4 پیروزی و 2 تساوی

 هفته خوب نفتی ها در فوتبال ایران

 تیم های نفتی حاضر در فوتبال ایران  در هفته ای که گذشت،  در مسابقات   لیگ های مختلف  فوتبال ایران از برتر تا دسته دوم  نتایج قابل قبولی کسب کردند تا هفته خوبی را پشت سر گذاشته باشند. 6 تیم نفتی حاضر در این رقابت ها  به 4  پیروزی و 2 تساوی  دست پیدا کردند تا به اوضاع خود در جدول سروسامان داده باشند.

لیگ برتر

دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان که در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند، با یک تساوی و یک پیروزی به کار خود در هفته ای که گذشت پایان دادند.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که اوضاع خوبی نداشت و به خاطر باخت های پی درپی چه در خانه و چه در بیرون خانه وارد بحران شده بود، موفق شد بعد از مدت ها یک  امتیاز حساس و مهم بیرون از خانه  را کسب کند تا استارتی برای خروج از بحران باشد.

شاگردان سیروس پورموسوی که به تبریز رفته بودند، مقابل تیم متمول و مدعی تراکتور به نتیجه تساوی یک بر یک دست پیدا کردند. تک گل صنعت نفت آبادان را بهترین گلزن این تیم طالب ریکانی به ثمر رساند تا 26 امتیازی شوند و در رتبه یازدهم قرار بگیرند. این تک امتیاز آن قدر برای صنعت نفت مهم بود که امیرحسین پیروانی، مربی صنعت نفت بگوید فکر می کنم کسب یک امتیاز برای تیم ما که چند هفته ای بود نتایج خوبی نگرفته بودیم، یک استارت جدید است که دوباره به روزهای خوب برگردیم. حالا صنعت نفت امیدوار است که در هفته باقیمانده به روزهای خوب خود برگردد و در میانه های جدول جایگاه مناسبی پیدا کند.

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده نفتی ها در لیگ برتر هم در ادامه روند رو به رشد خود با محمود فکری، سرمربی جدیدش بعد از چند هفته بازی نکردن در خانه موفق شد تیم ماشین سازی دیگر نماینده تبریزی ها را شکست دهد تا صعود خوبی در جدول رده بندی داشته باشد.

نفت مسجد سلیمان با محمود فکری دو پیروزی مقابل مس رفسنجان و ماشین سازی و یک تساوی مقابل سپاهان کسب کرد تا با 7 امتیاز در این 3 دیدار 27 امتیازی شود تا با یک بازی کمتر تا رتبه دهم در جدول صعود کند. تک گل 3 امتیازی تیم نفت مسجد سلیمان مقابل ماشین سازی را فردین رابط به ثمر رساند. محمود فکری، سرمربی تیم که از بازیکنانش راضی است، درباره موفقیت های نفت می گوید:خوشحالم که مربی چنین بازیکنانی هستم و چنین بازیکنانی در اختیاردارم. این بازیکنان باید دیده شوند چون می توانند در سال های آینده در تیم های بزرگ و حتی تیم ملی بازی کنند. در سه بازی 7 امتیاز گرفتیم و این امتیازها به سادگی به دست نیامده است. ما دنبال نقطه امنی برای تیم هستیم تا تیم در لیگ برتر بماند و بعد به دنبال جایگاه بهتری هستیم. توانایی رسیدن به نقاط بهتری را داریم.

 لیگ دسته یک

تنها نماینده نفت در لیگ دسته یک فوتبال ایران، تیم فوتبال پارس جنوبی جم است  که هفته گذشته با تغییر و تحولات مدیریتی مواجه شده است. تغییر و تحولاتی که موجب نشد این تیم از روند صعودی خارج شود. شاگردان محمد نصرتی که دوهفته ای است دوباره به خود آمدند و در جرگه مدعیان قرار گرفتند، در هفته ای که گذشت دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند تیم مدعی و پرستاره هوادار تهران  را که از مدعیان صعود به لیگ برتر بود و در رتبه چهارم قرار داشت، شکست دهند. تیم فوتبال پارس جنوبی جم در خانه با یک گل از سد هوادار گذشت تا 35 امتیازی شود و در  فاصله 6 امتیازی با صدرنشینان قرار بگیرد. شاگردان نصرتی این فرصت را دارند تا در 10 هفته باقیمانده با جمع کردن امتیازهای لازم و کم کردن فاصله با مدعیان صدرنشین، شانس صعود به لیگ را داشته باشند.

محمد نصرتی، سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی بعد از این برد حساس گفت: دوباره به کورس برگشتیم و نمی خواهیم این فرصت را از دست بدهیم. ما هدفمان رسیدن دوباره به لیگ برتر است و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

لیگ دسته دوم

نفتی ها در لیگ دسته دوم فوتبال ایران 3 نماینده دارند. تیم  فوتبال نفت و گاز گچساران و ملی حفاری اهواز که در گروه اول قرار دارند و تیم فوتبال نفت امیدیه که در گروه دوم قرار دارد. هر سه نماینده نفت در هفته ای که گذشت، نتایج قابل قبولی گرفتند.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بعد از مدت ها موفق شد با سرمربی جدید خود در خانه و در بازی عقب افتاده با سپیدرود رشت به یک پیروزی شیرین و با ارزش دست پیدا کند تا به بقا در لیگ دسته دوم امیدوار بماند. شاگردان  اصغر طالب نسب در خانه با تک گل احمد محمدیان پور در دقیقه ۸۷ به پیروزی رسیدند تا 14 امتیازی شوند . نفت گچساران به توجه به  9 بازی باقی مانده می تواند با کسب امتیاز لازم در لیگ دسته دوم باقی بماند.

دیگر تیم نفتی یعنی ملی حفاری اهواز که در همین گروه حضور دارد در آخرین بازی خود در دربی خوزستانی، اهوازی مقابل تیم فوتبال فولاد نوین اهواز به تساوی بدون گل دست پیدا کرد تا 21 امتیازی شود و در میانه جدول جایگاه خود را مستحکم کند. ملی حفاری چند هفته ای است که روی نوار تساوی گام برمی دارد و همین تساوی ها این تیم را از صدر جدول دور کرد تا در میانه جدول قرار بگیرند. تیم فوتبال ملی حفاری اهواز در رتبه هشتم گروه خود قرار دارد.

و اما تیم فوتبال نفت امیدیه که در گروه دوم رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال ایران قرار دارد، موفق شد در هفته ای که گذشت در بابل با  تک گل سجاد برخورداری از سد تیم شهدای بابلسر بگذرد.  نفت امیدیه در میان تیم های نفتی حاضر در فوتبال ایران شرایط بهتری دارد حتی نسبت به تیم های لیگ برتری !

نفت امیدیه با 36 امتیاز در رتبه دوم گروه خود قرار دارد و یکی از بخت های اصلی صعود به لیگ دسته یک فوتبال ایران است. رضا آلبوغیش، سرمربی این تیم می گوید هدفشان کسب نتایج خوب و در خورشان نام نفت است و درعین حال به صعود هم فکر می کنند. او اعتقاد دارد کار سختی دارند ولی دست از تلاش بر نمی دارند.

 

همسو با مسوولیت اجتماعی باشگاه نفت و گاز گچساران رقم خورد

 استعدادیابی ورزشی در روستاهای گچساران

باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران همسو با فعالیت هایش در حوزه مسئولیت اجتماعی طی سال های گذشته تاکنون در زمینه استعدادیابی رشته های مختلف ورزشی پیشگام بوده است و حالا این بار در رده های پایه فوتبال طرح گام به گام را در روستاهای اطراف گچساران آغاز کرده است.

به همین منظور کادر فنی تیم های فوتبال پایه و خاصه رده نونهالان نفت و گاز گچساران در روستای پشه کان گچساران به دنبال کشف استعدادهای گمنام منطقه برای فصل آینده، حضور پیدا کردند که با استقبال علاقه مندان و خانواده های آنها رو به رو شد.

 پیش از این نیز در رده های فوتبال بزرگسالان، هندبال و تنیس روی میز طرح های استعدادیابی در این باشگاه در قالب مسئولیت های اجتماعی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شده است.

 

دعوت وزنه برداران نفت مسجدسلیمان به تیم ملی

با دعوت رسمی فدراسیون وزنه برداری، دو وزنه بردار نوجوان تیم وزنه برداری نفت مسجدسلیمان به اردوی تیم ملی کشورمان دعوت شدند.

ایلیا صالحی پور، وزنه بردار 16 ساله دسته وزنی( 67- ) و محمدرضا غالبی، وزنه بردار 17 ساله دسته وزنی(55 -) کیلوگرم با دعوت و نامه رسمی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان به اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشور جهت حضور در مسابقات بین المللی دعوت شدند . این اردو در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان شهر تهران برگزار می شود.

ایلیا صالحی پور از وزنه برداران ارزنده تیم نفت مسجدسلیمان است که پیش ازاین و در مسابقات مختلف استانی و کشوری موفق به کسب چندین مدال و عناوین قهرمانی شده است .

محمدرضا غالبی نیز از دیگر وزنه برداران خوش آتیه این تیم است که در مسابقات قهرمانی کشور و استان خوش درخشیده و حائز مقام های ارزنده ای شده است . 

 

 صعود کوهنوردان نفتی به ارتفاعات تخت شاه كول

گروهی از کارکنان شركت ملي نفت ايران به مناسبت عيد سعيد فطر به ارتفاعات تخت شاه كول جنو معروف به تنگه برفي اشترانكوه استان لرستان بين شهرستان اليگودرز و دورود با ارتفاع 2350 متر صعود کردند.

12 نفر از کارکنان شرکت ملی نفت ایران ساعت 4 صبح با راهنمايي محلي كوهستان و وحيد خورشيدي از فعالان و مربی كوهنوردي استان لرستان از سمت تنگه برفي  حرکت کرده و بعد از چند ساعت کوهپیمایی به قله رسیدند. کارکنان حاضر در این صعود  در ادامه با 2 ساعت کوهپیمایی به سمت آبشار چکان رفتند تا کوهپیمایی خود را تکمیل کرده باشند.

کارکنانی که در این صعود شرکت کرده بودند، عبارتند از:  فريدون ابوقداره، سيد مصطفي احمدي نسب، اللهيار الياسي، عبدالله امامي، مجيد خسرواني، محمدعلي كشاورز، مسعود اصغري، درويشي، حسن نعيمي پور، حكيمي، فرامرز فرجي، وحيد خورشيدي (مربی)، مهدي كاظميان(راهنما) و حسين باقرزاده(سرپرست گروه).