کشتی گیر ملی پوش نفت مسجدسلیمان:

هرچه دارم از باشگاه نفت است

حسین آزادی -   کشتی، یکی از باسابقه ترین رشته های ورزشی در دنیاست که امروزه در تمام کشورهای دنیا به دو سبک فرنگی و آزاد پذیرفته شده است.  این رشته در کشورمان ایران نیز به عنوان ورزش اول کشور محسوب می شود. استان خوزستان به عنوان قطب اصلی کشتی فرنگی ایران و آسیا، قهرمانان زیادی را به این مرزوبوم معرفی کرده و این ورزشکاران توانسته اند با درخشش در مسابقات قهرمانی المپیک، جام جهانی و تورنمنت های بین المللی، پرچم پرافتخار کشورمان را بر فراز قلل بین المللی به اهتزاز درآورند.  سعید حسین پور از جوانان مستعد و جویای نام استان خوزستان و شهر اولین ها، مسجدسلیمان است که با درخشش در تیم نفت و گاز این شهر از شرکت های تابعه مناطق نفت خیزجنوب، عناوین متعددی از جمله نایب قهرمان آموزشگاه های جهان را به دست آورده است.   با سعید حسین پور، جوان با آتیه مسجدسلیمانی و باشگاه نفت و گاز، گپ و گفتی صمیمی داشتیم که مشروح آن در ادامه از نظرتان می گذرد.

    در ابتدا با بیوگرافی از خودتان شروع کنیم.

تک پسر خانواده ای ۵ نفری و متولد سال ۱۳۸۰هستم. در رشته عمران درس می خوانم و 11 سال است که کشتی می گیرم و برای تیم نفت مسجدسلیمان روی تشک می روم.

     چه شد که کشتی گیر شدید؟

 وقتی در مقطع ابتدایی در مدرسه مشغول به تحصیل بودم، دانش خسروی حاجیوند که بعداً به عنوان مربی من انتخاب شد، برای استعداد یابی به مدرسه ما آمد و من را انتخاب کرد؛ البته در ادامه این راه، خانواده ام از جمله پدر و مادرم نقش بسیار مهمی در حمایت و پشتیبانی از من داشتند تا کشتی را ادامه دهم و خوشبختانه این حمایت همچنان ادامه دارد.

     از چند سالگی کشتی را به صورت جدی و به عنوان یک رشته ورزشی شروع کردید؟

 در سن ۹ سالگی و زیر نظر استاد دانش خسروی حاجیوند که اولین مربی ام بود، در سالن کشتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان این ورزش را شروع کردم.

  پس از همان ابتدا نفتی شدید؟

بله همین طور است. در این شهر، بهترین جایی که شما می توانید یک رشته ورزشی را دنبال کنید، باشگاه نفت مسجدسلیمان است.

     اولین مقامی را که به دست آوردید، به خاطر دارید که چه زمانی بود و بعد از کسب مقام چه حس و حالی داشتید؟

اولین مقامم را سال 1392 و در مسابقات قهرمانی استان خوزستان به دست آوردم و موفق شدم عنوان نخست را کسب کنم. از کسب این مقام خیلی خوشحال بودم و جرقه اش ازآنجا در ذهن من زده شد و مربی ام هم آن روز خیلی به من امید داد که آینده درخشانی انتظارت را می کشد.

    مهم ترین عناوینی که تاکنون کسب کرده اید، چیست؟

قهرمانی در رده های خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سطح استان خوزستان، قهرمانی در مسابقات انتخابی نونهالان کشور، نایب قهرمانی مسابقات نوجوانان آموزشگاه های کشور، کسب مقام دوم مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان طی دو سال متوالی در سطح بین المللی، نایب قهرمانی جام یادگار امام و جام سید جعفر موسوی و نفر پنجم جام تختی و نایب قهرمان آموزشگاه های جهان از مهم ترین عناوینی است که تاکنون در رشته کشتی به دست آورده ام.

     شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما چیست؟

هر شکستی برایم بسیار سخت و تلخ است. تلخ ترین شکست من در فینال انتخابی تیم ملی جوانان بود، درحالی که از حریفم جلو بودم، در ثانیه های پایانی براثر یک غافلگیری، باختم و شیرین ترین خاطره هم نایب قهرمانی در مسابقات آموزشگاه های جهان بود.

     مهم ترین و سخت ترین کشتی که تا به حال برگزار کرده اید، کدام مسابقه بود؟

از وزن ۶۶ کیلو گرم خردسالان تا وزن ۱۳۰ کیلو گرم بزرگسالان کشتی گرفتم. مهم ترین کشتی در مسابقات آموزشگاه های جهان در کشور مراکش بود. همچنین یک کشتی هم در جام جهان پهلوان تختی، مقابل بهنام مهدی زاده داشتم که با نتیجه ۵ بر ۳ باختم.

     ورزش و کشتی مانع تحصیل شما نشده است؟

برای موفق شدن در رشته ورزشی باید از خیلی کارها و تفریحات کناره گیری کنیم؛ اما با یک برنامه ریزی صحیح، هیچ گونه تداخلی بین ورزش و درس به وجود نمی آید. خدا را شکر علاوه بر کشتی، توانستم تحصیلاتم را هم ادامه بدهم.

 

    عضوتیم نفت مسجدسلیمان هستید. بگویید که تیم نفت چقدر در مسیر رسیدن به موفقیت و پیشرفت شما تأثیرگذار بوده است؟

به جرات می توانم بگویم که باشگاه و تیم نفت مسجدسلیمان در کسب موفقیت های من نقش و تاثیر زیادی داشته و من فرصت را مغتنم شمرده و از تمامی مسؤولان امور ورزش شرکت نفت که طی سال های اخیر برای موفقیت من تلاش کرده اند، نهایت قدردانی و تشکر رادارم. از جمله هدایت یزدی، سلطانعلی حموله، رضا احمدپور خانی و در حال حاضر روح الله بهمنی و مهران نصیریان دوست، مدیر منابع انسانی و مدیران شرکت نفت، آقایان ناصری و هیهاوند که همیشه تلاش زیادی برای پیشرفت من و اعزام من به مسابقات و اردوها داشته اند.

     مهم ترین مشکلات شما در کشتی چه بوده است؟

مهم ترین مشکل و دغدغه هر ورزشکاری که به صورت حرفه ای فعالیت می کند، امنیت شغلی و مهیا کردن امکانات لازم برای حضور در مسابقات است و من هم انتظار دارم که مسؤولان، نگاه ویژه ای به آینده ورزشکاران داشته باشند تا بتوانیم با دغدغه کمتر، به موفقیت های بیشتری برسیم.

     بزرگترین آرزوی ورزشی شما چیست؟

من هم مثل همه ورزشکاران در رشته های مختلف، بخصوص کشتی دوست دارم قهرمان جهان و المپیک شوم و برای رسیدن به این مهم، خیلی تلاش می کنم. من ابتدای راه هستم و برای رسیدن به آن باید بیشتر تلاش کنم.

     هم اکنون در اردوی تیم ملی امید هستید. در این خصوص بیشتر بگویید.

از فروردین امسال در اردوی تیم ملی جوانان حضور پیدا کردم. شهریور امسال نیز به اردوی تیم ملی امید کشورمان دعوت شدم که این اردو از 30 شهریور تا 8 مهر در تهران و زیر نظر فرشاد علیزاده با نظم خاصی برگزار شد و در کنار بسیاری از کشتی گیران مطرح کشور، تجربه های خوبی در این اردوی آماده سازی به دست آوردم.

     در پایان اگر نکته ای باقیمانده، بفرمایید.

جا دارد از پدر و مادرم که در این راه دشوار و دوست داشتنی همواره به من کمکم می کنند، تشکر و قدردانی کنم. از مربی عزیزم، استاد دانش خسروی، کسی که از کودکی تا الان مثل یک پدر، چه در ورزش و چه در مسائل روزمره زندگی شبانه روز برایم زحمت کشیده، تشکر و قدردانی دارم. از آقای ورناصری، نماینده شهرمان و هیات کشتی که پیگیری کردند تا تیم این شهر درفصل آینده لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه های کشور شرکت کند، تشکر ویژه دارم و از مسؤولان شرکت نفت انتظار دارم که خانواده بزرگ کشتی که ورزش اول کشورعزیزمان است را به طور قاطع حمایت قاطع کنند؛ چون در شهرمان مسجدسلیمان که شهر اولین هاست، جوانان و نوجوانان مستعدی هستند که می توانند برای ایران افتخارآفرینی کنند.

 

حریفان تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان مشخص شدند

حریفان نماینده نفت در فصل آتی لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران مشخص شدند.  جلسه گروه بندی فصل جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های ایران برگزار شد که تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در گروه الف این مسابقات قرار گرفت.  فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از تاریخ 24 مهرماه با شرکت 16 تیم در دو گروه 8 تیمی آغاز می شود و گروه بندی مسابقات به این ترتیب است:

گروه الف:

پالایش نفت آبادان، خانه بسکتبال خوزستان، شهرداری گرگان، ذوب آهن اصفهان، صنعت مس کرمان، کوچین آمل، نیروی زمینی تهران و نظم آوران نوین سیرجان

گروه ب:

مهرام تهران، شیمیدر قم، سپاهان اصفهان، اکسون تهران، صنعت مس رفسنجان، رعد پدافند تهران، صنایع هرمزگان و آویژه صنعت پارسای مشهد

 

فرزند نفتی، قهرمان تور تنیس روی میز خوزستان شد

دور اول مسابقات تور بزرگسالان تنیس روی میز آقایان استان خوزستان، هفته گذشته برگزار شد که فرزند نفتی در این مسابقات با قهرمانی خوش درخشید.   مسابقات تور بزرگسالان تنیس روی میز در سالن تنیس روی میز انقلاب اهواز با حضور ۵۸ نفر از شهرهای اهواز، شوش، ماهشهر، شادگان، رامهرمز، آبادان، خرمشهر و دزفول برگزار شد که با قهرمانی علیرضا بابادی وند از اهواز و نایب قهرمانی سید مهدی پور محمد از آبادان به پایان رسید.  علیرضا بابادی وند از فرزندان کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که تاکنون عناوین متعددی را کسب کرده. او در این مسابقات، تمام حریفان خود را شکست داده تا با اقتدار قهرمان شود.

 

 انتخاب کادر فنی  و سرپرست بسکتبال پالایش نفت آبادان

اعضای کادر فنی و سرپرست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان، برای فصل جدید لیگ برتر بسکتبال مشخص شدند.  باشگاه پالایش نفت آبادان، ابتدا سام بوشهری را به عنوان سرپرست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در لیگ برتر انتخاب و معرفی کرد.   سام بوشهری، سال ها به عنوان بازیکن در تیم های بسکتبال پالایش نفت آبادان و پتروشیمی بندر امام در لیگ کشور حضور داشته است.  وی سابقه سرپرستی با پالایش نفت آبادان و کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر سومی آسیا را در کارنامه خود دارد.  سپس باشگاه، دیگر اعضای کادر فنی را معرفی کرد که به این ترتیب، علی توفیق به عنوان سرمربی و سعید رحمانیان، کاظم معنایی و محمد فرحانی به عنوان مربی و دستیار، اعضای جدید کادر فنی را تشکیل می دهند.