گرامیداشت یازدهمین سالگرد شهدای گمنام وزارت نفت

یادواره ای  بر 3 کبوتر  گمنام

درآستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر، آیین گرامیداشت یازدهمین سال عروج شهدای گمنام این وزارتخانه و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی شهیدحاج شعبان نصیری، باحضورخانواده این شهید بزرگوار در مقبره الشهدای وزارت نفت برگزارشد. قراراست دراین مکان مقدس، طبق روال گذشته و همچون10 سال قبل، آیینی برگزار شود؛ آیینی در حد شان ومقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس که پیکر بی نام و نشانشان به میهن بازآمد ودرخاک وطن آرام گرفت.

ازساعت ها قبل، تلاش شده بود تاهمه چیز برای برگزاری مراسمی باشکوه وتمام عیاربه منظورگرامیداشت سه شهید گمنام وزارت نفت درمحوطه بیرونی ستاد این وزارتخانه که امروز به آستانی مقدس بدل شده است، آماده شود. بنابرشیوه نامه های بهداشتی، میزبان و مهمان برای درامان ماندن ازویروس منحوس کرونا، ماسک زده بودند واین مهم به دلیل پوشیدگی چهره، تشخیص افراد را اندکی مشکل کرده بود. صندلی ها بافاصله های حداقل یک مترازیکدیگر چیده شده بود تا شرکت کنندگان با خیالی آسوده و بدون نگرانی درآنها جای گیرند. سه کبوتر، به نشانه سه شهید جای خود را برمزار این شهدا یافته و باآنان مشغول نجوا بودند؛ کسی نمی داند چه بین آنها و این شهدا می گذرد؟ مراسم به همت مرکزمقاومت بسیج وزارت نفت، باحضوربسیجیان این وزارتخانه برگزار و درآن ازشهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس وشهید مدافع حرم، حاج شعبان نصیری تجلیل شد.

شهدا ناظر بر رفتار ما هستند

درمراسم  گرامیداشت این شهیدان والامقام، محمدعلی فلاح، فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت سخنانی ایراد کرد؛ سخنانی از جنس شهید و شهادت. وی بابیان این که روح شهداهمیشه ناظربر رفتار ماست، تصریح کرد: همه ساله دراین مکان مقدس (مقبره الشهدای وزارت نفت)گردهم می آییم تا نام ویاد شهیدان گمنام را زنده نگه داریم و امیدواریم بتوانیم درمسیرآنها حرکت کنیم و ادامه دهنده راه آنها باشیم. فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت به نقش حاج شعبان نصیری درعملیات آزاد سازی موصل عراق اشاره وتصریح کرد: نقش این شهید، آنقدر مهم و تاثیرگذار بودکه شهید سلیمانی، لقب جهان آرای موصل را به وی داد. فلاح همچنین بااشاره به شرایط ایجاد شده درفلسطین اشغالی وحملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم آن اظهارکرد: امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخود واین رژیم اشغالگر، پاسخ مناسبی را از سوی نیروهای مقاومت دریافت کند.

حضوربا بصیرت، یأس دشمنان

فرمانده مرکزبسیج وزارت نفت همچنین به رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه امسال اشاره وتصریح کرد: مشارکت حداکثری درانتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وحضور پرشورمردم، مهم ترین رخداد تاریخی است که دنیاچشم به آن دارد.

وی اظهارکرد: امیدوارم این رخدادتاریخی ومهم، با حضور با بصیرت آحاد مردم در پای صندوق های رأی، دشمنان انقلاب راهمچون همیشه ناامید ومأیوس سازد.

ولایت مداری، وجه مشترک همه شهداست

در ادامه این مراسم، حمیدرضا نصیری، برادرشهید شعبان نصیری نیز چند جمله ای ازفضایل اخلاقی برادرش و پایبندی وی به آرمان های انقلاب و رهبری گفت. وی اظهار کرد: اگر مروری بر زندگینامه شهدا داشته باشیم، خواهیم دید که انجام واجبات شرعی، ولایت مداری، اخلاق مداری و... وجه مشترک همه آنهاست؛ این شهید نیز ازهمین سلک بود. این برادرشهید با بیان این که ایشان، درهشت سال دفاع مقدس، درسخت ترین ماموریت ها حضورداشتند، افزود: وی به عنوان یک مدافع حرم نیزدرنبرد با داعش و آزاد سازی بخش های اشغال شده عراق از سوی این گروه، نقشی مهم داشت. وی ادامه داد: شهید شعبان نصیری، همیشه ماموریت های سخت رابرمی گزید و حضورمداوم وی درجبهه های هشت سال دفاع مقدس، ستیزباعوامل ضد انقلاب وتار ومارکردن آنها درعملیات مرصاد و حضور در کنار نیروهای حشد الشعبی برای بیرون راندن نیروهای متخاصم از آن جمله است. برادرشهید نصیری تاکید کرد:حاج شعبان نصیری، عنصری مفید درجنگ به شمارمی آمد و درعملیات آزاد سازی موصل، نقشی مهم ایفا کرد، به طوری که شهید سلیمانی، درآیین خاکسپاری، از ایشان به عنوان «جهان آرای موصل» نام برد. وی با اشاره به شهادت شهیدشعبان نصیری، اظهارکرد: این شهید، در تاریخ پنجم خرداد 1396درآستانه آزادسازی شهرموصل و پس از دلاوری و ازخودگذشتگی فراوان درجریان شناسایی، به جمع یاران شهیدش پیوست.

شهدا، طاغوت را به هیچ انگاشتند

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوالقاسمی از استادان حوزه ودانشگاه نیز در آیین بزرگداشت مقام شامخ شهدای گمنام، شهید شعبان نصیری و دیگرشهدا ازجمله شهید وزیری (ازمدافعان سلامت) که بتازگی به درجه شهادت نائل شده است، با اشاره به آیاتی ازسوره بقره اظهار کرد: کسی که کافرباشد، می تواند به طاغوت نیزمؤمن باشد، بنابراین نباید به طاغوت اهمیت داد؛ بلکه باید آن را رها کرد.  وی افزود: یهود و نصارا، مصداق بارز طاغوت هستند که نباید به آنها اعتنا کرد و شهدا کسانی بودند که طاغوت رابه هیچ انگاشتند. حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوالقاسمی ادامه داد: در زمان حاضر نیز اسراییل غاصب و آمریکا، طاغوت زمان هستند؛ همه چیز ما دست خداست و باید از شهدا درس بگیریم و به طاغوت کفر داشته باشیم و آن رابه هیچ انگاریم. ابوالقاسمی اظهارکرد: شهدا، بی باک و جسور بودند و هیچ غصه ای را به خود راه نمی دادند و رضایت اهل بیت(ع) تنها چیزی بود که به آن فکر می کردند. وی با بیان این که برای کسانی که کفربه طاغوت دارند، راه و مسیر روشن است، تصریح کرد: شهدا نیز در این مسیر گام برداشته اند و امیدوارم ما نیز ادامه دهنده راه آنها باشیم. در آیین بزرگداشت یازدهیمن سالگرد عروج شهدای گمنام وزارت نفت و سالگرد شهادت شهید شعبان نصیری، گروه سرود «ابناالحسن(ع)» نیز درمدح شهدای گرانقدرچند اجرای زیبا داشت. دراین مراسم با اهدای لوح وآب سرداب حضرت قمر بنی هاشم(ع) ازخانواده شهید شعبان نصیری تجلیل شد وحاضران باحلقه زدن بر گرداگرد مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، یاد و نام آنها را گرامی داشتند.