گفت و گو با سرمربی جدید پارس جنوبی جم:

به اهداف بزرگ می اندیشم

 

مشعل مدیران باشگاه پارس جنوبی جم بالاخره پس از کش وقوس های فراوان سرمربی جدید این تیم را برای فصل پیش رو انتخاب و معرفی کردند.  ایمان رزاقی راد، مربی فصل گذشته این تیم به عنوان سرمربی جدید پارس جنوبی انتخاب و معرفی شد.

رزاقی راد، مهاجم سابق تیم های ابومسلم، پاس تهران، استیل آذین، سایپا، راه آهن، صبای قم و پیکان و مربی فصل گذشته پارس جنوبی جم به عنوان سرمربی طلایی پوشان جم، نخستین تجربه خود در این پست را پشت سر خواهد گذاشت. او به واسطه حضور یک ساله در پارس جنوبی جم شناخت خوبی از این تیم دارد و می خواهد به واسطه تجربه ای که اندوخته این تیم را دوباره به لیگ برتر برگرداند.  با سرمربی جوان پارس جنوبی جم گفت وگویی انجام داده ایم که باهم می خوانیم.

چه شد که هدایت پارس جنوبی جم را قبول کردید؟

بیش از یک سال بود  که در کنار این تیم قرار داشتم و به عنوان مربی فعالیت می کردم. شناخت خوبی از وضعیت تیم و شرایط شهر جم داشتم، برای همین بعد از پیشنهادی که شد، تمام جوانب را بررسی کردم و از آنجایی که فکر می کردم می توانم به این تیم کمک کنم، در نهایت با مدیران باشگاه به توافق رسیدم که هدایت پارس جنوبی جم را قبول کنم. 

 چه برنامه ها و اهدافی به عنوان سرمربی در پارس جنوبی جم دارید؟

باعث افتخار است که یک سال دیگر در خدمت مردمان مهمان نواز و فهیم جم هستم و بابت لطف و محبت هایشان در فصل گذشته از تک تک آنها تشکر می کنم. البته باید از مدیران باشگاه هم به خاطر اعتمادی که به من داشتند، تشکر کنم و امیدوارم جواب اعتماد آنها را بدهم، اما در مورد اهداف و برنامه هایم باید بگویم  برای فصلی که پیش رو داریم، به لطف خدا و حمایت هواداران و مسئولان تصمیم به استفاده از ظرفیت موجود در شهرستان جم، همچنین جذب بازیکنان بومی که پتانسیل حضور در تیم را دارند، گرفتم و تاکنون با چند بازیکن بومی که در دیگر گروه های استان بازی می کنند، مذاکره کرده ایم که با توجه به بودجه باشگاه ان شاءالله به توافق برسیم تا با تیمی بومی و جوان و نیز حضور چند بازیکن باتجربه فصل موفقی را پشت سر بگذاریم.

 اشاره به بازیکنان بومی داشتید، آیا برای فرزندان شرکتی و نیز تیم های پایه هم برنامه ای دارید؟

قصد دارم از تمام پتانسیل موجود استفاده کنم. اگر فرزندان شرکتی هم خوب باشند و بتوانند به ما کمک کنند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین با هماهنگی های صورت گرفته با آکادمی باشگاه تصمیم به استفاده از بازیکنان امید را داریم تا در کنار بازیکنان باتجربه به هدف اصلی که صعود به لیگ برتر است، دست پیدا کنیم. یکی از اهداف مهم من ایجاد ساختار آموزشی یکپارچه و هدفمند و تعریف فلسفه تیمی در گروه های پایه برای توسعه و پیشرفت بازیکنان مستعد است که درنهایت این امر پشتوانه ای قوی برای تیم بزرگسالان است، تا در آینده ای نزدیک بتوانیم نیاز به بازیکن غیربومی در تیم های باشگاه را به حداقل برسانیم و در کنار آن خواست هواداران حضور تیم در لیگ برتر را با حمایت های مدیران منطقه ویژه و شرکت نفت و همچنین مدیران و مسئولان شهرستان و هواداران عزیز محقق  کنیم.

  اما مسلما این موضوع زمان بر خواهد بود و نیز زیرساخت می خواهد، فکر می کنید باشگاه بتواند برای پیاده شدن برنامه هایتان به شما کمک کند؟

حرف شما درست است. این امر نیاز به زمان برای ایجاد زیرساخت های مدرن و امکانات آموزشی دارد که مدیران باشگاه در حال تدارک آن است تا بتوانیم به یک باشگاه بازیکن ساز تبدیل شده و شاهد حضور بازیکنان مستعد استان در گروه های ملی باشیم و همچنین از انتقال بازیکنان باکیفیت به دیگر تیم ها که در آکادمی پرورش یافته اند، کسب درآمد کنیم. البته این مهم نیاز به صبر و شکیبایی و حمایت هواداران دلسوز دارد، ضمن آنکه باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که برای رسیدن به سطح اول فوتبال همان طور که گفته شد یکی از نیازها تعریف فلسفه آموزشی برای باشگاه و هماهنگی بین تمامی رده های باشگاه و ایجاد ساختار قوی باهدف گذاری های بلندمدت و کوتاه مدت است که با جلساتی که در روزهای آتی با مدیر آکادمی و مربیان گروه های پایه برگزار می شود، به تدوین یک برنامه جامع خواهیم پرداخت تا بعد از صعود به لیگ برتر، دیگر شاهد سقوط نباشیم و سال ها مردمان خونگرم استان شاهد پیشرفت تیم و حضور در میادین بین المللی باشند.

 یعنی پارس جنوبی می تواند به لیگ برتر صعود کند؟

نظر دادن در این مورد خیلی زود است. ما تازه ابتدای راه هستیم و باید بگویم برنامه های زیادی برای این فصل داریم و متعاقبا هنوز با تیم ایده آل مان هم فاصله داریم. در روزهای آینده با اضافه شدن چند بازیکن دیگر، ترکیب مان کامل تر خواهد شد و می توانیم به اهداف بزرگ تری بیندیشیم.

 ما راه سختی را در لیگ یک در پیش داریم و در این رقابت ماراتن گونه باید هفته به هفته رشد کنیم و تیم شخصیت خودش را پیدا کند. شما مطمئن باشید هدف ما صعود به لیگ برتر است و با توجه به مجموعه خوبی که داریم، می توانیم به هدفمان برسیم. البته این را هم بگویم برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را می کنیم و کم نمی گذاریم.

  باشگاه ابزار و امکانات صعود را برای شما فراهم کرده است؟

مدیرعامل باشگاه در این مدت خیلی برای تیم زحمت کشیده و تمام تلاش خود را کرده است تا بهترین شرایط برای تیم فراهم شود. ما زمین، تمرین و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی در باشگاه داریم. همان طور که گفتم، قرار است بازیکنانی را هم که می خواهیم جذب کنیم؛ باشگاه همکاری خوبی با کادر فنی و تیم دارد.

 اردوی تدارکاتی هم دارید؟

برای اردو هم برنامه ریزی کرده ایم و قرار است طی جلساتی که با مدیریت باشگاه داریم، در این خصوص به هماهنگی لازم برسیم و سپس اعلام کنیم کجا و به چه مدت به اردو خواهیم رفت تا تیم آماده تر روانه مسابقات شود.

 

دستور ویژه وزیر ورزش

 برای حل مشکلات تیم های نفتی خوزستان

    مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان برای پیگیری و حل مشکلات تیم های نفتی استان خبر داد.

افشین حیدری با اشاره به نظر مثبت وزیر جدید ورزش و جوانان برای حمایت از ورزش خوزستان و دستور ویژه برای پیگیری و حل مشکلات تیم های نفتی استان در لیگ برتر گفت: در صحبتی که با دکتر حمید سجادی، وزیر ورزش داشتم، او گفت با توجه به اینکه حل مشکلات دو تیم نفتی دغدغه به حق همه فوتبال دوستان خوزستان است، نسبت به تشکیل جلسه با مدیران دو باشگاه و مجموعه مدیریت استان اقدام های لازم صورت گیرد،همچنین با توجه به محدودیت های لحاظ شده در قانون در خصوص تیمداری بخش دولتی و از سوی دیگر دغدغه ورزش دوستان استان درباره حل مشکلات درباره این دو باشگاه، هرچه سریع تر پیشنهادها و راهکارهایی که بتوانند در کوتاه مدت و بلندمدت مشکلات این دو تیم ریشه دار را حل کنند، ارائه شوند. وی در ادامه گفت: همچنین وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه خوزستان در زمره استان های با استعداد و پر از پتانسیل است و امروز این دو تیم لیگ برتر که از دو زادگاه نفتی فرصتی برای حضور جوانان آن خطه در عرصه فوتبال ایجاد کرده اند، باید با همکاری همه دستگاه ها و کمک مجموعه نظارتی بتوانند با حضور موفق در لیگ بیست و یکم باعث ایجاد شور و نشاط در بین اهالی ورزش شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: همچنین وزیر با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین اولویت های دولت و وزارت ورزش ایجاد عدالت در خدمات رسانی و برگزاری رویدادهای ورزشی است، عنوان کرد که مناطق کم برخورداری که از امکانات کمتری برخوردار هستند، در اولویت خدمات رسانی مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند.

وی افزود: آقای سجادی به این نکته نیز اشاره داشت که ورزش امروزه به عنوان یک راهکار مناسب در ایجاد شور و نشاط و همچنین امیدواری در جامعه است که با توجه به رویکرد خوب او و دستور ویژه اش برای حل مشکلات تیم های نفتی و ارائه راهکار در این زمینه، امیدوارم وزارت نفت نیز احساس مسئولیت کرده و با عنایت به اینکه این دو شهر نفتی سال ها به صنعت ایران کمک کرده اند، کمک کند که مشکل تیم های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز حل شود تا ان شاءالله در تدوین برنامه هفتم توسعه، راهکاری برای حمایت از تیم ها دیده شود.

 

احتمال پایان همکاری پورموسوی با صنعت نفت آبادان

بر اساس خبرهای رسیده از آبادان همکاری سیدسیروس پورموسوی و باشگاه صنعت نفت آبادان به پایان رسیده است.

پورموسوی در لیگ بیستم با قراردادی دو ساله به عنوان سرمربی نفت آبادان انتخاب شد. این سرمربی با اینکه تیمش به دلیل مشکلات به موقع بسته نشد و حتی نتوانست تمرینات و اردوی پیش فصل خوبی داشته باشد، نیم فصل اول فصل قبل را موفق بود، اما رفته رفته با غلبه مشکلات بر صنعت نفت، این تیم رو به افول رفت و نفتی ها درنهایت باوجود روزهای بد مالی به عنوان دهمی لیگ بسنده کردند.

اما در شروع فصل جدیدید  و درحالی که بیشتر تیم ها به دنبال جذب بازیکن هستند، پورموسوی اگرچه یک فصل دیگر با نفت آبادان قرارداد دارد، اما درصدد جدایی است و حتی شنیده می شود که این مربی بومی پیش ازاین یعنی قبل از استعفای مدیرعامل باشگاه و اعضای هیات مدیره برای پایان همکاری با این باشگاه به توافق نهایی رسیده بود. البته خود این مربی نیز عنوان کرده بود اگر شاکله تیم حفظ نشود از آبادان جدا می شود.

از سوی دیگر شنیده می شود که پورموسوی مدنظر باشگاه نفت مسجدسلیمان هم قرار دارد، ضمن آنکه خواسته هواداران و پیشکسوتان آبادانی، استفاده از مربی بومی شهر برای هدایت صنعت نفت آبادان در لیگ بیست و یکم است.