ورزش مناطق نفت خیز جنوب در سالی که گذشت

اهداف شاخص در سال 1400

امور ورزش و تربیت بدنی مناطق نفت خیز جنوب یکی از فعال ترین شرکت ها در ورزش همگانی و قهرمانی است تا جایی که طی یک سال اخیر حتی با شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی در این زمینه پیشرو بوده تا کارکنان و ورزشکاران بهترین بازدهی را داشته باشند و تیم های قهرمانی هم در مسابقات مختلف ورزشی موفق باشند نگاهی گذرا به ورزش مناطق نفت خیز جنوب در سالی که گذشت، داشتیم و نگاهی به برنامه های ورزشی این شرکت در سال جدید داریم.

بهره برداری از فاز نخست پارک ورزش و نشاط شهرک نفت اهواز

امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با فعالیت در دو حوزه ورزش همگانی و قهرمانی در دو بخش آقایان و بانوان با فراهم کردن امكانات ورزشی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی نقش مهمی در سلامت و نشاط کارکنان و خانواده ها دارد. از جمله اقدام  های شاخص امور ورزش و تربیت بدنی مناطق نفت خیز جنوب در سال ۱۳۹۹ تلاش برای راه اندازی فاز نخست پارک ورزش و نشاط شهرک نفت اهواز بود که اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید و با راه اندازی آن سرانه فضای ورزشی این شرکت حدود ۱۰ درصد افزایش یافت. پارک نشاط و ورزش در فضای ۴ هکتاری در مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک نفت برای استفاده کارکنان و خانواده ها و ایجاد نشاط و شادابی در آنان ایجاد شده است.

 موفقیت در فوتبال

 دیگر رشته هایی چون فوتبال هنوز مسابقات به پایان نرسیده، اما تیم هایی مانند نفت اهواز در فوتبال پایه به مراحل نهایی صعود کرده اند یا تیم نفت مسجدسلیمان نتایج خوبی در لیگ برتر به دست آورده یا موفقیت تیم فوتبال نفت امیدیه در لیگ دسته دوم که در زمره مدعیان صعود قرار گرفته از دیگر موفقیت های ورزش مناطق نفت خیز جنوب در سال 99 بوده که تا به الان ادامه دارد و در اوایل سال 1400 به پایان می رسد.

 ورزش در سال جدید

 و اما در ادامه ورزش مناطق نفت خیز جنوب برای موفقیت در سال جدید اهداف و برنامه های خود را مشخص کرده است. رئیس امور ورزش و تربیت بدنی مناطق نفت خیز جنوب برنامه این امور در سال ۱۴۰۰ را در بخش های ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، فرهنگی و زیرساخت تشریح کرد. اسکندر روئین پور، رئیس امور ورزش و تربیت بدنی مناطق نفت خیز جنوب در این ارتباط گفت: در بخش ورزش همگانی برگزاري برنامه های تفريحي ورزشي در مناطق عملياتی، برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه های تفریحی ورزشی، برنامه ریزی جهت راه اندازی تمرینات ورزشی در فضای مجازی، برنامه ریزی و بهره برداری جهت نحوه استفاده کارکنان و خانواده ها از پارک ورزش و نشاط شهرک نفت اهواز و بهره برداری از فاز دوم پارك ورزش و نشاط شهرك نفت اهواز (زمین فوتبال و والیبال ساحلی، حوضچه قایقرانی برنامه ریزی و هدف گذاری شده تا کارکنان بهترین استفاده از این اماکن را داشته باشند. روئین پور در ادامه با اشاره به ورزش قهرمانی گفت : حضور شایسته تیم های مناطق نفت خیز جنوب در مسابقات باشگاه های استان و کشور از برنامه های این امور در بخش ورزش قهرمانی در سال 1400 است. تمام سعی امور ورزش بر این است که تیم های قهرمانی بهترین نتایج را در مسابقات رشته های مختلف ورزشی بگیرند تا مثل همیشه باعث سربلندی نام نفت باشند. رئیس امور ورزش و تربیت بدنی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی این امور در سال ۱۴۰۰ شامل برنامه ریزی جهت برگزاری مناسبت های ورزشی، جلیل از پیشکسوتان ورزشی، تقدیر از قهرمانان و نام آوران ورزشی و برگزاری سمینارهای آموزشی فرهنگی ورزشی است. اسکندر روئین پور در ادامه به زیرساخت ها در ورزش مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد و گفت: در بخش زیرساخت نیز به روزرسانی تجهيزات كلينيك ورزشي شهرک نفت، تکمیل و بهره برداری زمين فوتبال ساحلي، زمین والیبال ساحلي، زمین کبدی و حوضچه قایقرانی در پارک ورزش و نشاط شهرک نفت، تجهیز سالن تیراندازی شهرک نفت اهواز به روز رسانی تجهیزات خوابگاه ورزشی ملی راه دنبال می شود. روئین پور افزود: در سال جاری همچنین برنامه ریزی جهت توسعه ساختار سازمانی منابع انسانی امور ورزش و تربیت بدنی مناطق نفت خیز جنوب در دستور کار قرار دارد.

 

صدرنشینی مقتدرانه پالایش نفت آبادان در  دور  رفت مرحله نهایی 

هفته سوم و پایانی دور رفت از مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال بانوان باشگاه های ایران با صدرنشینی مقتدرانه تیم فوتسال بانوان پالایش نفت آبادان به پایان رسید. 

تیم فوتسال پالایش نفت آبادان که مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال بانوان باشگاه های ایران را با تساوی در دربی نفتی ها مقابل حفاری شروع کرده بود با دو پیروزی پی درپی به صدر جدول رفت تا بخت نخست قهرمانی این مسابقات  باشد.

تیم فوتسال بانوان پالایش نفت آبادان در بازی سوم در مشهد مهمان تیم فوتسال هیات فوتبال خراسان رضوی بود. شاگردان نرگس علوانی در یک بازی برتر موفق شدند تیم مشهدی را با نتیجه پرگل 4 بر یک شکست دهند تا با قاطعیت و به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرند. سهیلا ملمولی، الهام عنافجه و نسا احدی (دو گل) برای تیم فوتسال بانوان پالایش نفت آبادان در این دیدار نفت گلزنی کردند.  تیم فوتسال پالایش نفت آبادان با این پیروزی 7 امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. تیم فوتسال ملی حفاری اهواز هم که بعد از برکناری مینا بارانی با هدایت فروزان سلیمانی سرمربی جدید خود به تهران آمده بود مقابل سایپا ناکام ماند تا شانس کمی برای قهرمانی داشته باشد.  ملی حفاری با پیروزی 2 بر صفر و گلزنی فهیمه زارعی و فاطمه پاپی در نیمه اول مقابل میزبان به رختکن رفت، اما با شروع نیمه دوم این تیم به یک باره غافلگیر شد تا جایی که بازی 2 بر صفر برده را با شکست 5 بر 3 عوض کرد تا با یک امتیاز در قعر جدول قرار بگیرد.

جدول رده بندی مرحله نهایی لیگ به شرح زیر است:

پالایش نفت آبادان، ۷ امتیاز،  تفاضل گل ۴

سایپا تهران، ۶ امتیاز، تفاضل گل ۲

هیات فوتبال خراسان رضوی، ۳ امتیاز، تفاضل گل ۱-

ملی حفاری اهواز، ۱ امتیاز، تفاضل گل ۶-

در هفته چهارم و دور برگشت مرحله نهایی این مسابقات سایپا میزبان هیات فوتبال خراسان رضوی است و پالایش نفت آبادان هم در دربی نفتی ها به مصاف ملی حفاری اهواز می رود. ملی حفاری اگر در دربی نفتی شکست بخورد دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد. در مقابل پالایش نفت آبادان با پیروزی در دربی یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک تر می شود.

 

صعود مقتدرانه تیم های فوتبال امید و نوجوانان نفت اهواز

تیم های  فوتبال امید و نوجوانان  نفت اهواز با کسب نتایج لازم موفق شد به عنوان تنها نماینده استان خوزستان به مرحله دوم (نیمه نهایی) لیگ برتر امید باشگاه های ایران صعود کردند.

در لیگ برتر امیدهای باشگاه های ایران و از دیدارهای هفته چهاردهم از گروه الف این مسابقات که هفته گذشته به پایان رسید، تیم فوتبال امید نفت اهواز به عنوان تنها نماینده خوزستان به مرحله دوم و نهایی صعود کرد. تیم امید نفت اهواز در هفته چهاردهم میزبان شاهین شهرداری بوشهر بود که با نتیجه تساوی، بدون گل امتیاز لازم برای صعود به مرحله دوم را کسب کرد. شاگردان محمد خمیسی با این تساوی 21 امتیازی شدند و با اقتدار به مرحله بعدی صعود کردند. در بازی های  گروه دوم نیز تیم نفت امیدیه مقابل سام کیان بابل شکست خورد تا رسما از جمع تیم های مدعی صعود، خارج شود. فصل جاری لیگ برتر امیدهای ایران با شرکت 17 تیم در دو گروه انجام و از هر گروه دو تیم راهی دور نیمه نهایی شدند. اما در مسابقات لیگ برتر نوجوانان باشگاه های ایران تیم فوتبال نوجوانان نفت اهواز در ورزشگاه اختصاصی خود، میزبان تیم فجر شهید سپاسی شیراز بود که در یک بازی برتر و حساب شده و با تک گل ارشیا جوادی توانست ۳ امتیاز این دیدار را کسب کند و با ۱۶ امتیاز بعد از تیم فولاد خوزستان در رده دوم جدول قرار بگیرد. به این ترتیب بعد از تیم امید، تیم نوجوانان به دور دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور صعود کرد. تیم نوجوانان نفت اهواز به سرمربیگری مهیار مرادی و سرپرستی عیدی دشت بزرگ پس از پیوستن به تیم های صعودکننده، در دور دوم به مصاف تیم مس کرمان خواهد رفت.

 

تیم های پایه نفت اهواز (امید، جوانان و نوجوانان)  با توجه به وجود محدودیت های شدید کرونایی و شرایط خاص ایجاد شده در فصل 1399-1400 نتایج درخشانی کسب کردند.