آشنایی با  هنرمندی از خانواده صنعت نفت

آذر فرامرزی سفیر فیلم های ایرانی جشنواره بین المللی نپال

مشعل تغييرات و تحولات اجتماعي و فرهنگي در جامعه ما با رشد خوبي پيش مي روند و در اين سال ها شاهد اتفاقات بسياري در عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي و هنري بوده ايم که بخش قابل توجهي از آن، سهم زنان بوده است. دختران و زنان بسياري در اين سال ها در بخش هاي مختلف حوزه هاي هنري درخشيده اند و جايي براي هنرنمايي داشته اند. يکي از اين عرصه ها، سينما و تلويزيون است که همچنان جزو پرطرفدار ترين هنرها براي مخاطبان مردمي به شمار مي رود. آذر فرامرزي، فيلمساز، بازيگر و نويسنده، يکي از همين زنان موفق از خانواده نفت است که توانسته موفقيت هاي داخلي و بين المللي را در مسير تحقق خواسته هايش به دست بياورد.  او دانش آموخته رشته فيلمسازي از دانشگاه فرهنگ و هنر تهران و انجمن سينماي جوان تهران و همچنين دانشکده «سيمبايوسيز» هندوستان است و در دوران کاري خود کارنامه پرکاري در سينما و تلويزيون داشته است. بتازگي نيز دو فيلم کوتاه (تقدير) و فيلم مستند (برلين غربي) به نويسندگي، کارگرداني و تهيه کنندگي او در سومين دوره جشنواره آن لاين بمبئي هند (The filmy monks) انتخاب شده است.  فرامرزي در چند پروژه فيلم سينمايي و تله فيلم در نقش اصلي يا مکمل فعاليت داشته که مي توان به بازي در فيلم هاي سينمايي خواب هاي دنباله دار (به کارگرداني پوران درخشنده)، بعداز ظهر سگي (به کارگرداني مصطفي کيايي)، شير تو شير (به کارگرداني ابراهيم فروزش) و برخورد خيلي نزديک (به کارگرداني اسماعيل ميهن دوست) و تله فيلم هاي اسرار پدري (مسعود اطيابي)، آتش زير خاکستر (کاوه سجادي حسين) و سال تحويل (حسين قناعت) اشاره کرد.  او همچنين در سريال هاي با اجازه بزرگترها (شبکه سوم سيما)، قشنگ تر از ستاره (شبکه جام جم) و زخم (شبکه سوم) همکاري داشته است.  فيلم هاي کوتاه «تنهايي»، «لباس نارنجي»، «ناشناس»، «تقدير»، «يادگاري» و «هديه» و 3 فيلم مستند «راه برفي»، «مقدس » و «برلين غربي» جزو مواردي است که آذر فرامرزي به عنوان نويسنده، کارگردان، بازيگر و تهيه کننده در آنها فعاليت داشته و در جشنواره هاي مختلف ملي و بين المللي نيز مورد تقدير قرار گرفته است.  «تنهايي»، «لباس نارنجي» و «راه برفي» سه فيلم آذر فرامرزي هستند که در سال 2015 در بخش مسابقه جشنواره سانفرانسيسکو شرکت کرده و به نمايش درآمده است. همچنين دو فيلم «تنهايي» و «لباس نارنجي» در جشنواره سال هاي 2011 و 2012 هندوستان به نمايش در آمده است.  اين هنرمند که همسرش از کارکنان صنعت نفت است، تاکنون در جشنواره هاي بين المللي فيلم نيز داور بوده که مي توان به داوري جشنواره بين المللي هندوستان، شهر بمبئي در سال هاي 2010 و 2014 و جشنواره بين المللي فيلم کوتاه و مستقل داکا در سال 2016 اشاره کرد. او هم اکنون منتخب داوري فيلم در جشنواره بين المللي فيلم( pmpisff) سولاپور هند در سال 2019 شده و به عنوان سفير فيلم هاي ايراني در اولين دوره جشنواره بين المللي (يالا) نپال در سال 2019 معرفي شده است. او در نمايش هاي  «جنگل سبز» و «آدم برفي» به عنوان نويسنده، کارگردان و بازيگر حضور داشته است.  از ديگر موفقيت هاي فيلمسازي آذر فرامرزي مي توان به موارد زير اشاره کرد:

-حضور، انتخاب و نمايش فيلم «راه برفي» در بخش زنان فيلمساز جشنواره بين المللي داکا سال 2016

-حضور، انتخاب و نمايش فيلم «تقدير» در پنجمين جشنواره بين المللي فيلم هانوي ويتنام سال 2018

-حضور، انتخاب و نمايش فيلم «يادگاري» در هفدهمين جشنواره بين المللي فيلم چشم سوم بمبئي هند در سال 2018

-نمايش افتخاري فيلم «تقدير» در جشنواره کورتوکينو بمبئي هند سال 2018

-حضور، انتخاب و نمايش افتخاري فيلم «تقدير» در جشنواره بين المللي لوس آنجلس در سال 2018

-نمايش افتخاري فيلم «تقدير» در اولين جشنواره بين المللي فيلم نيلوفر آبي بمبئي هند در سال 2018

 -حضور، انتخاب فيلم «راه برفي» در سي و ششمين جشنواره بين المللي ficts ايتاليا در سال 2018

-حضور، انتخاب و نمايش فيلم «تقدير» در دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم بچه ها در داکا در سال 2019

-حضور و انتخاب فيلم «تقدير » در اولين جشنواره بين المللي فيلم گرين مانتين آمريکا در سال 2019

-حضور،انتخاب و نمايش 3 فيلم «يادگاري»، «برلين غربي» و« راه برفي» در هفتمين جشنواره بين المللي لايف آف لندن در سال 2019

-دريافت جايزه golden awards جشنواره سانفرانسيسکو آمريکا به عنوان بهترين فيلم در سال 2017 براي فيلم «تقدير»

-جايزه silver awards براي فيلم «تقدير » از جشنواره اروپا در سال 2017

-جايزه Audiences awards براي فيلم «تقدير» از جشنواره چشم سوم هند در سال 2017

-جايزه بهترين فيلم مستند و ديپلم افتخار در سال 2018 از جشنواره بين المللي ورزشي تهران

- همکاري با خانه فرهنگ ايران در بمبئي براي برگزاري اولين جشنواره ايرانيان در بمبئي هند 2018

 

 

اپلیکیشن های کاربردی 

Beauty Booth Pro

اين نرم افزار مي تواند با استفاده از قدرتي که دارد، زيبايي هاي نهفته در چهره و عکس هاي شما را آشکار ساخته و آنها را به رخ بکشاند. برنامه پيش رو با استفاده از فيلتر افکت هايي که دارد، مي تواند تصاوير شما را آناليز کرده و با بهينه سازي کردن آنها زيبايي خاصي ببخشد. افزون بر اين بخش هاي ديگري نظير اضافه کردن حباب هاي متني روي سر افراد در اين نرم افزار گنجانده شده که هر يک به تنهايي قابليت زيباتر کردن عکس هاي شما را دارا هستند. اشتراک گذاري در اينستاگرام، فيس بوک، توييتر، تشخيص چهره، صاف کردن و اصلاح رنگ پوست، تنظيم گردي و ضخامت مرز عکس و مقايسه با عکس اصلي و امکان برگشت در هر مرحله از ويژگي هاي اين برنامه است.

 

PicsArt

اين برنامه براي آن دسته از افرادي طراحي شده است که مي خواهند بسادگي هر چه تمام تر، به يک هنرمند در تغييرات عکس ها تبديل شوند. اين اپليکيشن با داشتن ابزارهاي قدرتمند بسيار خود توانسته است رتبه اول اپليکيشن عکس را در گوگل پلي و نيز آمازون به خود اختصاص دهد. از جمله اين ابزارها مي توان به افکت هاي متني، فريم، کلاژ، ماسک، برش، چرخاندن، بلور و … اشاره کرد. امکان آپلود و نمايش تصاوير با فرمت GIF، پشتيباني از عکس هاي با کيفيت 4 تا 8 مگاپيکسل، بهينه سازي کلاژ تصاوير با استفاده از قاب هاي متعدد برنامه، بهبود باگ هاي کلاژ تصاوير برنامه، افکت هايي با نور منشور جديد و ساخت استيکر خودتان از جمله قابليت هاي اين برنامه است.

 

PhotoFunia

برنامه اي قدرتمند و حرفه اي براي افزودن افکت هاي جالب روي تصاوير شما از استوديوي Capsule Digital Ltd براي اندرويد است که با آن مي توان از ميان هزاران قاب و افکت روي تصاوير خود اعمال کنيد و جلوه هايي خاص را به آن ها ببخشيد. اين برنامه که براي سيستم عامل اندرويد طراحي شده است ، اين امکان را به شما مي دهد که چهره ي خود را به جاي 300 افراد مشهور قرار دهيد! در اين نرم افزار تنها کاري که انجام مي دهيد، اين است که عکس مورد نظر خود را وارد نرم افزار مي کنيد و نرم افزار به طور خودکار چهره شما را شناسايي و از پس زمينه جدا کرده و در تصوير جديد جايگزين مي کند ! توجه داشته باشيد که اين برنامه تحت وب کار مي کند يعني براي افکت گذاري عکس بايد از طريق کانکشن WiFi و يا G3 به اينترنت متصل باشيد! نکته جالب اينجاست که اين برنامه از محبوب ترين نرم افزارهاي دسته بندي Photo گوگل پلي به شمار مي رود .

 

داستان عکس

تابستان است و سرگرمي هاي آبي براي کودکان؛ چشمه ديمه، يکي از بهترين منابع آب معدني و تفرجگاه هاي استان چهارمحال و بختياري است. عکس روبه رو، تصويري از بازي کودکان در آب مربوط به پل زمانخان در حاشيه زاينده رود و تفرجگاه چشمه ديمه است.

عکس از پانته آ نيکزاد- مهر