وزیر نفت همراه رییس جمهور در هفتمین سفر استانی به فارس رفت

خطه فارس تحت حمایت صنعت نفت

مشعل   روزهای شلوغ و پرترافیک وزارت جواد اوجی با هفتمین سفر او به مقصد استان فارس همراه بود که ماحصل آن همچون سایر سفرهای استانی او به عنوان نماینده دولت،  اخبار امیدبخشی برای صنعت نفت و همچنین مردم داشت. از جمله این اخبار می توان به اختصاص 4.5 میلیارد دلار سرمایه به منظور توسعه بخش بالادست گاز و همچنین اعتبار 1150 میلیارد تومانی نفت برای طرح های مسوولیت اجتماعی اشاره کرد.
اوجی در سفر استانی روز پنج شنبه (۲۲ مهرماه) به استان فارس علاوه بر بازدید از پالایشگاه گازی فراشبند، ادای احترام به شهدای گمنام شهرستان فیروزآباد، حضور در نشست شورای اداری فراشبند، فیروزآباد، قیر و کارزین با مردم این شهرستان ها نیز ملاقات داشت که جزییات آن در ادامه آمده است:
پالایشگاه گازی فراشبند در جنب میدان گازی دالان واقع شده است و گاز تولیدی از میدان های گازی آغار و دالان برای فرآورش به این پالایشگاه ارسال می شود. جواد اوجی، وزیر نفت طی بازدید از پالایشگاه گازی فراشبند و حضور در جمع مدیران این پالایشگاه از نزدیک در جریان روند عملیات این پالایشگاه قرار گرفت.
وی در حاشیه بازدید از این پالایشگاه گفت: استان فارس پس از استان بوشهر، دومین دارنده ذخایر گازی کشور به شمار می آید و ظرفیت تولید روزانه گاز در این استان ۱۱۴ میلیون مترمکعب است. با فشارافزایی و توسعه میدان های گازی از ظرفیت خالی پالایشگاه های گاز کشور استفاده می کنیم و با توسعه میدان های گازی، روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز استان فارس اضافه می شود.
وزیر نفت در این بازدید از سرمایه گذاری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری دولت سیزدهم برای فشارافزایی میدان های گازی کنونی و توسعه میدان های گازی جدید در استان فارس، افزایش ۱۱۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز در این استان، تخصیص اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی نفت به طرح های رفاهی و اتصال ۱۰۰ روستا و ۴۶۰ واحد صنعتی فارس به شبکه گاز تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: وزارت نفت برنامه دارد با سرمایه گذاری در بخش بالادست گاز شامل طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی مشترک پارس جنوبی، میدان های آغار و دالان، شانول، تابناک، هما و وراوی، فشارافزایی و توسعه میدان های گازی جدید، از ظرفیت خالی روزانه ۱۴۰ میلیون مترمکعبی پالایشگاه های گازی، به ویژه در استان های فارس و بوشهر استفاده کند.
او گفت: اعتقاد ما بر این است که متناسب با توسعه میدان ها و ذخایر گازی و نفتی، مردم نیز از مواهب طرح های صنعتی همجوار خود بهره مند شوند. بنابراین در این سفر، وزارت نفت ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است. در جریان این دیدار ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گزارشی درباره وضع میدان های استان فارس، شرایط پروژه های این شرکت و نیازها و چالش های این صنعت ارائه کرد.
وزیر نفت همچون دیدارهای گذشته با حضور در میان کارکنان صنعت نفت و گوش دادن به درددل ها و مشکلات آنان، موجی از دلگرمی را در میان کارکنان ایجاد و از نزدیک از زحمات این قشر متخصص، تلاشگر و زحمتکش قدردانی و تأکید کرد که با اجرای برنامه های در نظر گرفته شده معیشت کارکنان ارکان ثالث بهبود می یابد.

قول پیگیری مشکلات رانندگان شرکت زاگرس جنوبی
وزیر نفت در ادامه این سفر با حضور در جمع رانندگان شرکت بهره برداری نفت و گاز  زاگرس جنوبی از نزدیک در جریان مشکلات این کارکنان قرار گرفت و برای پیگیری آنها قول مساعد داد. وی همچنین با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، اولویت مهم وزارت نفت هستند، خاطرنشان کرد: برای بررسی وضع کارکنان پیمانکار به عسلویه و جم، گروه کارشناسی اعزام کرده ام. اوجی پس از این از تونل 7 قطعه ۳ بزرگراه فیروزآباد - کوار بازدید کرد. وی در این بازدید از نزدیک در جریان جزییات این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مسوولیت اجتماعی صنعت نفت قرار گرفت.

ادای احترام به شهدای گمنام شهرستان فیروزآباد
وزیر نفت در هفتمین سفر کاری و استانی خود همچون سفرهای گذشته با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان فیروزآباد به مقام والای شهدای هشت سال جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

حضور در نشست شورای اداری شهرستان های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین
وزیر نفت پس از حضور در گلزار شهدای گمنام در نشست شورای اداری شهرستان های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین حضور یافت و از نزدیک شنونده مشکلات، مباحث و چالش های مسوولان و مدیران این شهرستان ها بود. اوجی در این نشست ابراز امیدواری کرد با اجرای پروژه های توسعه ای در فارس، این استان شاهد رشد و توسعه در تمام بخش ها باشد. او تصریح کرد: با تخصیص اعتباری بی سابقه به طرح های مسوولیت اجتماعی این استان از سوی وزارت نفت، شاهد روندی رو به رشد در اجرای پروژه های عمرانی، رفاهی و فرهنگی خواهیم بود. وزیر نفت با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای رفع مشکلات قشرهای مختلف مردم گفت: بخش زیادی از مصوبه ها و اعتبارهایی که برای استان فارس طی دو نشست در تهران در نظر گرفته شده، به پروژه های مسوولیت اجتماعی این استان اختصاص می یابد، بخش اعظمی از این اعتبار به اصلاح و احداث جاده شیراز - کوار - فیروزآباد و نیز جاده عسلویه - جم (که گزارش های زیادی از ترافیک پرحجم و وقوع حوادث ناگوار در آن دریافت کرده ایم) اختصاص خواهد یافت. وزیر نفت رقم سرمایه اختصاص یافته برای اصلاح جاده عسلویه به جم را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان این رقم به صورت نقدی پرداخت می شود و ۵۰۰ میلیارد تومان آن نیز از طریق طرح های جدیدی که وزارت نفت برای تأمین اعتبار پروژه های جدید پیش بینی کرده است، تخصیص داده خواهد شد. اوجی با اشاره به اینکه استان فارس دومین ذخایر گازی کشور را در اختیار دارد و دارای ظرفیت تولید روزانه ۱۱۴ میلیون مترمکعب گاز است، افزود: با توسعه میدان های گازی جدید، روزانه ۱۱۴ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید این استان افزوده می شود که این توسعه برکات جدیدی را برای منطقه به همراه خواهد داشت. وی با تاکید بر عزم وزارت نفت برای توسعه میدان های آغار و دالان و فاز دوم توسعه پالایشگاه فراشبند در آینده نزدیک بیان کرد: از محل اجرای این پروژه ها، روزانه نزدیک به ۲۴۰ میلیون مترمکعب گاز در استان فارس تولید می شود. پیمانکار این پروژه ها به زودی مشخص می شود و کار را آغاز خواهد کرد، اجرای این طرح ها زمینه توسعه در استان را فراهم  می آورد و افزون بر اشتغالزایی، بخش زیادی از مشکلات استان را حل و فصل می کند.