستاره خلیج فارس

اهدای نشان سفیر و مروج مسؤولیت اجتماعی به ستاره خلیج فارس

 نشان سفیر و مروج مسؤولیت اجتماعی به پاس عملکرد شایسته در حوزه مسؤولیت اجتماعی، نخستین دوره جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی،به شرکت پالایش نفت ستاره خلیج اهدا شد.این جشنواره به منظور کمک به اعتلای ایفای مسؤولیت های اجتماعی در سازمان ها و بهینه سازی آنها با اجرای ممیزی، ارزیابی و تقدیر از سازمان های فعال در زمینه مسؤولیت اجتماعی، برگزار شد.بهبود و ارتقای فعالیت های مسؤولیت اجتماعی در سازمان ها و شرکت ها، تقویت مؤلفه هایی همچون پاسخگویی اجتماعی، بهبود تعامل با ذی نفعان داخلی و خارجی، همچنین پایداری فعالیت های مسؤولیت اجتماعی و نگاه فراتر از کمک های خیریه ای، از محورهای نخستین دوره جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی است که مؤسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان برگزارکننده آن بود.در این جشنواره، به ارتباط بین روابط عمومی و حوزه مسؤولیت اجتماعی توجه شده بود و در ارزیابی ها نیز تعامل هدفمند، ساختارمند و روشمند با ذی نفعان مختلف سازمان و پیاده سازی الگوهای بین المللی در فضای کسب وکار ایرانی، مدنظر قرار داشت.شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس همواره در ایفای مسؤولیت های اجتماعی پیشرو بوده و افزون بر وظیفه ذاتی خود مبنی بر تأمین امنیت سبد سوخت ایرانی اسلامی و تولید نیمی از فراورده های راهبردی صادراتی و موردنیاز کشور، این مهم را مدنظر قرار داده و سعی داشته به عنوان صنعتی نمونه، با نگاه به جوامع محلی، نقش آفرینی کند.ادامه ساخت بیمارستان 264تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس، اهدای بیش از 240 تخت بیمارستانی، 10 تخت آی سی یو، 10 دستگاه مانیتور علایم حیاتی بیمار، 16 دستگاه ساکشن جراحی و دو دستگاه بلادگاز به شبکه درمان هرمزگان، همچنین مشارکت در اجرای طرح پیک سایی شبکه بندرعباس، تأمین برق و آب موردنیاز آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس و کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و دهها مورد دیگر از جمله اقدام های پالایشگاه ستاره خلیج فارس در همسویی با مسؤولیت های اجتماعی است.