راهکارهای ساده و هوشمندانه

گجت هایتان را نو   و   تمیز  نگه دارید

پیشرفت های خیره کننده در طول نیم قرن گذشته باعث شده زندگی بشر هر روز که می گذرد، راحت تر از گذشته شود. با پیشرفت فناوری، تلفن های هوشمند و رایانه های همراه کم کم جزئی از زندگی انسان ها شده اند، دو گجتی که در هر شرایطی می توانیم به آسانی از آنها استفاده کنیم و کارهایمان را پیش ببریم. با این حال، این وسایل رفته رفته و پس از گذشت زمان فرسودگی شان اجتناب ناپذیر است و جلوه اولیه خود را هم از دست خواهند داد، اتفاقی که باعث می شود بسیاری از افراد به فکر تغییر دستگاه های خود بیفتند که البته این امکان برای همه وجود ندارد، از این رو ما در ادامه ترفندهای ساده و هوشمندانه ای برایتان آورده ایم که با استفاده از آنها می توانید جانی دوباره به گجت هایتان بدهید و عمر آنها را طولانی تر کنید.

 تمیز کردن با پاک کن

شاید شما هم این را تجربه کرده باشید که تمیز کردن سیم با الکل، حالت چسبناکی در آن ایجاد می کند و ممکن است باعث مختل شدن عملکرد دستگاه شود، به همین دلیل برای پاک کردن سیم ها گزینه ای بهتر از پاک کن نمی توانید پیدا کنید.

 استفاده از نوار چسب

برای تمیز کردن صفحه کلید بهترین راه حل استفاده از نوار چسب است. با کمک گرفتن از یک نوار چسب به راحتی می توانید صفحه کلید خود را تمیز کنید.

کمک گرفتن از دستمال

گفته می شود دستمال گزینه مناسبی برای تمیز کردن سطوح شیشه ای است. البته توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید از آن برای تمیزکاری سطوح پلاستیکی یا کریستال مایع استفاده شود. دستمال این قابلیت را دارد که برخی خراش های روی صفحه نمایش را از بین ببرد. دستمال را با استفاده از حرکات دایره ای روی سطح حرکت دهید و آن را چند دقیقه روی خراش ها بکشید تا پس از چند دقیقه شاهد ناپدید شدن آنها باشید.

پارچه های میکروفایبر

هیچگاه نباید از دستمال های معمولی برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده کرد، از آن جهت که ممکن است روی آن خراش ایجاد کنند. بهترین راه برای تمیزی صفحه نمایش، استفاده از پارچه های میکروفایبر است.

برس دست ساز

البته این برس را باید خودتان بسازید که برای ساختن آنها به یک تکه پلاستیک سفت، چسب و ماده ای مصنوعی(هر چیزی ساخته شده از الیاف با خاصیت گردگیری باشد مثل موکت یا یک قطعه پلاستیک) برای تمیز کردن نیاز دارید. ماده مصنوعی را به وسیله چسب به یک قطعه پلاستیک بچسبانید. در نظر داشته باشید که برس باید مقداری باریک تر از درگاه یو اس بی باشد. تمامی قطره ها یا توده های چسب به کار رفته باید صاف و هموار باشند، در غیر این صورت با مشکل مواجه می شوید. هنگامی که چسب خشک شد، می توانید وسیله را برای تمیزکاری استفاده کنید.

فیلتر قهوه ساز

مواد به کار رفته در این کاغذها، نمی تواند باعث خراش روی مانیتور شود، بنابراین آنها گزینه های مناسبی برای پاک کردن نمایشگرها هستند.

برس ریز برای تمیزی

این گونه برس ها اندازه مناسبی برای پاک کردن جک هدفون دارند. البته فراموش نکنید که دستگاه را برای تمیز کردن خاموش کنید.

کمک گرفتن از مسواک

به جای استفاده از خلال دندان برای تمیز کردن هدفون ، می توان با کمک گرفتن از یک مسواک هدفون ها را تمیز کرد. به این شکل که هدفون را روی یک حوله قرار بدهید و با یک مسواک تمام جرم های آن را از بین ببرید.

استفاده از پولیش

برای آن که از عدم آسیب دیدگی دستگاه خود در طول عملیات پاکسازی خراش ها اطمینان حاصل کنید، وسیله را خاموش کنید و به دقت تمام دکمه ها، ورودی هدفون و دیگر درگاه ها را با نوار چسب بپوشانید. پس از آن، مقداری پولیش را با دقت زیاد و به کمک پارچه ای نرم روی صفحه نمایش بمالید و با حرکات دایره ای دستگاهتان را پاکسازی کنید.

استفاده از پرزگیر لباس

با کمک گرفتن از یک پرزگیر لباس به راحتی می توانید گردوغبار توری های بلندگوهایتان را تمیز کنید.

پاکسازی با مسواک

تلفن های هوشمند را می توان با استفاده از مسواک برق انداخت. این کار باید با حرکات آرام و پیوسته انجام شود تا تمام گرد و غبارها از میان شکاف ها و اطراف دکمه ها پاک شود. با مسواک حتی می توان درگاه سیم کارت ها را هم به راحتی تمیز کرد.