می خواهم دوباره از صنعت نفت به تیم ملی برسم

جبیره:  زمان گرفتن سهمیه آسیایی است

رضا جبیره، جوان دهدشتی که فوتبال را از آکادمی باشگاه صنعت نفت آبادان شروع کرد و با درخشش در رده های پایه به تیم بزرگسالان و تیم ملی هم رسید، دوباره به آبادان برگشته و می خواهد در فصل جدید لیگ برتر برای تیمی که از آن به فوتبال ایران معرفی شد، بازی کند.    مهاجم تیم فوتبال صنعت نفت آبادان  می گوید: «آبادان، همیشه مثل خانه من است؛ اما از رفتار برخی دوست نماها بازی خوردم، به همین دلیل مجبور شدم یک فصل به پیکان بروم؛ اما دوباره برگشتم تا دین خودم را به صنعت نفت ادا کنم.» با مهاجم جوان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص بازگشت به نفت، برنامه هایش، اوضاع صنعت نفت و سرمربی جدید این تیم گفت وگویی انجام دادیم که با هم می خوانیم.

 یک سال نشد که دوباره به صنعت نفت برگشتی؟

من به خانه خودم برگشتم و باید بگویم خیلی خوشحالم که بار دیگر به نفت آبادان بازگشتم. با تمام احترامی که برای تیم پیکان قائل هستم و همیشه اعضای این تیم به من لطف داشتند و سال خوبی را در این تیم پشت سر گذاشتم؛ اما هیچ وقت دوست نداشتم صنعت نفت را ترک کنم. زمانی که قصد خداحافظی با صنعت نفت را داشتم، پستی منتشر کردم و گفتم که می خواهم به یکی از تیم های خوب و مدعی لیگ برتر بروم تا پیشرفت کنم.

  اما آنطور که باید و شاید، حضور در پیکان برایت خوب نبود؟

این را از ته دل می گویم، من اهل آبادان نیستم؛ اما آبادان همیشه مثل خانه من بوده. متأسفانه در پایان فصل گذشته از رفتار برخی دوست نماها بازی خوردم، به همین دلیل مجبور شدم به تیم پیکان بروم. در نیم فصل اول سال گذشته، به دنبال دریافت رضایتنامه و بازگشت به صنعت نفت بودم؛ اما سرمربی پیکان مخالفت کرد. من از آبادان به تیم ملی رسیدم و در تیم امید ثابت بازی کردم و این شهر را همیشه شهر خودم می دانم.

  پس امسال برای مطرح شدن در فوتبال ایران و نفت برنامه و هدف داری؟

دقیقاً همین طور است. امسال هم می خواهم مانند گذشته، با تمام وجود برای صنعت نفت آبادان بازی کنم؛ زیرا با درخشش در این تیم بود که به تیم ملی امید رسیدم. در آن تیم هم آمار خوبی داشتم و با اینکه نسبت به بقیه کمتر بازی کردم؛ اما  عملکردم در تیم امید خیلی خوب بود. همیشه بیشتر از بازیکنان هم پستی ام در تیم ملی گل زدم. امسال هم می خواهم با حضور در تیم صنعت نفت آبادان، طوری بازی کنم که بتوانم بار دیگر به تیم ملی برسم.

  علیرضا منصوریان، سرمربی تیم شده، حضور او را چطور می بینی و فکر می کنی می تواند برای برگشتن تو به اوج کمک کند؟

از اینکه فردی مثل علیرضا منصوریان، سرمربی صنعت نفت شده، خیلی خوشحالم.  رزومه منصوریان مشخص است. او مربی فنی، خوش بیان و خوش رفتاری است و واقعا با تمرین کردن زیر منصوریان در این حدود 10 روز لذت بردیم. بعد از تمرین وقتی به خانه برمی گردیم، مدام از خوبی هایش برای اعضای خانواده ام می گوییم. امیدوارم منصوریان بتواند به این تیم کمک کند تا هم صنعت نفت به جایگاه اصلی اش بازگردد و هم ما بتوانیم چیزهای زیادی از او یاد بگیریم تا سبب پیشرفت در فوتبالمان شود و حتی بتوانیم به تیم ملی برسیم.

  پس امیدواری که صنعت نفت دوباره به روزهای خوب برگردد و در فصل بعد جزو مدعیان باشد؟

مطمئنا همین طور است. من فقط سال گذشته در این تیم نبودم. تیم صنعت نفت آبادان طی سه، چهار سال اخیر، همواره با مشکلات زیادی مثل دیر بسته شدن و مشخص نبودن بودجه مواجه بوده؛ اما با توجه به شرایطی که داشته، خوب نتیجه گرفته است، بخصوص در نیم فصل های نخست که در میان 4 تیم بالای جدول بوده است.  شما مطمئن باشید تیمی وجود ندارد که مشکلات صنعت نفت را داشته باشد؛ اما بتواند در حد این تیم نتیجه بگیرد. امیدوارم امسال به تیم توجه کنند، جلوی نواقص و کم و کسری ها را بگیرند و بودجه خوبی به تیم ما اختصاص بدهند. در این صورت شک نکنید که همیشه صنعت نفت، جزو چهار، پنج تیم اول است. امسال با سرمربی جدید در لیگ مدعی خواهیم بود. تیمی که با وجود دیر بسته شدن و دیر انتخاب شدن مربی اش هر سال نتایج به نسبت خوبی کسب می کند، اگر یک سال با چنین مشکلاتی مواجه نباشد و برنامه ریزی خوبی داشته باشد، 100 درصد برای کسب سهمیه آسیا می جنگد.

  جای هواداران صنعت نفت چقدر در بازی ها خالی است؟

خیلی، با حضور آنها روحیه مضاعفی به تیم داده می شد. امیدوارم شرایطی فراهم شود که هواداران دوباره به ورزشگاه برگردند و حامی تیم باشند. ما از حضور آنها انرژی می گیریم؛ البته شنیده می شود که با شروع لیگ برتر، این احتمال وجود دارد هوادارانی که دو دوز واکسن زده اند، بتوانند به ورزشگاه بیایند. امیدوارم هواداران ما هرچه سریع تر واکسینه و بتوانند به ورزشگاه بیایند. بازهم تاکید می کنم واقعا دلتنگ طرفداران آبادانی هستیم؛ زیرا دلمان به آنها گرم است. باید در زمان برگزاری بازی های صنعت نفت با حضور هواداران در استادیوم تختی حضور داشته باشید تا ببینید که چه خبر است. وقتی هواداران در ورزشگاه هستند، به قول معروف 12 نفره می شویم. انشاءالله که هرچه زودتر شاهد حضور آنها در ورزشگاه باشیم.

   صحبت از تیم ملی کردی. تو در تیم امید حضور داشتی و با توجه به حضور اسکوچیچ  که مربی تو بوده و الان در تیم ملی حضور دارد، چقدر امیدواری که دوباره به تیم ملی برسی؟

انسان با امید و تلاش زنده است. من خوشحالم که دوباره به این تیم برگشتم و هدفم این است که از تیم صنعت نفت آبادان به تیم ملی برسم. من هرچه دارم از صنعت نفت و آبادان است؛ چراکه با بازی در این تیم توانستم به تیم  المپیک برسم و فیکس بازی کنم. حالا هم به صنعت نفت برگشته ام تا با درخشش در این تیم، به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوم.اسکوچیچ، مربی خوبی است و به جوان ها بها می دهد. من در صنعت نفت دیده می شوم و امیدوارم به هدفم برسم و برای آن خیلی تلاش می کنم. این راهم باید اضافه کنم که من، ازتیم های نوجوانان و جوانان برای صنعت نفت فوتبال بازی کرده ام و از صمیم قلب این تیم و هوادارانش را دوست دارم. شرایط سنی من طوری است که می توانم در فصل آینده خیلی خوب خودم را نشان بدهم و تمام هدفم این است که دوباره پیراهن تیم ملی را به تن کنم و این بار به تیم بزرگسالان دعوت شوم.

 

صعود همکار نفتی  به بام ایران

همکار کوهنوردمان در شرکت ملی نفت ایران، موفق شد به صورت انفرادی به قله دماوند، معروف به بام ایران صعود کند.

منصور رشیدی، از کارکنان شرکت ملی نفت ایران در واحد پشتیبانی توانست در روز 29 شهریور 1400 طی دو روز کوهپیمایی، با حرکت از مسیر جبهه جنوبی در هوایی سرد به صورت انفرادی به قله 5671 متری دماوند صعود کند.

رشیدی که عضو فدراسیون کوهنوردی هم است، برای سومین بار موفق شد به قله دماوند صعود کند و بر همین اساس از فدراسیون کوهنوردی حکم صعود گرفت  و طبق قوانین فدراسیون، این صعود معادل مدال برنز و مقام سوم قهرمانی کشور است.  شایان ذکر است، منصور رشیدی قصد دارد در برنامه بعدی خود، صعودی برون مرزی داشته باشد و به قلل بالای 5 هزار متر صعود کند.

 

کمالوند  سرمربی نفت مسجدسلیمان شد

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان برای لیگ بیست و یکم انتخاب شد.

پس از کش و قوس های فراوان، در نهایت نفت مسجدسلیمان، سرمربی خود در لیگ بیست و یکم را شناخت و این مسؤولیت به فراز کمالوند سپرده شد. پیش از این نیز نفتی ها با فکری و پورموسوی به توافق رسیده بودند و در حالی که پورموسوی قرارداد خود را امضا هم کرده بود، این همکاری پس از پیش آمدن برخی مسائل، به صورت دو طرفه فسخ شد.

اردوی نفت که چند روزی است در تهران بدون سرمربی برپا شده، زیر نظر کمالوند پیگیری می شود. مدیر عامل باشگاه نفت در خصوص انتخاب فراز کمالوند به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان برای حضور در فصل بیست و یکم لیگ برتر گفت: پس از کش و قوس های زیاد به جمع بندی و توافق با فراز کمالوند رسیدیم. حدود8 بازیکن را با پیشنهاد مربیان قبلی جذب کردیم. بقیه را هم با هماهنگی کمالوند گرفتیم و تیم تقریباً تکمیل شده است.

 

آکادمی فوتبال صنعت نفت مربیان خود را شناخت

 سرمربیان تیم های پایه ای فوتبال باشگاه صنعت نفت آبادان از سوی مدیران این باشگاه انتخاب و معرفی شدند. باشگاه صنعت نفت آبادان، اعضای کادر فنی تیم های فوتبال امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان این باشگاه برای فصل ورزشی 1401-1400 را انتخاب و معرفی کرد تا اقدام به آماده سازی تیم های پایه صنعت نفت در فصل جدید کنند. بر همین اساس، امید شریفی نسب، سرمربی تیم امید شد و مهدی کیانی به عنوان  سرمربی، هدایت تیم جوانان را به عهده گرفت. جاسم افاشلی، سرمربی تیم نوجوانان شد و حسین بهارستان هم به عنوان سرمربی، هدایت نونهالان صنعت نفت را به عهده گرفت.