توصيه همکار و کاراته کا قهرمان گاز:

معجزه ورزش، قدرت ذهن و فكر را ارتقا   مي بخشد

از کارکنان شرکت ملي گاز ايران است؛ اما درعين حال از ورزشکاران حرفه اي به شمار مي رود که در کنار کار به ورزش هم پرداخته است. سعيد صديق منش، مسؤول دفتر مجري طرح خط هفتم و يازدهم سراسري گاز در رشته کاراته ورزش مي کند که دارنده كمربند مشكي و دان 3 اين رشته رزمي در سبك شو توکان است.  او در طول سال هايي که ورزش کاراته را دنبال کرده، موفق شده به عناوين و مدال هاي رنگارنگ دست پيدا کند. عناوين و مدال هاي رنگارنگ کسب شده صديق منش در طول دوره فعاليت ورزشي اش در سطح مسابقات وزارت نفت، استان تهران و كشور بوده که خرداد امسال در آخرين رويداد ورزشي که شرکت داشته نيز رتبه سوم مسابقات كشوري را به كلكسيون افتخاراتش افزوده است.  با او گفت وگويي داشتيم که باهم مي خوانيم.

  از خودتان بيشتر بگوييد. از چه زماني ورزش را به صورت حرفه اي شروع کرديد؟

متولد سال 53 در محله مجيديه تهران هستم و از سال 68 ورزش را به صورت حرفه اي شروع کردم. ازآنجا که به ورزش هاي رزمي علاقه داشتم، از همان سال 68 ورزش كاراته را آغاز كردم. كاراته و تكواندو جزو رشته هاي پرطرفدار رزمي به شمارمي آيند كه همواره در ايران با اقبال مردمي مواجه بوده اند و براي من كه در آن زمان نوجوان بودم، ورزش پرجاذبه اي به شمار مي رفت.

  کاراته را به صورت حرفه اي از چه باشگاهي شروع کرديد؟

ورزش کاراته را از باشگاه صنعت نفت شروع كردم و در دهه 70 با شدت تمريناتم را ادامه دادم تا اينكه سال 86 در مسابقات استان تهران، حايز رتبه سوم شدم و براي اولين باربر سكوي قهرماني ايستادم. اتفاقي كه در سال هاي بعد در سطوح مختلف تكرار شد و تا به امروز نيز ادامه يافته است. در سال هاي جواني شدت علاقه ام به ورزش در حدي بود كه حتي پس از با ارائه تمرين ها نيز خسته نمي شدم و ساعات پاياني شب را در پارك محله به نرمش و دو مي گذراندم.

  موفقيت هاي شما فقط به استان تهران محدود بود يا در کشور هم مقام داريد؟

فقط محدود به استان تهران نبود. در مسابقات متعدد کشوري هم حضور داشتم که آخرين نمونه آن در خرداد امسال بود که موفق شدم به رتبه سوم و مدال برنز دست پيدا کنم؛ البته بايد اين را هم اضافه کنم، در مسابقات ورزشي که در سطح وزارت نفت برگزارشده، شرکت داشتم و چند عنوان قهرماني را هم در اين رقابت ها به دست آوردم.

  ورزش حرفه اي هيچ وقت باکار شما منافات نداشت؟

خيلي سخت است که شما هم کارکنيد و هم ورزش. به قول معروف سختي هاي خودش را دارد؛ اما من سعي کردم که در هردو موفق باشم و اين تداخل مشکل ساز نبود.

  شما ورزش را فقط به چشم انجام يک فعاليت حرفه اي ديديد و يا نه از بعدهاي ديگر مثل سلامت و نيز شور ونشاط هم براي شما اهميت داشته است؟

به عقيده من ورزش، بهترين راه براي تخليه هيجانات است. از زمان نوجواني تاكنون درزمينه هنرهاي رزمي فعال هستم و ورزش را بهترين و مؤثرترين روش براي تخليه هيجانات و انرژي مي دانم. شما اگر به ورزشكاران نگاه كنيد، درمي يابيد كه بيشتر، انسان هاي آرامي هستند و از آرامش دروني و ذهني برخوردارند. ورزش، آرامش مي آورد و جسم و روان را آسوده و آرام مي كند و قدرت ذهن و فكر را ارتقا مي بخشد. ورزش كردن اگر باعلاقه و اشتياق انجام شود، روح را به تعالي مي رساند. اينكه مي گويند ورزش معجزه مي كند؛ صرفاً يك جمله زيبا و افسانه نيست. حس خوبي را كه از ورزش كردن به دست مي آورم، با هيچ چيز عوض نمي كنم و آرامش روح و سلامت بدن را حتي از افتخارات و مدال هايي كه كسب كرده ام، باارزش تر مي دانم.

   با اين اوصاف ورزش را به همکاران هم توصيه مي کنيد؟

100 درصد.شما اگر ورزش کنيد، همان طور که گفتم از آرامش دروني و ذهني برخوردار مي شويد و همين باعث مي شود، بهتر کارکنيد؛ چراکه انرژِي بيشتري داريد. من هميشه به همکاران توصيه کردم که ورزش را جدي بگيرند و يکي از برنامه اي اصلي زندگيشان باشد.

 

افتخارآفريني همکار نفتي در مسابقات جهاني

يكي از همکاران شركت ملي نفت ايران با كسب 8 مدال رنگارنگ در بازي هاي جهاني ورزش كارگري و آماتوري تاريخ ساز شد.

فرشاد دادفر، عنوان مدال آورترين ورزشكار كاروان ايران در ششمين دوره مسابقات كارگري جهان را از آن خود كرد.

ششمين دوره بازي هاي جهاني ورزش كارگري با حضور حدود 3 هزار ورزشكار از 42 كشور به ميزباني كشور اسپانيا برگزار شد. كاروان 140 نفره كشورمان براي سومين بار در اين رقابت ها حاضر شدند.

در اين بازي ها 91 ورزشكار زن و مرد در 9 رشته ورزشي كشتي فرنگي، پتانك، جودو، شنا، كشتي ساحلي، واليبال ساحلي، كاراته، تنيس روي ميز، دووميداني، در قالب 16 تيم حضور داشتند كه در پايان كاروان ايران با كسب 138 مدال (61 طلا، 48 نقره، 29 برنز) به مقام ارزشمند سومي رسيد.

در اين دوره از مسابقات مدال آورترين ورزشكار كاروان ايران فرشاد دادفر، يكي از كاركنان قرارداد مدت موقت و شاغل در امور ورزش و تربيت بدني شركت ملي نفت ايران بود كه موفق شد در رده سني 30 تا 34 سال، 3 مدال طلا (200 متر كرال پشت، 200 متر آزاد، 400 متر آزاد)، 2 نقره (200 متر مختلط انفرادي و 4در50 متر آزاد تيمي) و 3 مدال برنز (100 متر كرال پشت، 100 متر پروانه و 4 در50 متر مختلط تيمي) را از آن خود کند. اين ورزشكار اصفهاني در كارنامه خود عنوان قهرماني مسابقات سه گانه وآب هاي آزاد كشور و عضويت تيم ملي در اين رشته ها را نيز دارد، همچنين به عنوان پر افتخارترين ورزشكار كاروان ورزش كارگري كشورمان معرفي شد.

 

 

درخشش دووميداني کاران نفت تهران در ليگ برتر

کسب2 طلا و 4 نقره

تيم دووميداني نفت تهران در مرحله نخست ليگ برتر دووميداني باشگاه هاي ايران موفق شد 2 مدال طلا، 4 نقره و يک مقام چهارمي کسب کند. بيست و سومين دوره مسابقات ليگ برتر دووميداني باشگاه هاي ايران با حضور 11 تيم در مرحله نخست در روزهاي پاياني مرداد 98 در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد که تيم دووميداني نفت تهران در پايان مرحله نخست موفق شد با کسب دو مدال طلا، 4 نقره و يک مقام چهارمي و کسب 5/85 امتياز پس از تيم هاي آسان پرداخت، فولاد مبارکه سپاهان، مس سنگون و دانشگاه آزاد در رتبه پنجم قرار بگيرد. در اين مسابقات محمدرضا طيبي با پرتاب 18 متر و 99 سانتي متر موفق شد به مدال طلا دست پيدا کند. در پرتاب ديسک نيز سجاد پيرايقرچمن با پرتاب 57 متر و 66 سانتي متر به مدال نقره دست پيدا کرد. در پرتاب نيزه نيز ايوب آرخي هم با پرتاب 70متر و 93 سانتي متر به مدال نقره دست پيدا کرد. در ماده 400 متر با مانع رضا ملک پور موفق شد با کسب رکورد 52 ثانيه و 8 دهم ثانيه به مدال نقره دست پيدا کند و در 4 در 100 متر امدادي تيم نفت تهران در مسابقه تيمي با رکورد 3 دقيقه و 14 ثانيه درمکان دوم ايستاد و مدال نقره کسب کرد.  حميدرضا زورآوند، آخرين دونده نفتي ها در آخرين ماده برگزارشده که پياده روي 10 هزار متر بود، موفق شد با کسب رکورد 43 دقيقه و 45 ثانيه به قهرماني برسد و مدال طلا را کسب کند. با استناد به بخشنامه وزير نفت مبني بر صرفه جويي و استفاده حداکثري از ظرفيت فرزندان نفتي در تيم هاي ورزشي، تيم دووميداني نفت تهران با ترکيب حداکثري از فرزندان کارکنان در اين مسابقات شرکت کرده است.

 

حاتمي به نفت مسجدسليمان پيوست

فرزاد حاتمي، مهاجم باسابقه کشورمان به تيم فوتبال نفت مسجدسليمان ملحق شد.  فرزاد حاتمي، مهاجم فصل گذشته تيم فوتبال پارس جنوبي جم که سابقه حضور در تيم هايي چون استقلال، پرسپوليس، سپاهان و تراکتور را در کارنامه خود دارد، به تيم نفت مسجدسليمان پيوست. اين انتقال در حالي اتفاق افتاد که يک مهاجم آفريقايي به نام ممدو کوليبالي، مدتي در تمرين هاي نفتي ها حاضر بود؛ ولي نتوانست رضايت مهدي تارتار را جلب کند. مهدي تارتار، سرمربي نفت مسجد سليمان که فصل گذشته هدايت پارس جنوبي را به عهده داشت، از حاتمي راضي بود و به همين دليل خواستار حضور او در نفت مسجد سليمان شد. داريوش حسن پور، سرپرست تيم نفت مسجدسليمان، اين خبر را تاييد کرد و گفت با توجه به درخواست سرمربي تيم، زمينه حضور اين بازيکن با تجربه را فراهم کرديم.

 

نوجوانان نفتي حريف خود را 6 گله کردند

تيم فوتبال نوجوانان نفت و گاز گچساران درهفته هفتم مسابقات فوتبال قهرماني ليگ استان کهگيلويه و بويراحمد، جشنواره گل به راه انداخت.  تيم فوتبال نوجوانان نفت و گاز گچساران در ورزشگاه شهداي صنعت نفت گچساران به مصاف تيم پرستوي بهمئي رفت که توانست درديداري زيبا و پرگل حريف خود را با نتيجه 6 بر 2 شکست دهد تا در صدر جدول قرار بگيرد.

 دراين ديدار پرگل، ابتدا تيم بهمئي در يک غافلگيري به گل اول بازي دست يافت؛ اما همين جرقه باعث شد توپخانه نفتي ها خيلي زود روشن شود. محمد بابوئي، مدافع آخر و کاپيتان نفت وگاز که ستاره زمين لقب گرفت 3 بار دروازه تيم بهمئي را باز کرد و در ادامه مهدي موسوي، هادي احمدزاده و علي نشاطي 3 بار ديگر نفت و گاز گچساران را صاحب گل کردند تا در نهايت اين بازي زيبا با نتيجه 2-6 به سود نفتي ها تمام شود.