اين نفت مي تواند سهميه آسيا بگيرد

عقيل کعبي : اگر توپ استاندارد بود شايد شوت من گل نمي شد!

آرش جعفري- مدافع تيم فوتبال صنعت نفت آبادان هم مثل بقيه بازيکنان ليگ به کيفيت توپ هاي ليگ برتر انتقاد دارد ومي گويد، اين توپ استاندارد نيست و اگر هم باشد، در سطح فوتبال ايران نيست.  عقيل کعبي، مدافع تيم فوتبال صنعت نفت آبادان مي گويد: «برابر فولاد، بازي سختي داشتيم؛ اما با تمام اين اوصاف موفق شديم با استفاده از موقعيت هايمان، تيم برتر ميدان باشيم ودرعين حال خوشحالم که در نخستين بازي ليگ ودربازي بيرون از خانه، سه امتياز مهم را گرفتم. اميدوارم در ادامه خيلي زود به فرم مطلوب خودمان برسيم و بهتر از اين باشيم؛ چون نفت مي تواند در ليگ بدرخشد.  گلزن تيم فوتبال نفت آبادان در هفته نخست ليگ برتر گفت وگويي با «مشعل» داشت که با هم مي خوانيم.

در اولين بازي برنده شديد. فکر مي کرديد که دربي خوزستان را در اهواز ببريد؟

بازي سختي داشتيم و درحالي که هنوز اثرات بدنسازي در تيم ما باقيمانده بود، موفق شديم با ارائه يک بازي خوب 3 امتياز بازي را بگيريم. دربي هميشه سخت است. وقتي هم که اولين بازي ليگ باشد، کار را سخت تر مي کند. ما مزد زحماتمان را با اين پيروزي گرفتيم.

فکر مي کرديد گلزن اين بازي باشيد و گل شما هم 3 امتيازي باشد؟

قبل از بازي به بچه ها گفته بودم که امروز يک گل مي زنيم؛ اما اينکه چه کسي آن را مي زند، نمي دانم؛ ولي گلزن کسي است که فکرش را هم نمي کنيد. گفتم شايد ناصري باشد يا شايد مجدمي؛ اما مطمئنا کسي که انتظار نداريد، گل خواهد زد که گويا قسمت خودم بود گل بزنم.

بعد بازي که گل زديد، واکنش ها چطور بود؟

بچه ها گفتند دقيقاً حرف من شد و هيچ کس انتظار نداشت که من گل بزنم. واقعاً خودم هم فکر نمي کردم چنين گلي بزنم. خواست خدا بود که اولين گلزن نفت ابادان در ليگ جديد باشم؛ آن هم گلي که 3 امتياز ارزش داشت.

شوتي که زديد، روي پاي تان چسبيد؟

بله، وقتي توپ روي پايم نشست، معطل نکردم و محکم به سمت دروازه شوت کردم که گل شد؛ البته اين را بايد اضافه کنم که در اين بازي بعد از چند سال در پست دفاع چپ بازي کردم و بااينکه شرايطم سخت بود، اما خدا را شکر مي کنم که گل زيبايي زدم، حتي اگر بازيکن حريف هم چنين گلي مي زد، برايش دست مي زدم. اميدوارم اين گل، نامزد جايزه پوشکاش شود و اگر اين جايزه را بگيرم، عالي مي شود.

 بيشتر بازيکنان از توپ فصل جديد ليگ برتر ناراضي هستند و مي گويند استاندارد نيست. به نظر شما هم همين طور است؟

به جرات مي گويم که اين توپ، خيلي عجيب وغريب است. زماني که توپ روي زمين است، سنگين مي شود و کند حرکت مي کند. در مقابل وقتي توپ روي هواست، مثل بادکنک سبک مي شود. به نظر من اصلا نمي شود با اين توپ بازي کرد.

اما با اين توپ گل زديد؟

دقيقاً درست است. شايد اگر يک توپ استاندارد بود، اين شوت من گل نمي شد.(با خنده)

اسکوچيچ را چطور مربي مي بينيد؟

مربي بسيار خوبي است. براي تمام لحظه هاي بازي برنامه دارد و بايد بگويم او يکي از بهترين مربي هايي است که با او کارکردم. اسکوچيچ، کارش را بلد است و مي داند که از بازي چه مي خواهد. تمرين هاي متنوعي براي رسيدن به دروازه حريف داريم و همينطوربراي خط دفاع هم تاکتيک هاي خوبي دارد تا گل نخوريم. در مجموع همانطور که گفتم، مربي بسيار خوبي است.

سرجيو بهتر بود يا اسکوچيچ؟

نمي شود گفت کدام بهتر بودند. در زمان سرجيو با يک سبک ديگر بازي مي کرديم والان با سبکي ديگر. هر مربي برنامه و تاکتيک خاص خودش را دارد. هدف ما رسيدن به رتبه هاي بالاي جدول است و بايد هرروز بهتر از ديروز باشيم و نيز درعين حال تلاش بيشتري کنيم تا برنده باشيم. من فکر مي کنم با اسکوچيچ مثل سرجيو موفق شويم و همه چيز بخوبي پيش برود.

 نفت مي تواند اين روند روبه جلو را حفظ کرده و روي يک نوار ثابت حرکت کند؟

شما اگر به خاطر داشته باشيد اين روند رو به جلو و خوب، از هفته هاي انتهايي فصل قبل شروع شد و با برد مقابل سايپا ليگ را تمام کرديم. حالا هم مي خواهيم همان روند را ادامه دهيم و با کسب نتايج خوب در جمع مدعيان قرار بگيريم. من مطمئن هستم که نفت مي تواند روند خوبي داشته باشد و آن را حفظ کند.

جواد نکونام، مربي فولاد بعد از باخت مدعي شده که اين گل ها هرچند سال يک بار به ثمرمي رسد؟

شايد همين طور باشد؛ اما بالاخره اين گل زده شد و اميدوارم در فوتبال ايران و در هفته هاي آينده ليگ، بازهم از اين گل هاي قشنگ و استثنايي به ثمر برسد.

 اسکوچيچ با وجود برد و کسب 3 امتياز، از نحوه بازي ناراضي بود؟

ايشان حق دارند؛ البته بايد بگويم که بازي هفته اول، هميشه همين طور است. بدنسازي تيم تازه تمام شده و آثار آن هنوز در بدن بچه ها بود. من فکر مي کنم زمان لازم است تا آن هماهنگي کامل ميان بچه ها به وجود بيايد، اما مطمئنا ما تيم خوبي خواهيم شد و بازي هاي به مراتب بهتري را به نمايش خواهيم گذاشت. اسکوچيچ کارش را بخوبي بلد است و تمرين هاي خوبي را با ما انجام مي دهد. بنابراين حق داشت که ناراحت باشد؛ البته در اين بين نبايد از گرماي هوا هم براحتي بگذريم.

نفت آبادان امسال مي تواند با اسکوچيچ مدعي کسب سهميه آسيا باشد؟

ما امسال تيم خيلي خوبي داريم؛ تيمي که از با تجربه ها و جوانان تلفيق شده و در عين حال، هم دونده است و هم قدرت فيزيکي خوبي دارد و در کنار اينها تاکتيک پذير است. من فکر مي کنم اگر شرايط بخوبي پيش برود و مشکلي پيش نيايد، نفت امسال سهميه آسيايي را کسب کند؛ چرا که واقعا پتانسيل کسب سهميه آسيايي را دارد.

  گويا هنوز ورزشگاه تختي مشکل دارد و براي ليگ آماده نيست؟

متاسفانه همينطوراست. اميدوارم هر چه زود ترآماده شود تا بتوانيم مقابل هواداران خون گرم آباداني به ميدان برويم؛ البته بازهم تاکيد مي کنم که تقريباً بيشتر کارها تمام شده است. بازي در خانه خيلي به نفع ما خواهد بود. براي همين اميدوارم بتوانيم اولين بازي خانگي را برگزار کنيم و برنده آن هم ما باشيم.

 

 

 

برد، تساوي و شکست

سهم نفتي ها در شروع ليگ برتر فوتبال ايران

سرانجام پس از کش وقوس هاي فراوان، ليگ برتر نوزدهم فوتبال باشگاه هاي ايران از هفته گذشته شروع شد. نفتي ها در اين رقابت ها مانند فصل گذشته 3 نماينده دارند. تيم هاي فوتبال صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسليمان و پارس جنوبي جم 3 نماينده فوتبال نفت در اين رقابت ها هستند.

شروع ليگ برتر فوتبال ايران براي نفتي ها با يک پيروزي شيرين خارج از خانه ، يک تساوي خانگي مقابل پرمهره ترين تيم ليگ و يک شکست مقابل قهرمان فصل گذشته در تهران همراه شد که مي توان گفت درمجموع، شروع بدي براي نفتي ها نبود.

قرعه سخت

تيم فوتبال پارس جنوبي جم که با قرعه سخت در تهران مقابل پرسپوليس ديدار افتتاحيه را برگزار کرد، با يک گل مغلوب حريف تهراني خود شد.  شاگردان فراز کمالوند در ديداري که در يک بازي خوب از خود به نمايش گذاشتند، با يک گل در تهران، بازي را به پرسپوليس واگذار کردند.

 متوقف کردن تيم پر مهره

تيم فوتبال نفت مسجدسليمان ديگر تيم نفتي بود که در هفته اول، مثل پارس جنوبي با قرعه سختي مواجه شده بود. شاگردان مهدي تارتار در خانه، ميزبان تيم پر مهره تراکتورسازي بودند که در پايان 90 دقيقه بازي سخت و فشرده، موفق شدند حريف خود را با نتيجه تساوي بدون گل متوقف کنند؛ البته در اين ديدار، نفت مي توانست برنده بازي باشد؛ اما به اعتقاد کارشناسان داوري، يک پنالتي به نفع آنها گرفته نشد تا پيروز ميدان نباشند.

 برد در دربي خوزستان

صنعت نفت آبادان، تنها تيم نفتي پيروز هفته نخست ليگ برتر فوتبال ايران بود. شاگردان اسکوچيچ هم مثل دوتيم ديگر نفتي در هفته نخست با قرعه سختي روبه رو شده بودند.

آنها دردربي خوزستاني ها در اهواز مهمان تيم مدعي فولاد خوزستان بودند که توانستند با سوپر گل عقيل کعبي، برنده اين بازي باشند تا ضمن کسب 3 امتياز کامل بازي، قدم نخست را محکم برداشته باشند.

 

  وزنه بردارنوجوان نفت اميديه در تيم ملي

ابوالفضل جمعه پور وزنه بردار نفت اميديه که در مسابقات قهرماني کشورخوش درخشيده بود، به تيم ملي دعوت شد. اردوي آماده سازي تيم ملي وزنه برداري نوجوانان کشورمان از تاريخ 25 مرداد ماه (براي حضور در مسابقات کره شمالي 2019) در کمپ تيم هاي ملي ورزشگاه آزادي شروع شده و تا هفته آينده هم ادامه دارد. درهمين زمينه با تصميم کادر فني تيم ملي،   جمعه پور، قهرمان نوجوان و خوش آتيه باشگاه نفت اميديه به اين دوره از اردوهاي تيم ملي دعوت شده است. او ضمن معرفي خود به کادر فني تيم ملي در حال انجام تمرين هاي آماده سازي است تا به اين مسابقات اعزام شود.

 

مربي تيم نفت مسجدسليمان مربي تيم منتخب خوزستان شد

با اعلام هيأت واليبال استان خوزستان، مربي تيم واليبال بانوان نفت مسجدسليمان، به عنوان مربي تيم منتخب استان خوزستان در مسابقات کشور معرفي شد.  با اعلام و درخواست هيأت واليبال استان خوزستان، حديث قنبري، مربي تيم نفت مسجدسليمان، هدايت تيم نونهالان منتخب خوزستان را در مسابقات کشوري به عهده خواهد داشت. اين مسابقات از تاريخ 3 تا 10 شهريور و با حضور تيم هايي از استان هاي مختلف کشور در شهر ساري برگزار مي شود.

بانوان نفتي در فوتسال رنگ برد را ديدند

بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن دو هفته از شروع ليگ برتر فوتسال بانوان باشگاه هاي ايران، يکي از دو نماينده نفت در اين رقابت ها رنگ برد را ديد.

تيم فوتسال بانوان پالايش نفت آبادان که در هفته نخست با 7 گل شکست خورده بود، در هفته دوم در خانه موفق شد با نتيجه نزديک 3 بر 2 حريف خود، پويندگان صنعت فجر شيراز را شکست دهد تا موقتاً به اوضاع خود سروسامان داده باشد.

پريوش خليلي، راحله رفيعي و کافيه هزاريان در اين ديدار براي پالايش نفت آبادان گلزني کردند.

 اما تيم مدعي ملي حفاري که چند عنوان قهرماني را در کارنامه دارد، بعد از تساوي هفته گذشته مقابل نامي نو، اين هفته در مشهد به تيم هيات فوتبال خراسان رضوي باخت تا با يک امتياز از دو بازي شرايط خوبي نداشته باشد. حفاري با نتيجه 2 بر يک شکست خورد و تگ گل حفاري را سارا افرازي به ثمر رساند.