آبادان  برنده  دربی نفتی ها

تیم های نفتی حاضر در لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در فصل جدید این رقابت ها نتایج بسیار خوبی گرفتند، تا جایی که تنه به تنه بزرگان فوتبال ایران زده و باعث جذابیت بیشتر این رقابت ها شده اند. دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان، فارغ از تغییرات مدیریتی  و فنی بسیاری که در این فصل با آن مواجه بودند، نتایج قابل قبولی در مسابقات گرفته اند. صنعت نفت آبادان، چندهفته ای است که در میان بالانشینان جدول قرار گرفته و باید گفت که رقابت سختی با استقلال تهران در صدر جدول دارد. نفتی های آبادان با صدرنشین، امتیاز برابر دارند و فقط با تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرارگرفته اند. نفت مسجدسلیمان شاید در جمع بالانشینان نباشد؛ اما به لطف نتایج خوبی که گرفته و نیز متوقف کردن و شکست دادن مدعیانی چون تراکتور و پرسپولیس، سپاهان و فولاد موفق شده در میانه جدول جا خوش کند. شاید اگر این تیم کمی خوش شانس تر بود، می توانست در صدر جدول شانه به شانه صنعت نفت آبادان حرکت کند. با این شرایط و گذر از روزهای خوب، دوتیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در هفته دهم لیگ برتر به هم رسیدند تا شاهد دربی نفتی ها باشیم. شرایط جدول باعث شد که یک دربی جذاب و دیدنی را در ورزشگاه اختصاصی صنعت نفت آبادان شاهد باشیم.  شاگردان سیروس پور موسوی که نمی خواستند رقابت در صدر جدول را از دست بدهند، از همان ابتدا بازی را بسیار تهاجمی شروع کردند و در همان دقایق ابتدایی به گل برتری رسیدند. خالقی فر در دقیقه 16 صنعت نفت آبادان را پیش انداخت و این نتیجه تا پایان نیمه نخست پابرجا ماند.

نیمه دوم هم مانند نیمه اول جذاب و دیدنی دنبال شد؛ چراکه نفت مسجدسلیمان برای فرار از شکست حمله می کرد و نفت آبادان هم ضمن دفاع از تک گل خود به دنبال ضد حمله بود تا نتیجه را دو برابر کند که درنهایت شاگردان پور موسوی موفق شدند در دقایق پایانی، گل دوم را توسط زبیدی به ثمر برسانند تا درنهایت با پیروزی دو بر صفر، برنده دربی نفتی ها در خانه باشند.

صنعت نفت آبادان با پیروزی در دربی نفتی ها 18 امتیازی شد تا با استقلال، به صورت مشترک در صدر جدول قرار بگیرد. نفت مسجدسلیمان، ضمن شکست، با 12 امتیاز در میانه جدول باقی ماند.  

 

سرمربی صنعت نفت  آبادان:

پیروزی  در دربی  شیرین است

 سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان با اینکه تیمش، مشترک با استقلال در صدر جدول قرار دارد، می گوید که برای تیم شدن هنوز نیاز به زمان دارند؛ چون در بخش هایی با مشکل مواجه هستند.  سیروس پورموسوی پس از پیروزی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان مقابل نفت مسجدسلیمان گفت: به بازیکنان تیمم تبریک می گویم که با تمام وجود بازی کردند. آنها به عشق هواداران، تمام سختی ها را تحمل می کنند تا 3 امتیاز شیرین را به مردم آبادان هدیه دهند.   وی افزود: ما کارمان را خوب شروع کرده ایم؛ اما تا پایان فصل زمان زیادی داریم. همه باید صبوری کنند. برای تیم شدن به زمان نیاز داریم. می دانیم که در بخش هایی دارای ایراد  هستیم؛ اما با چنین لیگ فرسایشی توانستیم تیم خوبی جمع کنیم. بومی و جوانی تیم ما، همه را به آینده امیدوار کرده است. سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان اظهار کرد: همه ما باید به آینده امیدوار باشیم.   این تیم، تنها عشق مردم آبادان است. ما اهل بیانیه صادر کردن قبل و بعد از بازی نیستیم و این موضوع را ثابت کرده ایم. بارها گفته ایم که ایرادها و اشتباهات بخشی از فوتبال است؛ اما تکرار آنها ما را نگران می کند. امیدوارم فدراسیون به خاطر دل هواداران نفت آبادان، دقت نظر بیشتری داشته باشد. پورموسوی در مورد کم گل زدن تیمش گفت: در نشست خبری قبل از بازی گفتم که ما مصدوم و محروم نداریم؛ اما 4 بازیکن ما به دلیل سرماخوردگی نتوانستند تیم را همراهی کنند. طالب ریکانی با شرایط سختی بازی کرد. به بازیکنانمان که روی نیمکت نشسته اند، اعتقادداریم و به آنها فرصت دادیم. حریف هم سرسخت بود و به حسینی و نفت مسجدسلیمان تبریک می گویم. بازی تیم حریف قابل پیش بینی بود، به همین دلیل فرصت های خوبی خلق کردیم. باید در زدن توپ های آخر هم بیشتر کارکنیم. سرمربی صنعت نفت آبادان در خصوص فاصله کم برگزاری مسابقات گفت: یکی از گلایه های من همین بود که فرصت ریکاوری نداریم. قبل از هر مسابقه تنها یک جلسه تمرین می کنیم. حالا بعد از بازی با نساجی ما 15 روز بازی نکردیم و با این شرایط، تیم ریتم خود را از دست می دهد.  پورموسوی گفت: پیروزی در دربی شیرین است. نفتی ها هم رقابت خاص خود رادارند و ما با بازی برتر موفق شدیم برنده این بازی حساس باشیم. نمی خواستیم رقابت در صدر را از دست بدهیم. برای همین بردن در دربی و باقی ماندن در صدر، کار سختی بود.

 

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان:

مساوی  عادلانه تر بود

 سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان عقیده دارد، از فرصت های خود استفاده نکردند و گل های بچگانه ای خوردند و درنهایت دربی نفتی ها را واگذار کردند.  مجتبی حسینی، سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان پس از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در هفته دهم رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران گفت: بازی سختی بود. صنعت نفت آبادان را بخوبی می شناختیم. برای همین با وجود گلی که دریافت کردیم، شروع خیلی خوبی داشتیم و به نوعی نیمه اول کامل در اختیار ما بود؛ اما نتوانستیم از موقعیت های خود استفاده کنیم و هم اینکه گل خیلی بچگانه ای خوردیم. در نیمه دوم تاکتیک خود را تغییر دادیم. تعداد مهاجمان خود را زیاد کردیم و سراسر حمله شدیم؛ اما در ضربات آخر دقت لازم را نداشتیم و هم اینکه دروازه بان حریف، روز خوبی داشت. برای همین به نتیجه دلخواه نرسیدیم. حسینی که از نتیجه ناراضی بود و شکست را حق تیمش نمی دانست، گفت: فرصت های زیادی در نیمه دوم خلق کردیم و مستحق زدن حداقل یک گل بودیم؛ اما بازهم روی یک اشتباه فردی گل خوردیم و بازی 2 بر صفر تمام شد. سرمربی نفت مسجدسلیمان ادامه داد: شکست در دربی خیلی بد است؛ چون این بازی خاص است. بازهم تا کید می کنم که ما لیاقت کسب امتیاز از این دیدار را داشتیم و نتیجه مساوی، عادلانه تر بود.

 

مدیرعامل و اعضای جدید هیات مدیره نفت مسجدسلیمان معرفی شدند

پس از پایان کار اعضای هیات مدیره قبلی باشگاه نفت مسجدسلیمان، اعضای جدید هیات مدیره این باشگاه انتخاب و معرفی شدند. با پایان کار اعضای قبلی هیات مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان، وزارت نفت و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اعضای جدید هیات مدیره باشگاه نفت مسجدسلیمان را انتخاب و معرفی کردند. بر همین اساس روح الله بهمنی، رئیس امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، بیژن دانش، کارمند شرکت ملی نفت، محتشم حاجی پور، مسئول امور حقوقی شرکت ملی نفت، محمد نظری، مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و غلامرضا شاه کرمی، مشاور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب و معرفی شدند. این اعضا طی جلسه ای از روز دوشنبه، ۱۵ دی ماه به صورت رسمی معرفی و کار خود را شروع کردند.  بعد از انتخاب اعضای هیات مدیره، مدیرعامل باشگاه هم انتخاب شد. بر همین اساس محمد نظری که قبلاً هم سابقه مدیرعاملی باشگاه نفت مسجدسلیمان را به عهده داشته است، برای دومین بار به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب و معرفی شد. 

 

روز خوب نفتی ها در لیگ دسته دوم ایران

هفته سوم رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال ایران با انجام چند دیدار در گروه «ب» به پایان رسید که با یک پیروزی و یک مساوی برای نمایندگان نفت همراه شد. تیم فوتبال ملی حفاری اهواز این هفته میزبان تیم علم و ادب تبریز بود که در خانه با نتیجه تساوی یک بریک متوقف شد. تک گل ملی حفاری را در این دیدار بهنام بنیاد زاده(«61) به ثمر رساند.  این سومین تساوی ملی حفاری بود. شاگردان امین جعفری از 3 بازی خود اکنون 3 تساوی کسب کرده اند تا در میانه جدول قرار بگیرند. 

تیم نفت امیدیه دیگر تیم حاضر در این رقابت ها دومین پیروزی پیاپی خود را کسب کرد تا به رده دوم جدول برسد.  شاگردان علیرضا آلبوغبیش که در خانه میزبان تیم شهید قندی یزد بودند، موفق شدند در یک بازی خانگی با تک گل دقایق ابتدایی نیما اسکندر زاده برابر حریف یزدی خود به پیروزی برسند و سه امتیاز شیرین دشت کنند. نفت امیدیه با کسب دو پیروزی و یک تساوی و 7 امتیاز در رتبه دوم گروه «ب» قرار دارد.   مسابقات لیگ دسته دوم با شرکت 28 تیم شامل 3 تیم نفتی در دو گروه انجام می شود که در پایان فصل سه تیم جواز صعود به لیگ یک را دریافت می کنند.

 

درخشش و قهرمانی گلفر  تیم نفت در مسابقات کشوری

مسابقات گلف قهرمانی کشور با درخشش و قهرمانی گلفر و مربی تیم نفت مسجدسلیمان به پایان رسید. مسابقات گلف آزاد قهرمانی کشور که در تهران و با حضور 60 گلفر از 12 استان کشور برگزار شده بود، با درخشش سعید براتی گلفر و مربی تیم نفت مسجدسلیمان به پایان رسید.تیم نفت مسجدسلیمان به عنوان قدیمی ترین و پرافتخارترین تیم گلف کشور با 4 بازیکن در این مسابقات حضور یافته بود که سعید براتی گلفر ملی پوش و مربی – بازیکن تیم نفت بااقتدار مقام قهرمانی را برای خود و تیم نفت کسب کرد.